Mariusz-galeria
Moderator: mod-Galeria
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Nie zapominajmy o SM42 z pantografami, gdzies chyba na forum była fota.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Jak już to już
Pamiętajmy też o tym że były dwa typy SU42. Pierwszy powstał w latach 70-tych w ilości 39 sztuk w wyniku przebudowy klasycznych SM42 przez ZNTK Nowy Sącz, były przystosowane do ogrzewania składów napięciem 500V (tak jak SP30). Były malowane klasycznie, jak SM42. W 2000r wszystkie czynne (26) lokomotywy tej serii stały się znów SM42.
Druga seria SU42 też powstała w ZNTK Nowy Sącz, przerobiono 40 SM42 na nie. Miały już normalny system ogrzewania: 3000V. Dla podkreślenia tej różnicy pomalowano je na niebiesko-żółto. Powstały w latach 1999-2000.
Nie zapominajmy też o lokomotywie SM42-2000. Zakres modernizacji był naprawdę duży, jest w niej wszystko, co powinno być w nowoczesnej lokomotywie;)
No i był też prototyp: EPA42. Była to SM42 na akumulatory;) Jednak nie wiem czy powstała od podstaw, czy to tylko przebudowa, choć skłaniałbym się do tej drugiej wersji.
Tak więc lokomotywy 6D były bardzo chętnie przerabiane zależnie od potrzeb. Opisałem tutaj tylko koleje państwowe, a i pewnie prywatni przewoźnicy też coś podobnego dokonali:)
Off Topic urósł do dość dużych rozmiarów, przepraszam:)
Pamiętajmy też o tym że były dwa typy SU42. Pierwszy powstał w latach 70-tych w ilości 39 sztuk w wyniku przebudowy klasycznych SM42 przez ZNTK Nowy Sącz, były przystosowane do ogrzewania składów napięciem 500V (tak jak SP30). Były malowane klasycznie, jak SM42. W 2000r wszystkie czynne (26) lokomotywy tej serii stały się znów SM42.
Druga seria SU42 też powstała w ZNTK Nowy Sącz, przerobiono 40 SM42 na nie. Miały już normalny system ogrzewania: 3000V. Dla podkreślenia tej różnicy pomalowano je na niebiesko-żółto. Powstały w latach 1999-2000.
Nie zapominajmy też o lokomotywie SM42-2000. Zakres modernizacji był naprawdę duży, jest w niej wszystko, co powinno być w nowoczesnej lokomotywie;)
No i był też prototyp: EPA42. Była to SM42 na akumulatory;) Jednak nie wiem czy powstała od podstaw, czy to tylko przebudowa, choć skłaniałbym się do tej drugiej wersji.
Tak więc lokomotywy 6D były bardzo chętnie przerabiane zależnie od potrzeb. Opisałem tutaj tylko koleje państwowe, a i pewnie prywatni przewoźnicy też coś podobnego dokonali:)
Off Topic urósł do dość dużych rozmiarów, przepraszam:)
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10303
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Piotr Sekuła pisze:... 301D (...) 6D (...) U/P (...) M. Proste, albo i nie.
Wytłumacz mi, PROSZĘ, bo NIC z tego nie rozumiem
BTW: Na Forum są ludzie, którzy z kolejami 1:1 nie mają zbyt wiele wspólnego....
- Piotr Sekuła
- Posty: 113
- Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Tylko, że 301D powstawały po sobie, a 6D była pierw jako SM42, później powstały SP42, z których powstały SU42 (lub odwrotnie). Zaś później część tych "odmiennych" ceregieli U/P poszła zaprzyjaźnić się z resztą M. Proste, albo i nie.Mariusz pisze:Piotrze, a SM42 Były SP42, są SU42 no i SM42
Ostatnio zmieniony 16 sie 2009, 20:29 przez Piotr Sekuła, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Wróble ćwierkają, że modernizacja na ST32 i w podwójnej będą jeździć u któregoś prywaciarza na towarowych. Myśle, że już są zakontraktowane (bo w ciemno raczej nikt by w nie nie inwestował), ale trzyma się w tajemnicy przed konkurencją takie informacje.Mariusz pisze: http://nadodrze.strefa.pl/wiadomosci/ma ... wiadom.htm Może ktoś inny wie coś więcej
Podobnie było z 311D - do końca nie było oficjalnej informacji kto je zakontraktował, jedynie pojawiały się plotki, choć okazało się potem, że były prawdziwe.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2009, 07:16 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Ale to juz nie musialo byc brane pod uwage w zobowiazaniach sojuszniczych.Ichu pisze:Przepraszam że nie na temat kolei, ale przypomniał mi się pewien program, chyba odcinek "Czarnego serialu", w którym ktoś wypowiadał się na temat Autosana H9. Autobus ten był skonstruowany tak, by "w razie W" służył jako szpital polowy - umożliwiały to przednia klapa (oficjalnie jako wyjście awaryjne, można było przez nie przełożyć nosze), oraz zagospodarowanie wnętrza autobusu - łatwe do usunięcia siedzenia.
Widać że władze brały pod uwagę wszystko co mogłoby się przydać na wypadek konfliktu...
Autobusy od niemal poczatku swojego istnienia byly projektowane z zalozeniem latwego dopasowania ich na potrzeby transportu nie tylko sprawnych i zdrowych zolnierzy, ale tez i rannych i martwych.
Krzysztof
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Ciekawy był w tym przypadku zakres modernizacji wagonu: likwidacja środkowych drzwi i wycięcie okien. Podejrzewam, ze z drugiej strony może być inny układ. Ale wagon wygląda znacznie nowocześniej niż typowy "Luban".Mariusz pisze:Właśnie dlatego go sfotografowałem.
Chyba nie jest to tajemnica, skoro sporo osób o tym wie.Napisz coś więcej o tych tajemniczych planach co do tego wagonu.
Układ Warszawski czyli generałowie z ZSRR planując inwazje na kraje NATO, musieli przewidzieć również sporą liczbę ofiar wśród żołnierzy armii ZSRR i krajów sojuszniczych, czyli podległych. Jakoś trzeba było przewidzieć transport ofiar, jeśli nie chciało sie ich grzebać w pobliżu linii frontu. Do tego celu miały służyć wagony chłodnie. Jednym ze zobowiązań sojuszniczych PRL w ramach Układu Warszawskiego było utrzymywanie odpowiedniej liczby wagonów na taką okoliczność.
Tak przy okazji: pamiętam z lat 80. program redakcji wojskowej TVP, który poza typowa PRLowską propagandą na temat LWP pokazał fragment ćwiczeń saperów z budowy mostu pontonowego dla potrzeb kolei. Po gotowym moście przetoczył się gagarin z zestawem krytych wagonów. Ciekawe czy jest jakiś ślad tej audycji w archiwach?
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:09 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Właśnie dlatego go sfotografowałem.
Wspomnę w tym miejscu o cięciu tych wagonów na złom w dawnej bazie torowej w Wierzchowie Człuchowskim. Cięto te wagony na pół i sprzedawano na garaże. Wystarczyło dorobic tylko wrota.
Napisz coś więcej o tych tajemniczych planach co do tego wagonu.
Wspomnę w tym miejscu o cięciu tych wagonów na złom w dawnej bazie torowej w Wierzchowie Człuchowskim. Cięto te wagony na pół i sprzedawano na garaże. Wystarczyło dorobic tylko wrota.
Napisz coś więcej o tych tajemniczych planach co do tego wagonu.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Franowo
Warto zwrocic uwage na piate zdjecie z wagonem gospodarczym. To jest dawna chlodnia 202Lc, jedna z wielu, ktore byly niezbedne dla wojskowych planow Ukladu Warszawskiego. Tyle, ze w drugim zyciu zamiast weglarka stala sie wagonem gospodarczym.
Krzysztof
Krzysztof
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10303
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Dzięki, na zdjęciach widać tylko ścianę czołową stąd moje pytanie.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
EW58 w ruchu planowym były używane w Trójmieście. Próby prototypu były przeprowadzane natomiast w Warszawie. Co zresztą nie jest niczym dziwnym, gdyż ten EZT był projektowany pod parametry ruchowe WWK.ArturSch pisze:Wydawało mi się, że EW 58 były tylko w Trójmieście (wiki jeszcze mówi o W-wie na początku eksploatacji). Czy tam właśnie coś takiego, posprayowane, nie wystaje
Na zdjęciu, co potwierdził już Mariusz nie ma EW58. EW58 ma wyższy od EN57/71, ED72/73 dach. Natomiast ścianę czołową z EW58 wykorzystano w końcu lat 80. do budowy "zmodernizowanych" EN57-19xx.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 08:54 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10303
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Ostatnio ten pomysł zaczyna być znowu aktualny. Więc kto wie, czy tramwaj tam jeszcze nie wróci.Mariusz pisze:Tak zwana "dziura toruńska" w Poznaniu gdzie stoją ezety. Tędy miał jeździc tramwaj z "pestki" 14.07.2008
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 lip 2008, 15:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Mariusz-galeria
Na fotce którą zaznaczyłeś jest pociąg prywatnego przewoźnika, który i u nas wystartował.
Nie wiem czy to ta sama firma? Ale gdyby u nas z takim taborem jeździli...
Wagon RŻD to bezpośredni wagon z Moskwy do Monachium, który wraz z naszym Warszawa-Monachium jeździ Kiepurą i CNL Kopenchaga-Monachium.
Taurus który go ciągnie, robi za lokę manewrową, która wyciąga składy z peronów czołowych na grupy torów odstawczych.
Nie wiem czy to ta sama firma? Ale gdyby u nas z takim taborem jeździli...
Wagon RŻD to bezpośredni wagon z Moskwy do Monachium, który wraz z naszym Warszawa-Monachium jeździ Kiepurą i CNL Kopenchaga-Monachium.
Taurus który go ciągnie, robi za lokę manewrową, która wyciąga składy z peronów czołowych na grupy torów odstawczych.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości