Mój TTabor na mikroTTorcie

Nasz tabor TT i galeria jego zdjęć

Moderator: mod-Moja TT

mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Zastanawiam się - w rzeczywistości efekt jest mniej porażający i bliższy rzeczywistości. Dekodery są ustawione 170 w odpowiednim cv, co zgodnie z testami tych lokomotyw z prasy powinno dawać Vmax oryginału. Dokładnie mierzyć mi sie nie chc 😉
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: ArturSchŁ »

Ło, matko !! A czemu to tak zapindala ?? Wyścigi ??
:shock:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 07:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Kilka migawek z nowymi lokomotywami:
Touropa z V200

http://youtu.be/YRtIs8Lkbf4

I Interzonenzug z v180:

http://youtu.be/1KfP_4ebNEs
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Tramwaj nabylem w MSS - to niestety jedyny model, który można było spotkać w Polsce - reszta to typowe wagony z NRD.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Poczta DB

Post autor: mradwan »

Obrazek
Untitled by Marcin Radwan-Röhrenschef, on Flickr

Trochę inna - z oknami w dachu.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2011, 08:00 przez mradwan, łącznie zmieniany 3 razy.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Producentem jest Karsai - do nabycia w sklepie w Sebnitz.

Jest to TTm - co jest zgodne z szerokościa torów tramwajowych w epoce III. Tramwaje normalnotorowe zaczęły się pojawiać na szerszą skalę dopiero po wojnie.

Wagon silnikowy ma napęd, sprzęg stały naśladujący sprzęg tramwajowy - do samodzielnego montażu.

Wagony nie mają wnętrza i oświetlenia.

Teraz szukam szyn tramwajowych w skali N.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: Gloow »

Możesz napisać coś więcej o tym tramwaju, czy ma napęd, jaki ma rozstaw kół, kto to produkuje, gdzie się to kupuje? Sam mam pomysł na wykorzystanie czegoś takiego ale przyznam, że nie wiedziałem, że w TT są tramwaje.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Właśnie wyjąłem z pudełka - i myśle jak tu przemalować na warszawskie barwy. Chociaż w kremowym malowaniu te tramwaje jeździły w Gdańsku jeszcze na początku lat 70-ych.

http://m.flickr.com/#/photos/61999927@N08/5638064725/ KSW
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Mój zarząd kolei po drobnych korektach (jest jeszcze trochę wagonów luzem - węglarki PMT, pług, zespół do tankowania parowozów olejem w locie, Centrala Rybna, wapniarka PMT, kwasiarka PKP, G10 PKP, BR92 BTTB, Dresden Zeuke i inne):

1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)

2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Bm (Ep. III) + E5 DR (Ep. III, jasnozielony pas na wys. okien) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)

3) Eilzug DB Ep. III - BR 01 (docelowo BR 50) + Eilzugwageny: bagażowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ożywia zieleń tego pociągu)

4) Silverlines BTTB

5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 (na zmianę z BR01) + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)

6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)

7) BR86 (czeka na BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociągu w ruchu przygranicznym Francją) - 3 osiowy bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB i Ai DB

8) BR56 + ABi DB + 2xboczniaki DB Tillig + bagażowy + Altona DB + Dresden + chłodnia Dortmunder Pils

9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorami!) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszystkie z oświetleniem Darka do Reko)

10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III

11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 1 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB

12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP

13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)

14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwonym DB Ep. III (TT-Club) - czekają na E69 z PMT

15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DR Modista (na bazie Eilzugwagenów)

16) BR 101 + Apmz 121 (malowanie czerwono-białe) + Board Bistro + Bm 235.0 (malowanie czerwono-białe) + sterowniczy Bpmbdzf 296.1 (malowanie ICE)

17) BR 110.3 (Kuehn, Ep. V) + DB 753 Zug Cafe + sterowniczy DBbzf 761.2 z nowym logo DB Regio
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, 15:21 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Otóż zajrzyj tu:

http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 1&kat=rk58 - str. 8 i 9
i tu:
http://rokal-tt.org/rokal_tt00_php/roka ... _eh_16.jpg

Idea jest prosta - poszczególne przełączniki przyczepiasz na zatrzaski z prawej (przełączniki niebieskie lub szare - rozjazdy) lub lewej (semafory itp.) strony regulatora (który ma też wbudowany prostownik). Ilość przełączników zależna od potrzeb, łączą się jak klocki lego. Regulator podłączasz do gniazdek w transformatorze. Transformator może obsłużyć dwa regulatory z z przełącznikami. Wszystkie zwrotnice, tory izolujące itp. masz od razy z kablami z wtykami (małe bananki). Nie musisz nic lutować, martwić się, że kabelek za cieńki do zacisku, tylko prosto łączysz. Podobnie moduły typu pętla itp.

W porównaniu z klawiaturką BTTB, zaciskami, lutowaniem itp. zabawę zaczynasz znacznie szybciej.

Tak naprawde podobne rozwiązanie proponował kiedys Hornby, a dzisiaj od niedawna na podobnej zasadzie opiera się sterowanie cyfrowe Maerklina.

Plug and Play!
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 12:14 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 315
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: michuchu »

mradwan pisze:A system sterowania robi wrażenie - modułowo dołączane przełączniki, wszystkie moduły i elementy z wtykami i gniazdkami.
Czy mógłbyś rozwinąć myśl?
Pozdrawiam,
Michał
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Z Rokala dotarły też BR03 - cudeńko! I wagony do składu pospiesznego oraz towarowego.

Z rarytasów - wagon 1/2 kl Eilzug z rodizny m (dzisiaj próżno go szukać w naszej skali).

Przy okazji zrobię fotki.

Wagony pasażerskie mają wózki ze sprężyna na czopie!

A system sterowania robi wrażenie - modułowo dołączane przełączniki, wszystkie moduły i elementy z wtykami i gniazdkami.

Natomiast ile, to żre prądu - Mehano z zestawów startowych Tilliga ledwo wytrzymuje lokomotywę i dwa wagony z oświetleniem.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

rokal

Post autor: mradwan »

Poniewaz probuje zbierac DB Ep. III, to wczesniej czy pozniej musialem siegnac po te modele.

Dzisiaj dotarla BR24 i VT98. Szwankuje jeden silnik, ale po oczyszczeniu oba pojazdy robi? wra?enie. Rozwiazania konstrukcyjne i jakosc wykonania wyprzedza dzisiejszych producentow wielkoseryjnych.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

Dzisiaj przejrzałem składy.
Tak wyglada mój zarząd kolei (jest jeszcze troche wagonów luzem - węglarki PMT, pług, zespół do tankowania parowozów olejem w locie, Centrala Rybna, wapniarka PMT, kwasiarka PKP, G10 PKP, BR92 BTTB, Dresden Zeuke i inne):

1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)

2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Bm (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)

3) Eilzug DB Ep. III - BR 86 (nietypowo, ale spotykane na południu Niemiec) + Eilzugwageny: bagazowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ozywia zieleń tego pociągu)

4) Silverlines BTTB

5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)

6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)

7) Pociag osobowy - na razie czeka na lokomotywę (może BR86 albo BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociagu w ruchu przygranicznymz Francją) - 3 os. bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB

8) Pociag osobowy z wagonami tow. - ABi DB + Ai DB + bagażowy + Altona DB + chłodnia Dortmunder Pils - też czeka na lokomotywę

9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorai!)) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszytskie z oświetleniem Darka do Reko)

10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III

11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 2 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB

12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP

13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)

14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwony DB Ep. III - czekaja na E69 z PMT

15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DB Modista (na bazie Eilzugwagenów)

16) IC z Ep. V - BR101 + 2 i 1 kl w malowaniu "Orientrot"

Lokomotywy manewrowe DB: BR 80 i BR 81, do przetoczenia Altona i wagon TT-Club z drewnem.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mój TTabor na mikroTTorcie

Post autor: mradwan »

I kolejne nowości (przepraszam za jakość zdjęć):

BR 64 DB
Obrazek Obrazek Obrazek

Pług (oczywiście DB):
Obrazek

I BR50 z tendrem kabinowym:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek.

Miałem ochotę wstawić ESU MicroSound i generator dymu do tej ostatniej, ale wydaje się, że wbrew pozorom może być to trudniejsze niż w BR 52 (ze względu na trzecie światło na drzwiach dymnicy i małą ilość miejsca w tendrze; kabina wypełniona jest ciężarkiem).
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 11:15 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Moja TT”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości