
Jego niestandardowa budowa i/lub system sterowania musiały komuś bardzo przeszkadzać, skoro usunięto go sprzed Gn-A,pomimo historycznego charakteru tej nastawni.
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
W latach 1940-43 w ramach modernizacji stacji związanej z planem OttoT_Domagalski pisze: ↑14 wrz 2021, 09:03A wiesz może, w jakim okresie czasu takie coś tam zamontowano?
Przyznam się, że pierwszy raz słyszę o zastąpieniu pędni mechanicznych, napędem elektrycznym, ale się nie zdziwię, że coś takiego występowało na PKP.
Napędy elektryczne (o to chodzi) były/są stosowane na sieci PKP. Np. jeszcze niedawno takie rozwiązanie stosowano na st. Gniezno (GnA).
W katalogu urządzeń SRK stosowanych na PKP nie natrafiłem na żaden element, który by świadczył o stosowaniu takich rozwiązań na PKP. Gdy dochodziło do modernizacji stacji obejmującej likwidację pędni sygnałowych, to wtedy po prostu wymieniano także semafory kształtowe na świetlne. Tak było najprościej.
Jesli chodzi o semafory SIBA, to ich słupy są (o dziwo!) całkiem dobrze przeskalowanym w TT modelem słupa semafora tzw. "wąskiego" o wys. 8m. Niestety, tego samego nie można napisać nt. ramion. Te są na odmianę grubaśne i przeskalowane.
Zupełnie nie trafione porównanie. Semafory SIBA i Viessmann z budowy, kształtu masztu, to dwa różne semafory, i nie za bardzo można je porównywać, za to bardzo podobne do tych co były/są (jeszcze) używane do sterowania ruchem kolejowym na PKP.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość