Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

I mnie się lokomotywka podoba, ale należy mieć świadomość ograniczeń.
Zwłaszcza, że dekoder niewymienny, co jednak IMHO jest dużym minusem. Ciekawe co z wymianą, jeśli dekoder z różnych powodów padnie (a zdarzają się dekodery "problematyczne"). Wymiana dekodera za 100-150 jest do przeżycia, ale wymiana płytek za ~200-300 to już ból.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

wicy pisze:Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka.
Obrazek Obrazek
Hmm, ...jakiś musieli wybrać. Zgłosili się zapewne do kilku podwykonawców: zrobisz mi płytke PCB do BR 89 ? No i najtańsza oferta wygrała. :/
Zwróć uwagę, że to nie jest: gniazdo DCC + dekoder, tylko zintegrowana płytka: dekoder + oświetlenie w jednym, dopasowana do dostępnej przestrzeni (trochę jak TE-1, TE-2 Lenz'a).

Mnie się podoba, że nie muszę rozkręcać loki i wstawiać dekodera, że już jest w cenie loki.
A że ma podstawowe funkcje, no i git, i tak tam nie ma miejsca na bajery....
:mrgreen:
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: wicy »

ArturSchŁ pisze: " Multiprotokoll Decoder onboard DCC und Motorola (Leistungsmerkmale/Parameter wie PluX12 66024)"
czyli ....PluX12 a nie 6-pin.
Już zacząłem się oglądać za tą lokomotywką, ale jeszcze zaintrygował mnie ten dekoder i .... teraz się zastanawiam. Tillig uszczęśliwia nas na siłę dekoderem Uhlembrocka. Model zdaje się 73140, czyli nie najnowszy. Poza tym dekoder jest najprostszym dekoderem i, poza światłami i jazdą manewrową na F3, nie uświadczysz w nim takich bajerów jak obsługa sprzęgów. Żal, bo w manewrówce by się to przydało.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 755
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Tak cos opada, ale jescze zdjęcie pod kątem, w realu tak nie wyje.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: golab »

piottrw pisze: IMG_20171109_193750-1525x1093.jpg
Tu też widać że prawa lampa coś chyba opada ...
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: krzysztof »

to prawda - miałem już kiedyś BR89 exJaTT tam napęd był na wszystkie osie i to trochę ją ograniczało w jeździe, spasować te osie, zębatki i wiązary to była tragedia. tu mamy napęd tylko na dwie skrajne osie (środkowa oś jest luźno napędzana przez wiązary) i jest to lepsze rozwiązanie.
ale dla mnie jest wykonana mało starannie: po pierwsze (nawet w wersji DRG/DR/DB) przednie reflektory bywają pochylone jak chcą, każdy w inną stronę. wydaje mi się, że są wklejane więc nici z poprawek.
no i tylne reflektory... domyślam się, że są elementem budki. ale w wersji PKP to powinny chyba być też wiadra. trochę to komiczne, mało konsekwentne. pewno zniósłbym prędzej reflektory przednie typu niemieckiego.
trochę idziemy w stronę zabawek politechnicznych...

:arrow: ale cieszę się że jest i ona cieszy moje oko !!
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 755
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: piottrw »

Jest pięknie zrobiona, filigrany, jazda bez zastrzeżeń, przez ew1 przejeżdza bez problemu, to znaczy nie zatrzymuje się.
Byłem zaskoczony jaka ona mała jest
IMG_20171109_193750-1525x1093.jpg
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Nowa loka Tilliga wzbudza spore zainteresowanie nie tylko u nas na FTT.

MIBA w październikowym numerze opublikowała test BR 89.70 Tilliga:
Obrazek Obrazek Obrazek

Znalazłem także te dwa zdjęcia:
Obrazek Obrazek

Czekamy na drugą partię Tkh1...
:mrgreen:
Gasio
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Gasio »

Dzięki za szybką odpowiedź.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

br89-tillig-10.jpg
Jak widać (na zdjęciu z http://www.trainmania.info) loka ma fabrycznie zainstalowany dekoder DCC, a na stronie Tilliga masz:
" Multiprotokoll Decoder onboard DCC und Motorola (Leistungsmerkmale/Parameter wie PluX12 66024)"
czyli ....PluX12 a nie 6-pin.
Gasio
Posty: 10
Rejestracja: 05 gru 2014, 19:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Re: Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: Gasio »

O co chodzi z wbudowanym dekoderem? Ponoć ma 6 pionowe złącze. Czy to znaczy, że nie potrzeba kupować dekodera do jazdy w [s]doc[/s] DCC ??
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tkh1, Tillig

Post autor: krzysztof »

cichonęk pisze:/.../ Dlatego uważam, że Tillig powinien swoje przemalowanki oznaczać w IIIb i wtedy byłoby wszystko w miarę zgodne z historycznym wyglądem parowozu nie kombinując przy tym z "polskimi" latarniami.
też tak uważam.
a moje pytanie wywodzi się stąd, że na rysunkach złożeniowych i fotografiach BR89 zauważyłem inny rodzaj latarni - w tym sensie, że nie są one umieszczone na płytce jak w innych parowozach a jakby nałożone na światłowód, tylne zaś przyklejone na budkę odbierają światło z diody na płytce przy tylnej ścianie budki. może coś się da wymyśleć aby nie było tak śmiesznie.
http://www.trainmania.info/br89-tillig.html
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tkh1, Tillig

Post autor: cichonęk »

No niestety, tak jak piszesz - przednie imitujące chyba polskie K-30-01, a z tyłu mniejsze niemieckie. Podobnie było w ostatnich wydaniach Ty5, gdzie również przednie były "polskie", inne od tych umieszczonych na tendrze. Dlatego uważam, że Tillig powinien swoje przemalowanki oznaczać w IIIb i wtedy byłoby wszystko w miarę zgodne z historycznym wyglądem parowozu nie kombinując przy tym z "polskimi" latarniami.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Tkh1, Tillig

Post autor: krzysztof »

ja jeszcze na swoją czekam... a powiedz nam proszę czy lampy na budce są małe "niemieckie" czy też takie duże jak czołowe? bo jeśli te małe, to chyba wygląda to komicznie.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tkh1 (BR 89.70), Tillig

Post autor: cichonęk »

Odebrałem dzisiaj przesyłkę z Tkh1. Pierwsze wrażenia bardzo pozytywne. Małogabarytowe pudełko dobrze zabezpieczające model, wewnątrz (oprócz modelu) instrukcja w kilku językach również polskim, nawet dołączona tabela z opisami CV (niestety w języku polskim dosyć karkołomnymi) i torebka z częściami dodatkowymi. Model filigranowy uzupełniony fabrycznie w poręcze i różne detale, tak więc nie trzeba nic kleić (poza wężami i sprzęgami). Bardzo ładnie odwzorowany rozrząd, czytelne napisy duże uszczegółowienie osobno zamontowanej armatury (niestety charakterystycznej dla maszyn niemieckich). Jazda możliwa w analogu i DCC - przy każdym zasilaniu bardzo płynna, oświetlenie białe diodowe zmienne załącza się od najmniejszych napięć. Model pięknie prezentuje się z krótkimi wagonami np. dwuosiowymi węglarkami od PMT (szkoda, że Tillig jak zwykle wpakował żółte tabliczki na budce, które pozycjonują malowanie na początek lat 60-tych XX wieku, a wagony PMT to I połowa lat 50-tych). Podsumowując model wart swojej ceny zwłaszcza, że posiada wbudowany dekoder, moim zdaniem pozycja obowiązkowa i przydatna zwłaszcza dla posiadaczy małych makiet.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość