Próbne jazdy brytyjskiego parowozu typu A4 udowodniły, że moje domowe łuki były dla niego zbyt nierówne, więc postanowiłem wymienić torowisko na tych skrzynkach, choć po namyśle postanowiłem jednak zbudować nowe skrzynki. Poprzednio były to 4 skrzynki z łukiem o promieniu 350mm, ale tym razem postanowiłem zbudować dwa półkola z wykorzystaniem łuków R31 Tilliga. Pomyślałem o tym, ponieważ i tak poprzednio skrzynki były na stałe połączone w pary, a w mieszkaniu nie mam miejsca, żeby dołożyć szlak na szerokość.
Na początek dla właściwego rozrysowania nowego podtorza z kilku odpadków drewnianych zrobiłem mały przyrząd wzorując się na poradniku z firmy Noch, który dopasowałem do dwuosiowej platformy z burtami Tilliga.
Po zmierzeniu "kącika" do składowania modułów doszedłem do wniosku, że na jednej z nowych skrzyń mogę zrobić górę z tunelem dla urozmaicenia. Na zdjęciach pierwsza przymiarka portali tunelowych Auhagena (nr kat.: 13 276)
Korzystając z dobrej pogody żeby nie kurzyć w domu zabrałem kilka kawałków sklejki i wyrzynarkę na działkę. Ze sklejki 10mm wyciąłem półokręgi stanowiące podtorze i przy okazji ze sklejki 3mm wyciąłem obrys terenu na skrzynkę z tunelem.
Skrzynki powoli nabierają kształtu.
Po przyklejeniu torów i zrobieniu elektryki podczas pierwszego próbnego montażu okazało się że na jednym z końców tor jest przesunięty o około 2mm, ale poprawienie tego nie było trudne i mogłem rozpocząć próbne jazdy. Na "pierwszy ogień" poszedł główny powód tych prac, czyli William Whitelaw.
Ponieważ nic się nie wykolejało mogłem zacząć szutrować tor.
W Corelu rozrysowałem elementy wnętrza tunelu i początkowo wydrukowałem je na zwykłym papierze żeby sprawdzić, czy będą pasować. Docelowo wnętrze powstanie z kartonów z nadrukowanymi kamieniami firmy Faller (nr kat.: 222565 i 222566).
Dla właściwego dopasowania do profili modułów sTTandardowych krańce skrzynek podwyższyłem przy pomocy listewek 5x20mm i korka 3mm jako wypełnienie (razem ze szpachlą). Na "płaskiej" skrzynce przykleiłem też pasek sklejki 6mm, na której będzie droga. Przy okazji przymierzyłem na sucho tunel, który składał się z 3 elementów.