Jak zrobisz to wikolem, to rezultat będzie taki jakbyś dał tam sklejkę. Wikol wsiąknie w korek i korek zrobi się sztywny. Nie będzie on spełniał swojej roli. Ja to robię butaprenem lub użyć zszywacza tapicerskiego. Butapren musi lekko wyschnąć, sprawdź palcem, jak jeszcze lekko łapie to jest już czas położyć korek. Inaczej nieodparowany, rozpuszczalnik, który jest składnikiem kleju uniemożliwi prawidłowe przyklejenie do podłoża. Ja jeszcze na wierzchnią warstwę korka nakładam cieniutką warstwę silikonu (bezzapachowego!!) lub akrylu aby zaipregnować powierzchnię i uniemożliwić wsiąkanie wikolu w korek przy szutrowaniu. Kolega Tadeusz skrytykował mnie za to pisząc, ze to dodatkowa niepotrzebna robota. Wg mnie roboty jest niewiele, a efekty mogą być znaczne, bo korek będzie lepiej spełniał swoją role. Ale to czas pokaże jak ja zacznę szutrować torowiska.darg pisze:... To kupiłem korek 3mm i go teraz przykleję wikolem na całą powierzchnię równi stacyjnej. ...
makieta z I epoki
Moderator: mod-Makieta
- wmac27
- Posty: 397
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 13:59 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Cze
Chciałem pod tory przykleić 3*karton o grubości 1mm, ale wszędzie jest korek
To kupiłem korek 3mm i go teraz przykleję wikolem na całą powierzchnię równi stacyjnej. Potem drugi raz przymierzę tory i powycinam w korku rowy itp. zagłębienia.
Na mojej stacji z końca XIXw powinny jeździć krótkie składy i to raczej wolno, a to nie wywołuje hałasu.
Do stacji może dorobię 2/4 segmenty szlakowe, które mogę zakończyć sttandardowo -- jeśli zbuduję stację na przyzwoitym poziomie i podreperuję zdrowie .
Dzięki za dyskusję.
Darek.
Chciałem pod tory przykleić 3*karton o grubości 1mm, ale wszędzie jest korek
To kupiłem korek 3mm i go teraz przykleję wikolem na całą powierzchnię równi stacyjnej. Potem drugi raz przymierzę tory i powycinam w korku rowy itp. zagłębienia.
Na mojej stacji z końca XIXw powinny jeździć krótkie składy i to raczej wolno, a to nie wywołuje hałasu.
Do stacji może dorobię 2/4 segmenty szlakowe, które mogę zakończyć sttandardowo -- jeśli zbuduję stację na przyzwoitym poziomie i podreperuję zdrowie .
Dzięki za dyskusję.
Darek.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 13:58 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Mam pytanie czy może ktoś przyklejał np. korek na silikon czy też akryl. Moim zdaniem takie klejenie korka powinno wyeliminować przenoszenie drgań ze względu na elastyczność tych materiałów. Może się mylę. a może to coś załatwi sprawę i wygłuszy stukoty.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2012, 13:58 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Zbędne dorabianie sobie pracy...wmac27 pisze:Dlaczego nie? Korek można zaimpregnować siliconem albo akrylem,
Najlepszym rozwiązaniem jest podniesienie płaszczyzny równi stacyjnej o 3mm, żeby nie trzeba było jej już niczym wyklejać, tylko położyć tory bezpośrednio na równej i twardej sklejce.
- wmac27
- Posty: 397
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Dlaczego nie? Korek można zaimpregnować siliconem albo akrylem, położyć tory jak wyschnie i "szutrować"whosho pisze:Osobiście nie kładłbym korka na powierzchni stacji. ... po zaszutrowaniu torów, bo cała struktura jest sztywna.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2012, 11:18 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Osobiście nie kładłbym korka na powierzchni stacji. Tory i tak są w jednej płaszczyźnie, a dodatnie korka będzie kolejną rzeczą która może zaburzyć "równość" torów w poziomie (falownie itp). Z własnego doświadczenia wiem że, nie warto. Jeśli jednak musisz, osobiście położył bym cienkie paski sklejki. Korek i tak nic nie tłumi - po zaszutrowaniu torów, bo cała struktura jest sztywna.
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Stacja powinna być zakończona sttandardowym profilem przejściowym, żeby ją do szlaku można było podłączyć o szer. 30cm dla jednotoru i 50 cm dla dwutoru.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
To przesunięcie 3 i 4 segmentu wynika z kształtu działki-od południa jest ładownia i pola, a tak na terenie przed dworcem zmieści się; cały plac , wlot w prostopadłą ulicę , zagroda dla zwierząt,ogrody i budynki gospodarcze(patrzcie na plan w I części postu).Ostatni segment zrównałem z pierwszym by pokazać jeszcze rzeczkę z małym drewnianym mostem-gdy po drugiej stronie torów znowu nic nie ma -pole.
dzięki za uwagi
Darek
dzięki za uwagi
Darek
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 sty 2010, 21:33
- Lokalizacja: Józefów
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Jakie są wymiary segmentów/całości? To przesuniecie wynika z planowanej zabudowy?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Szkoda, że segmenty 3 i (chyba) 4-ty są wysunięte.
Nie da się ich zaplanować tak, by krawędź zewnętrzna makiety była równa (w jednej linii) Może obrócić o 180 st.
Nie da się ich zaplanować tak, by krawędź zewnętrzna makiety była równa (w jednej linii) Może obrócić o 180 st.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 19:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Korek to póżniej najpierw tory na sucho (i to na całości) bo zacznie się wielkie rwanie, przerabianie i takie różne niespodzianki.To duży szlak więc lepiej pobawić się wcześniej torami i mieć mniej pracy póżniej.Pięknie to wszystko zaczyna wyglądać,oby tak dalej.Powodzenia w dalszych pracach.
- darg
- Posty: 103
- Rejestracja: 29 lip 2008, 13:09
- Lokalizacja: Bysław / Tuchola
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Cze.
Przykręciłem nogi i widać makietę TUCHEL 1883 w stanie surowym otwartym.
Proszę o uwagi!!!
Wyznaczyłem położenie toru szlakowego i mogę zabierać się do przyklejania korka i torów. CDN...
Darek
Przykręciłem nogi i widać makietę TUCHEL 1883 w stanie surowym otwartym.
Proszę o uwagi!!!
Wyznaczyłem położenie toru szlakowego i mogę zabierać się do przyklejania korka i torów. CDN...
Darek
Ostatnio zmieniony 31 sty 2012, 19:06 przez darg, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Uwaga na silniczki BTTB Gdy są zabrudzone ich pobór prądu może przekroczyć 1 A. Przed cyfryzacją warto je i układ napędowy, doprowadzić do stanu 'zadowalającego'.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 08:51 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Witam, ostatnio zakupiłem te dekodery tylko z wtykiem 6-pin (ten na aukcji jest z przewodami przyłączeniowymi do lokomotyw bez gniazda NEM651). Myślę, że do BR56 w sam raz, cena wraz z przesyłką przystępna, a sprzedawcą jest sklep Świat Modeli z Rybnika (gwarancja, rachunek, etc.). Problemem może być współpraca starego trójpolowego silnika BTTB z dekoderem, ja po wielu doświadczeniach zrezygnowałem ostatecznie z "cyfryzacji" starego taboru BTTB i jeżdżę nim tylko w analogu - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 sty 2012, 19:57 przez cichonęk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
Re: makieta z I epoki
Może dekodery są lepsze, ale ogólne zasady podobne.
Nieocenione strona ArturSchŁ: Instalacja DCC w 02220
Dotyczy oczywiście BR81 i BR92.
Jest tam również opis ROCO BR80 bez gniazda dekodera.
Nieocenione strona ArturSchŁ: Instalacja DCC w 02220
Dotyczy oczywiście BR81 i BR92.
Jest tam również opis ROCO BR80 bez gniazda dekodera.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości