Którą wybrać?
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
BR218 dla macieja odpada z wiadomych względów. Ja osobiście z tych trzech polecałbym 132, później 119 a na końcu 120. O 119 mało osób sie wypowiada bo na pewno nie jest tak kontrowersyjna jak np 120-ka. Mi osobiście te prześwity tak bardzo nie przeszkadzja, ale niestety w zasadzie przy każdym detalu widać niedoskonałości. Co do 119-ki to z resztą nie wykluczone że pojawi sie i pierwsza wersja Uboota (z przerobioną obudowa), to wtedy można śmiało ją brać.
Co do E42czy BR52 to jednak radziłbym pozostać przy dislach. Są na pewno bardziej niezawodne i uniwersalne w eksploatacji niż np 52-ka. A co do E42 to nie wiem, masz sieć trakcyjną?
A BR110 rozpatrywałeś? Byłaby idealna na twoją makietę, nie za duża, nie za mała, i do osobowych, i do towarowych...
Co do E42czy BR52 to jednak radziłbym pozostać przy dislach. Są na pewno bardziej niezawodne i uniwersalne w eksploatacji niż np 52-ka. A co do E42 to nie wiem, masz sieć trakcyjną?
A BR110 rozpatrywałeś? Byłaby idealna na twoją makietę, nie za duża, nie za mała, i do osobowych, i do towarowych...
Ostatnio zmieniony 12 lip 2006, 17:56 przez DBv, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
To i ja zaproponuję alternatywę : BR 218 - wersja sponsorowana, obecnie taniej dostępna:Charakterek pisze:Więc i tym razem zamące dając taką propozycję ewentualnie taką
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
119 - nie - bebeszki od 118 - reszta z BTTB - to już omawialiśmy
120 - ma fatalnie rozwiązane przekazywanie prądu z wózków do silnika - zobacz test na stronie TT clubu
Ludmiła - tak - wyczaj tylko wersję 132 i będzie to wspaniały lok. W nowym modelu producent zapomniał dać blaszek prostujących na wózki, wskutek czego lok krzywo stoi...
Raz już mnie posłuchałeś - wyszło Ci to na dobre... Więc i tym razem zamące dając taką propozycję ewentualnie taką kurcze, naprawdę lepiej pozbierać więcej kaski i kupić takie coś, co czachę urywa
120 - ma fatalnie rozwiązane przekazywanie prądu z wózków do silnika - zobacz test na stronie TT clubu
Ludmiła - tak - wyczaj tylko wersję 132 i będzie to wspaniały lok. W nowym modelu producent zapomniał dać blaszek prostujących na wózki, wskutek czego lok krzywo stoi...
Raz już mnie posłuchałeś - wyszło Ci to na dobre... Więc i tym razem zamące dając taką propozycję ewentualnie taką kurcze, naprawdę lepiej pozbierać więcej kaski i kupić takie coś, co czachę urywa
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
A wiesz co Tobie poradzę ? Jest do zakupu trochę czasu, więc dogadaj się z właścicielami (np DBv : "Mam wszystkie te trzy lokomotywy") postawcie je obok siebie na torach i porównaj :maciej_kolej pisze:... muszę dokonać wyboru.
wygląd,
dźwięk wydawany podczas jazdy (wolno/szybko),
stukot na łączeniach szyn,
właściwości jezdne, uciąg itd.
.... a potem, niestety, będziesz na eBay-u szukał swojej ulubionej wersji Ludmiły
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Czesć.Bede bronił Gagarina,bo na makiecie jeżdzi bardzo dostojnie,właściwości jezdne porównywalne z BR118,wygląd o wiele ciekawszy.
Tu masz jeszcze V 180 6 osiową.
Tu masz jeszcze V 180 6 osiową.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2006, 15:31 przez romek tt, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Klątwa BTTB roztacza się nad 119.
Tak naprawde tylko i tylko ludmiła
Potem może być 119 ale 132 najsampierw
Tak naprawde tylko i tylko ludmiła
Potem może być 119 ale 132 najsampierw
Ostatnio zmieniony 12 lip 2006, 15:16 przez WojTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Widzę że te prześwity dominują tak jak praca napędu/silnika (BR120).Filip pisze:Ludmiła przede wszystkim Miałem styczność z tymi lokami oprócz 119. A przyznać muszę, że BR 120 ma okropne prześwity.
No cóż, z powyższych postów wynika że BR119 jest znowu zdyskwalifikowana - nikt jej nie bieże pod uwagę - czyżby była oaż tak mocno bciążona syndromem BTTB
-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Ludmiła przede wszystkim Miałem styczność z tymi lokami oprócz 119. A przyznać muszę, że BR 120 ma okropne prześwity.
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
DBv pisze:Arturze też taką mam,ale opinia, że wszystko w niej jest super to chyba trochę przesada...
Przesada, przesada... Artur jest w delegacji i fakty mu się mylą
Lok jest bardzo fajny, i taki swojski, ale niestety napęd nie jest jego mocną stroną (jest głośny i mało płynny), a mi aktulanie "zdechły" blaszki kontaktowe przenoszące prąd z wózków na ramę (fatalne rozwiązanie, słaby punkt tego modelu).
Tak więc wg mnie warto mieć ten model w swojej kolekcji, ale nie przed ludmiłą...
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Ludmiłka
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Testy TTClubu są mi znane, ale co innego test, a co innego indywidualni użytkownicy
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Co prawda nie mam żadnej z prezentowanych lok ale jeśli można to zasugeruję coś:
Br119 może być, BR120 nie bardzo (prześwity, światła, okna), za top Br132/142 idealne.nie mają chyba większych wad (poza słaba osiągalnościa w polsce) prezentują się super.
Z resztą czytnij sobie testu TTclubu. Są tam wszystkie trapiące Cie loki.
Co do BR132 to może nasz przyjaciel z południa cos wie więcej
Br119 może być, BR120 nie bardzo (prześwity, światła, okna), za top Br132/142 idealne.nie mają chyba większych wad (poza słaba osiągalnościa w polsce) prezentują się super.
Z resztą czytnij sobie testu TTclubu. Są tam wszystkie trapiące Cie loki.
Co do BR132 to może nasz przyjaciel z południa cos wie więcej
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Pamietam jak prezentowałeś właśnie tą z tym białym pasem - tez trochę o niej rozmawialiśmy i wtedy wpadła mi w oko (przez ten biały pas). Z tego co pamiętam byłeśArturSwider pisze:Hi,
Maćku, tylko TA! Żadna inna. Mam i jest kochana. Wszystko w niej jest piękne! Idealne właściwości jezdne, super silnik, idealnie pomalowana buda itd. itd.
Poprostu BR 120.
i zdaje się jesteś z niej bardzo zadowolony.
Widzę że DBv ma troszkę inne zdanie (pamiętne dyskusje nt prześwitu i wysokości loka?).
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Którą wybrać?
Arturze też taką mam,ale opinia, że wszystko w niej jest super to chyba trochę przesada...
Re: Którą wybrać?
Hi,
Maćku, tylko TA! Żadna inna. Mam i jest kochana. Wszystko w niej jest piękne! Idealne właściwości jezdne, super silnik, idealnie pomalowana buda itd. itd.
Poprostu BR 120.
Maćku, tylko TA! Żadna inna. Mam i jest kochana. Wszystko w niej jest piękne! Idealne właściwości jezdne, super silnik, idealnie pomalowana buda itd. itd.
Poprostu BR 120.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2006, 12:47 przez ArturSwider, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości