Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Ciora »

„Tu miały po odbudowie jeżdźić razem z Ol49 lub SM41 w składach pociągów historycznych na terenie województwa Kujawsko-Pomorskiego. Pomysł uruchomienia takich pociągów pojawił się dobrych kilka lat temu, a efektów dotychczas nie widać. Wagony obecnie prezentują się znacznie gorzej niż po przybyciu z Ełku.”
Żal wielki. Czyli miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Dziękuję za cenne informacje !!
Maciej
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: oelka »

Ciora pisze: 20 paź 2022, 14:25 Czy te „zagraniczne” wagony jeździły na PKP, skoro je firma remontuje, czy może mają być w jakimś muzeum/skansenie ilustracją obcych kolei ? Ktoś wie?
To są wagony, które po II wojnie światowej znalazły się w Polsce i zostały wcielone do PKP. Część z nich kiedyś została zebrana w skansenie w Ełku, a po jego likwidacji przesłana do Torunia. Tu miały po odbudowie jeżdźić razem z Ol49 lub SM41 w składach pociągów historycznych na terenie województwa Kujawsko-Pomorskiego. Pomysł uruchomienia takich pociągów pojawił się dobrych kilka lat temu, a efektów dotychczas nie widać. Wagony obecnie prezentują się znacznie gorzej niż po przybyciu z Ełku.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Ciora »

Oooooo, to jest wiedza! Imponujące. Dzięki wielkie. Czy te „zagraniczne” wagony jeździły na PKP, skoro je firma remontuje, czy może mają być w jakimś muzeum/skansenie ilustracją obcych kolei ? Ktoś wie?
Maciej
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: oelka »

Ciora pisze: 17 paź 2022, 13:52 Kilka wagonów zabytkowych jest w renowacji; bardzo ciekawe typy. Może Koledzy uzupełnią relację i podadzą jakie to ?
3. Eilzugwagen DRG- C4i-30 - doskonale znany w wielkości TT.
5. Wagon bagażowy DRG Pw4ü-28
6. Wagon pochodzenia belgijskiego typu K
8. Wagon pochodzenia włoskiego. Ex 3 klasa z pocz. lat 30. XX wieku.
11. Wagon osobowy budowy francuskiej. Ex OCEM (Office central d'études de matériel de chemins de fer) przebudowany na salonkę.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: wicy »

Na czwartym zdjęciu przypomina mi 1 klasę 3A.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: oelka »

Ciora pisze: 17 paź 2022, 13:52 Tak samo nie wiem, co to za wagon towarowy? Czy to jakiś "pierwotny" Gbs? Długość (ale bez zderzaków) około 13 m.
To polski, przedwojenny wagon kryty typu CIX.
Długość całkowita 14400 mm.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Ciora »

Chciałem zakładać nowy wątek, pt. "Przejazdem przez Toruń-Kluczyki", ale znalazłem już zbliżone posty, więc dodaję tutaj. Parę dni temu wpadłem na teren PKP Cargo. Budynki biurowo-administracyjne w opłakanym stanie (nie robiłem zdjęć): częściowo uszkodzone, wyszabrowane wnętrza, zarośnięte krzaczorami, na trawniku hasła propagandowe jeszcze z PRL-u. Ta opisywana Ol49-3 stoi wyremontowana; nie wiem, czy jest sprawna i gotowa do jazdy, ale pomalowana i zakonserwowana tak. Kilka wagonów zabytkowych jest w renowacji; bardzo ciekawe typy. Może Koledzy uzupełnią relację i podadzą jakie to ? Tak samo nie wiem, co to za wagon towarowy? Czy to jakiś "pierwotny" Gbs? Długość (ale bez zderzaków) około 13 m.
Załączniki
IMG_0288a.jpg
IMG_0289a.jpg
IMG_0290a.jpg
IMG_0291a.jpg
IMG_0292a.jpg
IMG_0293a.jpg
IMG_0294a.jpg
IMG_0295a.jpg
IMG_0296a.jpg
IMG_0297a.jpg
IMG_0298a.jpg
IMG_0299a.jpg
IMG_0304a.jpg
Maciej
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Marcin »

No od razu to zauważyłem, ktoś miał fantazję, albo taniego eksperta kolejowego......
Ostatnio zmieniony 02 cze 2013, 19:54 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Mariusz »

Tylko dlaczego ganz ma prostokątne zderzaki ??
krisss
Posty: 226
Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
Lokalizacja: Czarna Woda
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: krisss »

Piottr pisze:Bardzo to budujące. Jak się udał przejazd "dziewiczy" do Barnówka?
SM41 nie brała udziału w tej imprezie.

SU45-141 zdefektowała i impreza odbywała się z pomocą SM42.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2013, 09:49 przez krisss, łącznie zmieniany 1 raz.
Piottr
Posty: 31
Rejestracja: 14 lip 2009, 22:04
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Piottr »

mały97 pisze:SM41 już jest w pełni gotowa do jazdy http://www.wrphoto.eu/details.php?image ... ode=search
Bardzo to budujące. Jak się udał przejazd "dziewiczy" do Barnówka?
Ostatnio zmieniony 02 cze 2013, 09:48 przez Piottr, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Furia »

Jadu we mnie nie ma, lubię dyskutować, rozmawiać, wymieniać się poglądami itp. Raczej czasami we mnie pojawia się złość, gdy ktoś nie rozumie faktów. Tomi nie bierze informacji z kapelusza, ba, większość tych informacji potrafi potwierdzić wielu miłośników kolei, bo widzieli ten parowóz, fizycznie w danym miejscu. Jak są wątpliwości co do konkretnego dnia, to jest napisany miesiąc. Ogólnie rzecz biorąc - nie ma lepszej bazy zachowanych parowozów niż u Tomiego, szczególnie jeśli chodzi o informacje bieżące, z ostatniej dekady, może dwóch. Szkoda że tylko parowozy zostały tak dobrze opisane, brakuje solidnej listy zabytkowych wagonów, ale to już kupa roboty.

Co do Ol49-3 w Białymstoku to mamy foty: 16.06.2009 http://tomi.holdys.pl/parowozy/ol49-3-03.jpg i 4.08.2010 http://tomi.holdys.pl/parowozy/ol49-3-mc1.jpg . Do tego dochodzą inne źródła: http://elkgk.cba.pl/displayimage.php?al ... play_media , https://plus.google.com/photos/11787315 ... banner=pwa , są też fora internetowe: http://www.parowozycompl.fora.pl/poczek ... 3,722.html , http://www.kolejowepodlasie.pl/forum/pr ... a445b544d8 i wiele, wiele innych.

A jeżeli chodzi o moją uwagę co do ilości postów to wolę jakość, a nie ilość, niestety, dobrych fachowców, od których wiele można się nauczyć jest tragicznie mała liczba, a w sieci to już zupełnie. Jeśli uraziłem kolegę to przepraszam, ale nie lubię bezsensownego gadania.

@Marcin, SM41 jest już prawie zrobiona;)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Marcin »

dajcie siana... jaki to ma sens ta paplanina, parowóz póki co gnije w Toruniu i nie sądzę żeby kiedykolwiek stał się czynny, być może stanie z drugą wymalowaną oelką na toruńskim zapleczu. Zrobili remont Ganza i oby chociaż ta loka była widywana z jakimiś składami okazyjnymi. Choć kto wie czy na to znajdą kasę.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Ol49-3 i Sm41-111 kupione przez Kujawsko-Pomorskie

Post autor: Furia »

JarTTek pisze:
Furia pisze:Dwa lata stała w Białymstoku. Najpierw sprawdzamy, potem prostujemy. Polecam: http://tomi.holdys.pl/index2.php?desc=on&par=ol49-3
Może tak, może nie, ale obiecuję, że spróbuję sprawdzić w notatkach mego ojca. Swego czasu robił ocenę stanu technicznego siedmiu lokomotyw dla PKP. W moim regionie nie ma ich za wiele.
Od czerwca 2009 do maja 2011 stała w Białymstoku. Nie żadne "może tak, lub może nie". Nie wiem co tu mają do rzeczy notatki Twojego Ojca. Na stronie Tomiego masz nawet dwa zdjęcia z tego pobytu. Nie rozumiem jak można dyskutować z faktami. Natrzaskanie od 28 stycznia tego roku 213 postów to raczej zły objaw...
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 09:46 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości