E44/BR244, TILLIG

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: marcin r »

Mam tę pozycję. Polecam. Jest rozdział o maszynach w Jeleniej Górze.
gonzoTTom
Posty: 308
Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: gonzoTTom »

Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 749
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: piottrw »

Dlatego preferuję wyroby PIKO.Kupuję stawiam na tory i działa. Cicho kulturalnie. Taurus 10 lat jeździ i raz koła czyszczone. Ostatnio kupiłem eilzuga w sklepie i miał kołe żle założone. Dawały zwarcie!.
Br220 wózki się rozjeżdzają, tak że gniazdo sprzęgu się rusza.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: piotrek092 »

Proponuje składać reklamację ,załączyć opis wady,dołączyć zdjęcia, a filmik przesłać producentowi.Co z tym zrobi TILLIG skąd mnie wiedzieć ??. W/g mnie należało by cały ten element/ ramę/ wymienić na poprawiony z właściwie wykonanym gniazdem /tak aby nie wysuwał się czop/,o ile czuć lekki opór bez założonego elementu ze ślimakiem ,to po założeniu jego na wózek dodatkowo ściska on czop minimalnie zmniejszając jego średnicę ,a ten wyjeżdża z otworu wypinając wał kardana z gniazda.Istnieje też rozwiązanie ratunkowe /dla tych co nie mają dowodu zakupu/- 1 odtłuścić porządnie ścianki od przodu gniazda,2 -przykleić prostokąty z plastiku najlepiej cyjanoakrylem, 3 oszlifować tak ,aby uzyskać kształt otworu w który wchodzi czop -słowem powiększyć obwód tegoż otworu,i będzie ok.Postaram się pokazać na fotkach,ale jutro,dziś poćwiczę jaka ma być grubość prostokątów .Tak to widzę/zżarłem zęby na tych tillgowych rozwiązaniach czopów SM 41,ET 22 ,ET 21,EP 09 i wózek toczny SN61 .A może ktoś ma inne propozycje !! pozdro PW.

Added in 21 minutes 46 seconds:
Atak nawiasem martwi mnie to że coraz więcej baboli podrzucają nam producenci TILLIG/wyjący napęd 52,ścierające się zębatki w 50,odbiór prądu 86 /na szczęście poprawiono to/,ROCO wyjąca 44,i problem zębatkowy OK 1,o EP/EU Mtb nie wspomnę.A teraz problem z wypadaniem wózków E 44,robi się fajnie :shock:

Added in 2 minutes 22 seconds:
A stare dobre BTTB śmigają 40 lat :mrgreen:
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: golab »

To ja pozostanę przy starych wersjach ...
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: Wojtek_Kraków »

aviaTTor pisze:Czyli kolejny bubel od tilliga :>
I to za niezłą kasę.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: aviaTTor »

Czyli kolejny bubel od tilliga :>
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

golab pisze:Jak jest z drugiej strony ?
No właśnie, z obu stron jest to samo.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: piotrek092 »

Fotki od czoła okręgu.

Added in 1 minute 42 seconds:
Odpiszę jutro teraz jestem w pracy.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: golab »

Pytanie 1:

Czy uznają reklamację skoro grzebałeś w środku ?

Pytanie 2:

Jeśli już uznają, to co z tym zrobią jeśli to wada konstrukcyjna ?

Pytanie 3

Jak jest z drugiej strony ?
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

piotrek092 pisze:Tylko reklamacja !! Ewidentny błąd producenta.
Tak, reklamuję produkt.
Rozważałem możliwość naprawy, jednak pozostawiam to jako ostateczność.

Gdyby odlew miał ciut dłuższy wycinek okręgu, w którym obraca się wózek, to nigdy by nie doszło do wysunięcia się wózka.
Obecnie, gdy mamy trochę większy luz na osi/czopie wózka, udaje mu się wydostać z gniazda.
O dziwo, wciśnięcie osi do gniazda przychodzi z większym oporem, a nawet "kliknięciem", co słychać na filmiku.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: piotrek092 »

Tylko reklamacja !! Ewidentny błąd producenta.Ale jest sposób na to ,proszę o 1 foto bez wózka ,2 obudowa lekko do góry i foto od przodu .Myślę że mój patent zda egzamin,o ile jesteście zainteresowani pozdr P W
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: ArturSchŁ »

Poprawiłem zdjęcia by reklamować produkt:
01.jpg
02.jpg
Pierwsze zdjęcie pokazuje prawidłowe ustawienie wózka, drugie wózek wypadnięty.

A jak łatwo wypada wózek ze swego gniazda pokazuje filmik.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: marcin r »

Krzychu E44 019 rozpoczecie eksploatacji 18 05 1933 Stuttgard i zakonczenie tez Stuttgard 12 04 1978 w czwartej ep nr 144 019 -7
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: E44/BR244, TILLIG

Post autor: krzysztof »

marcin r pisze:Arturze twoja nowa E44 008 oryginal rozpoczal prace w Monachium 1933 a zakonczyl w sierpiu 1978 w Stuttgarcie.
a napisz proszę co Twoje źródła mówią o E44 019 (Tillig 02427)? sama loka ma daty rewizji z 1933 r. i określenie przynależności Bw Stuttgart
a tu coś fajnego: http://www.armin-berberich.de/Regelspur/DRGE44019.htm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości