6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Moderator: mod-Tabor

ArturoW
Posty: 147
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: ArturoW »

zatem pozostaje pytanie:
kiedy Tillig wypuści "zestawy uzupełniające" ładunków do kontenerów
w promocyjnej cenie, powiedzmy po 5-10 Euro...
(ale za to dedykowane i z oryginalnym logo)
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2383
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: womo »

T_Domagalski pisze: 06 wrz 2021, 17:24
Koszt sumaryczny: 0,018€/szt., czyli poniżej dwóch eurocentów! :shock: :evil: :roll: :cry:
To dużo.
Znam firmy co przy 1 cencie przenoszą produkcję z Chin do Turcji i odwrotnie, przy ilościach ok 5000 sztuk produktu. Nikt nie patrzy, że transport zjada kilka razy te sumy, bo w tabelkach wyskakuje optymalizacja kosztów produkcji.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: T_Domagalski »

ArturoW pisze: 06 wrz 2021, 11:54zaiste Tillig mega zaoszczędził przez tą jedną ściankę
Policzmy (przy założeniu, że forma z dnem musiałaby być dwuczęściowa):
koszt samego denka:
waga ok. 1,5g plastiku (PP) -> cena rynkowa PP ok. 2€/kg -> koszt = 0,003€/szt.
koszt montażu denka:
czas montażu 5s -> 5400szt./dzień pracy (7,5h samej pracy) -> 108 000szt./mies. -> płaca minimalna w DR = 1580€ -> koszt = 0,015€/szt.

Koszt sumaryczny: 0,018€/szt., czyli poniżej dwóch eurocentów! :shock: :evil: :roll: :cry:

Ale jak widać, dla księgowych Tilliga jest to już kwota, za którą warto "sprzedać" dobrą jakość i opinię o firmie...
ArturoW
Posty: 147
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: ArturoW »

to wychodzi na to, że trzeba będzie robić ładunki do kontenerów
aby się nie odkształcały...

zaiste Tillig mega zaoszczędził przez tą jedną ściankę
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: T_Domagalski »

Domiss pisze: 05 wrz 2021, 15:08Dno usztywnia konstrukcję, dzięki czemu kontener lepiej trzymałby kształt prostopadłościanu.
Dokładnie... Kontenery bez dna z czasem wykręcają się i odkształcają jak pudła plastikowych Eaos-ów, które pomimo pogrubionej obwodziny stają się wklęsłe, jakby zapadnięte do środka.

Odnośnie mocowania osi, to ten nowy "patent" jest zaprzeczeniem idei prawidłowego ułożyskowania osi. :evil: Właśnie po to osie zestawów kołowych są zaostrzone na końcach, żeby obracały się w łożyskach po jak najmniejszym promieniu, aby moment siły oporu był jak najmniejszy. Jeśli dalsze "usprawnienia" Tilliga będą szły w tą samą stronę, to niedługo na powrót zobaczymy w modelach plastikowe koła, jak w starych BTTB. :(

Niepokojące jest też to, ca napisał Peter_KR, że "...rama jest minimalnie wygięta w banan". Sugeruje to, że za jakiś czas mogą się pojawić takie same problemy jak z ramami BR52/Ty2. To niestety wada odlewów z szajs-metalu (ZnAl).
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 464
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: Domiss »

Dno usztywnia konstrukcję, dzięki czemu kontener lepiej trzymałby kształt prostopadłościanu.
PiasTT
Posty: 392
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: PiasTT »

Peter_KR pisze: 02 wrz 2021, 20:34 ... Macie lusterko pod ażurowymi wiaduktami?

:D :D :D Lusterka nie, ale na mostach odbija się w wodzie :D :D :D
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: Wojtek_Kraków »

Można by dorobić dno w 3D do tych kontenerów...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: wlodar »

Peter_KR pisze: 02 wrz 2021, 20:34I w dalszym ciągu nie wiem, po co komu w tych kontenerach dno. XD Macie lusterko pod ażurowymi wiaduktami?
Nie, ale jak kupię suwnicę kolegi Sławka, podniosę na niej kontener i spojrzę od dołu ku górze, to będzie widać. :mrgreen:
Peter_KR
Posty: 144
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: Peter_KR »

O tak to wygląda.
Wozek platformy.png

Ośka ma lekkie luzy na przesuw poprzeczny i bujanie się. Ale przy fakcie, że rama wagonu faktycznie jest z odlewanego metalu wyważenie wagonu jest świetne i nawet te dziwne wózki (wolałbym klasyczne rozwiązanie) dają rade, nie odnotowałem problemów, no można skontrolować dokręcenie wózka śrubką aby miał odpowiedni luzy na obrót.

Z pełnego czepialstwa dodałbym, że od góry na ramie widoczne są ślady po wypychaczach, więc jak ktoś chce jeździć wagonem w stanie pustym to to trochę bruździ w wyglądzie.

Druga kwestia to problematyczne spasowanie kontenerów z otworami i ramą. (dotyczy zarówno kontenerów Tilliga jak i Hobbytraina)
Poprawiłem wiertełkiem otwory i na jednym członie udało mi się ładnie spasować kontener na zatrzask, bez szczeliny między kontenerem a ramą (tak, że kontener sam się trzyma do góry nogami jak na zatrzask). Z drugiej zrobiłem to samo, ale okazało się, że jest mała szczelina po kontenerem ~0,5mm, gdyż rama jest minimalnie wygięta w banan. Planuję odkręcić wózki i to wyrównac, ale to może w weekend.

Ogólnie jestem zadowolony, ale cena trochę boli. Niestety lepiej nie będzie.

I w dalszym ciągu nie wiem, po co komu w tych kontenerach dno. XD Macie lusterko pod ażurowymi wiaduktami?
adrian pander
Posty: 423
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: adrian pander »

Jeździ bez problemów.
Polecam wagonik, oczywiście kontenery najlepiej wymienić lub dorobić podłogę.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: wlodar »

Zatrzask jak w resorakach??? A jak to się ogólnie porusza po torach, rozjazdach? Nie wyskakuje?
Peter_KR
Posty: 144
Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: Peter_KR »

Początkowo miałem nie kupować, ale po zapowiedzi nowego (CLIP) i po podwyżce stwierdziłem jednak, że go chcę. Byłem już posiadaczem wagonu Hobbytraina z czasów jego wyprzedaży. Wagon Tilliga jest faktycznie dokładnie tym samym modelem z innymi kontenerami. Na pewno wagon Tilliga w moim przypadku jest dużo lepiej pomalowany, Hobbytraina dostałem z zalanym farbą jednym członem, plus Tillig został pomalowany po zamocowaniu plastikowych elementów układu hamulca i nie dzięki temu nie ma różnicy w kolorze (Hobbytrain ma układ w kolorze barwionego plastiku). Napisy eksploatacyjne na obydwu na tym samym poziomie, kontenery lepiej pomalowane u Tilliga. Z załączonych detali do montażu u Tilliga farba odpadała, u Hobbytraina były nie malowane.

To, co mnie dziwi, że nikt nie wspomniał, i uszło po cichu, przy wielkim bulwersie o kontenery bez dna, jest sposób mocowania osi wagonu w wózkach niczym w resorakach. Centralny chwyt-zatrzask w środku osi. Jestem bardzo nieprzekonany do tego rozwiązania, opór toczny jest tutaj 1,5 - 3 razy większy (sądząc po czasie swobodnego toczenia) w porównaniu z normalnie stosowanymi wózkami przez Tilliga.

Przegub nie musiał i nie ma KKSa. Jest tam po prostu centralna oś z ruchomym członem A, B i centralnym wózkiem, wszystko rusza się niezależnie. Nad przegubem są dwa chodniki wykonane z malowanej blaszki z fakturą, z czego jedna jest powyżej drugiej (jak w prawdziwym wagonie) przy czym są one z odstępem 0,5mm żeby się nie zacinały (w rzeczywistości jedna leży na drugiej).
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: wlodar »

A czy połączenie pomiędzy członami wagonu zrealizowane jest z kinematyką?
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 6-osiowy, podwójny, wagon kontenerowy, Tillig 18061

Post autor: Tomasz »

miano pisze: 08 maja 2021, 10:05 Ponieważ w długi weekend forum nie działalo ponawiam pytanie:
miano pisze: 02 maja 2021, 13:24 Hej!

Na niemieckim forum przeczytałem że Tillig przejął formy od Hobbytrain.
Zdjęcia tam pokazują że odlewy są jakby identyczne.
Ale w Hobbytrain wagony były metalowe, jak jest tu?
Wagon jest metalowy.
Gdyby nie kontenery bez podłogi, co niestety stało się już standardem u Tilliga, oceniłbym ten model na mocną 5.
Można powiedzieć, że to duży kawał pięknego wagonu:)
Jeden wagon robi dobre wrażenie, ciekawe jakby wyglądał cały skład na makiecie... :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości