Nowości / Zapowiedzi 2016

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: przemcol »

Pojawiły też węglarki roco, bardzo podobne do Eanos (415W) PKP.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: marcin r »

Fajnie ze w roco bedzie br44 z tendrem na mial weglowy w 4ep DR.Cos sie u nich w parowozach ruszy.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: Wojtek_Kraków »

No ładnie. A ja dziś zrobiłem zakupy w mm i jestem w plecy 50zl :(
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 472
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: wojtek_ »

wojtek_ pisze:No to szykuje się hit ...przecen
no to zaczynamy:
http://www.swiatmodeli.com/eu45-pkp-car ... -6503.html
w.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 315
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: michuchu »

Pojawił się katalog Roco z nowościami na 2017r.
http://www.vlacky.com/katalog/katalogy/201670.pdf
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: DBv »

Określenie "zespoły po przebudowie" jest nieprecyzyjne i może wprowadzać w błąd. Po prostu były różne serie produkcyjne tych zespołów wagonowych, które różniły się kilkoma zasadniczymi elementami.

- seria I (począwszy od 1957 roku) rozbudowana została również o wagony barowe i bagażowe, które jednak - pomimo zachowania profilu zewnętrznego takiego jak wagony piętrowe były de facto wagonami jednopoziomowymi
Seria I
- seria II (począwszy od 1970 roku) - taką wersję dotychczas odwzorował KRES i obejmowała również zespoły z wagonami sterowniczymi
Seria II


Podstawowe wyznaczniki pozwalające rozróżnić wymienione powyżej serie:
- seria I miała "dzielone" okna na górnym pokładzie (tak jak w naszych "Bipach") podczas gdy seria II miała już okna nowszej konstrukcji (takie jak w naszych "Bohunach") - wynikało to z innego "profilu" wagonów,
- seria I miała w wagonie 9 sekcji (okien) podczas gdy w serii II ilość tą zmniejszono do 8. Wynikało to z faktu, że przy całkowitym zapełnieniu wagon osiągał bardzo dużą masę co ograniczało jego zastosowanie; skrócenie do 8 sekcji spowodowało, że jego użycie miało bardziej uniwersalny charakter,
- wspomniane już przejścia międzywagonowe - w serii I położone były wysoko co utrudniało użycie z innymi seriami wagonów i nie było zgodne z normami; w serii II wysokość była już znormalizowana,
- wyoblone krawędzie wagonów krańcowych w wagonach serii II.

Co do zaś zbudowanych wagonów dodatkowych (barowych i bagażowych) - faktycznie, wagony barowe miały dość krótką jak się wydaję historię. Zostały stworzone bo całe składy pięciowagonowe w zamierzeniu obsługiwać miały również dłuższe trasy o dużym obłożeniu. Wtedy wagon barowyi w założeniu wpinany był pomiędzy dwie pięciowagonowe jednostki (w sumie kupa luda mogła tym podróżować...). Oczywiście z czasem okazywało się, że takie piętrowe składy pięciowagonowe na dłuższe trasy może nie specjalnie są predysponowane więc i historia "piętrowych barowych" przeminęła dość szybko. Noeco inaczej wyglądało to z wagonami bagażowymi... Ona chyba najbardziej rozpoznawalne będą z... epoki IV! W czasach kiedy pięciowagonowe składy piętrowe pierwszej serii przechodziły już do historii, skonstruowane dla nich wagony bagażowe dzielnie służyły w składach pociągów bagażowych (GEX) a niejednokrotnie można je było spotkać również jako ...dodatkowy wagon bagażowy składów lokalnych (czyli typowo: BR110+3os.Reko).

Wybór KRESa jest więc jak najbardziej sensowny. Czy oznacza również docelowo wypuszczenie zespołów piętrowych pierwszej serii? Może i tak ale chyba nie od razu bo będzie to wymagało praktycznie nowej formy... Z tego co kojarzę, "komplet" różnych wariantów tych wagonów wyprodukowało w H0 PIKO więc przeglądając ich ofertę można łatwo się rozeznać w różnicach.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: oelka »

Bagażowy DPw 4g (DDg) lub DPw 4g(e) (DDg9(e)) z wysoko umieszczonymi przejściami powinien pasować do wagonów z zespołu DGB12 (DGBe), który jako pierwotna wersja tych zespołów piętrowych do około 1970 roku miał na końcach wysoko umieszczone przejścia międzywagonowe. I taką wersję tych zespołów KRES zapewne wypuści.
Te dostępne obecnie, to zespoły po przebudowie ok. 1970 roku, gdy otrzymały kabiny sterownicze i przejścia wagonowe na znormalizowanej wysokości.
Do kompletu mogą jeszcze zrobić bufet serii DGR w przyszłości. W zasadzie są to modele głównie dla epoki III.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: krzysztof »

to już raczej zapowiedzi na 2017
http://www.modelyasport.cz/lipsko-2016/
więcej też na tt-board (stąd pochodzą zdjęcia).
mnie zainteresowały planowane nowinki KRES`a:
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
no i dyskusja o bagażowym piętrowym do ich glizdy.
wszyscy obstawiają to:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,7291212
wg mnie to chyba zapowiedź kolejnej serii piętrusów, bo coś nie pasują mi przejścia międzywagonowe.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: ArturSchŁ »

Poprawione EW1 !!
:shock:
EW1.2.jpg
EW1.1.jpg
Tillig zauważył problemy z przejazdem krótkich lokomotyw przez rozjazdy EW1 !! i natychmiast poprawili tę niedogodność :mrgreen: :
- zasilana krzyżownica,
- poprawione iglice,
- dodatkowo poprawki wyglądu rozjazdu.
Więcej na FB_stronie Tilliga oraz w nowościach.
Nowe rozjazdy można zamawiać z nowymi numerami artykułów: 83323 - prawy, 83324 - lewy.
;)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: krzysztof »

przemcol pisze:A kuszetka chyba wypadła z oferty bo nie ma jej już w ofercie MM. :cry:
tak - wypadła, dostałem info w tej sprawie
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: przemcol »

W MM nowości z AMC, które się do tej pory nie ukazały, są nowościami na 2017.
A kuszetka chyba wypadła z oferty bo nie ma jej już w ofercie MM. :cry:
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 216
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: przemekw »

Jeśli ktoś jeszcze nie widział:
TT-Herbstneuheitenprospekt 2016
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: ArturSchŁ »

Tillig 13390 – Wagon Bagażowy Fx, PKP, Ep IV już dostępny, np TU.
13390-11.jpg
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: krzysztof »

pojawił się set węglarek Haedl`a z okresu II epoki w zarządzie DRG pod nazwa "śląski węgiel".
tu jest zdjęcie:
https://www.elriwa.de/neuheiten/haedl/n ... ohleladung
ładunek wegla to w istocie mało realistyczna plastikowa wytłoczka, ale... czytamy na burcie: Kraftwerk Mittelsteine czyli Ścinawka Średnia :D
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Acin ... 5%9Arednia
na jednym z wagonów jest też Bahnkraftwerk Mittelsteine
http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/365394,foto.html
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2016

Post autor: krzysztof »

wactt pisze: można już kupić
ta cysterna, a raczej ten zestaw jest u mnie już od Bożego Narodzenia. cena w SMax (promocja w ostatni weekend) tej konkretnej brązowej cysterny to była chyba około 28 - 32e. jest jeszcze czarna PKP, sporym powodzeniem cieszą się brunatna MAV i zielona CSD, czerwona CRF jest jakby piątym kołem u wozu...
co do SpieleMax: ogólnie to trzeba tam ceny śledzić, często można coś wyrwać znacznie taniej. wada: nie wysyłają do PL.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości