Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Resizer_16238773692080.jpg

Niezłe te korniki na Pomorzu, jak już robią dziury to zaje..., Zarąbiste :lol:
Za ten post autor winner_xp otrzymał podziękowanie:
PiotrT (21 cze 2021, 21:03)
Ocena: 25%
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9242
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Podziękował;: 74 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: ArturSchŁ »

OK, jesteśmy umówieni.
:lol:
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Będzie spalinowkami gdyż tylko takie posiadam, ale jak udostępnisz parowozy to jak najbardziej 8)
Wojtek_Kraków
Posty: 1299
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: Wojtek_Kraków »

Pewnie budowniczy mostu zgodzi się jeśli dasz swoje lokomotywy 😋
Oczywiście budowniczy nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne ubytki w taborze🤣

Tylko zróbcie to na jakiejś sensownej wysokości np 1.5m
Myślę, że dobrze nagrany i opisany film wrzucony na YT zrekompensuje starty ilościami wyświetleń 🤣🤣🤣
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Pierwsza ustawka
Pierwsza ustawka

Pierwsze ustawienie z przyczółkami. Teraz będzie czas na stworzenie skrzynki :mrgreen:
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Już trwają prace nad skrzynką (projektowanie), a tym czasem zdjęcia z dalszych prac nad detalami oraz zdjęcie dla porównania ;)
Załączniki
IMG_20210523_151659.jpg
m_merged (1).png
Wojtek_Kraków
Posty: 1299
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: Wojtek_Kraków »

A no to chyba, że tak.
Wygląda to imponująco!
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Wręcz przeciwnie :D , może niezrozumiale napisałem to co chciałem przekazać. Zaczynając projekt obawiałem się o wytrzymałość ze względu na materiał z jakiego powstaje most. Były do wyboru dwie lokalizacje, które różnią się dość istotnym szczegółem, mianowicie w kratownicy mostu z nad rzeki Osobłogi są dodatkowe wzmocnienia w postaci ukośnych wzmocnień w pasie dolnym. To istotnie wzmacnia całą konstrukcję (co miałem okazję wypróbować w momencie budowania mostu z Niestępowa). W trakcie budowy okazało się, że całość jest o wiele bardziej wytrzymała niż przewidywałem. W chwili obecnej kratownica jest po pierwszej próbie obciążeniowej i na samym środku na kawałku sklejki otrzymała obciążenie w postaci 1,5KG stali. Co daje 375g na każde łożysko mostu !! Ugięcie jest dość spore około 4-5mm jednak nie mamy tak ciężkich składów. Nawet same najcięższe lokomotywy nie obciążą mostu punktowo w środku. Ugięcie nie będzie widoczne gdyż same szyny zamortyzują nacisk na płaszczyznę kratownicy, a sama jeszcze się wzmocni po pomalowaniu.
Dlatego proszę admina o zmianę tematu na: "Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim". Obecnie przestudiowałem swoje poprzednie mosty, skrzynka będzie raptem tylko 35cm dłuższa od tej na której znajdują się trzy przęsła mostu Żukowskiego. Tamta powstała jako pierwsza i miała naprawdę małe ugięcia i dość dobrze opierała się siłą skręcającym. Przyszłą skrzynkę projektuję właśnie tak aby stawiała bardzo duże opory w momencie skręcania całej makiety.
obecny stan prac
obecny stan prac
Dodatkowe wzmocnienia w Racławicach
Dodatkowe wzmocnienia w Racławicach
Most Pilchowice
Most Pilchowice
Wojtek_Kraków
Posty: 1299
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Podziękował;: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 21 razy
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: Wojtek_Kraków »

Aż taka słaba wytrzymałość wyszła?
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Dzięki wszystkim za info :). Obecnie jestem w rozterce. Główną przyczyną obrania kierunku na Racławice była wytrzymałość oraz kruchość konstrukcji. Jak ostatnio pisałem jest przeciwnie dlatego coraz bardziej idę w kierunku Pilchowic oraz większej skrzynki (135cm)
Obecnie jedyną rzeczą, która mnie powstrzymuje przed prośbą o zmianę tematu wątku to transport gabarytu (o wagę się nie boję). W załączeniu poglądowe zdjęcie skrzynki składające się z 3 części w celu lepszego wyprofilowania terenu (2m długości).
PS: Równolegle dzięki pomocy UMF (Konrad) będą tworzyć się barierki mostu w formie fototrawionej.
Załączniki
Przechwytywanie.GIF
gemol
Posty: 1014
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: gemol »

Napisz do Wicia. Linia pilchowicka to jego konik. Może będzie miał.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
miano
Posty: 559
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Podziękował;: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: miano »

Pilchowice
pilch.jpg

Od dołu będzie problem bo w obu przypadkach krzaki/drzewa zasłaniają.
W książce Koleje Regionu Kaczawskiego jest schemat i zdjęcia z okresu budowy, ale nie widać szczegółów.

Stare zdjęcia
https://fotopolska.eu/Pilchowice/b19238 ... ejowy.html
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Czy któryś z szanownych kolegów ma może lub wie na jakiej stronie jest zdjęcie przyczółków tego mostu ( Pilchowickie lub Racławice). Dokładnie chodzi o miejsce mocowania do nasypu/przyczółku. Nigdzie nie mogę znaleźć tak nie urokliwego miejsca, a będzie pomocne przy budowie ;)
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 389
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Obiekt inżynieryjny - most nad jeziorem Pilchowickim

Post autor: winner_xp »

Ciora pisze: 21 kwie 2021, 13:31:shock: Zegarmistrzowska robota, chylę czoła. Jaką nośność (nie ten stalowy w naturze oczywiście) będzie miał ten most? Próba obciążenia jest planowana?
Fakt jak się ręce trzęsą to trzeba polepszacza bo można coś zepsuć :P, jeśli chodzi o nośność to najlepiej by był wykonać drugą kratownicę i obciążać do granic wytrzymałości lub masa badań oraz obliczeń. Jak na razie wydaj mi się że próba 1KG na środku nie będzie stanowić najmniejszego problemu dla tej konstrukcji 8) .
A teraz moi mili zaślubiny Panna młoda już ubrana w welon i dwie połówki już stanowią nierozłączną jedność, rozwód w tym przypadku kończy się fatalnie dla obu stron :P
I jedziemy z tematem dalej, już wykonane połączania między połówkami teraz będzie pas górny oraz wszystkie połączenia skośnie w płaszczyźnie torowiska, następnie najazd (dwa dwuteowniki determinujące całkowitą długość mostu bez przyczółków).
Jednak na tym etapie coraz bardzie chodzi mi po głowie zrobienie modelu nie z Racławic, a jedna z Pilchowic.
Determinującym faktem był pas dolny w przęśle Racławickim (takowego nie ma w Pilchowicach) co bardzo wpływa na stabilność konstrukcji, ale jak się okazuje stabilność będzie bardzo wytrzymała (z naddatkiem) do wykonania tego nad zbiornikiem wodnym :roll:
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości