Temat zbieżny z moim projektem, więc mam nadzieję, że trochę pomogę.
Jestem w gorszej sytuacji, bo mieszkam ok.500km od stacji, którą chciałbym zbudować.
Udało mi się jednak nawiązać kontakt z osobą (moim obecnie Mentorem), która jest w "temacie".
Mentor ten wyszukał w wojewódzkim archiwum plany stacji z początku wieku. Plan jest bardziej szczegółowy od tego Twojego, wyciętego z mapy topograficznej, więc bardzo mi pomaga w rozmieszczeniu torów i obiektów. Poza tym planem, również korzystam z map topograficznych.
Polecam więc szperanie w archiwach miejskich, powiatowych, wojewódzkich, miejskim muzeum, pomocny może również być emerytowany pracownik stacji, miłośnik ziemi Tucholskiej itd.
Nie ocenione również są stare widokówki. Można na nich znaleźć budynki, wagony, parowozy.
Może istnieje lokalne forum miłośników i znawców ziemi Tucholskiej?
Myślę, że i na tym forum znajdzie się jakiś niedaleki "sąsiad" będący w temacie.
Życzę powodzenia i wytrwałości
makieta z I epoki
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
makieta z I epoki
Witam.
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wykonaniem makiety(jak na razie takie zastanawianie się i kombinowanie najlepiej mi wychodzi!!!) i tak krążąc po okolicy, zacząłem zbierać wszystko co możliwe w temacie kolei i najbardziej podoba mi się pomysł zrobienia kilku odcinków szlaku jednotorowego i I stacji w Tucholi – z okresu 1883- 1910, byłby to zarazem niezły poligon doświadczalny -elementy tej makiety mogłyby tworzyć kiedyś wielką makietę dzisiejszej stacji.
Proszę o pomoc w ustaleniu:
1. NIE WIEM JAK ZROBIONA JEST GŁOWICA PRZY PRZEJEŹDZIE/PAROWOZOWNI?
2. SKORO JEST PAROWOZOWNIA TO CZY POWINNA BYĆ TEŻ WIEŻA WODNA?
3. czy przy torze głównym może być, peron i ładownia na całej długości toru ?
4. czy przejazd kolejowy przy parowozowni posiadał zapory?
5. czy zwrotnice były sterowane ręcznie?
6. czy przed stacją były semafory i tarcze ostrzegawcze?
7. jak mógł wyglądać budynek B.W. przy drugim przejeździe kolejowym?
- do dziś zachowała się tylko pompa abisynka
8. czy mosty na Brdzie i kawałek dalej na Wstążce są do dzisiaj oryginalne z 1883r?
9. jaki tabor wtedy kursował przez Tucholę i co mógłbym zastosować z obecnie dostępnej oferty sklepów w TT?
10. czy wszystkie wagoniki powinny mieć budkę hamulcową?
11. gdzie szukać tych odpowiedzi?
dzięki za każde słowo
darg
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wykonaniem makiety(jak na razie takie zastanawianie się i kombinowanie najlepiej mi wychodzi!!!) i tak krążąc po okolicy, zacząłem zbierać wszystko co możliwe w temacie kolei i najbardziej podoba mi się pomysł zrobienia kilku odcinków szlaku jednotorowego i I stacji w Tucholi – z okresu 1883- 1910, byłby to zarazem niezły poligon doświadczalny -elementy tej makiety mogłyby tworzyć kiedyś wielką makietę dzisiejszej stacji.
Proszę o pomoc w ustaleniu:
1. NIE WIEM JAK ZROBIONA JEST GŁOWICA PRZY PRZEJEŹDZIE/PAROWOZOWNI?
2. SKORO JEST PAROWOZOWNIA TO CZY POWINNA BYĆ TEŻ WIEŻA WODNA?
3. czy przy torze głównym może być, peron i ładownia na całej długości toru ?
4. czy przejazd kolejowy przy parowozowni posiadał zapory?
5. czy zwrotnice były sterowane ręcznie?
6. czy przed stacją były semafory i tarcze ostrzegawcze?
7. jak mógł wyglądać budynek B.W. przy drugim przejeździe kolejowym?
- do dziś zachowała się tylko pompa abisynka
8. czy mosty na Brdzie i kawałek dalej na Wstążce są do dzisiaj oryginalne z 1883r?
9. jaki tabor wtedy kursował przez Tucholę i co mógłbym zastosować z obecnie dostępnej oferty sklepów w TT?
10. czy wszystkie wagoniki powinny mieć budkę hamulcową?
11. gdzie szukać tych odpowiedzi?
dzięki za każde słowo
darg
Ostatnio zmieniony 11 paź 2011, 16:27 przez darg, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości