Mój TTabor na mikroTTorcie
Moderator: mod-Moja TT
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Zastanawiam się - w rzeczywistości efekt jest mniej porażający i bliższy rzeczywistości. Dekodery są ustawione 170 w odpowiednim cv, co zgodnie z testami tych lokomotyw z prasy powinno dawać Vmax oryginału. Dokładnie mierzyć mi sie nie chc
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Ło, matko A czemu to tak zapindala Wyścigi
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 07:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Kilka migawek z nowymi lokomotywami:
Touropa z V200
http://youtu.be/YRtIs8Lkbf4
I Interzonenzug z v180:
http://youtu.be/1KfP_4ebNEs
Touropa z V200
http://youtu.be/YRtIs8Lkbf4
I Interzonenzug z v180:
http://youtu.be/1KfP_4ebNEs
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Tramwaj nabylem w MSS - to niestety jedyny model, który można było spotkać w Polsce - reszta to typowe wagony z NRD.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Producentem jest Karsai - do nabycia w sklepie w Sebnitz.
Jest to TTm - co jest zgodne z szerokościa torów tramwajowych w epoce III. Tramwaje normalnotorowe zaczęły się pojawiać na szerszą skalę dopiero po wojnie.
Wagon silnikowy ma napęd, sprzęg stały naśladujący sprzęg tramwajowy - do samodzielnego montażu.
Wagony nie mają wnętrza i oświetlenia.
Teraz szukam szyn tramwajowych w skali N.
Jest to TTm - co jest zgodne z szerokościa torów tramwajowych w epoce III. Tramwaje normalnotorowe zaczęły się pojawiać na szerszą skalę dopiero po wojnie.
Wagon silnikowy ma napęd, sprzęg stały naśladujący sprzęg tramwajowy - do samodzielnego montażu.
Wagony nie mają wnętrza i oświetlenia.
Teraz szukam szyn tramwajowych w skali N.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Możesz napisać coś więcej o tym tramwaju, czy ma napęd, jaki ma rozstaw kół, kto to produkuje, gdzie się to kupuje? Sam mam pomysł na wykorzystanie czegoś takiego ale przyznam, że nie wiedziałem, że w TT są tramwaje.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Właśnie wyjąłem z pudełka - i myśle jak tu przemalować na warszawskie barwy. Chociaż w kremowym malowaniu te tramwaje jeździły w Gdańsku jeszcze na początku lat 70-ych.
http://m.flickr.com/#/photos/61999927@N08/5638064725/ KSW
http://m.flickr.com/#/photos/61999927@N08/5638064725/ KSW
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Mój zarząd kolei po drobnych korektach (jest jeszcze trochę wagonów luzem - węglarki PMT, pług, zespół do tankowania parowozów olejem w locie, Centrala Rybna, wapniarka PMT, kwasiarka PKP, G10 PKP, BR92 BTTB, Dresden Zeuke i inne):
1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)
2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Bm (Ep. III) + E5 DR (Ep. III, jasnozielony pas na wys. okien) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)
3) Eilzug DB Ep. III - BR 01 (docelowo BR 50) + Eilzugwageny: bagażowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ożywia zieleń tego pociągu)
4) Silverlines BTTB
5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 (na zmianę z BR01) + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)
6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)
7) BR86 (czeka na BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociągu w ruchu przygranicznym Francją) - 3 osiowy bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB i Ai DB
BR56 + ABi DB + 2xboczniaki DB Tillig + bagażowy + Altona DB + Dresden + chłodnia Dortmunder Pils
9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorami!) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszystkie z oświetleniem Darka do Reko)
10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III
11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 1 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB
12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP
13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)
14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwonym DB Ep. III (TT-Club) - czekają na E69 z PMT
15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DR Modista (na bazie Eilzugwagenów)
16) BR 101 + Apmz 121 (malowanie czerwono-białe) + Board Bistro + Bm 235.0 (malowanie czerwono-białe) + sterowniczy Bpmbdzf 296.1 (malowanie ICE)
17) BR 110.3 (Kuehn, Ep. V) + DB 753 Zug Cafe + sterowniczy DBbzf 761.2 z nowym logo DB Regio
1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)
2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Bm (Ep. III) + E5 DR (Ep. III, jasnozielony pas na wys. okien) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)
3) Eilzug DB Ep. III - BR 01 (docelowo BR 50) + Eilzugwageny: bagażowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ożywia zieleń tego pociągu)
4) Silverlines BTTB
5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 (na zmianę z BR01) + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)
6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)
7) BR86 (czeka na BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociągu w ruchu przygranicznym Francją) - 3 osiowy bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB i Ai DB
BR56 + ABi DB + 2xboczniaki DB Tillig + bagażowy + Altona DB + Dresden + chłodnia Dortmunder Pils
9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorami!) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszystkie z oświetleniem Darka do Reko)
10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III
11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 1 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB
12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP
13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)
14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwonym DB Ep. III (TT-Club) - czekają na E69 z PMT
15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DR Modista (na bazie Eilzugwagenów)
16) BR 101 + Apmz 121 (malowanie czerwono-białe) + Board Bistro + Bm 235.0 (malowanie czerwono-białe) + sterowniczy Bpmbdzf 296.1 (malowanie ICE)
17) BR 110.3 (Kuehn, Ep. V) + DB 753 Zug Cafe + sterowniczy DBbzf 761.2 z nowym logo DB Regio
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2009, 15:21 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Otóż zajrzyj tu:
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 1&kat=rk58 - str. 8 i 9
i tu:
http://rokal-tt.org/rokal_tt00_php/roka ... _eh_16.jpg
Idea jest prosta - poszczególne przełączniki przyczepiasz na zatrzaski z prawej (przełączniki niebieskie lub szare - rozjazdy) lub lewej (semafory itp.) strony regulatora (który ma też wbudowany prostownik). Ilość przełączników zależna od potrzeb, łączą się jak klocki lego. Regulator podłączasz do gniazdek w transformatorze. Transformator może obsłużyć dwa regulatory z z przełącznikami. Wszystkie zwrotnice, tory izolujące itp. masz od razy z kablami z wtykami (małe bananki). Nie musisz nic lutować, martwić się, że kabelek za cieńki do zacisku, tylko prosto łączysz. Podobnie moduły typu pętla itp.
W porównaniu z klawiaturką BTTB, zaciskami, lutowaniem itp. zabawę zaczynasz znacznie szybciej.
Tak naprawde podobne rozwiązanie proponował kiedys Hornby, a dzisiaj od niedawna na podobnej zasadzie opiera się sterowanie cyfrowe Maerklina.
Plug and Play!
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalogi. ... 1&kat=rk58 - str. 8 i 9
i tu:
http://rokal-tt.org/rokal_tt00_php/roka ... _eh_16.jpg
Idea jest prosta - poszczególne przełączniki przyczepiasz na zatrzaski z prawej (przełączniki niebieskie lub szare - rozjazdy) lub lewej (semafory itp.) strony regulatora (który ma też wbudowany prostownik). Ilość przełączników zależna od potrzeb, łączą się jak klocki lego. Regulator podłączasz do gniazdek w transformatorze. Transformator może obsłużyć dwa regulatory z z przełącznikami. Wszystkie zwrotnice, tory izolujące itp. masz od razy z kablami z wtykami (małe bananki). Nie musisz nic lutować, martwić się, że kabelek za cieńki do zacisku, tylko prosto łączysz. Podobnie moduły typu pętla itp.
W porównaniu z klawiaturką BTTB, zaciskami, lutowaniem itp. zabawę zaczynasz znacznie szybciej.
Tak naprawde podobne rozwiązanie proponował kiedys Hornby, a dzisiaj od niedawna na podobnej zasadzie opiera się sterowanie cyfrowe Maerklina.
Plug and Play!
Ostatnio zmieniony 06 maja 2009, 12:14 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Czy mógłbyś rozwinąć myśl?mradwan pisze:A system sterowania robi wrażenie - modułowo dołączane przełączniki, wszystkie moduły i elementy z wtykami i gniazdkami.
Pozdrawiam,
Michał
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Z Rokala dotarły też BR03 - cudeńko! I wagony do składu pospiesznego oraz towarowego.
Z rarytasów - wagon 1/2 kl Eilzug z rodizny m (dzisiaj próżno go szukać w naszej skali).
Przy okazji zrobię fotki.
Wagony pasażerskie mają wózki ze sprężyna na czopie!
A system sterowania robi wrażenie - modułowo dołączane przełączniki, wszystkie moduły i elementy z wtykami i gniazdkami.
Natomiast ile, to żre prądu - Mehano z zestawów startowych Tilliga ledwo wytrzymuje lokomotywę i dwa wagony z oświetleniem.
Z rarytasów - wagon 1/2 kl Eilzug z rodizny m (dzisiaj próżno go szukać w naszej skali).
Przy okazji zrobię fotki.
Wagony pasażerskie mają wózki ze sprężyna na czopie!
A system sterowania robi wrażenie - modułowo dołączane przełączniki, wszystkie moduły i elementy z wtykami i gniazdkami.
Natomiast ile, to żre prądu - Mehano z zestawów startowych Tilliga ledwo wytrzymuje lokomotywę i dwa wagony z oświetleniem.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
rokal
Poniewaz probuje zbierac DB Ep. III, to wczesniej czy pozniej musialem siegnac po te modele.
Dzisiaj dotarla BR24 i VT98. Szwankuje jeden silnik, ale po oczyszczeniu oba pojazdy robi? wra?enie. Rozwiazania konstrukcyjne i jakosc wykonania wyprzedza dzisiejszych producentow wielkoseryjnych.
Dzisiaj dotarla BR24 i VT98. Szwankuje jeden silnik, ale po oczyszczeniu oba pojazdy robi? wra?enie. Rozwiazania konstrukcyjne i jakosc wykonania wyprzedza dzisiejszych producentow wielkoseryjnych.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
Dzisiaj przejrzałem składy.
Tak wyglada mój zarząd kolei (jest jeszcze troche wagonów luzem - węglarki PMT, pług, zespół do tankowania parowozów olejem w locie, Centrala Rybna, wapniarka PMT, kwasiarka PKP, G10 PKP, BR92 BTTB, Dresden Zeuke i inne):
1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)
2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Bm (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)
3) Eilzug DB Ep. III - BR 86 (nietypowo, ale spotykane na południu Niemiec) + Eilzugwageny: bagazowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ozywia zieleń tego pociągu)
4) Silverlines BTTB
5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)
6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)
7) Pociag osobowy - na razie czeka na lokomotywę (może BR86 albo BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociagu w ruchu przygranicznymz Francją) - 3 os. bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB
Pociag osobowy z wagonami tow. - ABi DB + Ai DB + bagażowy + Altona DB + chłodnia Dortmunder Pils - też czeka na lokomotywę
9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorai!)) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszytskie z oświetleniem Darka do Reko)
10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III
11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 2 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB
12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP
13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)
14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwony DB Ep. III - czekaja na E69 z PMT
15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DB Modista (na bazie Eilzugwagenów)
16) IC z Ep. V - BR101 + 2 i 1 kl w malowaniu "Orientrot"
Lokomotywy manewrowe DB: BR 80 i BR 81, do przetoczenia Altona i wagon TT-Club z drewnem.
Tak wyglada mój zarząd kolei (jest jeszcze troche wagonów luzem - węglarki PMT, pług, zespół do tankowania parowozów olejem w locie, Centrala Rybna, wapniarka PMT, kwasiarka PKP, G10 PKP, BR92 BTTB, Dresden Zeuke i inne):
1) F-Zug DB - BR01 + 2x m-wagen 1 KL niebieski + WR132 (czerwony)
2) Interzonen Zug Ep. III/IV - BR118 (BTTB + LokSound) + BDm (Ep. III DB) + Modwagen 1 Kl. (Ep. III) + Bm (Ep. III) + Mitropa restauracyjny (BTTB)
3) Eilzug DB Ep. III - BR 86 (nietypowo, ale spotykane na południu Niemiec) + Eilzugwageny: bagazowy + 1/2 + 2 + 2 z bufetem + pomocniczy sypialny (w tym składzie raczej w rzeczywistości nie jeździł, ale ozywia zieleń tego pociągu)
4) Silverlines BTTB
5) Pociąg turnusowy TOUROPA: V169 + 3 x TOUROPA + BDm (Ep. III) + WR132 (Ep. III)
6) BR 52 DB + różne węglarki DB Ep. III (w tym skład 3 Talbotów z ładunkiem węgla)
7) Pociag osobowy - na razie czeka na lokomotywę (może BR86 albo BR78 z MMS - ta ostatnia pasowałaby do pociagu w ruchu przygranicznymz Francją) - 3 os. bagażowy DB + boczniak DB + boczniak SNCF + MCi DB
Pociag osobowy z wagonami tow. - ABi DB + Ai DB + bagażowy + Altona DB + chłodnia Dortmunder Pils - też czeka na lokomotywę
9) Pociag osobowy - BR 64 DB (Schirmer - świetnie wygląda z trzema reflektorai!)) + Umbauwageny TT-Kruger: 2Kl z bagażowym + 1/2 KL + 2 Kl (wszytskie z oświetleniem Darka do Reko)
10) Pociąg osobowy: V80 + ABn + Silberling sterowniczy Ep. III
11) Pociąg zbiorczy - BR 50 DB z tendrem kabinowy + 2 x Dresden + Shell + Homann + beczki z winem DB + wapniarka DB PMT + platforma DB Ep. III z Peresvetu + 2 wagony klubowe do przewozu wina Ep. III DB i OBB
12) TKt 3 + Bipa (4 człony) + Eilzugwagen PKP
13) OKl 2 + 2 x Chabówka (taki sobie skład, ale w sumie z daleka wygląda jak Ep. III)
14) 2 x Bawary Bi w malowaniu czerwony DB Ep. III - czekaja na E69 z PMT
15) Nohab Demonstrator + 2 x wagony pomiarowe DB Modista (na bazie Eilzugwagenów)
16) IC z Ep. V - BR101 + 2 i 1 kl w malowaniu "Orientrot"
Lokomotywy manewrowe DB: BR 80 i BR 81, do przetoczenia Altona i wagon TT-Club z drewnem.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mój TTabor na mikroTTorcie
I kolejne nowości (przepraszam za jakość zdjęć):
BR 64 DB
Pług (oczywiście DB):
I BR50 z tendrem kabinowym:
.
Miałem ochotę wstawić ESU MicroSound i generator dymu do tej ostatniej, ale wydaje się, że wbrew pozorom może być to trudniejsze niż w BR 52 (ze względu na trzecie światło na drzwiach dymnicy i małą ilość miejsca w tendrze; kabina wypełniona jest ciężarkiem).
BR 64 DB
Pług (oczywiście DB):
I BR50 z tendrem kabinowym:
.
Miałem ochotę wstawić ESU MicroSound i generator dymu do tej ostatniej, ale wydaje się, że wbrew pozorom może być to trudniejsze niż w BR 52 (ze względu na trzecie światło na drzwiach dymnicy i małą ilość miejsca w tendrze; kabina wypełniona jest ciężarkiem).
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 11:15 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości