makieta z I epoki
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Nie lepiej segment pierwszy przedłużyć tak by zmieściła się na nim stolarnia. Wtedy droga nie byłaby przecięta, tory łączyłyby się prostopadle, a nie jak teraz że zwrotnica jest na samej krawędzi
Tylko wtedy będziesz miał segmenty różnych dziwnych długości...
No chyba, że nagiąć, rzeczywistość, zawrócić drogę wcześniej oraz tą zwrotnice u dołu przesunąć w prawo...
Tylko wtedy będziesz miał segmenty różnych dziwnych długości...
No chyba, że nagiąć, rzeczywistość, zawrócić drogę wcześniej oraz tą zwrotnice u dołu przesunąć w prawo...
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Prosze o opinię czy poprawnie rozplanowałem podział stacji na segmenty i zaproponowany układ torów.
Będzie 5 części
serdeczne dzięki
darek
Będzie 5 części
serdeczne dzięki
darek
Ostatnio zmieniony 23 lis 2011, 20:32 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Cze
narysowałem stację na papierze w skali 1:1 TT i otrzymałem 5 segmentów o wymiarach 76/77,6 cm czyli długość całkowita to 388cm.
Mam też docięte brzegi o wysokości 9cm i zaraz biorę się do sklejania ramek.
I nie wiem co dalej Teren równi stacyjnej od południa opada coraz bardziej na zachód, więc na kolejnym segmencie szlakowym będzie nasyp.
To co, mam całą równie unieść np. na 5cm. na płycie styropianu i potem w niej wyciąć skarpy i rów i drogę jak na rys./foto. Potem naklejam sklejkę równi korek i tory i jazda --czy tak? Proszę o radę.
cze
darg
narysowałem stację na papierze w skali 1:1 TT i otrzymałem 5 segmentów o wymiarach 76/77,6 cm czyli długość całkowita to 388cm.
Mam też docięte brzegi o wysokości 9cm i zaraz biorę się do sklejania ramek.
I nie wiem co dalej Teren równi stacyjnej od południa opada coraz bardziej na zachód, więc na kolejnym segmencie szlakowym będzie nasyp.
To co, mam całą równie unieść np. na 5cm. na płycie styropianu i potem w niej wyciąć skarpy i rów i drogę jak na rys./foto. Potem naklejam sklejkę równi korek i tory i jazda --czy tak? Proszę o radę.
cze
darg
Ostatnio zmieniony 14 lis 2011, 13:57 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Takie skany dostałem z archiwum. U mnie w kompie widać ok. Jest to stacja Tuchel (Tuchola) z 1884 roku.
Pierwsze zdjęcie - głowica wschodnia i dworzec. Drugie zdjęcie - głowica zachodnia.
Stacja wydaje się mało skomplikowana więc z Waszą pomocą dam radę. Jutro wstawię zdjęcia tego co się zachowało.
Pierwsze zdjęcie - głowica wschodnia i dworzec. Drugie zdjęcie - głowica zachodnia.
Stacja wydaje się mało skomplikowana więc z Waszą pomocą dam radę. Jutro wstawię zdjęcia tego co się zachowało.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 16:08 przez darg, łącznie zmieniany 2 razy.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Cze
To daję plan stacji w Tucholi z 1884 r,
1 czy (chyba) są źle oznaczone zwrotnice,niby sterowane mechanicznie, a dorysowane budki zwrotniczych.
Długość stacji to ok. 600m czyli 5m w tt, ale myślą skrócić do poniżej 4m, gdyż jest dużo wolnych miejsc. kolorem niebieskim zaznaczyłem tor szlakowy.
2 czy na planach kolorem czerwonym zaznacza się aktualne zmiany- - czyli, że stacja z 1883r. byłaby bez tych czerwonych budynków?
Zależy mi by wiernie oddać rejon dworca i rejon wsch głowicy( z prawej) i tu mi wychodzą segmenty o szerokości około 90cm i długości ok 60 cm. (rozmiaru 90x90 nie włożę do auta)
3 czy warto dzielić makietę na tak wąskie kawałki?
4czy można łączyć segmenty dłuższymi bokami (równolegle do torów)?
dzięki
cze
darg
niedługo dam zdjęcia tego co zostało z tej stacji do dzisiaj.ok?
To daję plan stacji w Tucholi z 1884 r,
1 czy (chyba) są źle oznaczone zwrotnice,niby sterowane mechanicznie, a dorysowane budki zwrotniczych.
Długość stacji to ok. 600m czyli 5m w tt, ale myślą skrócić do poniżej 4m, gdyż jest dużo wolnych miejsc. kolorem niebieskim zaznaczyłem tor szlakowy.
2 czy na planach kolorem czerwonym zaznacza się aktualne zmiany- - czyli, że stacja z 1883r. byłaby bez tych czerwonych budynków?
Zależy mi by wiernie oddać rejon dworca i rejon wsch głowicy( z prawej) i tu mi wychodzą segmenty o szerokości około 90cm i długości ok 60 cm. (rozmiaru 90x90 nie włożę do auta)
3 czy warto dzielić makietę na tak wąskie kawałki?
4czy można łączyć segmenty dłuższymi bokami (równolegle do torów)?
dzięki
cze
darg
niedługo dam zdjęcia tego co zostało z tej stacji do dzisiaj.ok?
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 16:09 przez darg, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Jest historyczna seria w epoce II ale lata 1900r.Nie przeniosło mi bezpośrednio tej strony co chciałem ale w odnośniku znajdziesz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Dodatki do makiety http://www.permo-miniaturen.de/
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Ten parowóz to T4 z MFFE, czyli z kolei w Meklemburgii, a więc do znajdującej się w Prusach Tucholi z lat 1883-1910 ciężko będzie go w tym okresie czasu dopasować. Tak samo jak inny model z PMT - http://www.pmt-modelle.de/2011/seiten/60502.html, czyli saksoński VT.
Dobry model byłby z pruskiej T3 KPEV (89.70-75 DRG), lub T9.3 KPEV (91.3–18 DRG; PKP TKi3), obie są na stronie MMS http://www.modellbahnmanufaktur.de/ co oczywiście nie musi się przekładać na możliwość zakupu.
Krzysztof
Dobry model byłby z pruskiej T3 KPEV (89.70-75 DRG), lub T9.3 KPEV (91.3–18 DRG; PKP TKi3), obie są na stronie MMS http://www.modellbahnmanufaktur.de/ co oczywiście nie musi się przekładać na możliwość zakupu.
Krzysztof
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Cze
wyliczyłem z planu,że OBROTNICA miała 13m średnicy więc korzystały z niej jedynie krótkie parowozy może takie ? http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 51&<osCsid>
cze
darg
wyliczyłem z planu,że OBROTNICA miała 13m średnicy więc korzystały z niej jedynie krótkie parowozy może takie ? http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 51&<osCsid>
cze
darg
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 17:59 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
ZNAM JUŻ odpowiedzi na moje pytania 1-4.
ZNALAZŁEM W ARCHIWUM W BYDGOSZCZY PLAN STACJI W TUCHOLI Z 1884r.!czyli rok po wybudowaniu!!!
Jak tylko zinwentaryzuję , to biore się do pracy.
dzięki
Darg
ZNALAZŁEM W ARCHIWUM W BYDGOSZCZY PLAN STACJI W TUCHOLI Z 1884r.!czyli rok po wybudowaniu!!!
Jak tylko zinwentaryzuję , to biore się do pracy.
dzięki
Darg
Ostatnio zmieniony 06 lis 2011, 16:10 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 308
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Na mapie topograficznej zbyt dużo miejsca zajęłoby narysowanie wszystkich torów, stąd te uproszczenie.
Miałem ten sam problem, dopiero mapa kolejowa stacji pozwoliła na szczegółowe rozplanowanie modułów.
Miałem ten sam problem, dopiero mapa kolejowa stacji pozwoliła na szczegółowe rozplanowanie modułów.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Do tej pory udało mi się zdobyć zdjęcie z ok, 1915r dworzec - to ten barak za drzewami i kawałek magazynu. Mam też plan stacji z 1915, który mnie nie interesuje, ponieważ są na nim wszystkie budynki i tory przygotowane do rozbudowy linii Bydgoszcz Gdańsk o odcinek - Tuchola - Czersk - więc to raczej ciekawostka. Z tego planu dowiedziałem się ,że na stacji była stacja wodna, obrotnica, budynki mieszkalne,chlewiki/stajnie z ubikacjami itp. nowy dworzec i nowy magazyn, nowa rampa czołowo boczna i 32 zwrotnice-więc prawie to co dziś. MNIE INTERESUJE STACJA Z OKRESU PO WYBUDOWANIU - DO ROZBUDOWY czyli 1883- 1900.
Zdobyłem też taką ciekawostkę - KSIĘGĘ BUDYNKOWĄ - z wyliczeniami podatku katastralnego z lat 1883- 1945 i tu są podane informacje, że w 1915r rozebrano dworzec i magazyn. mam też inne zdjęcia słabej jakości(dawać?)Zrobiłem też aktualne zdjęcia - będę wrzucać stopniowo z konkretnymi pytaniami jak coś rozwiązać. OK?
nie mam nic w temacie tego magazynu!!!
czy ja dobrze widzę ściany murowane z cegły i brama z łukiem???
CO TO MOŻE BYĆ???
Na zdjęciu widać 3 tory i 4 do parowozowni to czemu na mapie topograficznej są 2 i 3 do parowozowni??
-
dzięki
darg Dariusz G
Zdobyłem też taką ciekawostkę - KSIĘGĘ BUDYNKOWĄ - z wyliczeniami podatku katastralnego z lat 1883- 1945 i tu są podane informacje, że w 1915r rozebrano dworzec i magazyn. mam też inne zdjęcia słabej jakości(dawać?)Zrobiłem też aktualne zdjęcia - będę wrzucać stopniowo z konkretnymi pytaniami jak coś rozwiązać. OK?
nie mam nic w temacie tego magazynu!!!
czy ja dobrze widzę ściany murowane z cegły i brama z łukiem???
CO TO MOŻE BYĆ???
Na zdjęciu widać 3 tory i 4 do parowozowni to czemu na mapie topograficznej są 2 i 3 do parowozowni??
-
dzięki
darg Dariusz G
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 18:40 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Może to Cię zainteresuje? http://www.conrad.pl/Modu%b3-steruj%b1c ... 35_1609030 i to http://www.conrad.pl/Modu%b3-zap%b3onow ... 35_1609030
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Z reguły tak.darg pisze:Proszę o pomoc w ustaleniu:
2. SKORO JEST PAROWOZOWNIA TO CZY POWINNA BYĆ TEŻ WIEŻA WODNA?
Urządzenia SRK istniały już w epoce Ia, więc raczej na pewno tak.6. czy przed stacją były semafory i tarcze ostrzegawcze?
Kursował tabor typowy dla KPEV i kolei prywatnych w Prusach.9. jaki tabor wtedy kursował przez Tucholę i co mógłbym zastosować z obecnie dostępnej oferty sklepów w TT?
Jeśli chodzi o ofertę TT w I epoce to jeśli celujesz w okres Ib to dopiero z jego końcowej części, czyli lata tuż przed pierwszą wojną światową można mieć już trochę taboru, ale raczej nietrakcyjnego. Z lokomotywami jest dość krucho.
Nie. Przepisy wskazywały na ile wagonów w składzie musi być wagon wyposażony w hamulce.10. czy wszystkie wagoniki powinny mieć budkę hamulcową?
W literaturze książki w rodzaju wydawnict Buffego, EK, nasz Świat Kolei, KMiD, KDD. Może coś być też na http://www.drehscheibe-foren.de/foren/index.php11. gdzie szukać tych odpowiedzi?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 paź 2011, 15:55 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Klimat I-szej epoki to nie tylko układ torów i budynków na stacji.
Bez dokumentacji fotograficznej nie uda się odtworzyć całego osprzętu stacyjnego i nie chodzi tylko o urządzenia utrzymania ruchu ale także kształt takich zwykłych spraw jak krany z wodą, kształt kominów i zakończeń dachu, płotów, umiejscowienie ścieżek i kwiatów itd.
Od 2 wojny wiele się w tym zmieniło, wszedł powszechnie beton, zniknęły elementy kute itp., a jeszcze I-sza Ep. to sprzed 1 wojny, gdy powszechnie był piechur i koń, drewno i cegła, a droga z kocich łbów to był luksus
Bez dokumentacji fotograficznej nie uda się odtworzyć całego osprzętu stacyjnego i nie chodzi tylko o urządzenia utrzymania ruchu ale także kształt takich zwykłych spraw jak krany z wodą, kształt kominów i zakończeń dachu, płotów, umiejscowienie ścieżek i kwiatów itd.
Od 2 wojny wiele się w tym zmieniło, wszedł powszechnie beton, zniknęły elementy kute itp., a jeszcze I-sza Ep. to sprzed 1 wojny, gdy powszechnie był piechur i koń, drewno i cegła, a droga z kocich łbów to był luksus
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 19:04 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości