SN 61, MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Century
Posty: 190
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Century »

ArturSchŁ pisze:Wygląda na to, że przecięcie ścieżki przy F0 i zmostkowanie F3 spowoduje zapalanie świateł na F3.
Przyglądając się płytce też mam takie odczucie, że jest duże prawdopodobieństwo, że uda się wydzielić oświetlenie kabiny, bez większej modyfikacji płytki i to jest dobra wiadomość :)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

Century pisze:Szkoda ze oświetlenie wnętrza jest połączone z światłami białymi, a nie na oddzielnym wyjściu.
Dekoder Zimo MX630P16 ma (wg. instrukcji) 6 wyjść Fn, czyli powinno starczyć na osobne sterowanie oświetleniem wnętrza.
Na płytce drukowanej widzę punkty lutownicze z symbolem F0/F3 Obrazek.
Trzeba będzie się przyjrzeć, może to właśnie zwiększy funkcjonalność, o którą pytasz.
Na razie czekam aż przyjdą do MM zamówione dekodery Zimo.
Wygląda na to, że przecięcie ścieżki przy F0 i zmostkowanie F3 spowoduje zapalanie świateł na F3.
Nasze nie były cyfrowe i by w analogu działało oświetleniem wnętrza, potrzebna była zworka z F0.
Century
Posty: 190
Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Century »

biker pisze: F0- światło białe zgodne z kierunkiem jazdy i oświetlenie wnętrza
F1- światło czerwone z pierwszej strony
F2- światło czerwone z drugiej strony
Czerwone trzeba sobie załączyć osobno lub nie załączać w razie podpięcia wagonu.
Wygląda na to, że każde strona świateł ma oddzielne wyjście w dekoderze - wystarczy odpowiednio pompować CV i powinno być dobrze. Szkoda ze oświetlenie wnętrza jest połączone z światłami białymi, a nie na oddzielnym wyjściu. Czy w N61 były światła manewrowe ?
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: Ciora »

oelka pisze:
ArturSchŁ pisze:Tak, na 183 jest:
...na drugim brak.
Ta data rewizji powinna się znaleźć na SN61-02.
Skoro pierwsza dostawa z MTB była partią próbną, to mają szansę, by to teraz poprawić. Tylko muszą wiedzieć. Czy ktoś ma bezpośredni kontakt z nimi, aby to zgłosić?
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: piotrek092 »

SN 61-02r rok budowy 1960 pierwszy przydział lok TŁUSZCZ ,1966 W-wa Wsch ,1967 TŁUSZCZ ,1973 CHOJNICE ,1986 LASKOWICE ,kasacja 1987.SN 61 -183 rok budowy 1972 ,pierwszy przydział OLSZTYN,KOŁOBRZEG ,CHOJNICE,ZAJĄCZKOWO TCZEWSKIE ,BYDGOSZCZ GL, obecnie SZCZECIN- sprawny .
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: adrian pander »

183 to w takim razie musi być IV epoka a nie III.
mae
Posty: 196
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: mae »

Okna są wklejane czy wreszcie jakoś sensownie mocowane? Szkoda, że MTB nie sprzedaje zestawów do złożenia, bo baza jest dobra, ale rozkładanie tego pewnie niezbyt przyjemne.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: oelka »

ArturSchŁ pisze:Tak, na 183 jest:
...na drugim brak.
O! To SN-61-183 ma datę rewizji z czasów, gdy go jeszcze na świecie nie było - rok produkcji tego wagonu to 1972.

Ta data rewizji powinna się znaleźć na SN61-02.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: marcin r »

I tak modele Claytona zejdą na pniu jak się ukażą. Jeszcze szybciej od Suk.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: daraśekp »

Modele ciekawe. Brawo dla producenta za pomysł.
Jednak tego malarza partacza to zatrudnili chyba tylko dlatego że należy do rodziny prezesa.
Jak można spierd.... tak ładne modele....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

Tak, na 183 jest:
Przechwytywanie.JPG
...na drugim brak.
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: SN 61, MTB

Post autor: slawek »

Czyli jest tam jakaś data rewizji i wygląda na epokę III :roll: ??
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

SN 61, MTB

Post autor: ArturSchŁ »

SN 61, MTB

:arrow: Dokładna nazwa modelu
PKP SN 61 02, TT, MTB-model
PKP SN 61 183, TT, MTB-model

:arrow: Liczba osi
2 x 2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
MTB-model, Czechy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
Brak

:arrow: Zarząd kolejowy
PKP

:arrow: Epoka
III

:arrow: REW
-
24.09.1963

:arrow: Oznaczenie modelu
SN61 02
SN61 183

:arrow: Wersje modelu
SN61 02, Ep. III, z pierwszej serii (czoło)
SN61 183, Ep. III, z drugiej serii (czoło)

:arrow: Napęd
Silnik z jednym kołem zamachowym, napęd na jeden wózek - 2 osie, prąd pobieramy ze wszystkich osi

:arrow: Sprzęg
Sprzęgi w gniazdach NEM z mechanizmem KKS

:arrow: Oświetlenie
Białe/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza

:arrow: Uwagi
Do testów otrzymaliśmy modele z pierwszej serii (próbnej ?). Można wskazać wiele do poprawienia.

:arrow: DCC:
Gniazdo PluX16

:arrow: Podsumowanie:
-

SN61 02
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

SN61 183
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość