Nowości / Zapowiedzi 2021

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: krzysztof »

piottrw pisze: 07 sty 2021, 21:39 I już są ceny. https://www.elriwa.de/neuheiten/arnold/
w przedsprzedaży i z obniżonym podatkiem... no ale jak zamówisz do półrocza, to płacisz tą cenę dopiero przy odbiorze. listopad 2021?
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 755
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: piottrw »

Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: Wojtek_Kraków »

Makieciarz chyba też miewa na stronie.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10298
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: ArturSchŁ »

Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: wojtek_ »

ok, ale kto zajmuje się dystrybucją modeli Arnolda na Polskę?
AMC?
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 06 sty 2021, 19:09 Czyli przez 23 lata jeździło w Polsce 78 maszyn.
Nie wiem, jak to policzyłeś. Ale żeby nie ciągnąć dłużej tej dyskusji, wrzucę to, co wypluł mi Excel w temacie ilostanu Ty1 na PKP.
Nie zmienia to faktu, że zapowiedź Arnolda będzie dobrym materiałem na model Ty1 z III ep.. ;)
Ty1-ilostan.png
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: wlodar »

Czyli przez 23 lata jeździło w Polsce 78 maszyn. Wcale nie tak strasznie mało i wcale nie tak krótko. Jednym słowem fajnie, że Arnold je zapowiada. :)
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: T_Domagalski »

Edit
Pomyłka w poprzednim poście. Ten Ty1-37 to jeden z parowozów, który trafił do NRD i tam "dożył" do 1971r., podobnie jak parę innych sztuk.
Czyli poprawne liczby to:
do 1956r. skreślono 56 maszyn,
do 1968r.: 56 maszyn,
do 1970r.: 22 maszyny.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1893
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 06 sty 2021, 11:35...w Wikipedii rzeczywiście jest informacja, o której pisał Tadeusz, że w 1956 lokomotywy zostały przekazane do NRD, aczkolwiek brak jednoznacznej informacji ile konkretnie...
Sprawdziłem w tzw. "papierach" i wyszło z nich, że z całkowitej liczby 134 sztuk BR58 przejętych po zakończeniu II w.św. i oznaczonych na PKP jako Ty1:

:arrow: do roku 1956 zostało skreślonych 51 maszyn. W tej liczbie znajdują się parowozy przekazane do NRD oraz zezłomowane już wcześniej ze względu na zły stan techniczny.
:arrow: do roku 1968 zezłomowano systematycznie dalszych 57 maszyn.
:arrow: dalej była już "rzeź niewiniątek", gdyż w okresie 2 lat skreślono z inwentarza praktycznie wszystkie z pozostałych 26 egzemplarzy. Jedynie ostatni Ty1-37 dotrwał aż do września 1971r.

Podsumowując, w porównaniu z takimi seriami jak Ty2 to faktycznie "szału nie ma", ale i tak liczbowo jest dużo lepiej niż w przypadku BR56 /Tr6 lub BR86 / TKt3, których modele PKP powstały. ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: oelka »

et22 pisze: 06 sty 2021, 12:29Skoro zachowano jeden egzemplarz (nr 76), to musiało ich być w kraju co najmniej tyle właśnie. Poza tym nie sądzę żeby ktoś w 1956 r. myślał o zachowaniu do celów muzealnych jakiegokolwiek egzemplarza, więc raczej nie wszystkie przekazano do NRD.
W latach 50. prowadzono wymianę lokomotyw. My oddawaliśmy wybrane serie lub lokomotywy do NRD, w zamian do nas wracały lokomotywy pochodzące z Polski.
Po I wojnie światowej na PKP był jeden egzemplarz (PKP I - Ty1-1; PKP II - Ty1-23).
Ty1-76 pracował do 1969 roku. Po skreśleniu był odstawiony m.in w Gnieźnie i w 1994 roku trafił do Wolsztyna.
W naszych warunkach może to być model do epoki III i głównie IIIa/IIIb.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: krzysztof »

slawek pisze: 06 sty 2021, 13:31czy MTB wypuściło model SN61-50? gdzieś widziałem i sam nie wiem, czy mi się wydawało, czy jednak?
w H0 jest SN61-50
a czy tu są nowości? na pewno zielona Bobina. co z PKP? nic, chyba że w domyśle SN51 przemalowany z czeskiej M275
https://mtb-model.com/pages/product_vyp ... meritko=TT
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: slawek »

czy MTB wypuściło model SN61-50? gdzieś widziałem i sam nie wiem, czy mi się wydawało, czy jednak?

zna ktoś plany tego producenta na ten rok?
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: marcin r »

Jeszcze w temacie nowego parowozu Piko. Bardzo podoba mi się ten tendrzak 83.10. Jeśli będzie zrobiony jak Tp1 /55 to dobrze. Lubię klimat kolei NRD na oryginalnych fotkach i na makiecie. Już zbieram na niego fundusze.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: et22 »

Skoro zachowano jeden egzemplarz (nr 76), to musiało ich być w kraju co najmniej tyle właśnie. Poza tym nie sądzę żeby ktoś w 1956 r. myślał o zachowaniu do celów muzealnych jakiegokolwiek egzemplarza, więc raczej nie wszystkie przekazano do NRD. Zresztą np na stronie poniżej jest Ty1 opisany jako "Ty1-70, location unknown, July 1962.", czyli lipiec 1962, parowóz ma już zresztą tabliczki ostrzegawcze przed wysokim napięciem sieci.

http://www.locomotives.com.pl/Freight%2 ... es/Ty1.htm


Tutaj także jest zdjęcie Ty1 (ale chyba to samo co wyżej).
https://sentymentalny.com/?page_id=76074
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2021

Post autor: wlodar »

Ta Gützolda to była zupełnie inna maszyna niż ta "nasza", którą zapowiada Arnold. Fajnie, że Arnold jednak nie rezygnuje z TT.
PS: w Wikipedii rzeczywiście jest informacja, o której pisał Tadeusz, że w 1956 lokomotywy zostały przekazane do NRD, aczkolwiek brak jednoznacznej informacji ile konkretnie (jeżeli wszystkie jakby wynikało z Wikipedii, to rozjeżdża się to z "Atlasem parowozów", gdzie jest info, że ostatnią skreślono w 1970 roku). W każdym razie ewentualna przeróbka na PKP nie powinna wymagać jakichś wielkich nakładów pracy przynajmniej dla tych pierwszych jedenastu lat po wojnie. :)
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości