Nowości / Zapowiedzi 2016
Moderator: mod-Tabor
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Pojawiły też węglarki roco, bardzo podobne do Eanos (415W) PKP.
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Fajnie ze w roco bedzie br44 z tendrem na mial weglowy w 4ep DR.Cos sie u nich w parowozach ruszy.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
No ładnie. A ja dziś zrobiłem zakupy w mm i jestem w plecy 50zl
- wojtek_
- Posty: 472
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
no to zaczynamy:wojtek_ pisze:No to szykuje się hit ...przecen
http://www.swiatmodeli.com/eu45-pkp-car ... -6503.html
w.
- michuchu
- Posty: 315
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Pojawił się katalog Roco z nowościami na 2017r.
http://www.vlacky.com/katalog/katalogy/201670.pdf
http://www.vlacky.com/katalog/katalogy/201670.pdf
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Określenie "zespoły po przebudowie" jest nieprecyzyjne i może wprowadzać w błąd. Po prostu były różne serie produkcyjne tych zespołów wagonowych, które różniły się kilkoma zasadniczymi elementami.
- seria I (począwszy od 1957 roku) rozbudowana została również o wagony barowe i bagażowe, które jednak - pomimo zachowania profilu zewnętrznego takiego jak wagony piętrowe były de facto wagonami jednopoziomowymi
Seria I
- seria II (począwszy od 1970 roku) - taką wersję dotychczas odwzorował KRES i obejmowała również zespoły z wagonami sterowniczymi
Seria II
Podstawowe wyznaczniki pozwalające rozróżnić wymienione powyżej serie:
- seria I miała "dzielone" okna na górnym pokładzie (tak jak w naszych "Bipach") podczas gdy seria II miała już okna nowszej konstrukcji (takie jak w naszych "Bohunach") - wynikało to z innego "profilu" wagonów,
- seria I miała w wagonie 9 sekcji (okien) podczas gdy w serii II ilość tą zmniejszono do 8. Wynikało to z faktu, że przy całkowitym zapełnieniu wagon osiągał bardzo dużą masę co ograniczało jego zastosowanie; skrócenie do 8 sekcji spowodowało, że jego użycie miało bardziej uniwersalny charakter,
- wspomniane już przejścia międzywagonowe - w serii I położone były wysoko co utrudniało użycie z innymi seriami wagonów i nie było zgodne z normami; w serii II wysokość była już znormalizowana,
- wyoblone krawędzie wagonów krańcowych w wagonach serii II.
Co do zaś zbudowanych wagonów dodatkowych (barowych i bagażowych) - faktycznie, wagony barowe miały dość krótką jak się wydaję historię. Zostały stworzone bo całe składy pięciowagonowe w zamierzeniu obsługiwać miały również dłuższe trasy o dużym obłożeniu. Wtedy wagon barowyi w założeniu wpinany był pomiędzy dwie pięciowagonowe jednostki (w sumie kupa luda mogła tym podróżować...). Oczywiście z czasem okazywało się, że takie piętrowe składy pięciowagonowe na dłuższe trasy może nie specjalnie są predysponowane więc i historia "piętrowych barowych" przeminęła dość szybko. Noeco inaczej wyglądało to z wagonami bagażowymi... Ona chyba najbardziej rozpoznawalne będą z... epoki IV! W czasach kiedy pięciowagonowe składy piętrowe pierwszej serii przechodziły już do historii, skonstruowane dla nich wagony bagażowe dzielnie służyły w składach pociągów bagażowych (GEX) a niejednokrotnie można je było spotkać również jako ...dodatkowy wagon bagażowy składów lokalnych (czyli typowo: BR110+3os.Reko).
Wybór KRESa jest więc jak najbardziej sensowny. Czy oznacza również docelowo wypuszczenie zespołów piętrowych pierwszej serii? Może i tak ale chyba nie od razu bo będzie to wymagało praktycznie nowej formy... Z tego co kojarzę, "komplet" różnych wariantów tych wagonów wyprodukowało w H0 PIKO więc przeglądając ich ofertę można łatwo się rozeznać w różnicach.
- seria I (począwszy od 1957 roku) rozbudowana została również o wagony barowe i bagażowe, które jednak - pomimo zachowania profilu zewnętrznego takiego jak wagony piętrowe były de facto wagonami jednopoziomowymi
Seria I
- seria II (począwszy od 1970 roku) - taką wersję dotychczas odwzorował KRES i obejmowała również zespoły z wagonami sterowniczymi
Seria II
Podstawowe wyznaczniki pozwalające rozróżnić wymienione powyżej serie:
- seria I miała "dzielone" okna na górnym pokładzie (tak jak w naszych "Bipach") podczas gdy seria II miała już okna nowszej konstrukcji (takie jak w naszych "Bohunach") - wynikało to z innego "profilu" wagonów,
- seria I miała w wagonie 9 sekcji (okien) podczas gdy w serii II ilość tą zmniejszono do 8. Wynikało to z faktu, że przy całkowitym zapełnieniu wagon osiągał bardzo dużą masę co ograniczało jego zastosowanie; skrócenie do 8 sekcji spowodowało, że jego użycie miało bardziej uniwersalny charakter,
- wspomniane już przejścia międzywagonowe - w serii I położone były wysoko co utrudniało użycie z innymi seriami wagonów i nie było zgodne z normami; w serii II wysokość była już znormalizowana,
- wyoblone krawędzie wagonów krańcowych w wagonach serii II.
Co do zaś zbudowanych wagonów dodatkowych (barowych i bagażowych) - faktycznie, wagony barowe miały dość krótką jak się wydaję historię. Zostały stworzone bo całe składy pięciowagonowe w zamierzeniu obsługiwać miały również dłuższe trasy o dużym obłożeniu. Wtedy wagon barowyi w założeniu wpinany był pomiędzy dwie pięciowagonowe jednostki (w sumie kupa luda mogła tym podróżować...). Oczywiście z czasem okazywało się, że takie piętrowe składy pięciowagonowe na dłuższe trasy może nie specjalnie są predysponowane więc i historia "piętrowych barowych" przeminęła dość szybko. Noeco inaczej wyglądało to z wagonami bagażowymi... Ona chyba najbardziej rozpoznawalne będą z... epoki IV! W czasach kiedy pięciowagonowe składy piętrowe pierwszej serii przechodziły już do historii, skonstruowane dla nich wagony bagażowe dzielnie służyły w składach pociągów bagażowych (GEX) a niejednokrotnie można je było spotkać również jako ...dodatkowy wagon bagażowy składów lokalnych (czyli typowo: BR110+3os.Reko).
Wybór KRESa jest więc jak najbardziej sensowny. Czy oznacza również docelowo wypuszczenie zespołów piętrowych pierwszej serii? Może i tak ale chyba nie od razu bo będzie to wymagało praktycznie nowej formy... Z tego co kojarzę, "komplet" różnych wariantów tych wagonów wyprodukowało w H0 PIKO więc przeglądając ich ofertę można łatwo się rozeznać w różnicach.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Bagażowy DPw 4g (DDg) lub DPw 4g(e) (DDg9(e)) z wysoko umieszczonymi przejściami powinien pasować do wagonów z zespołu DGB12 (DGBe), który jako pierwotna wersja tych zespołów piętrowych do około 1970 roku miał na końcach wysoko umieszczone przejścia międzywagonowe. I taką wersję tych zespołów KRES zapewne wypuści.
Te dostępne obecnie, to zespoły po przebudowie ok. 1970 roku, gdy otrzymały kabiny sterownicze i przejścia wagonowe na znormalizowanej wysokości.
Do kompletu mogą jeszcze zrobić bufet serii DGR w przyszłości. W zasadzie są to modele głównie dla epoki III.
Te dostępne obecnie, to zespoły po przebudowie ok. 1970 roku, gdy otrzymały kabiny sterownicze i przejścia wagonowe na znormalizowanej wysokości.
Do kompletu mogą jeszcze zrobić bufet serii DGR w przyszłości. W zasadzie są to modele głównie dla epoki III.
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
to już raczej zapowiedzi na 2017
http://www.modelyasport.cz/lipsko-2016/
więcej też na tt-board (stąd pochodzą zdjęcia).
mnie zainteresowały planowane nowinki KRES`a:
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
no i dyskusja o bagażowym piętrowym do ich glizdy.
wszyscy obstawiają to:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,7291212
wg mnie to chyba zapowiedź kolejnej serii piętrusów, bo coś nie pasują mi przejścia międzywagonowe.
http://www.modelyasport.cz/lipsko-2016/
więcej też na tt-board (stąd pochodzą zdjęcia).
mnie zainteresowały planowane nowinki KRES`a:
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
http://www.tt-board.de/forum/attachment ... 1475331440
no i dyskusja o bagażowym piętrowym do ich glizdy.
wszyscy obstawiają to:
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... 17,7291212
wg mnie to chyba zapowiedź kolejnej serii piętrusów, bo coś nie pasują mi przejścia międzywagonowe.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Poprawione EW1
Tillig zauważył problemy z przejazdem krótkich lokomotyw przez rozjazdy EW1 i natychmiast poprawili tę niedogodność :
- zasilana krzyżownica,
- poprawione iglice,
- dodatkowo poprawki wyglądu rozjazdu.
Więcej na FB_stronie Tilliga oraz w nowościach.
Nowe rozjazdy można zamawiać z nowymi numerami artykułów: 83323 - prawy, 83324 - lewy.
Tillig zauważył problemy z przejazdem krótkich lokomotyw przez rozjazdy EW1 i natychmiast poprawili tę niedogodność :
- zasilana krzyżownica,
- poprawione iglice,
- dodatkowo poprawki wyglądu rozjazdu.
Więcej na FB_stronie Tilliga oraz w nowościach.
Nowe rozjazdy można zamawiać z nowymi numerami artykułów: 83323 - prawy, 83324 - lewy.
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
tak - wypadła, dostałem info w tej sprawieprzemcol pisze:A kuszetka chyba wypadła z oferty bo nie ma jej już w ofercie MM.
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
W MM nowości z AMC, które się do tej pory nie ukazały, są nowościami na 2017.agrest12 pisze:AMC Modele Limitowane 2016
A kuszetka chyba wypadła z oferty bo nie ma jej już w ofercie MM.
- przemekw
- Posty: 216
- Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
- Lokalizacja: śląsk
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Jeśli ktoś jeszcze nie widział:
TT-Herbstneuheitenprospekt 2016
TT-Herbstneuheitenprospekt 2016
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
Tillig 13390 – Wagon Bagażowy Fx, PKP, Ep IV już dostępny, np TU.
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
pojawił się set węglarek Haedl`a z okresu II epoki w zarządzie DRG pod nazwa "śląski węgiel".
tu jest zdjęcie:
https://www.elriwa.de/neuheiten/haedl/n ... ohleladung
ładunek wegla to w istocie mało realistyczna plastikowa wytłoczka, ale... czytamy na burcie: Kraftwerk Mittelsteine czyli Ścinawka Średnia
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Acin ... 5%9Arednia
na jednym z wagonów jest też Bahnkraftwerk Mittelsteine
http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/365394,foto.html
tu jest zdjęcie:
https://www.elriwa.de/neuheiten/haedl/n ... ohleladung
ładunek wegla to w istocie mało realistyczna plastikowa wytłoczka, ale... czytamy na burcie: Kraftwerk Mittelsteine czyli Ścinawka Średnia
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Acin ... 5%9Arednia
na jednym z wagonów jest też Bahnkraftwerk Mittelsteine
http://dolnoslaskie.fotopolska.eu/365394,foto.html
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Nowości / Zapowiedzi 2016
ta cysterna, a raczej ten zestaw jest u mnie już od Bożego Narodzenia. cena w SMax (promocja w ostatni weekend) tej konkretnej brązowej cysterny to była chyba około 28 - 32e. jest jeszcze czarna PKP, sporym powodzeniem cieszą się brunatna MAV i zielona CSD, czerwona CRF jest jakby piątym kołem u wozu...wactt pisze: można już kupić
co do SpieleMax: ogólnie to trzeba tam ceny śledzić, często można coś wyrwać znacznie taniej. wada: nie wysyłają do PL.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości