Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: piottrw »

BR50 wjeżdża nawet na łuki 267 mm. przyczyną może brud na czopach mocujących wiązary do kół, a nawet na przeciwkorbie. Albo jest zaraza cynkowa i wtedy nie trzyma prostej. Trudno stwierdzić.
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: daraśekp »

Dla pewności sprawdź te drugą lokę jak sobie radzi na tym rozjezdzie. To ta sama konstrukcja więc będziesz miał pewność czy to wina ciasne go łuku czy jednak coś z loką nie teges
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: wlodar »

Wg danych katalogowych promień w EW1 to 353mm, czyli więcej niż minimalne 310mm. Jeśli chodzi o Tilliga, to na nasypie robią rozjazdy łukowe 610/310 mm i anglika 310mm, tak więc teoretycznie powinno wszystko grać. Sprawdzałem przed chwilą u siebie - nie ma takich problemów.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

daraśekp pisze:Przy jeździe tyłem na esach też loka miała raz po raz problemy. Za ciasne te łuki i tyle na taką lokę
Czy to znaczy, że da się kupić zwrotnice od innego producenta, która ma większy promień? Bo rozumiem, że Tillig nie robi innych zwrotnic do torów na nasypie. :shock:
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 981
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: daraśekp »

MonsterSale pisze:... mam dekoder tylko w Ty5, a za dużo roboty z przekładaniem.
Zdejmujesz imitacje węgla z tendra i dekoder gotowy do wypięcia

Added in 7 minutes 56 seconds:
Wg producenta ulotka nr 1 . https://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=02095 R min. 310. Testowałem kiedyś te loke na rurach i zwrotkach ew1 u kolegi. Przy jeździe tyłem na esach też loka miała raz po raz problemy. Za ciasne te łuki i tyle na taką lokę
Pozdr
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

:arrow: Obrazek

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

Na fotce chyba nic nie wyjdzie. Wyjąłem z pudełka nie jeżdżoną 02298 i wygląda po złączeniu identycznie. Podpiąłem lokomotywę BR 50 do tendra z Ty5 i efekt jest niemal identyczny: jadąc tyłem lokomotywa raz podskakuje nieco wychodząc z zakrętu na zwrotnicy. Nie mam jak przetestować kompletu BR50, bo mam dekoder tylko w Ty5, a za dużo roboty z przekładaniem.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: ArturSchŁ »

Może fotka jak to wygląda ...
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

Gdy lokomotywa stoi na torach, to odległość między daszkiem (z tyłu) a frontem tendra to ledwo 1.5mm

Added in 1 minute 31 seconds:
Mam inną BR 50 to postawię obie obok siebie i porównam.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: womo »

Jakby za mocno wchodził do środka. Może ktoś na " chama" ją łączył. Trzeba by ją rozebrać i sprawdzić czy w tenderze nie jest wyłamany jakiś element.
Ale jak mówi Włodar z daleka to gdybanie ...
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: wicy »

W mojej, odległość między budką z tendrem 2,08 mm. Od dołu, odległość między ramą a tendrem 3,15 mm.
Oba pomiary przy tendrze odsuniętym od loki do oporu.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: wlodar »

Jeżeli nikt w tym nie grzebał to nie może być krótszy, bo przecież wszystko jest wg tej samej formy. Może jakiś element jest nieprawidłowo zamontowany, są jakieś luzy i dlatego za mało się wysuwa... Nie widząc lokomotywy ciężko coś powiedzieć.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

Problem jest przede wszystkim przy jeździe tyłem. Jechałem nią bardzo wolno (sterowanie cyfrowe) i sprawa powtarzalna. Wyraźnie dotyka dno kabiny do tendra i dopóki sprzęg nie wejdzie w nieco większy skręt (oś obrotu wyciąga się wówczas z "dolnej części prowadnicy z kształcie litery Y"), to plastiki pchają na siebie.
Nie wiem, czy sprzęg za krótki, ale z takim już kupiłem niedawno (używaną). Nie wygląda, jakby ktoś przy niej grzebał.

Mogę nagrać film i próbować wrzucić, ale nie wiem, czy się uda.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: wlodar »

Promień jest jak w EW1 - 353mm (patrz tu). To raczej nie to. Puść ją powoli i spróbuj zaobserwować w którym dokładnie momencie są problemy. Może są jakieś deformacje na zwrotnicach i to ją unosi do góry, a nie zbyt krótki sprzęg?.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 647
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sprzęg w Ty5 między lokomotywą i tendrem

Post autor: MonsterSale »

Nie pisałem o łukach jako takich, tylko o zwrotnicach. Mam tory Tilliga na podkładzie: 83816 i 83817. Nie wiem, mówiąc szczerze, jaki tam jest promień.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości