Awaria ST44 - 150

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

Zrobiło się trochę zaległości i faktycznie ten wątek padł. Ja wyjechałem z kraju na długie miesiące a Gagarina oddałem koledze Adrzejc do testów.
I tak mi napisał:
"Na pewno uszkodzony jest silnik. W momencie rozruchu i w czasie około 1 sekundy po potrafi pobierać około 1.5 A prądu, co dla dekodera jest sporo za dużo i sygnalizuje przeciążenie. Tyle wynika z moich badań."
Silnik zamówiony. Jak wrócę to wstawię nowy silnik.
Prawdopodobnie to moja wina. Nie zauważyłem pozostawionej na torach pęsety. Gagarin stał na torach miał ustawiony rozkaz jazdy, ja włączyłem zasilanie na Compacta i stało się. Compact się wyłączył sygnalizując zwarcie, ale widać to wystarczyło.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: drlukasz »

Raczej silnik, Lenz może ma wyższą wydajność prądową niż Kuehn, albo inaczej reaguje na przeciążenie.
Podłącz w analogu, amperomierz w szereg z zasilaniem i sprawdź ile prądu pobiera.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

Najnowsze wieści z pierwszej linii frontu ...
Po zamontowaniu dekodera Lenz GM lokomotywa zaczyna ruszać, ale światła przygasają, loka staje a Compact pokazuje zwarcie. Więc może to jest silnik ?? ?? ??
A może spróbować go w analogu? Pojeździć nim z 30 min, niech się wykaże.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

andrzejc pisze:Jak byś był w Warszawie ...
Nie ma sprawy. Może wkrótce będzie okazja. Daj adres na PW, to ktoś podrzuci lokomotywę do testów na najbliższe 4 miesiące.
andrzejc
Posty: 359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: andrzejc »

Jak byś był w Warszawie to moglibyśmy popatrzeć, na nią z bliska,
i może udałoby się znaleźć przyczynę niesprawności lokomotywy.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

W innej lokomotywie miałem problem niezgodności liczby kroków. Zupełnie inne objawy. Lokomotywa mrugała światłami ale jechała. Może brakowało jej mocy, stabilność jazdy też nie najlepsza, ale jechała. Myślę, że hipoteza o krokach odpada. Nie mam drugiego dekodera innej firmy tzn. mam Lenza na kablach w BR65 i nie będę go odlutowywał. Silnika zapasowego też nie mam. Temat musi poczekać do mojego powrotu. Zamówimy dekodery, może Zimo nowego typu i silnik, wtedy wrócimy do tematu. Jakby ktoś miał pomysł co z tym fantem zrobić to będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: ArturSchŁ »

Pozostaje test z dekoderem innego producenta ....
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: Ciamosław »

ArturSchŁ pisze:Studiując instrukcję N025 znalazłem:
CV#56 (user-configuration register 1) : Here you can select additional features of the decoder, for example activating the load control or....
BIT 1 odpowiada za:
- Load control off -> 0 (0)
- Load control on -> 1 (2)
Czyli gdy wpiszemy do CV56 wartość "0" (a właściwie "4", by nie zmienić BITu 2) to zabezpieczenie nadprądowe będzie wyłączone - problem powinien ustąpić do czasu zniszczenia dekodera :mrgreen: (z powodu "ciężko" pracującego silniczka).
U mnie to nie pomogło, wciąż po przekręceniu potencjometru światła zaczynają migać a silnik ani drgnie.
andrzejc
Posty: 359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: andrzejc »

Sprawdził bym z innym dekoderem, ponieważ Kuehny mają swoje fanaberie.
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

Chyba nie, powyrzucałem Lenza na rzecz Kuehna. Chyba, że się ostał jeden w wagonie ratowniczym (Hilfzugu) Musze rozebrać. Ale dlaczego to ważne? Wsadziłem drugiego nowego Kuehna i to samo. Może Ciamoslaw ma rację z tym silnikiem?(!)
andrzejc
Posty: 359
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
Lokalizacja: Warszawa-Wola
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: andrzejc »

Masz może dekoder innej firmy ?
Awatar użytkownika
wmac27
Posty: 397
Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
Lokalizacja: Dolice
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: wmac27 »

Mikimoto pisze:A może winne jest gniazdo dekodera - nie daje dobrego styku ...
Sprawdzone przejścia miernikiem - OK
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 17:50 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: ArturSchŁ »

Dekoder ma możliwość wykrycia przeciążenia na silniku i odpowiedniego reagowania:
wmac27 pisze: Jakie to może być uszkodzenie silnika?
Jakie by nie było to (znalazłem sieci):
matrinezo pisze:
Ja do swoich Ok 1 i Oko 1 Fleischmanna zastosowałem dekodery LENZ GOLD. Żeby pozbyć się problemu z mruganiem świateł CV 30 trzeba ustawić na wartość 128. Wystarczy tylko odpowiednio połączyć kabelki i działa jak należy.
Nie trzeba wyłączać zabezpieczenie - a wręcz nie należy !!
Trzeba kasować wartość CV30 i zmieniać wartość CV50 1, 2, 3, 4, 5 zanim się ruszy po skasowaniu "błędu" w CV30.
Zaczynamy od "1" ;)
Może Gbb coś podpowie z tymi CV

CV30 z Lenza : 30 Fault indication 0 (dec)
bit 0 (1) = 1 Light short-circuit 0,1 [1] 0
bit 1 (2) = 1 Overheating 0,1 [2] 0
bit 2 (3) = 1 Motor short-circuit 0,1 [4] 0

Więcej TU. Jeśli mnie pamięć nie myli to był już ten numer z dekoderami Lenz w lokach Kuehn'a. W instrukcji Kuehn'a nie ma nic o CV 30 !! :/

[dopisane]
Studiując instrukcję N025 znalazłem:
CV#56 (user-configuration register 1) : Here you can select additional features of the decoder, for example activating the load control or....
BIT 1 odpowiada za:
- Load control off -> 0 (0)
- Load control on -> 1 (2)
Czyli gdy wpiszemy do CV56 wartość "0" (a właściwie "4", by nie zmienić BITu 2) to zabezpieczenie nadprądowe będzie wyłączone - problem powinien ustąpić do czasu zniszczenia dekodera :mrgreen: (z powodu "ciężko" pracującego silniczka).
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 17:53 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 12 razy.
Mikimoto
Posty: 53
Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: Mikimoto »

A może winne jest gniazdo dekodera - nie daje dobrego styku.
Spróbuj lekko powyginać styki dekodera naprzemian - w górę i w dół (oczywiście z czuciem i tak, żeby mimo ich wygięcia jeszcze weszły w gniazdo).
Z moim Gagarinem też musiałem sporo powalczyć, aby zachowywał się jak należy :x
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Awaria ST44 - 150

Post autor: Ciamosław »

wmac27 pisze: Jakie to może być uszkodzenie silnika?
Właśnie nie mam pojęcia, tym bardziej że w analogu wszystko działa.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2011, 17:03 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości