Konwersje UMF

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam do nas na Instagram. Co prawda ostatni model to H0 ale w TT też możemy zrobić.
https://www.instagram.com/p/CGF0LPsn7LG ... hare_sheet

Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Nie jest fikcją, to jest realny wagon.
W linku, który załączyłem do swojego posta masz zdjęcia tych wagonów po wypadku. Fotek całych wagonów nie załączam bo nie są moją własnością. Za to można je z powodzeniem znaleźć na YT i na google.
Tomasz Czapik
Posty: 82
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz Czapik »

Ranger pisze::mrgreen: Taki jak jest napisane - Fccs Tracktec.
Wagonik fikcyjny ale uroczy :)
Tzn. Fccs Tracktec jest fikcją?
Czy ma udawać 204V, czy też oryginał jest obcego pochodzenia.

Added in 3 minutes 10 seconds:
Trochę przypomina wczesną szutrówkę DDR, ale na nie sądzę, by takie dotrwały do dziś.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

:mrgreen: Taki jak jest napisane - Fccs Tracktec.
Wagonik fikcyjny ale uroczy :)
Tomasz Czapik
Posty: 82
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz Czapik »

No, ale ta szutrówka to jaki wagon tak naprawdę udaje?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Konwersja modeli wielkoseryjnych na wagony Tracktec.
Szutrówki Fccs oraz platformy Res. Wszystko w skali TT.
Nigdy nie wiesz, że robisz archiwalny skład:
https://www.lublin112.pl/pociag-odjecha ... cia-wideo/
Załączniki
WP_20200324_18_41_45_Pro (2).jpg
WP_20200324_18_42_03_Pro (2).jpg
WP_20200325_12_47_24_Pro.jpg
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Czwarta odsłona Ty2-1049 H0. Bardzo ciekawa i inna od wszystkich "dwójka".
Dzięki wiatrownicom od Ty51 wyróżnia się na tle innych Ty2.
Tym razem poszliśmy z konwersją jeszcze dalej i wykonaliśmy od podstaw orurowanie kotła. Dodatkowo parowóz zyskał instalację pomostową. Ten konkretny egzemplarz ma naniesioną bardzo delikatną patynę uwydatniające niektóre szczegóły.
W standardzie dekoder dźwięku i światła białe/czerwone/manewrowe.
DSC09407.JPG
Więcej na naszym profilu FB
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Jak masz model bazowy to owszem.
Awatar użytkownika
Tomasz
Posty: 208
Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Tomasz »

Ranger pisze:W TT też da się taki zrobić.
Czy to znaczy, że będzie można zamówić? ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Model bazowy bardzo wdzięczny do konwersji ale ten tender to już wyzwanie. Trzeba pociąć pokrywę tendra i samą wannę :)
Jest tylko jedna szansa aby to zrobić dobrze.
Martint1
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Martint1 »

Kawał dobrej roboty odwaliłeś z tym tendrem jak i z całym modelem podoba mi się
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Parowóz Ty42-107 w skali H0 powstał na podstawie modelu bazowego Roco 62186 w malowaniu OBB.
Maszyna ma dość ciekawą historię. Powstała w zakładach Cegielskiego w Poznaniu w 1946r z numerem fabrycznym 2849.
W 2007r trafiła do Chabówki z lokomotywowni Rybnik.
Za jego odbudową i przywróceniem do pełnej sprawności stoi maszynista Krzysztof Wygryło.
To on bezpośrednio przyczynił się aby maszyna wróciła do służby 23 kwietnia 2013r.
Jego imię i nazwisko widnieje na budce maszynisty.
Model przedstawia parowóz w obecnym stanie tj. w trakcie służby po naprawie.
Parowóz ma przydział Par. Chabówka, CT Śląsko-Dąbrowski.
Sama lokomotywa nie wyróżnia się niczym specjalnym, ma standardową zabudowę z małą wężownicą po stronie maszynisty.
Brak widocznych inżektorów. Płaskie drzwi dymnicy, prostokątne wiatrownice.
Tender zaś to już ciężki temat do konwersji. Parowóz posiada tender 32D43 z numerem bocznym 378.
Jest to tender ex kabinowy. Wyróżnia się przejściem na górnej płaszczyźnie, podwójnymi drzwiczkami skrzyni narzędziowej tylnej.
Brakiem bocznych drzwiczek w miejsce których zainstalowano drabinki i poręcze aby można było wejść do kabiny niegdyś umieszczonej za skrzynią węglową.
Konwersja zwykłego tendra wannowego na ex kabinowy jest bardzo trudna i pracochłonna. Wymaga ingerencji w jego konstrukcję.
Nie mniej jednak cały tender jest rozbierany na części w celu serwisowania.
Standardem w naszych parowozach jest już dekoder DCC oraz pełne polskie światła.

W TT też da się taki zrobić.
Załączniki
DSC09345.JPG
DSC09347.JPG
DSC09348.JPG
DSC09350.JPG
DSC09352.JPG
DSC09354.JPG
DSC09355.JPG
DSC09357.JPG
DSC09359.JPG
DSC09360.JPG
DSC09365.JPG
DSC09367.JPG
DSC09368.JPG
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Polecam bo kawał fajnej i unikatowej maszyny wyszedł.
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: romanpumas »

Witam.
Model ma delikatne elementy ale nic nie odlatuje.Może zdażyć się że coś przy wyciąganiu z pudełka wygniemy ale można od razu wyprostować i nic takiego,to już nie plastik że odpadnie.Trzeba pamiętać że wyciągać razem z tendrem bo jest zrobiona na stałe.Co do jazdy to śmiga po torach wspaniale i to mnie cieszy.Jutro sprawdzę jak pomyka z brązowymi węglarkami.
Jakby co to mogę przywieź na Sosnowiec do obejrzenia i próby na modułach
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Konwersje UMF

Post autor: Ranger »

Jeszcze jedna ciekawostka. Pytanie się na PW czy model jest delikatny i że strach go na makietę postawić.
Nic bardziej mylnego. Już parę lat temu zrezygnowaliśmy z wykonywania konwersji tylko do patrzenia. Obecnie wszystko wykonane jest ze stali i mosiądzu. Nie ma możliwości aby coś wygiąć przypadkowo. Kleimy też już jakiś czas na kleje przemysłowe epoksydowe więc wcale nie jest tak łatwo coś urwać.
Na koniec ciekawostka dla osób które chcę zobaczyć to czego nie widać.
Załączniki
WP_20191213_19_40_04_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_27_Pro.jpg
WP_20191213_19_40_41_Pro.jpg
WP_20191213_19_41_01_Pro.jpg
WP_20191213_19_42_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_42_23_Pro.jpg
WP_20191213_19_43_16_Pro.jpg
WP_20191213_19_43_56_Pro.jpg
WP_20191213_19_44_08_Pro.jpg
WP_20191213_19_44_31_Pro.jpg
WP_20191213_19_46_06_Pro.jpg
WP_20191213_19_47_50_Pro.jpg
WP_20191213_19_48_17_Pro.jpg
WP_20191213_19_48_31_Pro.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości