Grosz Mały

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Kilkujadek »

Wobec takich ograniczeń zalecam ostatni projekt.
groszek
Posty: 110
Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: groszek »

Stacyjka na pewno będzie na 3 modułach. Próbowałem zrobić tak jak mówisz lecz przy EW3 nie udało mi się wyjść tak by tor bocznicowy dochodził prostopadle do krawędzi modułu bez jakiś ostrych łuków. Ewentualnie po zastosowaniu EW2 na torze 3 da się wszystko zmieścić ale wtedy plac ładunkowy to będzie raczej chodnikiem ładunkowym bo miedzy torami 10 i 11 będzie jakieś 56mm, no i nie będzie to zgodne z sTTandardem. Dlatego zastanawiam się nad rezygnacją z trzeciego toru. Poza tym chcę by można było połączyć 2 skrajne moduły i zrobić małą pętle. "Siła Wyższa" mocno ograniczyła miejsce :( przeznaczone na mini kolej.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Kilkujadek »

Zrób Szaflary. Jeżeli wzdłuż bocznicy przy placu ładunkowym dasz rampę, to zmieścisz oryginał bez redukowania torów. Przy skrzynkach 90x50 cm i rozjazdach EW3 będą nieco inne proporcje niż na Twoim rysunku. Tor 3 będzie miał około 50 cm więc lepiej z góry nastaw się na 3 skrzynki "90".
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 04:53 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
groszek
Posty: 110
Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: groszek »

Projekt ma być małą stacją lokalną osobowo-towarową. Po zastosowaniu rozjazdów EW3 faktycznie zrobiło się dość ciasno. W związku z tym zrobiłem kilka zmian przybliżających moją stacyjkę do "Szaflar" Fajna sprawa z przejazdem w środku stacji, który dzieli peron wyspowy na dwie osobne części.
Teraz mam pytanie.

Czy rezygnując z jednego toru głównego, jak na schemacie poniżej, będzie to nadal stacja czy już mijanka?
Obrazek

Czy może lepiej zrobić tak? (oczywiście w tym przypadku będą rozjazdy EW3)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:18 przez groszek, łącznie zmieniany 1 raz.
whosho
Posty: 815
Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: whosho »

Sugeruję ostrożność przy tworzeniu planów makiet jak w pierwszym poście. Cienkie linie, którymi rysowane są tory, tworzą złudzenie, że na makiecie jest jeszcze sporo miejsca. Tymczasem wydaje mi się, że nie ma szans na upchnięcie budynku stacyjnego, jednego toru i peronu na szerokości 15 cm.

U mnie to wyszło dość ciasno. Foto by Misiek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 11:15 przez whosho, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
trucker
Posty: 227
Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: trucker »

Witam kolegę . Za ten ostatni link dałbym koledze Scio co najmniej 3 razy POMÓGŁ , chętnie przy okazji skorzystam. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Scio »

Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Kilkujadek »

Z całym szacunkiem dla normy... ale Tadek ma rację. W tym przypadku norma nie może być nadrzędną nad realistycznym odwzorowaniem rzeczywistości.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Fantomas »

Ad. 2. Trzeba też wziąć pod uwagę normę NEM: http://pzmk.org.pl/NEM/NEM102.pdf określającą skrajnię budowli.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: T_Domagalski »

groszek pisze:Czy taki układ jest poprawny?
Jakiej szerokości powinien być peron pomiędzy torami 1 i 2, jest to w jakiś sposób znormalizowane?
Czy sygnalizacja będzie prawidłowa?
Czy mogę wykorzystać rozjazdy ew2?
W jakiej odległości od krawędzi modułu dać rozjazdy?
Ad. 1. To, czy układ jest poprawny zależy od tego, jakie funkcje ma w założeniach spełniać dana stacja. Musiałbyś je więc najpierw określić. W Twoim przypadku można jednak mieć już teraz wątpliwości co do zastosowania torów 10 - 14. Nie są to bowiem tory ładunkowe, a jak na tory postojowe, to na tak małą stację jest ich po prostu za dużo.
Ad.2. To zależy od rodzaju peronu i epoki, w której był budowany. Perony jednokrawędziowe miały czasem niecałe 2m, zaś perony dwukrawędziowe zwykle mają >5m szerokości.
Ad.4. W torach głównych - nie. W takich miejscach sTTandard wymaga rozjazdy 12°, czyli EW3 lub lepsze.
Ad.5. Napęd rozjazdu (podmakietowy) nie może przeszkadzać w skręcaniu modułów śrubami. Bezpiecznie jest przewidzieć, że rozjazd zaczyna sie dopiero ok. 5cm od krawędzi modułu.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Grosz Mały

Post autor: Samowarek »

Podsyłam Ci jak wyglądają perony przy ich projektowaniu na PKP :)
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/pro ... zstaw.html
groszek
Posty: 110
Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Grosz Mały

Post autor: groszek »

Początkowo myślałem o dokończeniu starego tortu, którego budowę rozpocząłem wieki temu, oraz dorobieniu kilku modułów sTTandardwych jako dodatkowa pętla. Po długich przemyślanych i kombinacjach wszystkie "rurki" powędrowały do kartonu. Torcik został rozebrany a pozyskane materiały przyczynią do powstania:
- małej stacyjki na linii jednotorowej "GROSZ MAŁY" początkowo 2 modły 90cm + segment przedłużający.
- 2 prostych modułów szlakowych 90cm
- 2 łuków by powstała pętla

Stacja będzie miała 3 tory główne peron miedzy torem 1 i 2, kilka torów bocznicowych (13 i 14 prawdopodobnie nie będę robił), malutki budynek dworca z kasą i nastawnię. Planuję wykonać na niej sygnalizację świetlną. Semafory wjazdowe 5-komorowe będą na modułach szlakowych, wyjazdowy na torze "1" 3-komorowy, na torach "2" i "3" 4-komorowe + karzełki na bocznicach.
Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o wytkniecie wszelkich błędów w projekcie, oraz o sugestie co zmienić by stacyjkę zbliżyć do realiów PKP.

Obrazek

A teraz seria pytań.

Czy taki układ jest poprawny?
Jakiej szerokości powinien być peron pomiędzy torami 1 i 2, jest to w jakiś sposób znormalizowane?
Czy sygnalizacja będzie prawidłowa?
Czy mogę wykorzystać rozjazdy ew2?
W jakiej odległości od krawędzi modułu dać rozjazdy?

Będę Wam wdzięczny za wszelką pomoc. Puki co składam skrzynki na moduły szlakowe i robię listę zakupów na stacyjkę.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2012, 09:18 przez groszek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości