Br 03, ROKAL
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 22 gru 2020, 07:13
- Lokalizacja: Goleszów
- Kontakt:
Re: Br 03, ROKAL
Witam model pierwszej serii miał inny napęd dlatego dosyć łatwo go przerobić aby przechodził przez rozjazdy tilliga. Nie miał zębatek na kołach. Ja swoją 03 przerobiłem oraz Br24 też ładnie przejeżdża rozjazdy
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 1217
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Br 03, ROKAL
Istnieją też takie katalogi z różnych roczników.Ja posiadam takiego.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Br 03, ROKAL
Polecam ROKAL_TT_Modell-Dokumentation:
np: TU
Znajdujemy w niej 2 wersje BR 03.10:
Fotka 1-szej wersji (z eBay'a):
i 2-giej, już w naturze (z pudełkiem):
Migawki YT:
Więcej na stronach
rokal-tt.org
guidetozscale
np: TU
Znajdujemy w niej 2 wersje BR 03.10:
Fotka 1-szej wersji (z eBay'a):
i 2-giej, już w naturze (z pudełkiem):
Migawki YT:
Więcej na stronach
rokal-tt.org
guidetozscale
- Sudovia
- Posty: 333
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Re: Br 03 ROKAL
Dzięki koledzy za info
Pozostaje jeszcze jedynie kwestia opakowań
Pozostaje jeszcze jedynie kwestia opakowań
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Br 03 ROKAL
Witaj!
Ten model pod tym oznaczeniem był robiony tylko w roku 1961, w ilości 400 sztuk. Później, aż do 1969r. robiony był jako 01165 (po prostu ROKAL zmienił numerację katalogową.) Te modele były identyczne. Wcześniejsza wersja tego parowozu nazywała się B1004, produkcja w latach 1953-1961. Z tego co mi wiadomo - stary tender nie miał tłoczonych napisów, budka starego była nieproporcjonalnie mniejsza, poręcz przy starym kotle była dłuższa i starszy model miał wyżej umieszczony przedni pomost (pod dymnicą).
Co do pudełek - niestety nie mam pojęcia jak je pakowano.
Większość parowozów ROKALA jest warta przygarnięcia. Osobiście polecam Br 24 - fajnie zrobiony, miło jeździ, stosunkowo łatwo dostępny, a co za tym idzie przystępny cenowo. T3 jest trochę trudniej zdobyć, natomiast Br 85, Br 71 i te pierwsze, opływowe, są praktycznie nie do zdobycia, sporo kosztują. Br 85 jeździ wyśmienicie, pozostałych nie widziałem na żywo. Zostają jeszcze Br 80 (skrzynie wodne po bokach kotła) i Br 89 (typ ELNA, skrzynie wodne pod kotłem). Oba parowozy dość mizernie wyglądają, są mocno uproszczone, nic ciekawego i wg mnie nie są warte zbyt wiele.
Ten model pod tym oznaczeniem był robiony tylko w roku 1961, w ilości 400 sztuk. Później, aż do 1969r. robiony był jako 01165 (po prostu ROKAL zmienił numerację katalogową.) Te modele były identyczne. Wcześniejsza wersja tego parowozu nazywała się B1004, produkcja w latach 1953-1961. Z tego co mi wiadomo - stary tender nie miał tłoczonych napisów, budka starego była nieproporcjonalnie mniejsza, poręcz przy starym kotle była dłuższa i starszy model miał wyżej umieszczony przedni pomost (pod dymnicą).
Co do pudełek - niestety nie mam pojęcia jak je pakowano.
Większość parowozów ROKALA jest warta przygarnięcia. Osobiście polecam Br 24 - fajnie zrobiony, miło jeździ, stosunkowo łatwo dostępny, a co za tym idzie przystępny cenowo. T3 jest trochę trudniej zdobyć, natomiast Br 85, Br 71 i te pierwsze, opływowe, są praktycznie nie do zdobycia, sporo kosztują. Br 85 jeździ wyśmienicie, pozostałych nie widziałem na żywo. Zostają jeszcze Br 80 (skrzynie wodne po bokach kotła) i Br 89 (typ ELNA, skrzynie wodne pod kotłem). Oba parowozy dość mizernie wyglądają, są mocno uproszczone, nic ciekawego i wg mnie nie są warte zbyt wiele.
- wactt
- Posty: 261
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Br 03, ROKAL
Odpowiedź wysyłam mailem, bo nie mogę wkleić obrazka - chyba coś nawaliło
- Sudovia
- Posty: 333
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
Br 03, ROKAL
Witam.
Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić na temat loki o numerze katalogowym B 1031, bo nigdzie nie mogę jej znaleźć.Chodzi mi z którego roku produkcji ona może być, oraz jakie pudełka Rokal stosował do swojego taboru.Na aukcjach widzę pudełka z plastikową "wypraską", a ja mam lokę luzem w papierowym pudełku(zielono-biała) z napisem ROKAL po obydwu stronach(zielonych), a na białych bokach jest małe logo Rokal oraz elektrowóz.
Czy ta loka przez wszystkie lata produkcji była taka sama, czy też są różne modele w różnych okresach produkcji?
Jakie parowozy(Rokala) najlepiej przytulić do kolekcji?
Zgóry dzięki za odpowiedź
Czy ktoś z kolegów może mnie oświecić na temat loki o numerze katalogowym B 1031, bo nigdzie nie mogę jej znaleźć.Chodzi mi z którego roku produkcji ona może być, oraz jakie pudełka Rokal stosował do swojego taboru.Na aukcjach widzę pudełka z plastikową "wypraską", a ja mam lokę luzem w papierowym pudełku(zielono-biała) z napisem ROKAL po obydwu stronach(zielonych), a na białych bokach jest małe logo Rokal oraz elektrowóz.
Czy ta loka przez wszystkie lata produkcji była taka sama, czy też są różne modele w różnych okresach produkcji?
Jakie parowozy(Rokala) najlepiej przytulić do kolekcji?
Zgóry dzięki za odpowiedź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości