Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Bydgoszcz-Chełmża: Będzie dogrywka

Post autor: eg_ptmkż »

Na razie nie poznamy zwycięzcy przetargu na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża. Jak głosi komunikat Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, „zarząd województwa podejmie jutro (we wtorek - red.) decyzję o podpisaniu trzyletnich umów ramowych na świadczenie pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Bydgoszcz Główna – Unisław – Chełmża z konsorcjum PCC Rail/Arriva oraz spółką PKP Przewozy Regionalne, po czym zaprosi obie firmy do dalszych negocjacji”. Umowy ramowe zostaną podpisane do 20 sierpnia.

Taka decyzja powoduje przesunięcie terminu reaktywowania przewozów pasażerskich na tej linii. – Pierwsze regularne pociągi przejadą tamtędy w drugiej połowie września – mówi Beata Krzemińska, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego. Pierwotnie miał to być 1 września.

Zmienia się nie tylko termin uruchomienia pociągów, ale też specyfika umów, które zostaną zawarte na obsługę tej linii. Pierwotnie miała zostać podpisana jedna umowa na okres od września 2008 do grudnia 2010. Jednak w wyniku przedstawienia podobnych ofert przez PKP PR i Arrivę władze województwa zdecydowały, że osobna umowa zostanie podpisana na końcówkę tego roku, osobna na rok 2009 i osobna na 2010.

– Obaj operatorzy zostaną poproszeni o złożenie nowych ofert tylko na 2008 rok. Ten, który złoży lepszą, na początku września podpisze umowę. Ustawa o zamówieniach publicznych reguluje w ten sposób przypadki, kiedy więcej niż jeden uczestnik postępowania przetargowego zaproponuje korzystną ofertę i zmieści się w warunkach postawionych przez instytucję zamawiającą. Tak właśnie jest w naszym przetargu – informuje Beata Krzemińska.

PKP Przewozy Regionalne zaproponowały dopłatę 13,93 zł za kilometr, a Arriva 11,77 zł. Komisja konkursowa poza ceną ma też brać pod uwagę punktualność - tu Arriva zaproponowała wyniki na poziomie 94,44, a PKP PR - 95 proc.

Na dopłaty do przewozów w tegorocznym budżecie województwa zarezerwowano prawie 2 mln zł, a na dwa kolejne lata zaplanowano łącznie 5 mln zł.

źródło: Paweł Rydzyński, 11 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

ArrivaPCC na trasie Bydgoszcz – Unisław - Chełmża

Post autor: eg_ptmkż »

Konsorcjum PCC Rail S.A. i Arriva Polska Sp. z o.o. z ogromnym zadowoleniem wita ogłoszone dzisiaj wstępne wyniki przetargu na wykonywanie regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych na linii Bydgoszcz –Unisław - Chełmża . Wysoka jakość przedstawionych ofert wyraźnie wskazuje na to, że konkurencyjne przetargi są jedyną słuszną droga w rozwoju polskiego rynku pasażerskich przewozów kolejowych. Zapewniają one uzyskanie wysokiej jakości usług oraz oszczędności budżetowe dla samorządów regionalnych. Mamy nadzieje, że inne regiony Polski wezmą wkrótce przykład z polityki zamówień publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Linia Bydgoszcz –Unisław - Chełmża była nieczynna przez osiem lat, a obecnie zostaje reaktywowana po wyremontowaniu infrastruktury. Oznaczać to będzie jeszcze wyższy komfort jazdy i mamy nadzieję zadowalającą szybkość podróży. Cieszymy sie ogromnie, że nasza oferta przewozowa w regionie ulegnie poszerzeniu, i ze nasza wysoka jakość usług oraz obsługi klienta będzie dostępna na kolejnej linii. Pragniemy zrobić wszystko, aby ta nowa, ekscytująca możliwość podróżowania koleją w woj. kujawsko-pomorskim została przez pasażerów jak najprędzej zauważona.

Autor: ArrivaPCC
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Bydgoszcz-Chełmża: We wtorek decyzja?

Post autor: eg_ptmkż »

Wbrew zapowiedziom, dziś (w piątek) nie będzie ogłoszenia zwycięzcy przetargu na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża. O tym, że nastąpi to najpóźniej w piątek, mówił nam kilka dni temu Maciej Królak, rzecznik prasowy konsorcjum Arriva PCC.

– Projekt musi zostać szczegółowo przeanalizowany i zaopiniowany przez Komisję Konkursową. Zarząd Województwa, który wyłoni zwycięzcę, zbiera się we wtorki i czwartki. Można zatem prawie na pewno powiedzieć, że w najbliższy wtorek ta decyzja zostanie podjęta – powiedziała nam Małgorzata Brzykcy z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Przewozy pasażerskie na linii Bydgoszcz-Unisław-Chełmża mają zostać wznowione 1 września. Do przetargu na jej obsługę stanęły PKP Przewozy Regionalne (zaproponowały dopłatę 13,93 zł za kilometr) i Arriva (11,77 zł).

Komisja konkursowa poza ceną ma też brać pod uwagę punktualność - tu Arriva zaproponowała wyniki na poziomie 94,44, a PKP PR - 95 proc.

– Czujemy się zwycięzcami przetargu, nastawiamy się już psychicznie na wyjazd 1 września na szlak Bydgoszcz-Chełmża – dodał Królak.

Na dopłaty do przewozów w tegorocznym budżecie województwa zarezerwowano prawie 2 mln zł, a na dwa kolejne lata zaplanowano łącznie 5 mln zł.

źródło: Paweł Rydzyński, 8 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Arriva PCC czuje się zwycięzcą

Post autor: eg_ptmkż »

Choć przetarg na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża zostanie rozstrzygnięty dopiero za kilka dni, to prywatne konsorcjum Arriva PCC już czuje się jego zwycięzcą. Firma zaproponowała Urzędowi Marszałkowskiemu dopłatę 11,77 zł za kilometr, oraz PKP Przewozy Regionalne, z propozycją stawki 13,93 zł.

– Czujemy się zwycięzcami przetargu, choć konkurenci złożyli dobrą ofertę. Na pewno lepszą od tej w przypadku ubiegłorocznego przetargu, na trzyletnią obsługę linii niezelektryfikowanych w woj. kujawsko-pomorskim. Wówczas my zaproponowaliśmy 12,93 zł za kilometr, a PKP PR 18,63 zł. Widać, że szefowie Przewozów Regionalnych popracowali teraz nad ofertą, realistycznie ją skalkulowali. Nadal jednak mają większe koszty od nas, więc jesteśmy konkurencyjni. Nie byliśmy jednak pewni, że wygramy – powiedział nam Maciej Królak, rzecznik prasowy Arrivy.

Dodał on też, że Urząd Marszałkowski powinien wyłonić zwycięzcę najpóźniej do piątku.

– My się już psychicznie nastawiamy na wyjazd 1 września na szlak Bydgoszcz-Chełmża. Czasu bowiem nie jest dużo – dodał Królak.

Na dopłaty do przewozów w tegorocznym budżecie województwa zarezerwowano prawie 2 mln zł, a na dwa kolejne lata zaplanowano łącznie 5 mln zł.

źródło: Paweł Rydzyński, 5 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Otwarcie ofert w przetargu na obsługę linii Bydgoszcz Główna

Post autor: eg_ptmkż »

Arriva PCC i PKP PR walczą o możliwość wożenia pasażerów na kolejnej linii w woj. kujawsko-pomorskim. O godzinie 9.30 w tamtejszym Urzędzie Marszałkowskim otwarto oferty w przetargu na obsługę linii Bydgoszcz Główna – Unisław – Chełmża.

Urząd ustalił, że w wyborze przewoźnika w 70 proc. liczyć się będzie cena, a w 30 proc. - punktualność świadczonych usług. Prywatny przewoźnik zadeklarował, że zadowoli się dopłatą 11,77 zł do 1 pasażerokilometra, a PKP Przewozy Regionalne - 13,93 zł. Ponadto polsko-brytyjskie konsorcjum obiecało punktualność na poziomie 94,44 proc., podczas gdy PKP PR - 95 proc. Ostateczny wybór przewoźnika ma nastąpić w ciągu tygodnia.

Maciej Królak, rzecznik Arriva PCC: Konsorcjum PCC Rail S.A. i Arriva Polska Sp. z o.o. z ogromnym zadowoleniem wita ogłoszone dzisiaj wstępne wyniki przetargu na wykonywanie regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych na linii Bydgoszcz – Unisław - Chełmża . Wysoka jakość przedstawionych ofert wyraźnie wskazuje na to, że konkurencyjne przetargi są jedyną słuszną droga w rozwoju polskiego rynku pasażerskich przewozów kolejowych. Zapewniają one uzyskanie wysokiej jakości usług oraz oszczędności budżetowe dla samorządów regionalnych. Mamy nadzieje, że inne regiony Polski wezmą wkrótce przykład z polityki zamówień publicznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Linia Bydgoszcz – Unisław - Chełmża była nieczynna przez osiem lat, a obecnie zostaje reaktywowana po wyremontowaniu infrastruktury. Oznaczać to będzie jeszcze wyższy komfort jazdy i mamy nadzieję zadowalającą szybkość podróży. Cieszymy sie ogromnie, że nasza oferta przewozowa w regionie ulegnie poszerzeniu, i ze nasza wysoka jakość usług oraz obsługi klienta będzie dostępna na kolejnej linii. Pragniemy zrobić wszystko, aby ta nowa, ekscytująca możliwość podróżowania koleją w woj. kujawsko-pomorskim została przez pasażerów jak najprędzej zauważona.

źródło: Rynek Kolejowy/Arriva PCC, 1 sierpnia 2008
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Post autor: Ołgierd »

Marcin pisze:Po rozkład jazdy tego pociagu z parowozem to do kogo uderzyć? Zależy mi na fotkach na moście przez Wisłę w Bydgoszczy.
Myślę, że jakiekolwiek szczegóły będą znane dopiero gdzieś na tydzień przed terminem. Jak dostanę cokolwiek to wkleję w tym wątku ;)
Ostatnio zmieniony 01 sie 2008, 17:30 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Post autor: Marcin »

Po rozkład jazdy tego pociagu z parowozem to do kogo uderzyć? Zależy mi na fotkach na moście przez Wisłę w Bydgoszczy.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2008, 17:30 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Reaktywacja linii Bydgoszcz-Chełmża - Arriva tańsza od PKP

Post autor: Ołgierd »

Z informacji rozsyłanej dziś (1.08) do mediów:

Dwie oferty w przetargu na operatora kolejowego

W Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu otwarto dziś koperty z ofertami złożonymi w przetargu, który wyłoni przewoźnika obsługującego trasę kolejową Bydgoszcz Główna – Unisław – Chełmża. Komisja przetargowa bada obecnie złożone dokumenty, zarząd województwa podejmie decyzję o wyborze operatora przewozów w przyszłym tygodniu. Za trzy tygodnie nieczynną od ośmiu lat trasą przejedzie zabytkowy pociąg z parową lokomotywą z początków dwudziestego wieku. Promocja reaktywowanej linii będzie połączona z festynem w bydgoskim Fordonie.

Oferty przygotowali dwaj przewoźnicy, którzy współpracują już z samorządem województwa, obsługując regionalne przewozy pasażerskie na innych trasach w Kujawsko-Pomorskiem – spółka PKP Przewozy Regionalne oraz konsorcjum PCC Rail/Arriva.

Oferta PCC/Arriva jest tańsza. Operator godzi się obsługiwać trasę Bydgoszcz – Unisław – Chełmża przy dopłacie samorządu województwa do każdego przejechanego przez jego pociągi kilometra w wysokości 11,77 złotych brutto, podczas gdy PKP PR zaproponowała 13,93 złotych brutto. Drugi w wymienionych oferentów zobowiązuje się natomiast do utrzymywania wyższej niż konkurent punktualności pociągów (zaproponowane w dokumentach ofertowych wskaźniki punktualności wynoszą 95 proc. dla składów PKP PR i 94,44 proc. dla składów konsorcjum). W punktacji przetargowej cena ma większa wagę (70 proc.) niż punktualność (30 proc.).

Decyzja co do wyboru przewoźnika jeszcze nie zapadła. Po zbadaniu ofert przez komisję przetargową, ostateczny werdykt należeć będzie do zarządu województwa, który podejmie uchwałę w tej sprawie najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu.

- Jestem zadowolony, że udało nam się doprowadzić do reaktywowania połączenia kolejowego z Bydgoszczy do Chełmży przez Unisław. Jest to niezwykle istotne przede wszystkim ze społecznego punktu widzenia – w miejscowościach położonych przy tej trasie jest wciąż wysokie bezrobocie, a jedną z jego przyczyn jest brak mobilności dotkniętych nim osób. Cieszę się też, że udało nam się wprowadzić rynek do przewozów regionalnych. Efekty tego zabiegu są widoczne, firmy rywalizują obniżając ceny, co oznacza oszczędności dla budżetu województwa. Planujemy rewitalizację kolejnych linii kolejowych na terenie naszego regionu, w tym także dla celów turystycznych – zapowiada marszałek województwa Piotr Całbecki.

Promocja ponownie uruchomionej linii odbędzie się 22 i 23 sierpnia. W tych dniach trasą przejedzie skład złożony z wagonów retro, prowadzony przez zabytkowy parowóz wypożyczony z Parowozowni Wolsztyn w Wielkopolsce. Dla uczestników kolejowej wycieczki przez lasy i pola, a także wsie, miasta i miasteczka tej części regionu zaplanowano między innymi festyn w bydgoskim Fordonie. Jego głównymi atrakcjami będą cuda techniki kolejowej sprzed prawie stu lat"
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Post autor: Marcin »

Linia do Chełmży jest zarośnięta i wymaga remontu, czasami widzę drezynę jak jedzie z Bydgoszczy na patrol. Ot nic poza tym. Ale kibicuję bo pamiętam jak tam jeździła Bipa na SU zapięta. ;)
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Drugie starcie PKP z Arrivą

Post autor: eg_ptmkż »

Państwowy przewoźnik i prywatne konsorcjum znów stają na udeptanej ziemi. Tym razem chodzi głównie o honor. Kujawsko-pomorskie stało się tyglem, w którym wytapia się kształt wolnego rynku pasażerskich przewozów kolejowych. Jesienią ubiegłego roku województwo jako pierwsze i jedyne w kraju rozpisało przetarg na przewóz osób, do którego przystąpiło dwóch konkurentów: konsorcjum kolei pasażerskich firmowane przez polskiego przewoźnika z grupy PCC oraz brytyjskiego potentata spod znaku Arriva. Pod drugiej stronie stanęły PKP Przewozy Regionalne, dotychczasowy monopolista na liniach lokalnych, wojewódzkich i międzywojewódzkich - napisał "Puls Biznesu".

Przetarg na przewóz osób lokomocją spalinową państwowy przewoźnik przegrał z kretesem. Zwycięzca, PCC/Arriva, na początek niespecjalnie się popisał, ponieważ podstawiane przez niego pociągi permanentnie się spóźniały, a komunikacja zastępcza zawodziła. Choroba wieku dziecięcego z czasem ustąpiła - przypomina "PB".

- Przewoźnik zapłacił kary za niewywiązywanie się z umowy. Obecnie nie mamy do niego zastrzeżeń - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu transportu w kujawsko-pomorskim samorządzie.

Teraz PKP PR mają szansę zrewanżować się konkurentowi. Toruń rozpisał kolejny przetarg na 40-kilometrowe połączenie z Bydgoszczy do Chełmży. To ciekawa linia. Została zamknięta osiem lat temu, lecz PKP Polskie Linie Kolejowe, pod wpływem samorządu, zdecydowały się ją wyremontować i ponownie uruchomić. O ile w całym województwie średnia prędkość na torach nie przekracza 50 km/h, ze względu na ich fatalny stan, o tyle z Bydgoszczy do Chełmży pociąg może wycisnąć blisko setkę - czytamy w "PB".

Z informacji "Pulsu Biznesu" wynika, że pasażerów na tej trasie chcą wozić i PKP PR, i PCC/Arriva. I to mimo że warunki przetargowe są mocno wyśrubowane, a wartość trzyletniego kontraktu wynosi w sumie niewiele, bo 5,9 mln zł. Dla państwowego przewoźnika to szansa na odegranie się za przegraną sprzed roku. Miejscowy oddział PKP PR w Toruniu będzie też chciał udowodnić centrali, że nie odpuszcza konkurentowi.

PCC/Arriva też ma swój interes. Samorząd do linii Bydgoszcz - Chełmża dokłada trzy własne szynobusy, obecnie użytkowane przez tego właśnie przewoźnika. Gdy przegra z PKP PR, będzie musiał oddać część taboru .

źródło: Puls Biznesu info za wnp.pl
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

15 lokomotywa 311D dla PCC Rail

Post autor: eg_ptmkż »

Spółka PCC Rail SA odebrała w czwartek 29 maja 2008 roku piętnastą lokomotywę 311D (nr 311D-22). Była to ostatnia z serii 15 lokomotyw zamówionych w nowosądeckim NEWAG-u przez firmę leasingową CBRail dla PCC Rail SA. Pozostałe siedem trafiło do PKP LHS Sp. z o.o. i Heavy Haul (Kolej Bałtycka SA).

311D to znane z polskich torów ST44, gruntownie zmodernizowane przez NEWAG pod czujnym okiem amerykańskich fachowców z GE. Przebudowę lokomotyw zleciła firma CB Rail, która z kolei wynajmie je PCC. Przez cały 10-letni okres najmu, serwisowaniem 311D zajmą się Amerykanie.

CBRail jest spółką joint venture pomiędzy Babcock & Brown, graczem na rynku globalnym w branży rozwoju, planowania struktury i zarządzania portfelami dużych obiektów transportowych oraz Bank of Scotland, który jest odpowiedzialny za finansowanie wielu umów leasingowych lub kredytowych dla transportu morskiego, lotniczego, drogowego, kolejowego i innych.

PCC Rail to drugi pod względem wielkości prywatny przewoźnik towarowy w Polsce oraz największy w kraju dostawca piasku do kopalń. W skład holdingu wchodzi 12 firm specjalizujących się w zakresie logistyki transportu kolejowego, które działają w Polsce i zagranicą. Posiada 116 lokomotyw, 3,6 tys. wagonów towarowych, terminale przeładunkowe i bocznice kolejowe.

GE jest światowym potentatem w dostarczaniu nowoczesnych technologii z zakresu mediów, usług finansowych, medycyny, przemysłu lotniczego, kolejowego, energetycznego. Działa w 100 krajach świata i zatrudnia 300 tys. osób. W Polsce znany przede wszystkim z usług bankowych (GE Money Bank). Posiada też trzy fabryki GE Power Controls w Kłodzku, Łodzi i Bielsku-Białej, Centrum Projektowe Silników Lotniczych w Warszawie i Centrum Projektowe w Gdańsku. Polska jest piątym krajem na świecie, a pierwszym w Europie, gdzie GE wchodzi na rynek usług serwisowych w branży kolejowej. W tej chwili GE zajmuje się bieżącym utrzymaniem 9 tys. lokomotyw, z czego: 5,8 tys. w Stanach Zjednoczonych, ponad 800 w Kanadzie, 500 w Meksyku i 120 w Australii.

NEWAG (dawne Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Nowym Sączu) to jedna z najważniejszych polskich firm zajmująca się produkcją, modernizacją i serwisowaniem towarowego i pasażerskiego taboru kolejowego. O ostatnich latach, oprócz lokomotywy 311D, wyprodukowała m.in. EZT typu 14WE dla warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Aktualnie dobiegają końca prace nad nowym, sześciowagonowym EZT typu 19WE „Srebrna Strzała”.

źródło: Rynek Kolejowy, 2 czerwca 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Specjalna oferta Arriva PCC

Post autor: eg_ptmkż »

Arriva PCC powiadomiła o wprowadzeniu w dniach 22-25 maja 2008 specjalnej oferty „Długi weekend z sieciowym biletem Arriva PCC”. Promocyjne bilety w cenie 25 złotych będzie można nabyć wyłącznie u konduktorów, w dniach objętych promocją.

Kupno takiego biletu umożliwi korzystanie bez ograniczeń ze wszystkich połączeń obsługiwanych przez Arriva PCC. Dzięki temu wszyscy mieszkańcy regionu będą mogli tanio dojechać i wypocząć w ulubionych oraz nieodkrytych dotąd miejscach województwa kujawsko-pomorskiego.

Przykładowy plan na te dni:

- W czwartek: odwiedź swoją rodzinę lub skorzystaj z okazji, aby poznać wszystkie zakątki uroczej toruńskiej starówki,

- W piątek: jeśli pracujesz wypróbuj kolej jako środek lokomocji; jeśli masz wolne to dlaczego by nie pójść do kina lub teatru w Bydgoszczy, Toruniu, czy Grudziądzu?

- W sobotę firma proponuje aktywny wypoczynek w pięknych Borach Tucholskich.

Czyste jeziora i tętniące rytmem natury lasy są na wyciągnięcie Twojej ręki! Spływy kajakowe, żeglarstwo czy też jazda konno to wspaniałe możliwości na oderwanie się od codziennej rutyny i siedzącego trybu życia.

- W niedzielę czeka na Ciebie toruński mini-aquapark, Muzeum Okręgowe i Opera Nova w Bydgoszczy, a w Grudziądzu zakład Balneologii, który wykorzystuje bogate złoża termalnych źródeł solankowych do zabiegów leczniczych, kąpieli rekreacyjnych w jedynej w Europie tężni solankowej, zamkniętej w piramidzie.

We wszystkie z tych miejsc dojedziesz nie tylko bezpiecznie i wygodnie, ale przede wszystkim tanio. Za jedyne 25 złotych możesz podróżować przez pełne 4 dni po naszym pięknym regionie.

W momencie ogłoszenia promocji Maciej Królak, rzecznik prasowy Arriva PCC powiedział: - Pierwsza nasza oferta promocyjna „Toruń – Sierpc za złotówkę”, cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony naszych klientów, a po jej wprowadzeniu otrzymaliśmy szereg pozytywnych komentarzy. Tym bardziej cieszymy się, że możemy zaoferować więcej promocyjnych przejazdów. Chcemy zachęcić większą liczbę osób do podróżowania koleją, a przy ciągłej poprawie jakości świadczonych przez nas usług, mamy nadzieję wielu z nich zatrzymać na stałe.

Damian Grabowski, Dyrektor Handlowy Arriva PCC: - Ogłaszając tę promocję Arriva PCC daje wszystkim szansę tańszego zwiedzania naszego pięknego województwa. Dla wielu osób będzie to okazja do wykorzystania kilku dni na odpoczynek w różnych, oddalonych od siebie zakątkach naszego regionu. Mamy nadzieję, że mieszkańcy naszego województwa będą zainteresowani takim urozmaiceniem swojego długiego weekendu, a promocyjna oferta cenowa przekona ich do skorzystania z ekologicznego środka transportu, jakim jest kolej.

(źródło: Arriva PCC, 19 maja 2008
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

PCC zainteresowane CFR Marfa?

Post autor: eg_ptmkż »

Należąca do Waldemara Preussnera Petrol Carbo Chem (PCC) jest zainteresowana rynkiem rumuńskim. PCC ma zamiar m.in. wziąć udział w prywatyzacji przewoźnika kolejowego CFR Marfa - podaje rumuński dziennik Business Standard.

- Rumunia jest dużym rynkiem, który może stać się centrum biznesowym regionu, ze względu na możliwości komunikacyjne z krajami Wschodu i Południa - mówi dyrektor ds. rozwoju rynku w PCC, Wojciech Zaremba.

PCC planuje także rozpoczęcie produkcji energii poprzez spółkę córkę Petro Carbo Chem Ploiesti. - Mamy plany zbudowania małych elektrowni wodnych. Rozpoczęliśmy ich realizację w Słowenii i Serbii, gdzie posiadamy cztery takie obiekty - dodaje Zaremba. Firma zamierza zainwestować 50 mln euro w ten projekt.

(źródło: Business Standard, 13 maja 2008)
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Urząd Marszałkowski zachwycony nowym taborem Arriva PCC

Post autor: eg_ptmkż »

Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko –Pomorskiego wyraził słowa uznania w sprawie zakupionego w Danii taboru MR MRD. Urzędnicy docenili wysoką estetykę wykończenia, wyposażenie pojazdu oraz płynność poruszania się po torze. Te cechy sprawiają, że podróż tym zespołem należy do komfortowych. Przejazd miał miejsce na linii 209, gdzie przedstawiciele Departamentu Infrastruktury mieli możliwość zapoznania się ze stanem infrastruktury na tej linii z kabiny maszynisty.

Źródło: Opracowane na podstawie listu Dyrektora Departamentu infrastruktury do ArrivaPCC

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 07:47 ]
Konsorcjum PCC/Arriva i PKP Przewozy Regionalne uzgodniły warunki zakończenia konfliktu o obsługę pociągów w Bydgoszczy. PKP od kilku dni nie zapowiadały i nie kontrolowały składów Arrivy, domagając się zapłaty za swoje usługi.

- Od soboty będziemy dalej współpracować w zakresie obsługi technicznej taboru i zapowiedzi pociągów na stacji Bydgoszcz Główna. Warunki rozwiązania spornych kwestii uzgodnili ze sobą prezesi zarządów obu firm: Mieczysław Olender z PCC Rail i Jan Tereszczuk ze spółki PKP Przewozy Regionalne - poinformował Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne.

Konsorcjum PCC/Arriva zobowiązało się do uregulowania zaległej zapłaty za usługi świadczone na jej rzecz przez PKP Przewozy Regionalne. - W najbliższych dniach obie strony podpiszą również stosowne umowy, określające zasady dotychczasowej i przyszłej współpracy - dodał Kurpiewski.

PKP Przewozy Regionalne domagały się od prywatnego przewoźnika ponad 120 tys. zł jako zapłaty za zapowiadanie jego pociągów na stacji Bydgoszcz Główna i pracę rewidentów technicznych dokonujących przeglądów składów przed wyjazdem w trasę. Opłatę naliczono za ostatnie cztery miesiące, czyli cały okres, w jakim działa na terenie kujawsko-pomorskiego prywatny przewoźnik.

W poniedziałek na stacji Bydgoszcz Główna zaprzestano zapowiadania pociągów Arriva PCC i wyświetlania informacji o nich na elektronicznych rozkładach jazdy. Prywatny przewoźnik ściągnął rewidentów technicznych z innych regionów kraju i zapowiedział, że wkrótce o odjazdach będą informować jego pracownicy z przenośnych megafonów.

Zarząd Arriva PCC twierdził, iż kwota wierzytelności podawana przez PKP jest bezzasadna, a wszystkie sprawy związane z obsługą pociągów w Bydgoszczy regulowało porozumienie jednostronnie zerwane przez PKP. Państwowa spółka utrzymywała natomiast, że to Arriva PCC nie stosowała się do ustaleń umowy.

Polsko-brytyjskie konsorcjum Arriva PCC wygrało w ubiegłym roku przetarg na obsługę przez trzy lata ok. 30 proc. kolejowych połączeń regionalnych w regionie kujawsko-pomorskim. Firma działa na liniach niezelektryfikowanych, przede wszystkim na trasach przebiegających w rejonie Borów Tucholskich, a także w kierunku Grudziądza i Sierpca.

(źródło: PAP, 19 kwietnia 2008)

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 07:48 ]
- Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce i myślę, że je w dużej mierze zrealizujemy. Nie ukrywamy jednak, że obecnie jest sporo niepewności związanej z procesem regionalizacji przewozów lokalnych - powiedział Damian Grabowski, dyrektor handlowy Arriva PCC podczas konferencji Railway Market Media, poświęconej rosnącym oczekiwaniom pasażerów.

Rynek Kolejowy: Jaka przyszłość rysuje się dla Arriva PCC w najbliższych latach w Polsce? I czy działalność pana firmy przyczyni się do tego, o czym mówimy dziś na konferencji, to znaczy do poprawy warunków podróżowania koleją w Polsce?

Damian Grabowski, dyrektor handlowy Arriva PCC: Mamy plany rozwoju naszej działalności w całej Polsce i myślę, że je w dużej mierze zrealizujemy. Nie ukrywamy jednak, że obecnie jest sporo niepewności związanej z procesem regionalizacji przewozów lokalnych. Trudne początki naszej działalności w Polsce wiele nas nauczyły. Wnioski jakie wyciągnęliśmy z tej trudnej lekcji już teraz są podstawą do wprowadzania nowej jakości dla pasażerów, a z czasem proces ten będzie coraz bardziej zaawansowany.

RK: Czy Arriva PCC planuje w najbliższym czasie zakupy taborowe?

D.G.: Oczywiście, mamy takie plany. Jednak, żeby je zrealizować potrzebnych jest kilka czynników, z których najważniejszym jest odpowiednia specyfikacja przetargowa. W szczególności np. okres minimum 12 miesięcy od ogłoszenia wyników przetargu do uruchomienia przewozów. Poza tym ważne, by czas świadczenia usług był dłuższy niż 3 lata. Inaczej koszt zakupionych przez nas pojazdów szynowych może nie zwrócić się na czas. Powinny także zmienić się zasady ustalania cen za energię elektryczną i dostęp do infrastruktury. W pierwszym przypadku, mówię o wprowadzeniu opłaty za rzeczywiście zużytą energię, bo nowe pojazdy są lżejsze i dużo bardziej energooszczędne. W drugim przypadku, PKP PLK powinny uwzględniać fakt, iż nowy tabor w mniejszym stopniu niszczy infrastrukturę kolejową i pobierać za niego mniejsze opłaty. To także zachęciłoby operatorów do inwestowania w nowe pojazdy, ale zdajemy sobie sprawę, że nie każdemu w Polsce przewoźnikowi jest to obecnie na ręke.

RK: Jak Pan ocenia dzisiejszą konferencję? Czy takie spotkania mogą mieć wpływ na poprawę warunków podróżowania w Polsce?

D.G.: Niewątpliwie to dobrze, że w jednym miejscu spotykają się wszyscy zainteresowani i dyskutują na wspólny temat. Zabrakło mi jednak trochę szczegółów dotyczących działalności finansowej spółki operatorskiej tzn. informacji na temat czynników, mogących zmniejszyć koszty pracy przewoźnika, używającego nowy tabor i wspólnego działania producentów na rzecz zmiany tychże czynników.

RK: Dziękujemy!

(źródło: Rynek Kolejowy, 19 kwietnia 2008)
eg_ptmkż
Posty: 1677
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

PKP PR dają odpór Arrivie

Post autor: eg_ptmkż »

PKP Przewozy Regionalne spełniły swoje groźby i w poniedziałek przestały świadczyć konsorcjum Arriva PCC swoje usługi na stacji Bydgoszcz Główna. W poniedziałek prezentowaliśmy stanowisko rzecznika prasowego Arrivy Macieja Królaka. Teraz „odpór” daje rzecznik PKP PR Łukasz Kurpiewski.

Przypomnijmy. Kujawsko-Pomorski Zakład PKP PR zażądał spłaty do niedzieli 120 tys. zł za pracę rewidentów PKP PR przy pociągach Arrivy oraz zapowiedzi megafonowe i komunikaty na wyświetlaczach na stacji Bydgoszcz Gł. Przedstawiciele konsorcjum powiedzieli, że nie zapłacą i w poniedziałek rano pracownicy PKP PR przestali interesować się pociągami konkurenta.

RK: „Gdzieś w połowie marca przedłożyliśmy PKP PR naszą propozycję umowy dotyczącą Bydgoszczy. Nie było odzewu, dopiero raptem parę dni temu nasz konkurent wystąpił z żądaniami” - mówi Maciej Królak.

Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozów Regionalnych: Rozmowy na temat niepodpisanych do dzisiaj umów z PCC Arriva toczą się od grudnia ubiegłego roku, nie zaś od kilku dni. Stawki za usługi wykonywane przez PKP Przewozy Regionalne od początku są znane, ustalone zostały podczas negocjacji. Jednak umowy, zarówno na obsługę techniczną taboru jak i zapowiedzi (megafonowe i na wyświetlaczach – przyp. Red.) na stacji Bydgoszcz Główna, jak dotąd nie zostały zawarte,. Ponieważ traktujemy Arrivę nie tylko jako naszą konkurencję, ale również jako partnera, któremu staraliśmy się pomóc w pierwszych krokach, świadczyliśmy te usługi bez umowy. Gdybyśmy traktowali tę działalność wyłącznie na zasadach komercyjnych, w ogóle nie powinniśmy tej współpracy podjąć! Daliśmy Arrivie kredyt zaufania. Niestety zostało ono mocno nadwyrężone: konkurent nie wykazywał woli podpisania stosownych umów przez cztery miesiące, a do tego ma zadłużenie na poważne kwoty. Wielokrotnie bezskutecznie próbowaliśmy te pieniądze wyegzekwować. I absolutnie nie jest to sprawa sięgająca kilku czy kilkunastu dni, ale ostatnich miesięcy. Dlatego zaskoczenie PCC Arrivy jest przez nas odczytywane jako zwykłą gra medialna.

RK: Przedstawiciele Arrivy twierdzą, że w Grudziądzu, Toruniu czy Chojnicach, gdzie współpracują z PKP PLK, nie mają żadnych problemów. Te pojawiają się tylko wówczas, gdy dochodzi do współpracy z Przewozami Regiolanymi.

Ł.K.: Trudno mi wypowiadać się na temat współpracy PCC Arrivy z PKP PLK. Nie wierzę jednak, by Polskie Linie Kolejowe godziły się świadczyć usługi za darmo. Naszej spółki nie stać na robienie prezentów. Chcemy być traktowani poważnie, bo jako usługodawca mamy pełne prawo domagać się zapłaty za wykonywaną pracę i określenia jej jasnych zasad poprzez wspomniane już umowy. Jak widać współpraca na podstawie zleceń nie sprawdziła się, bo wystawiane przez nas faktury trafiają w próżnię i do tego, jesteśmy przez naszego partnera – przynajmniej wydawało się, że jest to partner - obrzucani błotem.

RK: Arriva twierdzi, że PKP PR chce „wykończyć” konkurencję, w czym mają brać udział m.in. związki zawodowe piszące listy do władz zwierzchnich. W tych listach informują, że prywatny przewoźnik sobie nie radzi.

Ł.K.: Gdybyśmy chcieli czy próbowali – jak czytamy w publikacjach prasowych – „wykończyć konkurencję”, to nigdy nie podjęlibyśmy z Arrivą jakiejkolwiek współpracy. Tymczasem mimo braku umów i sporego zadłużenia jeszcze do końca ubiegłego tygodnia świadczyliśmy usługi. Ponadto wciąż sprzedajemy w naszych kasach bilety Arrivy i zamierzamy nadal to robić, ale tę część naszej współpracy akurat reguluje umowa, a płatności są regularnie przekazywane. O listy działaczy związkowych należałoby zapytać przedstawicieli tych organizacji. Żaden z nich nigdy nie był sygnowany czy inspirowany przez władze PKP Przewozów Regionalnych. To niedopuszczalne sugestie. Arriva wciąż próbuje budować własną pozycję na zasadzie negacji naszej spółki, obarczając nas winą za jej wszystkie niepowodzenia, jak widać również za kłopoty we współpracy z władzami samorządowymi. To dla nas bardzo krzywdzące. Jeszcze w tym tygodniu prezes PKP PR Jan Tereszczuk spotka się z Mieczysławem Olendrem, prezesem PCC Rail Szczakowa. Obaj panowie będą zapewne dyskutować m.in. o tej sprawie.

RK: Czy PKP PR chcą współpracować z Arrivą? Na jakich warunkach?

Ł.K.: Oczywiście, że chcemy współpracować. Nie jesteśmy markotną panną i nie mamy najmniejszego zamiaru obrażać się na Arrivę. Na takie zachowania naprawdę szkoda nam czasu. Nie pozwolimy jednak, by traktowano nas niepoważnie. Dlatego podstawowym warunkiem dalszej współpracy jest podpisanie stosownych umów na zapowiedzi i obsługę techniczną w Bydgoszczy oraz uregulowanie zaległości płatniczych.

RK: W dalszym ciągu nie została załatwiona kwestia specjalnych biletów miesięcznych dla pracowników PKP PR w pociągach Arrivy.

Ł.K.: Rozmowy nie posuwają się do przodu. Trudno tu winić którąś ze stron. W pierwszej wersji rozmawialiśmy o 50- procentowej uldze dla pracowników i rozliczanie się na zasadzie wzajemności. Na taką propozycję Arriva jednak nie przystała. Zaproponowała, byśmy wykupili uprawnienia dla pracowników. Szacowany koszt tej propozycji, 256 tys. zł, to dla nas zbyt duże obciążenie finansowe. Ponadto byłby to wyjątek w skali kraju i pracownicy PKP PR z innych regionów mogliby posądzić nas o nierówne traktowanie i zażądać, by wykupić dla nich na przykład zniżki w komunikacji miejskiej.

RK: Jak to jest, że w Bydgoszczy megafonami zarządza PKP PR, a na innych stacjach PKP PLK?

Ł.K.: Wszystkie urządzenia informacji megafonowej i wizualnej należą do Telekomunikacji Kolejowej. Na większości stacji obsługują je pracownicy Polskich Linii Kolejowych - np. dyżurni ruchu - w ramach dodatkowych obowiązków. Na dużych dworcach urządzenia te są obsługiwane przez pracowników spółek przewozowych, np. PKP Intercity na Dworcu Centralnym w Warszawie albo PKP PR w Poznaniu, Katowicach czy właśnie Bydgoszczy. Spółka, która obsługuje urządzenia, wnosi opłaty do Telekomunikacji Kolejowej, a jednocześnie pobiera je od innych przewoźników. Ewentualnie PKP PLK pobiera opłaty od wszystkich przewoźników. Podobne uregulowania dotyczą spółek spoza Grupy PKP, np. Kolei Mazowieckich. I w taki system powinna wpisać się również Arriva.

RK: Dziękuję za rozmowę. Znając życie, do sprawy wrócimy.

(źródło: Paweł Rydzyński, korespondent RK, 16 kwietnia 2008)
Zablokowany

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości