ALF - mój pomysł na makietę TT
Moderator: mod-Makieta
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Na styku toru z rozjazdami w torze daj kilka drewnianych podkładów. Tak jak jest teraz nie powinno być, chyba, że rozjazdy też są na betoniakach. Łączenia powinny być na tym samym rodzaju podkładów.
Tor między IBW wygnij ładnie w łuk. Teraz źle wygląda.
Tor między IBW wygnij ładnie w łuk. Teraz źle wygląda.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Ostatnio zmieniony 09 lis 2012, 16:29 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Ostatnio zmieniony 14 paź 2012, 16:23 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Cytując samego siebie... ;p
System podtorzy dla kolei dużych prędkości : Rheda 2000
Teraz dumam nad tym jak takie coś zamodelować...
R
Dzięki tym wariatom http://okoko.net.pl wreszcie znalazłem jakiś punkt zaczepieniaALF pisze:mam pytanie odnośnie betonowych podtorzy występujących na nowoczesnych liniach wielkich prędkości. Czy ktoś z was może modelował takie właśnie linie kolejowe i mógłby mi powiedzieć jak się do tego zabrać? Ewentualnie może gdzieś w sieci opisane jest, jak ugryźć ten temat?
System podtorzy dla kolei dużych prędkości : Rheda 2000
Teraz dumam nad tym jak takie coś zamodelować...
R
Ostatnio zmieniony 04 cze 2012, 21:11 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Główna część makiety zyskała nogi
Dodatkowo, oprócz śrub, poskręcam moduły na wkręty meblowe. Jest troszeczkę luzu, gdy chwyci się makietę w pół. Następnie muszę popracować nad wyrównaniem płyty na połączeniach. Gdzieniegdzie są nierówności około 1mm wynikające z naprężeń łat.
pozdr
Raf
Dodatkowo, oprócz śrub, poskręcam moduły na wkręty meblowe. Jest troszeczkę luzu, gdy chwyci się makietę w pół. Następnie muszę popracować nad wyrównaniem płyty na połączeniach. Gdzieniegdzie są nierówności około 1mm wynikające z naprężeń łat.
pozdr
Raf
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 18:13 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Zapomniałem jeszcze przedstawić drobne zmiany w projekcie:
Stację przesunąłem na dół, na górze będzie kompleks bocznicowo-powrotny. Planuję wszystko dopasować tak, że możliwe będzie nawet łączenie modułów ze sobą w jednej linii, co zamieni tort w ewentualną stację. Po zewnętrznej dwa tory ekspresowe.
pozdr
Raf
Stację przesunąłem na dół, na górze będzie kompleks bocznicowo-powrotny. Planuję wszystko dopasować tak, że możliwe będzie nawet łączenie modułów ze sobą w jednej linii, co zamieni tort w ewentualną stację. Po zewnętrznej dwa tory ekspresowe.
pozdr
Raf
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 14:26 przez ALF, łącznie zmieniany 2 razy.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
baaaaardzo powoliPiotrT pisze:Mógłbyś opisać tę technikę?
Jak wyżynarkę puszczę na pełne obroty, to w pokoju robi się po chwili siwo. Dlatego ostry brzeszczot z dosyć dużymi ząbkami (duże wióry- mało pyłu), wyłączony nadmuch, ze dwie książki telefoniczne pod spód i powolutku do przodu. Małżonka się jeszcze ani razu nie poskarżyła mimo, że tnę na naszym stole (oczywiście zabezpieczonym kartonem) w dziennym pokoju
Wczoraj skręciłem wstępnie ze sobą ćwiartki na wkręty meblowe. Ło matko jakie to razem ciężkie... Dzisiaj poskręcam całość na śruby M10. W grafiku na ten łikend mam jeszcze dołożenie do całości czterech demontowalnych stalowych nóg fi 80.
pozdrawiam
Raf
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 11:38 przez ALF, łącznie zmieniany 2 razy.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Mógłbyś opisać tę technikę?ALF pisze:... bezpyłowego wiercenia i cięcia wyżynarą i to jeszcze tak, by nie hałasować ...
Co do łat to zdaje się że z sosny/świerka i do tego z sękami nigdy nie będą proste.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2012, 08:14 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Nareszcie ruszyły prace
Główna część stolarki poskładana doraźnie na sucho. Ale niestety mam problemy z krzywymi łatami. Gdzieniegdzie co nieco odstaje Wszystko robię w mieszkaniu, na stole w jadalni (oprócz płyt, które mi przycięli stolarze w Leroy'u). Musiałem opanować więc technikę bezpyłowego wiercenia i cięcia wyżynarą i to jeszcze tak, by nie hałasować...
pozdrawiam
Raf
Główna część stolarki poskładana doraźnie na sucho. Ale niestety mam problemy z krzywymi łatami. Gdzieniegdzie co nieco odstaje Wszystko robię w mieszkaniu, na stole w jadalni (oprócz płyt, które mi przycięli stolarze w Leroy'u). Musiałem opanować więc technikę bezpyłowego wiercenia i cięcia wyżynarą i to jeszcze tak, by nie hałasować...
pozdrawiam
Raf
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 19:42 przez ALF, łącznie zmieniany 2 razy.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Witam ponownie
mam pytanie odnośnie betonowych podtorzy występujących na nowoczesnych liniach wielkich prędkości. Czy ktoś z was może modelował takie właśnie linie kolejowe i mógłby mi powiedzieć jak się do tego zabrać? Ewentualnie może gdzieś w sieci opisane jest, jak ugryźć ten temat?
przykładowe zdjęcie
pozdrawiam
Raf
mam pytanie odnośnie betonowych podtorzy występujących na nowoczesnych liniach wielkich prędkości. Czy ktoś z was może modelował takie właśnie linie kolejowe i mógłby mi powiedzieć jak się do tego zabrać? Ewentualnie może gdzieś w sieci opisane jest, jak ugryźć ten temat?
przykładowe zdjęcie
pozdrawiam
Raf
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 19:40 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Ok, dzięki za info.
pozdrawiam
Raf
pozdrawiam
Raf
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Mam kilka silniczków od betów.
Jak nie znajdziesz bliżej to pisz na pw.
Jak nie znajdziesz bliżej to pisz na pw.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Silniczki BTTB to nie jest jakiś wielki problem i myślę, że szybko Nohaba przywrócisz do ruchu planowegoALF pisze:Do krainy wiecznych łowów odszedł wczoraj silnik w Nohabie.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 14:06 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Tymczasem powstał mały poligon do wprawiania się w modelarstwie. Przy okazji syn ma też uciechę, bo w końcu można pojeździć w kółko Wydrukowaliśmy rozkład jazdy i pociąg kursuje regularnie
Niestety tabor BTTB jest jaki jest. Do krainy wiecznych łowów odszedł wczoraj silnik w Nohabie.
pozdr
Raf
Niestety tabor BTTB jest jaki jest. Do krainy wiecznych łowów odszedł wczoraj silnik w Nohabie.
pozdr
Raf
Ostatnio zmieniony 02 lis 2011, 14:02 przez ALF, łącznie zmieniany 1 raz.
- ALF
- Posty: 44
- Rejestracja: 16 paź 2007, 10:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ALF - mój pomysł na makietę TT
Hehe, mam świetną zabawę z tym projektowaniem.
Nie będzie w końcu tego czterotoru. Uznałem, że lepiej zbliżyć się do klasycznego układu. Na łukach 180* będą "trapeziki", co powiększy długość peronów i zmniejszy ilość segmentów potrzebnych w różnych wariantach:
Wersja stołowa
Wersja podłogowa
pozdrawiam
Raf
Nie będzie w końcu tego czterotoru. Uznałem, że lepiej zbliżyć się do klasycznego układu. Na łukach 180* będą "trapeziki", co powiększy długość peronów i zmniejszy ilość segmentów potrzebnych w różnych wariantach:
Wersja stołowa
Wersja podłogowa
pozdrawiam
Raf
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości