GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

Ruch na bocznicy nie będzie tak intensywny, aby trwale blokować stację i szlak. Przy wjeździe z prawej raczej zastosuję pełny trapez. Co do różnicy poziomów sprawa o tyle się skomplikowała, że przed sugestiami Tadeusza pokleiłem skrzynkę na stałe. :/
Załączniki
100_5213.JPG
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Kilkujadek »

T_Domagalski pisze:Problem spadków można było załatwić w ten sposób, że tor wyciągowy byłby na poziomie -8mm, a tory ładunkowe na -16mm.
Czyli zejście z toru 2 do toru 8 o 8mm na odcinku 25cm?
Ostro zagrywasz !! :>
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: T_Domagalski »

Ja na odmianę uważam, że pierwsza koncepcja z torem wyciągowym była najlepsza. Wszystkie kolejne to tylko kombinowanie... :/
Problem spadków można było załatwić w ten sposób, że tor wyciągowy byłby na poziomie -8mm, a tory ładunkowe na -16mm.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 17:02 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Misiek »

Żeby wepchnąć wagon (zabrać z GSu) będziesz musiaół wykorzywstać jeden z torów ywpoziomowanej ładowni.
Zatem na samą ładownię zostanie tylko jeden tor - w sumie wystarczy ;)
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Marek TT »

Poza tym przy połówce trapezu z jednej strony stacji tor 2 staje się praktycznie torem jednokierunkowym.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Kilkujadek »

Ja bym to zrobił tak:
Załączniki
100_5205A.jpg
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Marek TT »

Przy takim układzie torowym, żeby obsłużyć bocznicę GS i tory na rampie zablokujesz całkowicie ruch na torze nr 2.
Blokując na czas manewrów tor 2 pozbawiasz się możliwości krzyżowania i wyprzedzania składów pasażerskich i towarowych. Tor 2 leży przy krawędzi peronowej i jest przedłużeniem toru szlakowego /jeśli dobrze widzę to z jednej strony masz linię dwutorową a z drugiej strony jednotorową/.
Na tamtej stronie stacji przy takim układzie pasowałby tor dodatkowy 4 do manewrów i wymiany wagonów na tych torach. :roll:
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

W związku z tym, że na dostępnej przestrzeni nie udało się pogodzić łuku i spadku toru, postanowiłem , że plac ładunkowy będzie się znajdował na poziomie równi stacyjnej. Stąd zmieniłem kierunek dojazdu do placu, a w miejsce toru wyciągowego powstała bocznica z magazynem GS-u.
Załączniki
100_5209.JPG
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

Ostateczny projekt rozbudowy stacji. Łączna długość modułu 466,5 cm. Poziom placu ładunkowego jest zaniżony w stosunku do równi stacyjnej, a nachylenie torów dojazdowych nie przekroczy 20 promili. Tory na placu - nachylenie 0 promili. Dziś przystępuję do realizacji segmentu B.
Załączniki
100_5205.JPG
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

Rozwiaząnie tak oczywiste, że aż głupio, że na nie nie wpadłem, tym bardziej, że w rzeczywistości tak właśnie jest. Już poprawiłem Na rampie będzie bocznica kolejki leśnej i załadunek drewna; kruszywa raczej na placu ładunkowym. Dalej gdzie teren nieco opada rampa do załadunku zwierząt (przewiduje jeden wagon w tygodniu.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Misiek »

Ja tak patrzę na schemat układu torowego i:
- ładownia dla bydła nie będzie kolidować z możliwościami ruchowymi torów przy murze oporowym?
- może by zrobić z niej tor mijankowy a ładownię z tej strony ograniczyć do okolic muru oporowego?
- docelowo w kwestii FREMOjazd i SADów - część z murem oporowym zaopatruje w kruszywo (jak w Wierchomli Wielkiej ;) ) a bydło można umieścić w części "place ładunkowe", razem z innymi towarami? Pozostaje kwestia budowy rampy dla bydła.

coś jak na obrazku w paincie ;)
Załączniki
100_5147a.JPG
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 15:17 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

Nawierzchnia to przesiany popiół drzewny i kurz z odkurzacza sypany na wikol i jeszcze inne śmieci, co było pod ręką ;) Boki to ponacinane paski kartonu grubości 1 mm i zaimpregnowane cyjanoakrylem.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: PiotrT »

Bardzo mi się podoba to co powstało do tej pory i plany na przyszłość wyglądają równie ciekawie. Czekam na więcej zdjęć.

Z czego zrobiłeś nawierzchnie i boki na środkowym peronie?
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: KamilW »

Jak zobaczyłem Twój plan stacji to na myśl od razu przyszedł mi Zwardoń (stacja na granicy Polsko-Słowackiej).
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/imag ... wardon.png
Fajny układ, szczególnie łuk mi się podoba bo to ciekawie wygląda na żywo.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GROMIK - mała stacja na szlaku przez Karpaty

Post autor: Scio »

Po pomyślnych testach stacji w Radomiu zapadła decyzja o dokończeniu budowy. Układ jest fantazyjny, dlatego uwagi znawców tematu mile widziane. :)
Załączniki
100_5147.JPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości