1. Będą gotowce czy tylko kity?
2. Jaka cena?
3. jaka epoka?
4. Kiedy wersją z 3 drzwiami?
pzdr
wj
Węglarki PKP do składania
Moderator: mod-Tabor
- wojtek_
- Posty: 477
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Węglarki PKP do składania
Chciałbym zaprezentować nowy projekt. Jest to wagon Eaos typu 408W, czyli jedna z najbardziej typowych polskich węglarek.
Pudło wagonu jest zbudowane z kartonowych elementów wyciętych laserem i sklejonych klejem. Dodatkowo model uzupełniłem detalami trawionymi i mosiężnymi wózkami, buforami i mechanizmem hamulca. Dzięki zastosowaniu metalowych wózków model ma bardzo nisko położony środek ciężkości i waży o 1 gram więcej niż węglarki Eaos produkcji Tilliga.
Dzięki zastosowaniu dobrej jakości kartonu o bardzo gładkiej powierzchni, przy oglądaniu modelu bardzo trudno jest odgadnąć z czego jest zbudowany.
Dwa wagony które zbudowałem zostały sklejone klejem cyjanoakrylowym i pomalowane farba olejną.Są one bardzo sztywne mimo, że tylko słupki nasączone zostały klejem, a burty są surowym kartonem.
Dzięki użyciu dość cienkiego kartonu na burty, model nie jest klockowaty, jak to często ma miejsce w przypadku pudła z plastiku, bądź żywicy. Grubość ścian jest zgodna ze skalą i można je porównać nawet do węglarek z blach trawionych.
Do złożenia modelu nie są potrzebne drogie narzędzia, (zaginarka i stacja lutownicza) jak to ma miejsce przy budowie modeli z blach fototrawionych. Wystarczy nożyk i klej. Do wykończenia wózków przydadzą się też obcęgi i pilnik do usunięcia kanału wlewowego. Można to zrobić także Dremelem itp.
Added in 6 minutes 47 seconds:
Teraz pokaże kilka fotek elementów wagonu:
Added in 12 minutes 14 seconds:
Budowa modelu:
Złożone pudło, bez elementów metalowych:
I z trawionkami i buforami:
A tu z mechanizmem KKS i wózkami:
Pudło wagonu jest zbudowane z kartonowych elementów wyciętych laserem i sklejonych klejem. Dodatkowo model uzupełniłem detalami trawionymi i mosiężnymi wózkami, buforami i mechanizmem hamulca. Dzięki zastosowaniu metalowych wózków model ma bardzo nisko położony środek ciężkości i waży o 1 gram więcej niż węglarki Eaos produkcji Tilliga.
Dzięki zastosowaniu dobrej jakości kartonu o bardzo gładkiej powierzchni, przy oglądaniu modelu bardzo trudno jest odgadnąć z czego jest zbudowany.
Dwa wagony które zbudowałem zostały sklejone klejem cyjanoakrylowym i pomalowane farba olejną.Są one bardzo sztywne mimo, że tylko słupki nasączone zostały klejem, a burty są surowym kartonem.
Dzięki użyciu dość cienkiego kartonu na burty, model nie jest klockowaty, jak to często ma miejsce w przypadku pudła z plastiku, bądź żywicy. Grubość ścian jest zgodna ze skalą i można je porównać nawet do węglarek z blach trawionych.
Do złożenia modelu nie są potrzebne drogie narzędzia, (zaginarka i stacja lutownicza) jak to ma miejsce przy budowie modeli z blach fototrawionych. Wystarczy nożyk i klej. Do wykończenia wózków przydadzą się też obcęgi i pilnik do usunięcia kanału wlewowego. Można to zrobić także Dremelem itp.
Added in 6 minutes 47 seconds:
Teraz pokaże kilka fotek elementów wagonu:
Added in 12 minutes 14 seconds:
Budowa modelu:
Złożone pudło, bez elementów metalowych:
I z trawionkami i buforami:
A tu z mechanizmem KKS i wózkami:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości