Köf II, HORNBY Italia

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9367
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Podziękował;: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: ArturSchŁ »

I jeszcze:
Umbau Arnold Köf TT mit neuem Motor,Pufferspeicher und Licht!!!

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=rEhV8EABmdo [37:25]
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9367
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Podziękował;: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek na FB napisał:

"Aby zwiększyć średnią prędkość pociągów towarowych i uprościć operacje na stacjach, DRG oddał do użytku małe lokomotywy o mocy do 150 KM. Charakterystyczną cechą była kabina maszynisty niskiego poziomu, która początkowo była otwarta, umożliwiając niewielkiemu operatorowi lokomotywy wsiadanie i swobodne wyjście z pociągu. Dopiero po II wojnie światowej, zarówno DR jak i DB zaczęły wyposażać kabiny lokomotyw znanych jako Köf w drzwi blokady. Podczas gdy małe lokomotywy DR zachowały oryginalną czarną kolorystykę, DB stopniowo dało im ciemnoczerwoną linię lakierniczą. ′′ Köf 'y ′′ były w służbie przetaczania na mniejszych dworcach oraz w warsztatach konserwacji i naprawczych do 1990 roku. Można było je też obserwować raz po raz przed krótkim transferem pociągów towarowych. Specjalną cechą są pomarańczowe malowane małe lokomotywy BR 199. Przerobione zostały na potrzeby obsługi transportu kolejowego w Halle i Nordhausen / Wernigerode / Gernrode.
20210429.jpg

Cechy nowych modeli Köf:
- Wariant formy z otwartą kabiną kierowcy (tzw. ′′ Säcke-Köf ′′)
- Gniazda NEM-sprzęgające ze standardowym sprzęgiem TT po obu stronach
- Rama i korpus wykonane z metalu
- Napęd przez wysokosprawny silniczek o niskim hałasie.

© Arnold TT #HN9052"


:arrow: HN9052
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9367
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Podziękował;: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: ArturSchŁ »

Köf z Arnold TT z nowym silnikiem, dekoderem Zimo i pamięcią buforową 150000uF

:arrow: https://www.youtube.com/watch?v=J9Fkj-bu2n8
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1597
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

jest jeszcze:
HN9009 Deutsche Reichpost II epoka dla Conrada (Bww Berlin)
https://www.google.com/imgres?imgurl=ht ... egUIARCmAQ

jak gdzies poprzednio napisałem wszystkie Kofiki mają diabelski uciąg, nie to co maleństwa PIKO...
mam ich cztery, mam też pikolce a Kaługa to już rozpacz.

moja HNS9010 (tak - HNS) mimo że ma ten sam numer inwentarzowy jest ciut inaczej pomalowana i wyposażona od prezentowanej w Twoim katalogu. może dlatego jest to "S" i też dlatego, że była robiona dla Spielemax`a.
były tez specjalne wersje "zakładowe" z róznych fabryk: np. fabryki papieru - czasami pojawiają się na ebay`u.
Za ten post autor krzysztof otrzymał podziękowanie:
ArturSchŁ (18 sty 2021, 14:15)
Ocena: 25%
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 9367
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Podziękował;: 82 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: ArturSchŁ »

Köf II:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU
Diesellok Kö II mit offenem Führerhaus, DRG, Ep.II

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
Arnold - TT (HORNBY UK)

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU
HN9051

:arrow: ZARZĄD KOLEJOWY
DRG

:arrow: EPOKA
II

:arrow: STACJONOWANIE/DATA
Ludwigshafen(Rh)Hbf

:arrow: DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
HN9000 - Köf II / BR 100 278-1, DR, Ep. IV
HN9001 - Köf II / BR 323 413-2, DB, Ep. IV, czerwona
HN9002 - Köf II nr 4011, 4751, DRG, Ep. II
HN9005 - Köf II / BR 100 537-0, DR, Ep. IV
HN9006 - Köf II / nr 6311, DB, Ep. III, czerwona
HN9007 - Köf II / V 121 Mittelweserbahn GmbH (MWB), Ep. IV, nienieska
HN9008 - Köf II Poczta RFN (DBP), Ep. IV, zielona
HN9010 - Köf II / BR 100 773-1, DR, Ep. IV
HN9011 - Köf II / BR 100 139-9, DR, Ep. IV, „Bw Leipzig-Wahren"
HN9024 - Köf II / BR 323 541-3, DB, Ep. V, czerwona
HN9025 - Köf II / Nr. 1 zakładowa „H.F. WIEBE”, Ep. V, żółta
HN9051 - Köf II nr 4250, DRG, Ep. II
HN9052 - Köf II / BR 323 555-1, DB, Ep. III, czerwona
HN9053 - Köf II nr 4774, DR, Ep. III
HN9054 - Köf II nr 199011-8, DR, Ep. III, pomarańczowa

:arrow: SPRZĘG
Sprzęg Kuehn w gnieździe NEM

:arrow: Zdjęcia
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 241
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Witam !
Dotarły w końcu sprzęgi nr 08840 dla standardu NEM 358, które pasują do tej lokomotywki. Efekt sprzęgu jak dla wspomnianej przez Krzysztofa T334.
20180129_193552.jpg

pozdrawiam wacek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1597
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

wiesz... to podcięcie w Tilligu jest wadą a tu widać zaletę. jednak w przypadkach małych lokomotywek (nawet t334) sprzeg powinien się wychylac i tu osiagnięto ten cel
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 241
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Zrobię wieczorkiem zdjęcia tych sprzęgów w porównaniu do "rocowskich" - ta możliwość ruchu w pionie wynika chyba z kształtu sprzęgu w jego wewnętrznej części , ale przede wszystkim z konieczności jakby samego procesu zaczepiania.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1597
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

jak podetniesz tył (nawet o 1mm) każdego ze sprzęgów Tilliga, to tez przestaje być sztywny w osi pionowej
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 241
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Dziękuje Krzysztofie za odpowiedź.
Generalnie jest do produkcja sprzed dobrych paru lat.
Mogę tylko dodać,że do gniazda pasują sprzęgi oryginalne ROCO od OK1, więc z pewnością któreś Tilliga się nadają, tylko nie wiem które, bo za dużo nowego taboru nie mam, a jak wszystko gra to specjalnie nie wyciągam ;)
W każdym razie włożony wspomniany sprzęg ROCO staje się sztywnym, natomiast oryginalny ugina się w pionie, co pierwszy raz widzę.
Screenshot_2018-01-23-07-43-30_pl.allegro.png

Pozdrawiam Wacek
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1597
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: krzysztof »

witam,
no dziwne masz te sprzegi... ja mam trzy kofiki kupione w sklepach, także w internetowym i wszystkie one "fabryczne" miały sprzęgi kłowe Tilliga - zreszta na przedstawionej rozpisce tez tak pokazują. bez problemu zamieniłem je na sprzegi oczkowe (te poprzedniej konstrukcji), bo jest tam znormalizowane gniazdo. tyle mogę powiedzieć. jak jest w Twoim - nie wiem, ale przyznam, że pierwszy raz widze kofika z takimi sprzegami.
pozdrawiam: krzysztof
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 241
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: wactt »

Witam ! Chciałbym w tej lokomotywce zmienić sprzęgi na nowe, bo są oryginalne Arnolda i do niewielu zaczepów pasują. Nie wiem czy sprzęgi Tilliga nr 08841 będą odpowiednie, oczywiście po wyjęciu z gniazda. Proszę o podpowiedź lub uwagi.Poniżej linki pokazujące nowe sprzęgi , instrukcję oraz widok starego typu sprzęgów, które obecnie posiadam.
Pozdrawiam
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Sprzeg- ... 841-1/7598
http://www.mbs-sebnitz.de/media/pdfs/et/21-HN9011.pdf
http://www.abvv.de/images/hornby-hn9001.jpg
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 0
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Marcin »

Dzisiaj udało mi się zcyfrować tę lokomotywę.

Na podstawie tego:
http://home.arcor.de/steffen.engewald/t ... koe_tt.htm

oraz tego:
http://kleinespur.de/index.php/decodere ... koe-arnold

Do tego zabiegu wybrałem dekoder Bachmann 36558 -6 pinowy.
jest on na tyle mały, że bez problemu mieści się pod dachem lokomotywy (dokładnie między silnikiem a dachem) - nie trzeba kleić dekoder idealnie się mieści, i nie lata luzem. Dla bardziej wymagających widziałem przeróbkę z frezowaniem ciężarka, ale to juz robota dla fachowca, lokę trzeba umiejętnie złapać w uchwytach frezarki, a nie ma za bardzo jak.

Okazało się, że po demontażu okien (konieczne) jest jeszcze miejsce na gniazdo dekodera, które to wlutowałem na 4 kabelkach. Gniazdo chciałem mieć po to aby w przyszłości wymienić dekoder jakby co. Po wyjęciu elementów okiennych przednich i bocznych, nalezy usunąć cały górny element odlewu okiennego i powycinać okna pojedynczo, a następnie powklejać na miejsca.
Z racji słabego przewietrzania komory silnika autorzy przeróbki radzą, aby nie montowac okien, ja wstawiłem tylko czołowe, bocznych już nie. Z racji braku oświetlenia mamy tylko 4 przewody (silnik i zasilanie) więc nie ma plątaniny, przewody - bez chirurgii, tniemy na długość ok 4cm - wbrew pozorom jest je gdzie ukryć, ogólnie przez okna na pierwszy rzut oka nie widac nic, piny zakryłem mikrokoszulkami termokurczliwymi.
Ustawienia dekodera dla tego silnika zastosowałem na 128 kroków. Najpłynniej jedzie. Ogólnie konkluzja, w analogu loka jezdzi tak sobie, natomiast z dekoderem jedzie rewelacyjnie.

Jesli ktoś z Was ma tę zgrabna loczkę i hoduje ją w gablocie to zdecydowanie polecam cyfryzację - w końcu można się nią pocieszyć na szynach.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 14:03 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 596
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: Scio »

Tutaj fragment wyprawy dzielnego Kofika :D http://www.youtube.com/watch?v=vT9I3Kyu ... re=related
gemol
Posty: 1018
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Podziękował;: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Kontakt:

Re: Köf II, HORNBY Italia

Post autor: gemol »

Na ostatnich fremojazdach w Radomiu Kofik pociągnął po całej makiecie skład dwóch ryflaków, co na filmie chyba nie było zarejestrowane, ale na zdjęciach tak. Ogólnie właściwości jezdne Kofa przeszły moje najśmielsze oczekiwania.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości