Konwersje UMF
Moderator: mod-Tabor
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam do nas na Instagram. Co prawda ostatni model to H0 ale w TT też możemy zrobić.
https://www.instagram.com/p/CGF0LPsn7LG ... hare_sheet
https://www.instagram.com/p/CGF0LPsn7LG ... hare_sheet
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Nie jest fikcją, to jest realny wagon.
W linku, który załączyłem do swojego posta masz zdjęcia tych wagonów po wypadku. Fotek całych wagonów nie załączam bo nie są moją własnością. Za to można je z powodzeniem znaleźć na YT i na google.
W linku, który załączyłem do swojego posta masz zdjęcia tych wagonów po wypadku. Fotek całych wagonów nie załączam bo nie są moją własnością. Za to można je z powodzeniem znaleźć na YT i na google.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Tzn. Fccs Tracktec jest fikcją?Ranger pisze: Taki jak jest napisane - Fccs Tracktec.
Wagonik fikcyjny ale uroczy
Czy ma udawać 204V, czy też oryginał jest obcego pochodzenia.
Added in 3 minutes 10 seconds:
Trochę przypomina wczesną szutrówkę DDR, ale na nie sądzę, by takie dotrwały do dziś.
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Taki jak jest napisane - Fccs Tracktec.
Wagonik fikcyjny ale uroczy
Wagonik fikcyjny ale uroczy
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
No, ale ta szutrówka to jaki wagon tak naprawdę udaje?
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Konwersja modeli wielkoseryjnych na wagony Tracktec.
Szutrówki Fccs oraz platformy Res. Wszystko w skali TT.
Nigdy nie wiesz, że robisz archiwalny skład:
https://www.lublin112.pl/pociag-odjecha ... cia-wideo/
Szutrówki Fccs oraz platformy Res. Wszystko w skali TT.
Nigdy nie wiesz, że robisz archiwalny skład:
https://www.lublin112.pl/pociag-odjecha ... cia-wideo/
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Czwarta odsłona Ty2-1049 H0. Bardzo ciekawa i inna od wszystkich "dwójka".
Dzięki wiatrownicom od Ty51 wyróżnia się na tle innych Ty2.
Tym razem poszliśmy z konwersją jeszcze dalej i wykonaliśmy od podstaw orurowanie kotła. Dodatkowo parowóz zyskał instalację pomostową. Ten konkretny egzemplarz ma naniesioną bardzo delikatną patynę uwydatniające niektóre szczegóły.
W standardzie dekoder dźwięku i światła białe/czerwone/manewrowe. Więcej na naszym profilu FB
Dzięki wiatrownicom od Ty51 wyróżnia się na tle innych Ty2.
Tym razem poszliśmy z konwersją jeszcze dalej i wykonaliśmy od podstaw orurowanie kotła. Dodatkowo parowóz zyskał instalację pomostową. Ten konkretny egzemplarz ma naniesioną bardzo delikatną patynę uwydatniające niektóre szczegóły.
W standardzie dekoder dźwięku i światła białe/czerwone/manewrowe. Więcej na naszym profilu FB
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Jak masz model bazowy to owszem.
- Tomasz
- Posty: 208
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Czy to znaczy, że będzie można zamówić?Ranger pisze:W TT też da się taki zrobić.
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Model bazowy bardzo wdzięczny do konwersji ale ten tender to już wyzwanie. Trzeba pociąć pokrywę tendra i samą wannę
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Kawał dobrej roboty odwaliłeś z tym tendrem jak i z całym modelem podoba mi się
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Parowóz Ty42-107 w skali H0 powstał na podstawie modelu bazowego Roco 62186 w malowaniu OBB.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.
W TT też da się taki zrobić.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.
W TT też da się taki zrobić.
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Polecam bo kawał fajnej i unikatowej maszyny wyszedł.
-
- Posty: 1205
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Witam.
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Konwersje UMF
Jeszcze jedna ciekawostka. Pytanie się na PW czy model jest delikatny i że strach go na makietę postawić.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości