Zapowiedzi/Nowości 2023

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9896
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: ArturSchŁ »

Norynberga '23 -> Tillig


:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=evu5pWu1s7s


:idea: napisy -> automatyczne tłumaczenie na PL.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 688
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: piottrw »

To teraz panowie zobaczcie na ceny tilliga w modelmani.
Bez promocji ceny jakby lżejsze.
Pewnie jakaś targowa promocja czy co ?
Wiadomo wiele nie ma, ale zawsze coś.
Jeszcze jak jakiś rabat jest to ceny jak sprzed 5 lat ;)
Link dla uwagi
https://www.modelmania.com.pl/product_i ... s_id=49303
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1925
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: DBv »

miano pisze: 31 sty 2023, 10:25 Przy okazji ogłoszenia nowości zaobserwowałem podwyżkę o jakieś 8-10 %.
Na szczęście niemcy mają niższą inflację bo mogło być 20 :)
Fakt, chociaż mimo wszystko ca.47EUR za dwuosiowy wagon kryty to jeszcze niedawno mogło się wydawać jakimś absurdem :) Generalnie jednak, co do ostatniej twórczości TILLIGa to jakieś takie strasznie posępne wrażenie na mnie sprawia ;) Ja rozumiem kryzys ale to wszystko po prostu wygląda na takie postarane na całe 30% ...

Począwszy od ostatniego katalogu 2022/2023 który finezją i estetyką nigdy nie grzeszył ale w tej edycji Werbeabteilung Tilliga przeszedł już sam siebie... (CLIP na 111 stronie :roll: ) ...

... poprzez folder Nowości 2023 (nawet nie chciało im się wygenerować wersji do publikacji tylko drukarską z paserami puścili :? ) ...

... poprzez dobór modeli na 2023 (Koncentruję się na EP.IV i tu praktycznie są głównie nawet nie warianty malowań tylko wręcz reedycje! W DR EP.IV - prócz kontynuacji Regirungszugu który siłą zawsze był raczej niszową ofertą, reszta w EP.IV praktycznie była już w takiej postaci. I jest to o tyle zaskakujące że jest sporo stosunkowo nowych i ciekawych form które aż proszą się o warianty w nowych zarządach czy epokach np DB/Omm052 w EP.IV ?) ...

...na Ausblick-u 2024 kończąc. Serio potrzebne jest kolejne podejście do tematu serii DBmu? TO już chyba z 3 producent w TT będzie :shock:
Awatar użytkownika
miano
Posty: 588
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: miano »

Przy okazji ogłoszenia nowości zaobserwowałem podwyżkę o jakieś 8-10 %.
Na szczęście niemcy mają niższą inflację bo mogło być 20 :)
marcin r
Posty: 222
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: marcin r »

Z nowości Tilliga jestem zainteresowany nr kat 04333E. Popularny kontener czyli elektryk 250 002 protypowa w wersji z dwoma różnymi pantografami. Normalny i połówkowy. W swoim życiorysie ten egz w oryginale był przystosowany na 160km/h. Dla lubiących kolej NRD gratka.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 797
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

W mojej nie (a przynajmniej nie widzę tego), ale już mniejsza o to . To dział o nowościach, więc proponuję żeby Administrator przerzucił dyskusję na temat odkształconych ram do wątku o Ty43 (topic15918.html), albo do problemów z jakością u Tilliga (topic6088.html), bo zdziebko zeszliśmy z tematu. ;)
ggrzegorz
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2009, 08:33
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: ggrzegorz »

U mnie w TY5 rama też się skrzywiła.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 640
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: aviaTTor »

Ale te same ramy są w Ty5 i to samo się dzieje,co ciekawe w br50 którą posiadam i jest starsza jest dobrze
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1692
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: krzysztof »

Niejeden+ pisze: 30 sty 2023, 00:00 W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
akcja z Ty2 była na Boże Narodzenie 2011 - to pamiętałem a teraz znalazłem paragon: 15 grudnia 2011; kwota... 803 zł :D
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 797
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

Niejeden+ pisze: 30 sty 2023, 00:00Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
No właśnie Tillig, wychodząc na przeciw oczekiwaniom Klientów z Polski, przesunął premierę Ty43 na III kwartał. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 298
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Niejeden+ »

W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.

Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1787
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 28 sty 2023, 21:27@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona.
Obyś miał rację, choć fizykę trudno oszukać. ;)
Stop ZnAl, stosowany w takich odlewach, ma doskonałe właściwości odlewnicze, ale ulega szybkiemu procesowi starzenia. Cechą tego procesu jest to, że zachodzi w całej objętości stopu, a nie tylko na powierzchni jak w przypadku korozji. Objawami starzenia ZnAl-u jest puchnięcie (zmiana kształtu i objętości), zwiększona kruchość, a w końcowej fazie - przyjęcie konsystencji mączki. Proces jest nieodwracalny, a wśród czynników przyśpieszających starzenie jest m.in. wilgoć oraz niska temperatura.

Oczywiście są różne odmiany ZnAl-u, lepsze i gorsze, różniące się składem i domieszkami. Ale sądzę, że księgowi Tilliga zadbali o to, żeby modele były odlewane z odmiany najtańszej... :/
W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 797
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

Czyli późniejsze i to wcale nie tak dawne "innowacje" :evil: Sugeruje to, że Ty43 ma jednak szanse być "skopaną". No trudno, zaryzykuję. Może do mnie trafi akurat ten jeden, bezbłędnie zrobiony egzemplarz (z ramą z lepszego stopu niż reszta). ;)
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 648
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Scio »

wlodar pisze: 28 sty 2023, 21:27 @Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy. :)
Ja też mam Br52 kupioną w 2012 i też nie ma problemu z ramą dlatego napisałem Ty2, bo właśnie dokładnie w tym modelu najczęściej pojawia się ta usterka.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 797
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

@Staszek: właśnie na to czekam :) :) :) . Nie wiem, czy akurat dokładnie te wersje które zapowiedział Tillig występowały na PKP czy tylko podobne, ale sadząc po wcześniejszych modelach H0 (innych producentów) chyba jednak te (tu ktoś pokroju Oelki pewnie mógłby rozwiać wątpliwości). W każdym razie prusaki zapowiadają się pięknie i już zaczynam na nie odkładać, bo sądząc po zapowiedzianych cenach tanie nie będą. :(


@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości