w przedsprzedaży i z obniżonym podatkiem... no ale jak zamówisz do półrocza, to płacisz tą cenę dopiero przy odbiorze. listopad 2021?
Nowości / Zapowiedzi 2021
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
- piottrw
- Posty: 755
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Makieciarz chyba też miewa na stronie.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- wojtek_
- Posty: 477
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
ok, ale kto zajmuje się dystrybucją modeli Arnolda na Polskę?
AMC?
AMC?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Nie wiem, jak to policzyłeś. Ale żeby nie ciągnąć dłużej tej dyskusji, wrzucę to, co wypluł mi Excel w temacie ilostanu Ty1 na PKP.
Nie zmienia to faktu, że zapowiedź Arnolda będzie dobrym materiałem na model Ty1 z III ep..
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Czyli przez 23 lata jeździło w Polsce 78 maszyn. Wcale nie tak strasznie mało i wcale nie tak krótko. Jednym słowem fajnie, że Arnold je zapowiada.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Edit
Pomyłka w poprzednim poście. Ten Ty1-37 to jeden z parowozów, który trafił do NRD i tam "dożył" do 1971r., podobnie jak parę innych sztuk.
Czyli poprawne liczby to:
do 1956r. skreślono 56 maszyn,
do 1968r.: 56 maszyn,
do 1970r.: 22 maszyny.
Pomyłka w poprzednim poście. Ten Ty1-37 to jeden z parowozów, który trafił do NRD i tam "dożył" do 1971r., podobnie jak parę innych sztuk.
Czyli poprawne liczby to:
do 1956r. skreślono 56 maszyn,
do 1968r.: 56 maszyn,
do 1970r.: 22 maszyny.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Sprawdziłem w tzw. "papierach" i wyszło z nich, że z całkowitej liczby 134 sztuk BR58 przejętych po zakończeniu II w.św. i oznaczonych na PKP jako Ty1:
do roku 1956 zostało skreślonych 51 maszyn. W tej liczbie znajdują się parowozy przekazane do NRD oraz zezłomowane już wcześniej ze względu na zły stan techniczny.
do roku 1968 zezłomowano systematycznie dalszych 57 maszyn.
dalej była już "rzeź niewiniątek", gdyż w okresie 2 lat skreślono z inwentarza praktycznie wszystkie z pozostałych 26 egzemplarzy. Jedynie ostatni Ty1-37 dotrwał aż do września 1971r.
Podsumowując, w porównaniu z takimi seriami jak Ty2 to faktycznie "szału nie ma", ale i tak liczbowo jest dużo lepiej niż w przypadku BR56 /Tr6 lub BR86 / TKt3, których modele PKP powstały.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
W latach 50. prowadzono wymianę lokomotyw. My oddawaliśmy wybrane serie lub lokomotywy do NRD, w zamian do nas wracały lokomotywy pochodzące z Polski.
Po I wojnie światowej na PKP był jeden egzemplarz (PKP I - Ty1-1; PKP II - Ty1-23).
Ty1-76 pracował do 1969 roku. Po skreśleniu był odstawiony m.in w Gnieźnie i w 1994 roku trafił do Wolsztyna.
W naszych warunkach może to być model do epoki III i głównie IIIa/IIIb.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
w H0 jest SN61-50
a czy tu są nowości? na pewno zielona Bobina. co z PKP? nic, chyba że w domyśle SN51 przemalowany z czeskiej M275
https://mtb-model.com/pages/product_vyp ... meritko=TT
-
- Posty: 502
- Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
- Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
czy MTB wypuściło model SN61-50? gdzieś widziałem i sam nie wiem, czy mi się wydawało, czy jednak?
zna ktoś plany tego producenta na ten rok?
zna ktoś plany tego producenta na ten rok?
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Jeszcze w temacie nowego parowozu Piko. Bardzo podoba mi się ten tendrzak 83.10. Jeśli będzie zrobiony jak Tp1 /55 to dobrze. Lubię klimat kolei NRD na oryginalnych fotkach i na makiecie. Już zbieram na niego fundusze.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Skoro zachowano jeden egzemplarz (nr 76), to musiało ich być w kraju co najmniej tyle właśnie. Poza tym nie sądzę żeby ktoś w 1956 r. myślał o zachowaniu do celów muzealnych jakiegokolwiek egzemplarza, więc raczej nie wszystkie przekazano do NRD. Zresztą np na stronie poniżej jest Ty1 opisany jako "Ty1-70, location unknown, July 1962.", czyli lipiec 1962, parowóz ma już zresztą tabliczki ostrzegawcze przed wysokim napięciem sieci.
http://www.locomotives.com.pl/Freight%2 ... es/Ty1.htm
Tutaj także jest zdjęcie Ty1 (ale chyba to samo co wyżej).
https://sentymentalny.com/?page_id=76074
http://www.locomotives.com.pl/Freight%2 ... es/Ty1.htm
Tutaj także jest zdjęcie Ty1 (ale chyba to samo co wyżej).
https://sentymentalny.com/?page_id=76074
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2021
Ta Gützolda to była zupełnie inna maszyna niż ta "nasza", którą zapowiada Arnold. Fajnie, że Arnold jednak nie rezygnuje z TT.
PS: w Wikipedii rzeczywiście jest informacja, o której pisał Tadeusz, że w 1956 lokomotywy zostały przekazane do NRD, aczkolwiek brak jednoznacznej informacji ile konkretnie (jeżeli wszystkie jakby wynikało z Wikipedii, to rozjeżdża się to z "Atlasem parowozów", gdzie jest info, że ostatnią skreślono w 1970 roku). W każdym razie ewentualna przeróbka na PKP nie powinna wymagać jakichś wielkich nakładów pracy przynajmniej dla tych pierwszych jedenastu lat po wojnie.
PS: w Wikipedii rzeczywiście jest informacja, o której pisał Tadeusz, że w 1956 lokomotywy zostały przekazane do NRD, aczkolwiek brak jednoznacznej informacji ile konkretnie (jeżeli wszystkie jakby wynikało z Wikipedii, to rozjeżdża się to z "Atlasem parowozów", gdzie jest info, że ostatnią skreślono w 1970 roku). W każdym razie ewentualna przeróbka na PKP nie powinna wymagać jakichś wielkich nakładów pracy przynajmniej dla tych pierwszych jedenastu lat po wojnie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości