Lokomotywownia "Piotrowice"

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Dodałem żuraw.
Mariusz pisze:tylko gdzie ta stacja ;)
O tu:
Obrazek
Obrazek

6 metrów. Do tego to już zdecydowanie tira potrzeba. Ale w domu znalazł bym miejsce by to rozłożyć. Już robiłem przymiarki :mrgreen: Gorzej znaleźć miejsce na bezpiecznie przechowywanie.
Za parowozownią dodałem moduł z szopą dla diesli i zbiorniki na ropę i mazut. Może pojawią się czajniki pędzone nie tylko węglem ;)

Tym małym modułem 300x300 można tez zakończyć szopę od razu.
To wszystko wstępne plany. Na razie skupiam się na parowozowni.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Mariusz »

Dołóż żuraw wodny przy torze wyjazdowym. Jeden na taką szopę to zdecydowanie za mało. Stację paliw możesz jeszcze wkomponować przy górnym torze, albo dobuduj tor na dole i będzie git, tylko gdzie ta stacja ;)
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Niejeden »

PiotrT pisze:Jak to jest jeżeli chodzi o magistrale DCC w sTTandardzie? Napisane jest że każdy tor musi mieć swoją oddzielną. Czyli jak mam profil MP2S z jednej strony to po magistrali na tor. Ale co potem jak one się łączą na module?
Mówisz o magistrali elektrycznej (magistrala DCC to inna sprawa). Te osobne zasilanie tyczy się głównie modułów szlakowych - każdy tor powinien mieć swoje gniazda, czyli przy dwutorze po 4 na stronę. Na module aktywnym połączenie zasilania torów może być nie do uniknięcia.
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 304
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Niejeden+ »

Wydłużyłem segmenty po 20cm
Czy długości skrzynek skonfrontowałeś z możliwościami środka transportu?
120 cm długości nie do każdego samochodu wchodzi, zwłaszcza że szerokość też jest powyżej 50 cm. Jeżeli technicznie jest to możliwe proponuje podzielić na 3 skrzynki.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 12:23 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Wydłużyłem segmenty po 20cm. Łącznie moduł ma teraz 2,4m.
Zrobiło się trochę więcej miejsca i nie ma takiego ścisku.

Obrazek

Jak to jest jeżeli chodzi o magistrale DCC w sTTandardzie? Napisane jest że każdy tor musi mieć swoją oddzielną. Czyli jak mam profil MP2S z jednej strony to po magistrali na tor. Ale co potem jak one się łączą na module?

Ach i w pierwszy poście pisząc o wpinaniu szopy w stację miałem na myśli cały moduł, a nie tylko segment z szopą.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 12:16 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: gemol »

Sam projekt jest fajny i na ten moment da się go wpiąć nawet w środku układu - są już moduły, które to umożliwią.
EW2 możesz użyć wszędzie, oprócz torów głównych stacji.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Kilkujadek »

winner_xp pisze:Obrotnica na lini dwutorowej już jest (Konrada).
Tyle że nie spełnia żadnej normy.
winner_xp pisze:Ja skorzystał bym z linku Miska i zrobił bym coś ala techniczna, jednak bez torów postojowych. Zakończona linią jedno/dwutorową przyłączona gdzieś na końcu szlaku robiąca za zaplecze lokomotyw.
Szlak to szlak, a parowozownia jest ściśle powiązana ze stacją.
winner_xp pisze:PS: na zlotach nie wszystkie końce makiety mają stacje techniczne, tam gdzie kończy się szlak robi się obloty, a to był by fajny moment na podmianę lokomotywy ;)
Jeżeli nie ma stacji "technicznej", to jest inna robiąca za końcową.

Moduł parowozowni bez toru szlakowego przy dostępnych w tej chwili modułach, jest skazany na podłączenie do końców makiety które często są niedostępne dla publiczności.
Moduł parowozowni z torem szlakowym rozwija maglowaną koncepcję zaplecza infrastrukturalnego. Taki moduł z marszu może być podłączony do każdej stacji z wyjściem MP2S stanowiąc realistyczny fragment makiety.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 12:22 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Niejeden+ pisze:Patrząc na rysunek nie widzę łuku, jeżeli już to należy przypomnieć o zastosowaniu rozjazdów EW3
Ewentualne łuki mają promień min. 631 czyli zwrotny EW2 i tego się trzyma. Tory wjazdowe na obrotnicę nie będą idealnie co 15 stopni bo tu ogranicza mnie SCARM. Na mojej obrotnicy mogę je rozmieścić jak chcę.
Jak to w ogóle jest z tymi EW2? Sttandard mówi że na torach bocznych min. promień to 600 i kąt zwrotu 15stopni. Jak dla mnie EW2 tu pasują. Czy czegoś nie rozumiem?
Ten tor omijający obrotnicę i wychodzący przez MP1 to też nie szlak (ostateczność). Na kolejnym segmencie mogły by być tory postojowe i tankowanie diesli. Dzięki Misiek za link. Ciągle szukam szczęki na podłodze ;)
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 12:22 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: winner_xp »

Obrotnica na lini dwutorowej już jest (Konrada). Ja skorzystał bym z linku Miska i zrobił bym coś ala techniczna, jednak bez torów postojowych. Zakończona linią jedno/dwutorową przyłączona gdzieś na końcu szlaku robiąca za zaplecze lokomotyw. Moim zdaniem jeśli przedobrzysz zniszczysz klimat samej parowozowni ;) . Zrezygnował bym z przelotu (chyba że dla swoich potrzeb). Zobacz, że szopę na osobnej skrzynce bardzo trudno będzie Ci wpiąć później w stacje :/

PS: na zlotach nie wszystkie końce makiety mają stacje techniczne, tam gdzie kończy się szlak robi się obloty, a to był by fajny moment na podmianę lokomotywy ;)
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Scio »

W torach dodatkowych mogą być EW2
(Grzegorz był szybszy :lol:)
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 08:28 przez Scio, łącznie zmieniany 2 razy.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Kilkujadek »

Niejeden+ pisze:Obowiązują nowe profile MP2S więc nie wiem dlaczego wracasz do starych?
Patrząc na rysunek nie widzę łuku, jeżeli już to należy przypomnieć o zastosowaniu rozjazdów EW3
Skrót myślowy, stare rysunki są i tak niedostępne.
Łuki mogą powstać po dołożeniu szlaku. Rozjazdy EW3 są wymagane w torach głównych, w innych przypadkach zalecane.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 12:22 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Misiek »

Przy projektowaniu samej infrastruktury warto posłużyć sie tym wątkiem:
http://www.forum.martel.pl/viewtopic.ph ... 53&start=0
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 304
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Niejeden+ »

Obowiązują nowe profile MP2S więc nie wiem dlaczego wracasz do starych?
Patrząc na rysunek nie widzę łuku, jeżeli już to należy przypomnieć o zastosowaniu rozjazdów EW3
Ostatnio zmieniony 24 sty 2014, 00:26 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: Kilkujadek »

PiotrT pisze:Teoretycznie można ją będzie wpiąć w szlak ale to chyba ostateczności...
Nie w takiej formie.
Tak jeżeli:
a) moduł będzie zakończony profilami MP1 i PM2
b) położysz tor szlakowy linii jednotorowej z zachowaniem zapisów normy (odstęp toru od krawędzi, dopuszczalny promień łuków)
c) wylot z parowozowni będzie na MP2 bez połączenia z torem szlakowym
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 387
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lokomotywownia "Piotrowice"

Post autor: PiotrT »

Jakiś czas temu postanowiłem przerwać budowę makiety, a szkielet jaki powstał wykorzystać pod parowozownię. Zostałem przez kolegów skutecznie odwiedziony od tego pomysłu ;)
Szopa powstanie zgodnie ze sTTandardem. Wstępny plan w pełni modułowy. Dwie skrzynki. Łącznie 2m długości. Z lewej profil MP2S z prawej MP1.

Obrazek Obrazek

Teoretycznie można ją będzie wpiąć w szlak ale to chyba ostateczności. Docelowo widzę ją jako element niewielkiej stacji która zostanie tak pomyślana by szopę dało się do niej łatwo wpiąć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości