Zakup: BR 01 vs BR 52
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
BR81 trzeba było dac jeszcze jedną szansę. Wszak mawiają do trzech razy sztuka...
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
No to zrobiłem test:Filip pisze:Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
obciążenie - 56 osi - 19 wagonów.
Zadanie do najprostszych nie należało, jako, że owe 19 wagonów trzeba było wyciągnąć ruszając ze stacji. Już na łuku zaczyna się u mnie podjazd. Zatem dla lokomotyw to straszne pole testowe, ale głównie o to mi chodziło budując makietę.
Oto ów podjazd (z tyłu widać meble więc nahylenie jest spore)
Test 1. Ruszanie ze stacji i w połowie łuku lokomotywa ma napięcie znamionowe. Na początek obejrzyjmy sobie skład:
52 rusza ze stacji - 1 MB plik WMv
Jak widać skład spory jest...
Zatem pokonanie górki i wjazd na stację:
52 podczas testów - 2 MB plik wmv
Po teście loko szepnęła: Podepnij jeszcze z 5 -6 wagoników, czuję się taka silna... Tyle, że ja jeszcze owych 5 -6 wagoników po prostu nie mam!
A potem test sprawdzający - 81 która jak wiemy ma napęd na 4 wiązane osie (tak jak 86 i 56) BR 35 ma napęd na 3 wiązane osie, a więc jeszcze gorzej.
Start i 12V:
81 z napięciem 12 V pokonuje przeszkodę plik wmv - 2 mega
No cóż, to może dam FZ1 do deski?
81 - druga próba 1 mega
Zatem reasumując - bajdy o słabej 52 można sobie między bajki włożyć, bo to naprawdę silny lok! U mnie ciągnie składy złożone z 10 wagonów i naprawdę spisuje się wyśmienicie!
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2008, 20:38 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Mam BR01 w wersji EpIV i moge ją z czystym sumieniem polecić. DObre włąsciwości jezdne, porównywalne z BR118 i BR119 TILLIGa. Jezdzi cicho i szczerze mówiąc nie wiem skąd te głosy mówiące o głośnej jeżdzie. Wykonanie detali równiez bez większych zarzutów, chociaż można by sie przyczepić do jakości plastiku przy niektórych dołączanych detalach (nico prześwitujący i o odmiennej barwie). Kwestia wiązarów to sprawa sporna, zarówna metalowe jaki te plastikowe mają swoje wady i zalety. Nie rozumiem tez o co chodzi z tym, ze to TILLIG a to schyłek BTTB, co to ma specjalnie do rzeczy (są modele BTTB, które jakością przewyższają te nowe od TILLIGa).Ogólnie model bardzo przyzwoity, no i o świetnej prezencji. Jeżeli chodzi o wady to moim zdaniem jest to przód lokomotywy - zasadniczo nie ma możliwości podłączeniu tu jakiegokolwiek sprzęgu, a szkoda, chociaż jakieś rozwiązanie we własnym zakresie można tu zastosować. Tak czy inaczej jazdy tendrem naprzód z dużym obciązeniem raczej odpadają (równiez ze względu na sposób łączenia tendra z lokomotywą).
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Oczywistą rzeczą jest, ze forum służy dodyskusji, ale rzeczowej. A nie na wypisywaniu bzdur. Podejrzewam ,że Filip nie jest posiadaczem żadnej z tych lokomotyw ( jego młody wiek i wysoka cena wyżej wspomnianych za tym przemiawiają), bo gdyby był jego wypowiedź zawierala by więcej sensu. Lok jest rzeczywiście super, posiadam BR52 z goldem mini, i jej jazda, płynność ruchu przy minimalnym napięciu powalila niejednego z hazerowców, a w ich maszynach jest więcej miejsca na lepsze silniki i przeniesienia napędu.KrzyszTTof pisze: Po kolei....
To jest forum, tak? Tak.
Do czego służy forum? Forum służy do dyskusji. Dyskusja ma sens wtedy, kiedy uczestnicy przekazują sobie nawzajem swoje myśli, opinie, poglądy, a te z kolei są czasem sprzeczne. Bo jaki sens dyskusji jest wówczas, gdy ktoś napisze "ten lok jest super", a kolejnych dwudziestu pod spodem napisze "tak, jest super". To nie jest już dyskusja, tylko wzajemna adoracja.
Fakt faktem, iż miala pewne problemy z uciągiem kilku pullmanów w radomiu, ale jak wróci do domu (teraz jest poddawana przeróbce na Ty2 w APM Rzeszów) przykleję jej gumki do obręczy zobaczymy czy pomoże.
I to akurat nie ma nic wspólnego z adoracją. To nie ten wątek.
Wybacz, ale rolę poprawnego kształtowania umysłów młodzieży powinni spełniać przede wszystkim ich rodzice/opiekunowie szkoła, a na samym końcu fora internetowe -obojętnie o jakiej tematyce.KrzyszTTof pisze: Więc jeśli ktoś napisze pogląd inny niż nasz to postępując kulturalnie nie należy odpowiadać "nie pisz bredni" tylko "uważam że nie masz racji, ponieważ...". Ponadto piszesz, że "jakiś dzieciak...". No cóż, każdy był kiedyś dzieckiem, a my, skoro czujemy się dorośli, powinniśmy przyjąć rolę poprawnego ukształtowania ich umysłów. Jeśli do każdego od razu uderzamy z tekstem "nie pisz bredni" to nie spodziewajmy się grzeczności z drugiej strony. Pozatym powinno nam zależeć na młodych adeptach "modelarstwa", a z takim podejściem to będziemy ich raczej odstraszać. Oczywiście troli trzeba pożegnać, ale każdemu należy się szansa.
Oczywiście zależy mi na młodych adeptach modelarstwa, a nie na młodych adeptach wypisywania postów bez sensu.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Wojtek Świątkowski
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Po kolei....pamelar pisze:O jakim luzie piszesz, ha? Artur poprosił o rzeczowe opnie ludzi, którzy mają te zabawki lub mieli z nimi kontakt. A tu jakiś dzieciak - żeby zabłysnąć - smaruje jakieś brednie.KrzyszTTof pisze: Chłopaki, odpuście ten styl wypowiedzi! To ma być rzeczowe forum a nie przekomarzanie się dewotek. Troche więcel loozu w wypowiedziach i wobec innych prosimy...
To o jakim ty luzie piszesz, Mikiego ? Czy może znawcy tematu lokomotyw parowych w skali 1/120 niejakiego Filipa.
ja to dopiero mam luz .... 14 dzień na chorobowym, tylko Smolenia brakuje.
To jest forum, tak? Tak.
Do czego służy forum? Forum służy do dyskusji. Dyskusja ma sens wtedy, kiedy uczestnicy przekazują sobie nawzajem swoje myśli, opinie, poglądy, a te z kolei są czasem sprzeczne. Bo jaki sens dyskusji jest wówczas, gdy ktoś napisze "ten lok jest super", a kolejnych dwudziestu pod spodem napisze "tak, jest super". To nie jest już dyskusja, tylko wzajemna adoracja. Więc jeśli ktoś napisze pogląd inny niż nasz to postępując kulturalnie nie należy odpowiadać "nie pisz bredni" tylko "uważam że nie masz racji, ponieważ...". Ponadto piszesz, że "jakiś dzieciak...". No cóż, każdy był kiedyś dzieckiem, a my, skoro czujemy się dorośli, powinniśmy przyjąć rolę poprawnego ukształtowania ich umysłów. Jeśli do każdego od razu uderzamy z tekstem "nie pisz bredni" to nie spodziewajmy się grzeczności z drugiej strony. Pozatym powinno nam zależeć na młodych adeptach "modelarstwa", a z takim podejściem to będziemy ich raczej odstraszać. Oczywiście troli trzeba pożegnać, ale każdemu należy się szansa.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2006, 20:10 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Czyje? Chyba nie moje, poniewaz ja mam akurat pozytywne zdanie o tym modelu. Moja BR52 podczas prob ruszyla z miejsca na plaskim torze pociag o masie 1000g, jadac kominem do przodu i 800g, gdy jechala tendrem do przodu. Jezeli jest dobrze rozlozona masa modelu i male opory ruchu, to lokomotywa z napedem w tendrze po pierwsze ma dobre parametry jezdne po drugie parowoz moze wowczas miec odtworzone przeswity miedzy kotlem a podwoziem. Taki sposob umiejscowienia napedu jest powszechnie stosowany w roznych wielkosciach modelarskich.Filip pisze:Nie miałem ale czytałem posty na tym forum ludzi wypowiadających się o BR52.
Na spadajace gumki najlepszym pomyslem stosowanym m. in. przez Z. Molende jest przyklejanie ich klejem cjanoakrylowym do obreczy. Dwie male krople rozwiazuja problem.Karol pisze:Jezeli nasza 52 ma oponki z czarnej gumy to jest 100% gwarancji że będą one spadać, można zastosować oponki z przeżroczystej gumy ale wtedy moc loka dramatycznie spada gdyż mają dużo mniejszą przyczepność.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- pamelar
- Posty: 290
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: ściana wschodnia
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
O jakim luzie piszesz, ha? Artur poprosił o rzeczowe opnie ludzi, którzy mają te zabawki lub mieli z nimi kontakt. A tu jakiś dzieciak - żeby zabłysnąć - smaruje jakieś brednie.KrzyszTTof pisze: Chłopaki, odpuście ten styl wypowiedzi! To ma być rzeczowe forum a nie przekomarzanie się dewotek. Troche więcel loozu w wypowiedziach i wobec innych prosimy...
To o jakim ty luzie piszesz, Mikiego ? Czy może znawcy tematu lokomotyw parowych w skali 1/120 niejakiego Filipa.
ja to dopiero mam luz .... 14 dzień na chorobowym, tylko Smolenia brakuje.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2006, 20:04 przez pamelar, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Wojtek Świątkowski
Wojtek Świątkowski
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Tak nawiasem mowiec obie loki mają nie za dobry uciąg. Moja 01 radzi sobie doskonale z bipa 4 człony i 4 m wagenami. Optymalny zestaw do nie to 6 wagonow czteroosiowych, nie ma ryzka że oponki się powyciagają. Wiec jako loka pośpieszna jej moc jest dostateczna. Silnik, przynajmniej w mojej idzie bardzo cicho ( nawet ciszej niz w 52). Oczywiscie były z nią pewne problemy- wymiana szczotek w silniku i oponek.
Co do 52 to faktycznie jako loka typowo towarowa powinna mieć z deka wiekszy uciąg, ale z drugiej strony żadko sie zdarza by formować dluższe składy niż 20 wagonów a z nimi radzi sobie doskonale ( moga to być wagony bttb ale kółeczka obowiązkowo metalowe).
Jezeli nasza 52 ma oponki z czarnej gumy to jest 100% gwarancji że będą one spadać, można zastosować oponki z przeżroczystej gumy ale wtedy moc loka dramatycznie spada gdyż mają dużo mniejszą przyczepność.
Co do 52 to faktycznie jako loka typowo towarowa powinna mieć z deka wiekszy uciąg, ale z drugiej strony żadko sie zdarza by formować dluższe składy niż 20 wagonów a z nimi radzi sobie doskonale ( moga to być wagony bttb ale kółeczka obowiązkowo metalowe).
Jezeli nasza 52 ma oponki z czarnej gumy to jest 100% gwarancji że będą one spadać, można zastosować oponki z przeżroczystej gumy ale wtedy moc loka dramatycznie spada gdyż mają dużo mniejszą przyczepność.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Chłopaki, odpuście ten styl wypowiedzi! To ma być rzeczowe forum a nie przekomarzanie się dewotek. Troche więcel loozu w wypowiedziach i wobec innych prosimy...miki pisze:nie kompromituj się - nigdy czegoś takiego nie miałeś i pewnie nie będziesz miał więc sobie odpuść pisanie bredniFilip pisze:Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Filip nie denerwuj się, większość parowozów ma napęd w tendrze. W H0 jest to nagminna praktyka.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Filip pisze:Tak, BR01 może i fajnie wygląda na zdjęciu, ale parametry z tego co tu charakterek pisze to 52 ma lepsze.
Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
BR35 BTTB ma napęd w lokomotywie a nie w tendrze... Wolałbyś aby BR52 też tak wyglądała? Bez prześwitu między kotłem a ramą, bez kół napędnych umieszczonych swobodnie i delikatnie w ramie, itd... Jak bedziesz miał BR52 w rękach to zrozumiesz, że nie bardzo było by jak zrobić napęd w loku, nie pozbawiając go takiego filigranowego wykonania. A tender absolutnie nic nie traci na wyglądzie czy ma napęd czy nie.
Jeśli dla kogoś BR52 ma za słaby uciąg, to można kupić jako cześć zamienną oś z kołami z obręczami przyczepnościowymi i podmienić za zwykłą - prądu i tak jest dość, bo przód bardzo ładnie przekazuje do tendra.
-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Nie miałem ale czytałem posty na tym forum ludzi wypowiadających się o BR52.miki pisze:nie kompromituj się - nigdy czegoś takiego nie miałeś i pewnie nie będziesz miał więc sobie odpuść pisanie bredniFilip pisze:Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2006, 08:27 przez Filip, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
nie kompromituj się - nigdy czegoś takiego nie miałeś i pewnie nie będziesz miał więc sobie odpuść pisanie bredniFilip pisze:Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Tak, BR01 może i fajnie wygląda na zdjęciu, ale parametry z tego co tu charakterek pisze to 52 ma lepsze.
Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
Ale nadal nie rozumiem, jak można umieścić napęd w tendrze... lokomotywa ma problemy z uciągiem.
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zakup: BR 01 vs BR 52
Tym bardziej, ze BR01 nigdy w Polsce nie bylo na stanie PKP.Charakterek pisze:Jeśli chcesz przerobić na PKP to wybór masz także zdeterminowany - tylko 52 i z niej zrobisz Ty2
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości