Trochę lutowania i wyszło coś takiego
Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2012, 19:11 przez devonn, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Dzięki Jacku za odpowiedzi.
Części [2a] możesz dotrawić.
Części [2a] możesz dotrawić.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Cześć nr [13] to odbojnik drzwi. Mocuje się dwa takie elementy, pozostałe dwa są na zapas.
Element należy zamocować na samym środku ściany bocznej, na skrzyżowaniu belek.
W fazie prototypów było bardzo wiele wersji tej części. Były różne sposoby mocowania, także wersja monolityczna z belkami ściany.
Ostatecznie zdecydowałem się zastosować takie rozwiązanie jakie macie w otrzymanych zestawach.
Element [13] jest bardzo mały i kłopotliwy w zamocowaniu, ale ponieważ jest w tak widocznym miejscu nie zdecydowałem się z niego zrezygnować.
Prawidłowo powinien zostać wygięty w kształt litery C tak, aby widoczne nity znalazły się na części wypukłej. Należy zamocować go nitami na wierzch na skrzyżowaniu belek. odgięte elementy powinny być ułożone pionowo. Małe wypustki na końcach odgiętych elementów powinny objąć pozioma belkę i ustabilizować element.
Przy taki sposobie zamontowania otrzymamy odbojnik wyraźnie odstający od płaszczyzny belek. Jeśli komuś nie uda się ta sztuka może obciąć odginane części i płytkę z imitacją nitów nakleić na skrzyżowaniu belek.
Element należy zamocować na samym środku ściany bocznej, na skrzyżowaniu belek.
W fazie prototypów było bardzo wiele wersji tej części. Były różne sposoby mocowania, także wersja monolityczna z belkami ściany.
Ostatecznie zdecydowałem się zastosować takie rozwiązanie jakie macie w otrzymanych zestawach.
Element [13] jest bardzo mały i kłopotliwy w zamocowaniu, ale ponieważ jest w tak widocznym miejscu nie zdecydowałem się z niego zrezygnować.
Prawidłowo powinien zostać wygięty w kształt litery C tak, aby widoczne nity znalazły się na części wypukłej. Należy zamocować go nitami na wierzch na skrzyżowaniu belek. odgięte elementy powinny być ułożone pionowo. Małe wypustki na końcach odgiętych elementów powinny objąć pozioma belkę i ustabilizować element.
Przy taki sposobie zamontowania otrzymamy odbojnik wyraźnie odstający od płaszczyzny belek. Jeśli komuś nie uda się ta sztuka może obciąć odginane części i płytkę z imitacją nitów nakleić na skrzyżowaniu belek.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 18:42 przez fred3rg, łącznie zmieniany 1 raz.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Na arkuszu znalazło się tyle elementów w wersji otwartej (pokrywy okien [2a] i pokrywy zsypów w drzwiach [34] ) ile się zmieściło. Jestem ograniczony technicznie wielkością arkusza blachy. Przy takim ułożeniu zmieściły się dwa wagony z wózkami.
Wyszedłem z założenia, że większość ludzi zamawiała po 2 wagony, a wówczas w jednym wagonie można zrobić na jednej ścianie wszystkie okna otwarte.
Oczywiście mogę dotrawić otwartych pokryw okien, jak i otwartych zsypów.
Jeśli komuś chce się bawić prawdopodobnie da się odciąć pokrywę okna od ramy i zamocować jako otwartą. Najlepiej naciąć na krawędzi kilkukrotnie ostrym nożykiem.
Wyszedłem z założenia, że większość ludzi zamawiała po 2 wagony, a wówczas w jednym wagonie można zrobić na jednej ścianie wszystkie okna otwarte.
Oczywiście mogę dotrawić otwartych pokryw okien, jak i otwartych zsypów.
Jeśli komuś chce się bawić prawdopodobnie da się odciąć pokrywę okna od ramy i zamocować jako otwartą. Najlepiej naciąć na krawędzi kilkukrotnie ostrym nożykiem.
Ostatnio zmieniony 24 sie 2012, 17:19 przez fred3rg, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Jeszcze jedno.
Do czego i gdzie montuje się 4-ry małe elementy oznaczone jako [cz. 13]. Na rysunkach nie znalazłem.
Do czego i gdzie montuje się 4-ry małe elementy oznaczone jako [cz. 13]. Na rysunkach nie znalazłem.
- Marek TT
- Posty: 234
- Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Jacek - dzisiaj przy składaniu stwierdziłem, że nie da się zrobić wersji z 4-rema otwartymi klapami.
Na blaszce są bowiem tylko 2szt. klap otwartych [cz.2a] - reszta to klapy zamknięte [cz. 2].
Gdybyś dotrawił takie blaszki z 2szt. lub 4szt. (na arkusiku) klap otwartych to byłoby super. Wtedy można zrobić wersję z 4-rema uchylonymi klapami.
Na blaszce są bowiem tylko 2szt. klap otwartych [cz.2a] - reszta to klapy zamknięte [cz. 2].
Gdybyś dotrawił takie blaszki z 2szt. lub 4szt. (na arkusiku) klap otwartych to byłoby super. Wtedy można zrobić wersję z 4-rema uchylonymi klapami.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Chciałem wyjaśnić jeszcze jedną wątpliwość.
Mimo wielu poprawek i kolejnych próbnych trawień zestawy nie są pozbawione drobnych felerów.
Element nr [1] Wagony Gags powinny mieć siatki w pierwszym i trzecim oknie od lewej strony, na obu ścianach bocznych. Siatki te są potrzebne tylko w przypadku montowania otwartych pokryw okien, bo tylko wtedy będą widoczne.
Model był projektowany z zachowaniem wszystkich siatek i we wszystkich trawieniach prototypów siatki wychodziły wytrawione prawidłowo. Jednak przy trawieniu całej serii wagonów większość siatek w oknach przetrawiła się, bądź całkiem wypadła.
Ponieważ siatki w oknach są integralna częścią największego elementu wagonu, nie było możliwości dotrawienia całych elementów, bo było by to zbyt kosztowne.
Jeśli ktoś chce montować otwarte pokrywy okien, a nie ma żadnych siatek, bo wszystkie były uszkodzone, może zamontować je w drugim i czwartym oknie. Jeśli chce mieć koniecznie siatki w otwartych oknach to mogę dotrawić same siatki z ramką, które można będzie spróbować zamontować od spodniej strony ściany.
elementy nr [7] i [8] Listwy narożne elementy nr [7] i [8] zostały wytrawione podwójnie. Ponieważ element [7] może być nieco trudny do wygięcia, wytrawiłem też łatwy do gięcia element [8], który gorzej odwzorowuje oryginał. Okazało się jednak, że elementy [8] omyłkowo wytrawiły się cztery identyczne, a powinny być po dwa "prawe" i "lewe". Zatem proponuję je pominąć. Element [7] nie jest aż tak trudny w gięciu jak sądziłem. Najlepiej wygiąć go nieco ponad 90st. Wówczas dobrze przylega do ścian.
elementy nr [9], [10] i [11] także wytrawione są z zapasem, ponieważ ażurowa ramka zakrywająca list przewozowy jest najdelikatniejszym elementem modelu i łatwo ją uszkodzić. Można stosować wg uznania.
Ponadto wiele drobnych elementów także zostało wytrawionych z zapasem, na wypadek uszkodzenia lub zgubienia.
Mimo wielu poprawek i kolejnych próbnych trawień zestawy nie są pozbawione drobnych felerów.
Element nr [1] Wagony Gags powinny mieć siatki w pierwszym i trzecim oknie od lewej strony, na obu ścianach bocznych. Siatki te są potrzebne tylko w przypadku montowania otwartych pokryw okien, bo tylko wtedy będą widoczne.
Model był projektowany z zachowaniem wszystkich siatek i we wszystkich trawieniach prototypów siatki wychodziły wytrawione prawidłowo. Jednak przy trawieniu całej serii wagonów większość siatek w oknach przetrawiła się, bądź całkiem wypadła.
Ponieważ siatki w oknach są integralna częścią największego elementu wagonu, nie było możliwości dotrawienia całych elementów, bo było by to zbyt kosztowne.
Jeśli ktoś chce montować otwarte pokrywy okien, a nie ma żadnych siatek, bo wszystkie były uszkodzone, może zamontować je w drugim i czwartym oknie. Jeśli chce mieć koniecznie siatki w otwartych oknach to mogę dotrawić same siatki z ramką, które można będzie spróbować zamontować od spodniej strony ściany.
elementy nr [7] i [8] Listwy narożne elementy nr [7] i [8] zostały wytrawione podwójnie. Ponieważ element [7] może być nieco trudny do wygięcia, wytrawiłem też łatwy do gięcia element [8], który gorzej odwzorowuje oryginał. Okazało się jednak, że elementy [8] omyłkowo wytrawiły się cztery identyczne, a powinny być po dwa "prawe" i "lewe". Zatem proponuję je pominąć. Element [7] nie jest aż tak trudny w gięciu jak sądziłem. Najlepiej wygiąć go nieco ponad 90st. Wówczas dobrze przylega do ścian.
elementy nr [9], [10] i [11] także wytrawione są z zapasem, ponieważ ażurowa ramka zakrywająca list przewozowy jest najdelikatniejszym elementem modelu i łatwo ją uszkodzić. Można stosować wg uznania.
Ponadto wiele drobnych elementów także zostało wytrawionych z zapasem, na wypadek uszkodzenia lub zgubienia.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Proponuję aby zadając pytanie i pisząc odpowiedź wszyscy posługiwali się numerami części w nawiasie kwadratowym, najlepiej tłustym drukiem. Wówczas łatwiej będzie wyszukać informacje o interesujących nas częściach
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Od razu wyjaśnienie kwestii kalkomanii:
Wysyłałem 2 różne wzory kalek. W każdym są 3 numery podstawowe, w formie całej grupy:
31 RIV MC
51 PKP
196 5 937-9
oraz 5 numerów uzupełniających. Aby je zastosować należy odciąć numer podstawowy.
Instrukcja zawiera szczegółowy schemat rozmieszczenia oznaczeń dla różnych epok.
Wysyłałem 2 różne wzory kalek. W każdym są 3 numery podstawowe, w formie całej grupy:
31 RIV MC
51 PKP
196 5 937-9
oraz 5 numerów uzupełniających. Aby je zastosować należy odciąć numer podstawowy.
Instrukcja zawiera szczegółowy schemat rozmieszczenia oznaczeń dla różnych epok.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Gags-t MONTAŻ wskazowki i uwagi
Tu proszę wpisywać wszystkie pytania odnośnie składania modelu.
Będę starał się na bieżąco odpowiadać. Mam nadzieję, że do dyskusji włączą się też inni ze swoimi, być może alternatywnymi rozwiązaniami
Zawsze powtarzam, że nigdy nie ma tylko jednego rozwiązania problemu, a każdy skuteczny sposób jest dobry
Instrukcja montażu wagonu zostanie rozesłana mailem w formie pliku pdf. Instrukcja montażu wózków została załączona do przesyłek w formie papierowej.
Instrukcja montażu nie jest wersją ostateczną, być może czegoś ważnego nie wyjaśnia. Prawdopodobnie niebawem wyjaśni się, czy jest wystarczająca, czy trzeba ją uzupełnić. W razie konieczności uzupełnienia nową wersję również wyślę mailem. Stąd brak wersji papierowej.
Sporą cześć montażu wagonu udało mi się sfilmować, postaram się zmontować z tego instrukcję video, ale potrzebuję na to trochę czasu.
Będę starał się na bieżąco odpowiadać. Mam nadzieję, że do dyskusji włączą się też inni ze swoimi, być może alternatywnymi rozwiązaniami
Zawsze powtarzam, że nigdy nie ma tylko jednego rozwiązania problemu, a każdy skuteczny sposób jest dobry
Instrukcja montażu wagonu zostanie rozesłana mailem w formie pliku pdf. Instrukcja montażu wózków została załączona do przesyłek w formie papierowej.
Instrukcja montażu nie jest wersją ostateczną, być może czegoś ważnego nie wyjaśnia. Prawdopodobnie niebawem wyjaśni się, czy jest wystarczająca, czy trzeba ją uzupełnić. W razie konieczności uzupełnienia nową wersję również wyślę mailem. Stąd brak wersji papierowej.
Sporą cześć montażu wagonu udało mi się sfilmować, postaram się zmontować z tego instrukcję video, ale potrzebuję na to trochę czasu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości