ArturSchŁ pisze: ↑18 gru 2021, 17:45Pomierzyć czas przejazdu metra lub okrążenia, pomnożyć dystans x 120, zamienić na km/h i będzie wiadomo czy prawidłowa prędkość.
Zmierzyłem prędkość obu moich lokomotyw w m/sek na małym owalu bez zresetowania dekoderów do fabrycznych ustawień. Następnie dokonałem konwersji na km/h. Wydaje mi się, że wszystko dobrze pomierzyłem
Wynik:
BR 101 - V max. - 216 km/h
BR 189 - V max. - 159,6 km/h
Z czego wynika, że prędkości uzyskiwane przez modele są bliskie rzeczywistości. Temat do zamknięcia
Pomierzyć czas przejazdu metra lub okrążenia, pomnożyć dystans x 120, zamienić na km/h i będzie wiadomo czy prawidłowa prędkość.
Powinno tak być, że po wstawieniu nowego dekodera, lub jego zresetowaniu, Vmax powinna odpowiadać rzeczywistości.
Analogicznie na zaślepce analogowej i zasilaniu analogowym 12V.
Rozpoczynam na nowo swoją przygodę z TT-ką po 30 latach.
Kupiłem kilka miesięcy temu elektrowóz BR 189 Tilliga. Niestety lokomotywka jezdzi relatywnie wolno. Mogę porównać jej maksymalną prędkość tylko do drugiej lokomotywki, którą posiadam, BR 101. Wiem, że prędkości lokomotyw mogą się różnić, ale tu różnica jest znaczna. BR 189 osiąga 65% prędkości BR 101 na pełnym gazie. Czy ktoś spotkał się z takim problemem w tym lub innych modelach?
Lokomotywa zasilana jest cyfrowo, BR 189 posiada dekoder Uhlenbrock 73340, centralka Roco Z21 start.
Lok płynnie i cicho jezdzi w obu kierunkach, oświetlenie działa prawidło. Niestety prędkość maksymalna jest niska. To nie jest mały parowozik, czy lokomotywka manewrowa... Mam wrażenie, że coś jest nie tak.
Zresztą kupiłem drugi dekoder firmy Zimo, myśląc, że może to problem dekodera. Siemens jeździł na nim ciut szybciej, ale za to bardzo głośno.
Czy Tillig mieszał ostatnio coś przy przełożeniach lokomotyw? Czy ta lokomotywa tak ma, bo jest towarowa?
Z góry uprzedzam, że nie mam włączonego "trybu manewrowego". Ustawiłem wartość CV5 prędkości maksymalnej dla tego dekodera na 63 (max).