ST43 od MTB
Moderator: mod-Tabor
- Borczy
- Posty: 2281
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Faktycznie Piotrze, dźwięk na filmie nie powala
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
RUMUN rumunopodobny i dzwięk też rumunopodobny.
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 07 maja 2007, 21:40
- Lokalizacja: Zabierzów
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Witam.:-) A ktoś tę lokomotywę testował na łukach o promieniu 286 mm?
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Nowe wtryski ma to i mniej klekocze
Jak się wyrobią to będzie lepiej słychać
Jak się wyrobią to będzie lepiej słychać
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Nagrałem kolejny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=5FRFO0m ... e=youtu.be
Porównywałem go z innymi wstawionymi na YT przez modelarzy min większej skali i z grubsza rzecz biorąc wrażenia odsłuchowe mam podobne...
W sumie trochę brakuje mi tego charakterystycznego "klekotu"...
Poniżej z kolei autentyk do porównania... https://www.youtube.com/watch?v=gabjajKMufQ&t=99s
Brak "klekotania" z początku ruszania
Porównywałem go z innymi wstawionymi na YT przez modelarzy min większej skali i z grubsza rzecz biorąc wrażenia odsłuchowe mam podobne...
W sumie trochę brakuje mi tego charakterystycznego "klekotu"...
Poniżej z kolei autentyk do porównania... https://www.youtube.com/watch?v=gabjajKMufQ&t=99s
Brak "klekotania" z początku ruszania
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Słusznie zwróciłeś na to uwagę...
Zapytam sprzedawcę o poniższą kwestię.
Jestem ciekaw co mi odpisze.
Dziś postaram się wrzucić jeszcze jeden filmik z jazdy.
Zapytam sprzedawcę o poniższą kwestię.
Jestem ciekaw co mi odpisze.
Dziś postaram się wrzucić jeszcze jeden filmik z jazdy.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Nie wiem jak Wy, ale ja na tym filmie nie słyszę w czasie jazdy charakterystycznego klekotu Schulzera. Czy to kwestia jakości dźwięku na nagraniu, czy wgrano dźwięki innego loka?
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
EU/EP05 ma koła z profilem obrzeża RP25, to aż dziwne że takich samych nie dali do rumuna.Pędrak pisze: Added in 3 minutes 43 seconds:Nie, to tylko złudzenie.T_Domagalski pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Wrzuciłem zdjęcia tak więc czas na film pokazujący dźwięki i jazdę ST43:
https://www.youtube.com/watch?v=zOVMm-u ... e=youtu.be
Jak widać, loka daje radę z ciężkim ładunkiem
Potrafi jednak zwolnić gdy torowisko choć trochę się wznosi...
Jestem przekonany, że gumki na 2 kołach skutecznie rozwiązałyby problem z uciągiem jeszcze większego ciężaru. Widzę iż "Rumun chce i może", no, ale producent mu nie pomógł w rzeczonej kwestii. Szkoda...
Jest głośna; słyszalna z kuchni do której wchodzi się na końcu kolejnego pokoju
...od 15 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=mqhoASToyxE
Added in 3 minutes 43 seconds:
Natomiast koło, a konkretnie powierzchnia stykowa z szyną jest ciut szersza niż w kołach Tilliga
Jeszcze jedno...
Ciężar modelu jest niemal identyczny jak BR 234 od Roco. Ta sama BR-ka, tyle, że od PIKO jest zauważalnie lżejsza.
https://www.youtube.com/watch?v=zOVMm-u ... e=youtu.be
Jak widać, loka daje radę z ciężkim ładunkiem
Potrafi jednak zwolnić gdy torowisko choć trochę się wznosi...
Jestem przekonany, że gumki na 2 kołach skutecznie rozwiązałyby problem z uciągiem jeszcze większego ciężaru. Widzę iż "Rumun chce i może", no, ale producent mu nie pomógł w rzeczonej kwestii. Szkoda...
Jest głośna; słyszalna z kuchni do której wchodzi się na końcu kolejnego pokoju
...od 15 minuty
https://www.youtube.com/watch?v=mqhoASToyxE
Added in 3 minutes 43 seconds:
Nie, to tylko złudzenie.T_Domagalski pisze:Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
Natomiast koło, a konkretnie powierzchnia stykowa z szyną jest ciut szersza niż w kołach Tilliga
Jeszcze jedno...
Ciężar modelu jest niemal identyczny jak BR 234 od Roco. Ta sama BR-ka, tyle, że od PIKO jest zauważalnie lżejsza.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1878
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Ja mam jeszcze jedno pytanie do Pędraka - na zdjęciu podwozia widać, jakby obrzeża kół były niższe i węższe niż w kołach stosowanych przez Tilliga. Czy tak jest faktycznie, czy to tylko złudzenie optyczne?
- wicy
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Rzeczywiście, napisy to tragedia. Widać przesunięcie "fazowe" jakby napisy były odciskane dwukrotnie, poprawiane albo buda przesunęła się pod dociskiem.
Linia podziału kolorów krzywa przeraźliwie. Specem od malunku nie jestem ale zdaje się widać ślady po odrywaniu taśmy.
Tragedią są też te zatopione w farbie włosy (załom kabiny) i paprochy (żaluzje). Takiego babola chyba nawet amatorzy nie strzelają
Linia podziału kolorów krzywa przeraźliwie. Specem od malunku nie jestem ale zdaje się widać ślady po odrywaniu taśmy.
Tragedią są też te zatopione w farbie włosy (załom kabiny) i paprochy (żaluzje). Takiego babola chyba nawet amatorzy nie strzelają
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Pora na zdjęcia ST43.
Jako pierwsza "papierologia"...
Góra, dół:
Widok ogólny:
Trzewia...
...no i temat "rzeka" czyli napisy...
Tak więc każdy z szanownych forumowiczów może wyrobić sobie swoje własne zdanie na temat powyższego modelu
Zamieszczę również filmik obrazujący dźwięki dobywające się z "Rumuna" i jazdę
Jako pierwsza "papierologia"...
Góra, dół:
Widok ogólny:
Trzewia...
...no i temat "rzeka" czyli napisy...
Tak więc każdy z szanownych forumowiczów może wyrobić sobie swoje własne zdanie na temat powyższego modelu
Zamieszczę również filmik obrazujący dźwięki dobywające się z "Rumuna" i jazdę
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
- Lokalizacja: ok. Krakowa
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Kolega ma Skode 163 w H0 od MTB, widziałem ją na żywo i robi dobre wrażenie - może ciut "plastikowo" wygląda, ale jest ok (napisy dobrej jakości). Niestety nie chodzi więc tutaj o umiejętności firmy. Narzekam na wykonanie "Rumuna" bo jest jaki jest, ale wielka szkoda, że nie zrobili go porządnie, byłby hit.
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
Problem z jakością polega na tym, że wcześniejsze modele spod znaku České dráhy i ŽSR zostały wykonane na bardzo dobrym poziomie (nie ma się do czego doczepić jeśli chodzi o malowanie). Równia pochyła zaczęła się od zero piątki. Najgorsze jest to, że dokładając Kazimierza Wielkiego można zakupić Byczka od Piko... i cieszyć oko faktem, że można zrobić model PKP nie stemplując go ziemniakiem.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ST43 od MTB
W związku, że emocje nieco opadły,Cytat pisze:Następne modele będą zapewne jeszcze gorsze, dla osiągnięcia większego zysku.
I nie czarujmy się, siła nabywcza tego forum to ok 50 szt, a na jednostkowe głosy nikt nie zważa
zastanawiam się dlaczego nikt nie pomyślał, że firma MTB zrobiła ST43 najlepiej jak umiała.
Nie wiem jakie mają zaplecze techniczno -technologiczne, ale może to zadanie porostu ich przerosło. Może nie partacze, tylko brak możliwości (umiejętności) w prawidłowym wykonaniu formy, czy malowaniu.
Ktoś pisał, że można było zlecić .... Powyższy cytat, co prawda z błędem logicznym, ale wyjaśnia dlaczego firma MTB oparła się na własnym zapleczu.
Osiągnąć większego zysku nie da się wypuszczając "gorsze" modele i wiedząc o "sile nabywczej" w Polsce.
Niestety, model jest jaki jest. Ja go kupię, z nadzieją, że firma MTB na tym modelu nie zakończy produkcji taboru PKP, a po sygnałach od potencjalnych nabywców może będzie przynajmniej starała się unikać błędów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości