GAZ M24 Wołga
Samochód osobowy produkowany w wersjach sedan (GAZ 24-01) i kombi (GAZ 24-02) w latach 1968-1985 w fabryce GAZ w Gorki, w Związku Radzieckim.
Podobnie jak poprzednik - M21 - służył on głównie jako taksówka, a także jako samochód służbowy dyrektorów i urzędników niższego szczebla (wersja w kolorze czarnym). W "bratnich krajach" Wołga była wykorzystywana w milicji, u nas z tej roli jej nie pamiętam (przynajmniej nie jako oznakowany radiowóz).
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa. Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Elementy chromowane (wraz ze znaczkami Volga po bokach i z tyłu) zaakcentowane srebrną farbą, pomalowano również kierunkowskazy i tylne światła. Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie tradycyjnie zawiera dwie sztuki modelu - czarną i białą (choć gdzieś wyczytałem, że to jest beż, możliwe...).
Numer katalogowy producenta:
065740 - cremeweiss / schwarz
Kosztowały mnie 60,20 zł - poprzednie modele były jednak sporo tańsze.
Długo czekałem na te Wołgi, aż dzisiaj do mnie dotarły
. Modele są bardzo ładnie wykonane, podobnie jak poprzednie modele Herpy.
Jedno, co mnie zaskoczyło - napisy/ znaczki Wołga po bokach pamiętam jako pisane cyrylicą, ale tu są w wersji... hmm... eksportowej?? Volga. Ale takie znaczki rzeczywiście istniały, na co znalazłem potwierdzenie w postaci zdjęć. A co ciekawsze, Volga jest tylko na lewym boku, na prawym zaś jest jednak cyrylica!! Na jaki to rynek było??
Fotki modelu poniżej (jeszcze gorące!).
W pudełku (jeszcze nie zdążyłem ich wyjąć, jakież towarzyszą mi emocje!
):
Znaczki (czemu dwa różne??):
Oto one:
Zdjęcia trochę kiepskie ale widać, że to Wołga, a nie Syrena
. Miłego oglądania. Ja uciekam, bo przyjechali po mnie z Ministerstwa
:
Tomek.