Kuehn czy Tillig

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: adrian pander »

"Uszek" nie trzeba wycinać są wyciągane.
Służą one do montażu napędu ale na makiecie domowej nie na modułach.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: gemol »

rura pisze:Czy to ma wielkie znaczenie, skoro i tak torowisko będzie zaszutrowane? :)
Rzecz w tym, że te elementy są widoczne po zatłuczniowaniu. Nie pisałbym o czymś, czego nie widać.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: T_Domagalski »

Rozjazdy Kuehn 20-stopnionwe wyglądają rzeczywiście jak zabawki, ale te 10-stopniowe nie są takie złe.
Przypominają bardzo mocno rozjazd Rz S49-190-1:9 ze stykami podpartymi i iglicami czopowymi:
http://www.bahnonline.ch/bo/41762/schla ... ferbar.htm

Trzeba tylko powycinać te uszka do mocowania napędu. :>
AK
Posty: 347
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: AK »

Problem raczej w tym że Kuehn robi tylko odmianę EW1 a ona wygląda mniej naturalnie niż EW2. Szyna szyną ale jako całokształt to jak dla mnie Tillig tym bardziej z tymi specyficznymi podkładami na końcach.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

rura pisze:Czy to ma wielkie znaczenie, skoro i tak torowisko będzie [s]zaszutrowane[/s]? :)
Zatłuczniowane.
:lol:
rura
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2007, 13:32
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: rura »

Czy to ma wielkie znaczenie, skoro i tak torowisko będzie zaszutrowane? :)
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: gemol »

Ale mankamentem Kuehna jest to, że rozjazdy są zbyt współczesne i dla chcących budować w realiach I-IV epoki mało przydatne. Jeśli jest ci to obojętne, to śmiało możesz kupić.
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: adrian pander »

Zdecydowanie Kuehn.
To są tory do TT, Tillig robi na profilu z H0.
Rozjazdy da się ustawić ręką zanim podłączysz napęd.
Kąt toru zwrotnego w rozjazdach to 10 lub 20 stopni.
Na modułach te 10 wyglądają zdecydowanie lepiej i bardziej realistycznie.
Można do nich kupić również rozjazdy angielskie Peco z H0m, również o kącie 10 stopni.

Adrian
TT SILESIA
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kuehn czy Tillig

Post autor: womo »

rura pisze:Cześć,
Które z tych firm najlepiej zastosować do budowy torowiska? Czekam na sugestie i propozycje :)
Myślę,że ani jedna ani druga firma nie podejmie się tej pracy ...

Tak na serio obie polecam.
rura
Posty: 14
Rejestracja: 10 kwie 2007, 13:32
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Kuehn czy Tillig

Post autor: rura »

Cześć,
Które z tych firm najlepiej zastosować do budowy torowiska? Tego pierwszego nie ma chyba dużo na rynku. Co polecacie? Generalnie chcę bazować na flexach + rozjazdy. Czekam na sugestie i propozycje :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości