Przeróbka Bipy na PKP

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: piotrek092 »

Abstrakcja :shock:
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 972
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: Witek M. »

Można jeszcze bawić się w przedłużanie każdego członu. Pracochłonne ale dość efektowne. Promień skrętu sttandardowy - min. 500 mm.
Załączniki
bipa3.jpg
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: piotrek092 »

Rozumiem peho jest lepszym wyjsciem taniej i mniej pracy ,a efekt ten sam.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: MichalH »

Chciałem przerobić te nowe PKP już z KKS, więc o tyle prościej, niestety w środku dalej te koszmarne szczeliny rodem z BTTB :)
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: piotrek092 »

Peho jest proste w montażu, a efekt prawie ten sam. 180zl plus zakup bipy, malowanie, kalki, czas pracy, ja odpuściłem już sobie, wolę kupić arnolda np w promocji i z nim powalczyć. Model nowej generacji z kks, ośw końca składu świetnie wykonany. Może poczekamy, aż arnold zrobi ten wagon w pkp [kupiłem bipe arnolda i myślę jak zrobić zestaw do przebudowy ze ścianą tzw prostą, może odlew żywiczny lub blaszki z żywicą]

Added in 11 minutes 16 seconds:
Wracając do tematu peho, instrukcja jest w zestawie do przebudowy, a cala zabawa polega na zeskrobaniu [zfrezowaniu] pierścieni w ramie wagonu i wklejeniu w to miejsce elementu peho. Otwory w tych elementach są przesunięte bliżej harmonii, co powoduje zmniejszenie odstępu pomiędzy wagonami :)

Added in 3 minutes 46 seconds:
Zapomniałem jeszcze trzeba przerobić skrętopysk i włożyć kks :(
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: MichalH »

przemcol pisze:A jaki jest minimalny promień łuku po którym przejeżdża przerobiona Bipa?
Piotrek092 będzie jeszcze to testować i potwierdzi, natomiast Peter Horn <hornpeter@web.de> z Peho potwierdził na pytanie czy działa na łukach 267 mm. Licząc na 2 bipy 4 członowe to 6 przegubów byłby to koszt Peho 30pln, natomiast rozwiązanie z Tilliga to 12 x kkk czyli 180 pln, za to z Tilligiem wydaje się chyba mniej inwazyjne, bo w Peho pewnie trzeba coś więcej urżnąć (instrukcji do Peho niestety w necie nie widziałem).
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: kolejkowicz »

Załączam link do strony makieciarza - http://www.makieciarz.pl/tillig-230070- ... 79388.html
Kulisy wykorzystałem do połączenia członów i założyłem również do końców obu składu.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: MichalH »

kolejkowicz pisze:Ja swoje wagony połączyłem za pomocą kks TILLIG-a. Wagony można łączyć i rozłączać. Promień, na którym wagony były testowane to 267mm.
:-) Czy te kks Tillig można nabyć jako części serwisowe? Czy to z demontażu innych wagonów?
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: przemcol »

Bardzo pomysłowe rozwiązanie.
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: kolejkowicz »

Ja swoje wagony połączyłem za pomocą kks TILLIG-a. Wagony można łączyć i rozłączać. Promień, na którym wagony były testowane to 267mm.
Załączniki
bipa2.jpg
bipa1.jpg
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: przemcol »

A jaki jest minimalny promień łuku po którym przejeżdża przerobiona Bipa?
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: piotrek092 »

Tak wszystko sie zgadza jest troche pracy ale i efekt tak jak na zdjeciu.Warto pomalowac harmonie w kol brezetu np khaki.
Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: MichalH »

Czy ktoś może skracał w Bipa dystans harmonijki między wagonami?
Znalazłem takie ustrojstwo Peho H108 w Elriwa, może ktoś to praktykował?:
Obrazek
https://www.elriwa.de/produkte/ersatzte ... mittelteil
PiasTT
Posty: 391
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: PiasTT »

Rozcieńczalnikiem?


:mrgreen:
Awatar użytkownika
myszka
Posty: 299
Rejestracja: 27 wrz 2006, 21:35
Lokalizacja: Rumia Janowo
Kontakt:

Re: Przeróbka Bipy na PKP

Post autor: myszka »

Koło się zatoczyło :). Po ściągnięciu taśm z boku wagonów zostało dużo kleju. Ściągnąłem klej patyczkiem do uszu maczanym w rozpuszczalniku. Nałożyłem taśmy na dach wagonu i pomalowałem jeszcze raz boki wagonów. Efekt prac zamieszczam poniżej.
Kaine: Renty w okolicach czoła dorabiałem sam szpachlą modelarską ;).
Chciał bym się zabrać dzisiaj za lakierowanie składu. Używać będę lakierów Microscale Flat i Gloss. Miał już ktoś wcześniej styczność z tymi lakierami? Poczytałem trochę na innych forach modelarskich, że trzeba go bardzo rozcieńczyć. Tylko czym najlepiej? Wodą, wódką? :mrgreen:
Załączniki
DSCN0021.JPG
DSCN0018.JPG
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2014, 10:12 przez myszka, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości