Makieta - zarząd DR ep IV
Moderator: mod-Makieta
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Za kilka dni będą gotowe kolejne skrzynki, a na pocieszenie pozostają jazdy wahadłowe. Przy okazji mogę sprawdzić połączenia elektryczne
i szynowe pomiędzy dwoma modułami
Zbliża się układanie szutru i kolejnych odcinków szyn.
i szynowe pomiędzy dwoma modułami
Zbliża się układanie szutru i kolejnych odcinków szyn.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2006, 18:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Z pewnością lepiej wygląda Nie znam tak dobrze języka niemieckiego dlatego tak napisałem. Jeżeli nie zmienia to znaczenia może być.DBv pisze:A Mozę "Alterstein" Nie lepiej wygląda?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2007, 10:56 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
A Mozę "Alterstein" Nie lepiej wygląda?
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Długo myślałem nad nazwą stacji i wraz Karolem wymyśliłem - Stary Kamień czyli Alter Stein. Neutralna i niemiecka (NRD) w sam raz na zapomnianą stacyjkę
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
A no to może tak być, fakt -decha pod tor może mieć tendencje do zwisania i skrętu. Muszę o tym pomyśleć - dzięki
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Samym skrzyniom nic się nie stanie, jak się "wygną" to i się "odegną". Natomiast bezwzględnie trzeba podeprzeć pas sklejki, na którym będzie ułożony tor, bo ma tendencje do zwisania w środku. Albo odpowiednią wręgą, albo musi leżeć na styropianie. Zwisanie tego elementu to często spotykany problem, wtedy na połączeniach segmentów robi się tak ^ i może być problem
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 13:56 przez miki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Nie mam pojęcia o tej skali naprężeń Patrząc na ilość gotowych modułów raczej są niegroźneArturSch pisze: Masz teraz pojęcie o skali naprężeń jakie działają na skrzynki ?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 19:33 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Tak to wyobraź sobie 10 mb Twoich skrzynek podparte tylko w środku. Albo, że ktoś na końcu tych 10 m Twoje skrzynki przesuwa w lewo albo w prawo o metr, albo o dwa (a Twój koniec jest nieruchomy). Masz teraz pojęcie o skali naprężeń jakie działają na skrzynki ?maciej_kolej pisze:Pewnie zauważyłeś że sklejak jest bardzo gruba,... A zatem nie musze się tu obawiać zwichrowań D
PS: Dzięki Tadziu za Twoje uwagi.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Zgadza się, nie są to moduły stacji Lauscha. Po uzbieraniu podstawowego 80 % materiału torowego stwierdziłem że jeszcze jednak za wcześnie na taka "kobyłę", po za tym równolegle modernizowałem stara makietę Po urlopie otrząsnąłem się, zebrałem myśli i...zajrzałem do sttandardu. Tak dojrzała ta koncepcja. Krakowa od razu nie zbudowano a prostsze instalacje dobrze mi zrobiąArturSch pisze: A co ze stacją Lauscha? Miałem wrażenie, że się do niej przymierzasz, a z pokazanych skrzynek nijak mi ONA nie wychodzi......
Pewnie zauważyłeś że sklejka jest bardzo gruba, za gruba jak na sttandardowa sklejkę A zatem nie muszę się tu obawiać zwichrowań itp. Ale dziękuję za radęSkała pisze:Proponuję w skrzynkach wstawić min 2 wręgi, odwrócone T. Usztywni to bardzie skrzynie i będzie podstawą pod płytę styropianową chyba, że kolega ma inne materiały w koncepcji.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 13:55 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skała
- Posty: 306
- Rejestracja: 19 maja 2006, 15:17
- Lokalizacja: Nykøbing F.
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Proponuję w skrzynkach wstawić min 2 wręgi, odwrócone T. Usztywni to bardzie skrzynie i będzie podstawą pod płytę styropianową chyba, że kolega ma inne materiały w koncepcji.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Przepraszam, że zapytam tak: A CO ze "Stacja Lauscha (Niemcy)" ? Miałem wrażenie, że się do niej przymierzasz, a z pokazanych skrzynek nijak mi ONA nie wychodzi......maciej_kolej pisze:...umieszczam tu moduły ....
Ostatnio zmieniony 24 paź 2006, 14:58 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Otwory maja 10 mm.miki pisze: Jeszcze jedna sprawa - dziury w profilach. Jeżeli mają 11 mm to wszystko OK, ale jeżeli mniej trzeba je będzie rozwiercić albo skręcać M8.
Dziś postanowiłem zrobić przymiarki, do ułożenia torów. Przykleiłem korek i nadal szokowała mnie decha (pod tor) szerokości 5 cm, ale analizując dłużej zaczyna mieć to jakiś sens. Luźno położony tor zaczął pobudzać wyobraźnię
Korek zagruntowałem, czas dokupić szuter. Na razie przymiarki tunelu który trzeba jeszcze dopieścić (patynowanie portali)
I jak to zwykle bywa nowe pomysły pakują się same do głowy - nad tunelem oczywiście wzgórze, a na nim? Zamek a może schronisko? Ech te pomysły Powoli na jutro zostawiłem sobie układanie toru i podłączenie kabli. Najbardziej obawiam się żądanych 0,5mm pomiędzy modułami, a o utrzymaniu toru w osi nie wspomnę. A wydawało się to takie proste, na zdjęciach i rysunkach.
A to stacja od Karola którą zamierzam wykorzystać. Niestety jeszcze nie znalazłem odpowiedniej nazwy dla małej sennej stacyjki w NRD
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 13:52 przez Maciej, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Wszystko się zgadza, popatrz np tuTu mam wątpliwości - podkładka pod tory ma aż 5 cm!!!!
Jeszcze jedna sprawa - dziury w profilach. Jeżeli mają 11 mm to wszystko OK, ale jeżeli mniej trzeba je będzie rozwiercić albo skręcać M8.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Kochani dziękuję za cenne rady - skorzystam z Waszych sugestii i względnie je w swoim czasie.
Dziś miła niespodzianka (zaznaczam że to skrzynki i proszę po raz kolejny
o wyrozumiałość - umieszczam tu moduły tylko dlatego że mogę moderować swoim tematem - ot taka moja korzyść ) - dziś dzwonek o 20.00 do drzwi - stolarz przyniósł moduły. Zaskoczenie i wielkością i w ogóle. Zaczynam mieć respekt do takich makiet (tak jak do nowoczesnych modeli).
Tu mam wątpliwości - podkładka pod tory ma aż 5 cm!!!! Lekko zdziczałem ale tak jest na rysunku Tadka
Dziś miła niespodzianka (zaznaczam że to skrzynki i proszę po raz kolejny
o wyrozumiałość - umieszczam tu moduły tylko dlatego że mogę moderować swoim tematem - ot taka moja korzyść ) - dziś dzwonek o 20.00 do drzwi - stolarz przyniósł moduły. Zaskoczenie i wielkością i w ogóle. Zaczynam mieć respekt do takich makiet (tak jak do nowoczesnych modeli).
Tu mam wątpliwości - podkładka pod tory ma aż 5 cm!!!! Lekko zdziczałem ale tak jest na rysunku Tadka
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 13:52 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Makieta - zarząd DR ep IV
Tak Artur, masz absolutną rację! Maćku w kwestii przypomnienia:
Semafory:
1. Z jednym ramieniem (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój i Sr2 - droga wolna z największą dozwoloną prędkością). Stosuje się go najczęściej jako semafor wyjazdowy na szlaku jednotorowym umieszczony na torze głównym zasadniczym, gdzie jest możliwy tylko wyjazd na wprost z toru na szlak. Ustawia się go najczęściej 100 m przed pierwszym miejscem niebezpiecznym (najczęściej jest to ukres)
2. Z dwoma sprzężonymi ramionami. (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój i Sr3 - droga wolna z prędkością 40 km/h). Stosuje się go jako semafor wyjazdowy na torze głównym dodatkowym, gdzie wyjazd na tor główny odbywa się z tzw "zboczenia" czyli mówiąc najprościej na rozjeździe trza skręcić. Semafory takie stosuje się także jako osłonowe w przypadku konieczności zwolnienia biegu pociągu do 40 km/h.
2. Z dwoma niezależnymi ramionami (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój, Sr2 - droga wolna z największą dozwoloną prędkością i Sr3 - droga wolna z prędkością 40 km/h). Stosuje się jako semafory wjazdowe ustawiane 100 m od ostatniego miejsca niebezpiecznego na stacji (najczęściej jest nim wskaźnik W5 - koniec granicy przetaczania) oraz jako semafory wyjazdowe na liniach dwutorowych, w przypadku wyjazdu na tor niewłaściwy powinien być zapalony dodatkowo wskaźnik W 24). Gdy semafor jest semaforem wyjazdowym - 100 m od ukresu - z racji możliwości podania sygnału Sr2)
tarcze:
Typ pierwszy - tarcze ostrzegawcze.
1. Tarcza nieruchoma Sygnał On - w odległości hamowania od tarczy znajduje się semafor
2. Tarcza dwustawna - pokazuje sygnały - Od1 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał stój, Od2 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnały Sr2 lub Sr3. Z z tego powodu, że maszynista nie wie jaki sygnał zezwalający pojawi się na semaforze po podaniu przez tarczę dwustawną sygnału Od2 pociąg musi rozpocząć hamowanie, by semafor był minięty z prędkością 40 km/h.
3. Tarcza trzystawna - Sygnał Ot1- semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał stój, Ot2 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał Sr2, Ot3 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał Sr3.
Tarcze umieszcza się w odległości drogi hamowania od semafora do którego tarcza się odnosi.
Typ drugi - tarcze manewrowe:
Sygnał M1 - jazda manewrowa zabroniona
Sygnał M2 - jazda manewrowa dozwolona
Umieszcza się je najczęściej 50 m od ukresu na torach pomocniczych, gdzie torów tych nie zajmują planowe pociągi, a tylko odbywa się tam jazda manewrowa.
Typ trzeci - tarcze rozrządowe
Sygnał Rt1 - pchanie zabronione
Sygnał Rt2 - pchanie z prędkością nie przekraczającą 3 km/h
Sygnał Rt3 - Pchać z umiarkowaną prędkością (nie przekraczającą 5 km/h)
Semafory:
1. Z jednym ramieniem (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój i Sr2 - droga wolna z największą dozwoloną prędkością). Stosuje się go najczęściej jako semafor wyjazdowy na szlaku jednotorowym umieszczony na torze głównym zasadniczym, gdzie jest możliwy tylko wyjazd na wprost z toru na szlak. Ustawia się go najczęściej 100 m przed pierwszym miejscem niebezpiecznym (najczęściej jest to ukres)
2. Z dwoma sprzężonymi ramionami. (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój i Sr3 - droga wolna z prędkością 40 km/h). Stosuje się go jako semafor wyjazdowy na torze głównym dodatkowym, gdzie wyjazd na tor główny odbywa się z tzw "zboczenia" czyli mówiąc najprościej na rozjeździe trza skręcić. Semafory takie stosuje się także jako osłonowe w przypadku konieczności zwolnienia biegu pociągu do 40 km/h.
2. Z dwoma niezależnymi ramionami (możliwość wyświetlania sygnałów Sr1 - stój, Sr2 - droga wolna z największą dozwoloną prędkością i Sr3 - droga wolna z prędkością 40 km/h). Stosuje się jako semafory wjazdowe ustawiane 100 m od ostatniego miejsca niebezpiecznego na stacji (najczęściej jest nim wskaźnik W5 - koniec granicy przetaczania) oraz jako semafory wyjazdowe na liniach dwutorowych, w przypadku wyjazdu na tor niewłaściwy powinien być zapalony dodatkowo wskaźnik W 24). Gdy semafor jest semaforem wyjazdowym - 100 m od ukresu - z racji możliwości podania sygnału Sr2)
tarcze:
Typ pierwszy - tarcze ostrzegawcze.
1. Tarcza nieruchoma Sygnał On - w odległości hamowania od tarczy znajduje się semafor
2. Tarcza dwustawna - pokazuje sygnały - Od1 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał stój, Od2 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnały Sr2 lub Sr3. Z z tego powodu, że maszynista nie wie jaki sygnał zezwalający pojawi się na semaforze po podaniu przez tarczę dwustawną sygnału Od2 pociąg musi rozpocząć hamowanie, by semafor był minięty z prędkością 40 km/h.
3. Tarcza trzystawna - Sygnał Ot1- semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał stój, Ot2 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał Sr2, Ot3 - semafor do którego tarcza się odnosi wskazuje sygnał Sr3.
Tarcze umieszcza się w odległości drogi hamowania od semafora do którego tarcza się odnosi.
Typ drugi - tarcze manewrowe:
Sygnał M1 - jazda manewrowa zabroniona
Sygnał M2 - jazda manewrowa dozwolona
Umieszcza się je najczęściej 50 m od ukresu na torach pomocniczych, gdzie torów tych nie zajmują planowe pociągi, a tylko odbywa się tam jazda manewrowa.
Typ trzeci - tarcze rozrządowe
Sygnał Rt1 - pchanie zabronione
Sygnał Rt2 - pchanie z prędkością nie przekraczającą 3 km/h
Sygnał Rt3 - Pchać z umiarkowaną prędkością (nie przekraczającą 5 km/h)
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 13:51 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości