Nowości / Zapowiedzi 2021
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Tendrzak tej serii jest znany również od dawna z albumów kolejowych przedstawiających piękne wręcz bajkowe widoki szlaków kolejowych Turyngi. Pięknych o każdej porze roku.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
na FB poinformował (20-10-2021):
"#ARNOLDTT
W 1917 roku kolej Halberstadt-Blankenburger zamówiła w Borsig cztery ciężkie lokomotywy parowe sprzężone 1 ′′ E1′′ w celu odłączenia ich rozrywkowych lokomotyw kół zębatych i przyspieszenia operacji na odcinkach linii stromych. Lokomotywy dostarczone w latach 1920 i 1921 otrzymały nazwy: Mamut, Wisent, Bawoł i Łoś, dlatego dla tych lokomotyw powstała klasa zwierząt.
Również nowo powstałe niemieckie przedsiębiorstwo Reichsbahn Gesellschaft cieszyło się zrozumiałym zainteresowaniem na prowadzonych przez siebie stromych trasach. Po udanych jazdach próbnych lokomotywą ′′ Elk ", DRG zamówiła lokomotywy parowe połączone z Borsig 1 ′′ E1 ", Wymagania zostały jednak rozszerzone, aby móc wykorzystywać lokomotywy również w serwisie szyberskim na programach górskich. W 1923 roku Borsig dostarczył pierwsze dziesięć maszyn, jeszcze określanych jako 77 010 001
Drugi bezbudowy z kolejnymi ośmioma lokomotywami nastąpił jeszcze w tym samym roku. Do 1924 roku firma Hanomag umieściła lokomotywy od 95 do 019 045 na torach. Punktami operacyjnymi do końca II wojny światowej były rampy w Turyngii, Frankenwald, Tharandter Rampe w rejonie Drezna, Geislinger Steige, a także Rbd Hanower (Bw Goslar) od 1942 Po zakończeniu wojny używanie lokomotyw pozostających w Deutsche Reichsbahn skupiło się na dwóch głównych obszarach: w Harz przy Bahnbbswerk Blankenburg do momentu zastąpienia przez elektroloks BR E251 i w lesie Thüringer przy Bw Probstzella do momentu, gdy na początku lat 80 .
#HN9043 - model lokomotywy parowej opalanej węglem 95 036, epoka III, Rbd Magdeburg, Bw Blankenburg
#HN9044 - model lokomotywy parowej opalanej olejem 95 0023-2 epoka IV, Rbd Erfurt, Bw Probstzella,
Aby uzyskać informacje, odwiedź naszą oficjalną stronę:"
[Tłumaczenie FB.]
HN9043,
HN9044.
"#ARNOLDTT
W 1917 roku kolej Halberstadt-Blankenburger zamówiła w Borsig cztery ciężkie lokomotywy parowe sprzężone 1 ′′ E1′′ w celu odłączenia ich rozrywkowych lokomotyw kół zębatych i przyspieszenia operacji na odcinkach linii stromych. Lokomotywy dostarczone w latach 1920 i 1921 otrzymały nazwy: Mamut, Wisent, Bawoł i Łoś, dlatego dla tych lokomotyw powstała klasa zwierząt.
Również nowo powstałe niemieckie przedsiębiorstwo Reichsbahn Gesellschaft cieszyło się zrozumiałym zainteresowaniem na prowadzonych przez siebie stromych trasach. Po udanych jazdach próbnych lokomotywą ′′ Elk ", DRG zamówiła lokomotywy parowe połączone z Borsig 1 ′′ E1 ", Wymagania zostały jednak rozszerzone, aby móc wykorzystywać lokomotywy również w serwisie szyberskim na programach górskich. W 1923 roku Borsig dostarczył pierwsze dziesięć maszyn, jeszcze określanych jako 77 010 001
Drugi bezbudowy z kolejnymi ośmioma lokomotywami nastąpił jeszcze w tym samym roku. Do 1924 roku firma Hanomag umieściła lokomotywy od 95 do 019 045 na torach. Punktami operacyjnymi do końca II wojny światowej były rampy w Turyngii, Frankenwald, Tharandter Rampe w rejonie Drezna, Geislinger Steige, a także Rbd Hanower (Bw Goslar) od 1942 Po zakończeniu wojny używanie lokomotyw pozostających w Deutsche Reichsbahn skupiło się na dwóch głównych obszarach: w Harz przy Bahnbbswerk Blankenburg do momentu zastąpienia przez elektroloks BR E251 i w lesie Thüringer przy Bw Probstzella do momentu, gdy na początku lat 80 .
#HN9043 - model lokomotywy parowej opalanej węglem 95 036, epoka III, Rbd Magdeburg, Bw Blankenburg
#HN9044 - model lokomotywy parowej opalanej olejem 95 0023-2 epoka IV, Rbd Erfurt, Bw Probstzella,
Aby uzyskać informacje, odwiedź naszą oficjalną stronę:"
[Tłumaczenie FB.]
HN9043,
HN9044.
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Nowości wśród czeskich kitów:
SDV:
https://www.sdvmodel.cz/shop/
Dwie kolejne edycje Sggrss 55, oraz kolejna edycja Sammp 10. Zwrócę uwagę, że tym razem platformy kontenerowe otrzymały nowe rodzaje ładunku pierwsza klasyczny kontener '40 (do pary ze znanymi już kontenerem '20 i cysterną '20), natomiast druga komplet czterech MonTainer-ów XXL Inno Freight-u. Mam nadzieję, że będą także (kontenery) dostępne jako osobne pozycje.
Igra Model:
https://www.igramodel.cz/eshop/detail-produktu/41863
Dawno temu zapowiedziany (ponad rok?) zestaw 5 cystern Zaes (Rah) jest w końcu dostępny na stronie sklepu.
Do wczesnej epoki VI nierzadki widok na polskich torach. Obecnie już raczej tego typu nie widuję w Polsce.
Wagon (Tatra Vagonka Studenka '70+) jest zbliżony w wyglądzie, do cystern wydanych przez SDV (GOSA '67+).
Można zapoznać się z Instrukcją składania modelu:
https://www.igramodel.cz/files/navody/4 ... -navod.pdf
W porównaniu z miniaturą SDV, nie ma blaszek, wszystkie detale (drabinki pomosty uchwyty) są odlane w plastiku.
Na plus metalowe łożyska osi w wózkach.
SDV:
https://www.sdvmodel.cz/shop/
Dwie kolejne edycje Sggrss 55, oraz kolejna edycja Sammp 10. Zwrócę uwagę, że tym razem platformy kontenerowe otrzymały nowe rodzaje ładunku pierwsza klasyczny kontener '40 (do pary ze znanymi już kontenerem '20 i cysterną '20), natomiast druga komplet czterech MonTainer-ów XXL Inno Freight-u. Mam nadzieję, że będą także (kontenery) dostępne jako osobne pozycje.
Igra Model:
https://www.igramodel.cz/eshop/detail-produktu/41863
Dawno temu zapowiedziany (ponad rok?) zestaw 5 cystern Zaes (Rah) jest w końcu dostępny na stronie sklepu.
Do wczesnej epoki VI nierzadki widok na polskich torach. Obecnie już raczej tego typu nie widuję w Polsce.
Wagon (Tatra Vagonka Studenka '70+) jest zbliżony w wyglądzie, do cystern wydanych przez SDV (GOSA '67+).
Można zapoznać się z Instrukcją składania modelu:
https://www.igramodel.cz/files/navody/4 ... -navod.pdf
W porównaniu z miniaturą SDV, nie ma blaszek, wszystkie detale (drabinki pomosty uchwyty) są odlane w plastiku.
Na plus metalowe łożyska osi w wózkach.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
doliczmy jeszcze koszt wielkich opakowań (co nie tylko jest wyrażone kartonem czy plastikiem ale przekłada się na wyższe koszty transportu, magazynowania, dystrybucji... no bo przecież mniej ich wejdzie do kontenera.
- piottrw
- Posty: 755
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Doliczcie jeszcze koledzy koszty transportu kontenerowego i jest co jest, zamiast produkować w Europie od a do z, to są efekty i czekaj na scalak albo rezystor z Chin rok, dwa lata...
A ceny wszystkiego i tak są umowne. Umawiamy się że to i owo kosztuje tyle i tyle, przecież za towar płacimy papierem lub coraz częściej wyświetlaną na ekranie cyferką.
A ceny wszystkiego i tak są umowne. Umawiamy się że to i owo kosztuje tyle i tyle, przecież za towar płacimy papierem lub coraz częściej wyświetlaną na ekranie cyferką.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 29 sie 2020, 20:02
- Lokalizacja: Puławy (woj. lubelskie)
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Taaa.... na pewno Pożartować można, ale to jak z masłem..... niedawno było po 2,50, teraz po 6.00..... czy w związku tym jest lepsze? No właśnie.... Ceny rosną bo wszystko idzie w górę..... paliwa, energia el. gaz.... itd.... a jak to drożeje, to wszystko inne też. W końcu wszystko stoi na paliwach...
Jarosław Franczyk
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
"Staram się od czasu do czasu robić zakupy, by w sklepie modelarskim zobaczyć są ceny. Porównuję je do cen u producenta. Dziś bardzo ważne jest zjawisko, pani mnie pyta o ceny w sklepie, natomiast po drugiej stronie są producenci. Producenci cieszą się z tego, że z wyjątkiem cen na gumki przyczepnościowe, rosną ceny plastiku, farb, elektroniki, nawet silniki rosną. W związku z tym jest to miecz obusieczny (...) Dlatego chcemy zdecydowanie poprawić los emerytów poprzez wzrost ich dochodów netto."
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Dobry model jest drogi, więc skoro modele drożeją, to będą lepsze
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
W telewizorze mówili, że ceny rosną bo wynagrodzenia rosną, więc to pewnie dlatego.
-
- Posty: 733
- Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
I żeby nie było tak różowo to Roco i Piko podnoszą ceny. Ci pierwsi od 1 listopada, a drudzy od 1 stycznia 2022
Dziękuję za uwagę
Dziękuję za uwagę
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Ledwo człowiek rozpakuje BR 44 a tu takie ciekawostki na niemieckiej grupie TT:
W skrócie jeden z niemieckich sklepów wstrzymuje dystrybucje Roco 36087 z uwagi na problemy z jakością.
W skrócie jeden z niemieckich sklepów wstrzymuje dystrybucje Roco 36087 z uwagi na problemy z jakością.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Tillig `15 października 2021 poinformował na FB o kolejnej dostawie nowości TT do sprzedawców.
14602 START-Rungenwagen Laaps der DB AG, Ep. VI
18223 Offener Güterwagen Eas-u der CD, Ep. VI
95894 Flüssiggaswagen „Chem. Fabrik Griesheim-Elektron, Bad.-Rheinfelden“, eingestellt bei der DRG, Ep. II
502111 Dampflokomotive 38 1182-5 "Museumslok" der DR, Ep. IV
502120 Diesellokomotive 119 199-8 "Museumslok" des Thüringer Eisenbahnverein e.V., Ep. VI
PS: z ostatniej chwili:
"W związku ze wzrostem cen prądu i paliwa, PKP likwiduje trakcję elektryczną oraz spalinową i przywraca parową "
Węgla mamy w bród.
14602 START-Rungenwagen Laaps der DB AG, Ep. VI
18223 Offener Güterwagen Eas-u der CD, Ep. VI
95894 Flüssiggaswagen „Chem. Fabrik Griesheim-Elektron, Bad.-Rheinfelden“, eingestellt bei der DRG, Ep. II
502111 Dampflokomotive 38 1182-5 "Museumslok" der DR, Ep. IV
502120 Diesellokomotive 119 199-8 "Museumslok" des Thüringer Eisenbahnverein e.V., Ep. VI
PS: z ostatniej chwili:
"W związku ze wzrostem cen prądu i paliwa, PKP likwiduje trakcję elektryczną oraz spalinową i przywraca parową "
Węgla mamy w bród.
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Jeśli tak, to wybaczcie - admin może usunąć taki wpis.
-
- Posty: 1217
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Ja już byłem w obłokach - wreszcie a tu zonk.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
pooglądać, pomarzyć... ale to H0 (czy czegoś nie zauważyłem?) a wątek dotyczy TTMonsterSale pisze: ↑15 paź 2021, 16:21 Nowości 21/22 z kolei szwajcarskich od PIKO: https://www.piko.de/DE/index.php/de/pik ... -2021.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 6 gości