A O JAKIEJŻE TO LOKOMOTYWIE JEST TEN POST JAK NIE O BR 50 ??Mikimoto pisze: Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50,
BR50, Ty5, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 13:14 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Jeszcze parę zdań nt napędu tejże lokomotywy. Otóż konstrukcja w zasadzie jest taka sama jak w BR50, na napęd której nikt nie narzeka. Rozmawiałem w Modelmanii o tym modelu i wada ta jest łatwa do usunięcia - trzeba tylko zmienić jedną z zębatek (niestety nie dowiedziałem się którą) - i model zachowuje się już jak należy.
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
Problem natomiast mogą sprawiać odbieraki prądu w tendrze zrobione z jakiegoś sztywnego metalu i hamujące dość mocno koła napędowe...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
BR 50.3548-0
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02091
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979
Elementy specyficzne
Złoty dzwon
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.
Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.
Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 50.3548-0, DR, Ep. IV/Parowóz towarowy BR 50. 3548-0, DR, Ep. IV
Liczba osi
1 + 5
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02091
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
BR 50.3548-0 G5615
Stacjonowanie/Data
Magdeburg / 15.10.1979
Elementy specyficzne
Złoty dzwon
Wersje modelu
02090 - BR 50 1812-2 Altbau, DR, Ep. IV,
02094 - BR 50 008, DRG, Ep. II,
02095 - Ty5-12, PKP, Ep. III,
02296 - BR 50 1608, DR, Ep. III,
02298 - BR 50 791, DB, Ep. III,
02299 - BR 555.1, ČSD, Ep. III
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358
Napęd
Silnik Mashima z jedna masą kinetyczną, 4 gumki przyczepnościowe na 2 ostatnich osiach tendra
Oświetlenie
2 białe (ciepłe) LED zgodne z kierunkiem jazdy
DCC:
Gniazdo NEM651 w tendrze, istnieje możliwość udźwiękowienia tej lokomotywy, w tendrze możemy zamontować dekoder dźwiękowy, problemem i to poważnym, może okazać się umiejscowienie głośnika - w kabinie maszynisty można zainstalować głośnik "kostka cukru", jednak to może stanowić poważny problem w eksploatacji i zeszpecić filigranową budkę maszynisty, mocno spasowaną z tendrem. Wybór trudny.
Uwagi
Model przejedzie przez ostre łuki... ale nie znosi takiego traktowania.
Podsumowanie:
Urokliwy i po prostu piękny. Smukła sylwetka podkreślona wiatrownicami, (nie jakieś uszy słonia jak w Ty 5 :-)) ). Ma swoją moc i serce wprawia w drżenie. Polecam. Model ma ma masę detali i szczegółów, finezyjne wykonanie jednak kłóci się z odwieczną wada u Tilliga - koszmarnie plastikowe czerwone wózki w tendrze - pozostaje patyna, reszta jest rzeczą gustu. Polecam po raz drugi.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:46 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
A moze jakieś foto, bede coś mógł powiedzieć bo mam niejakie pojęcie o PKM. Być moze jest jakieś proste rozwiązanie problemu.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dziwne niepewne rozwiązanie dotyczące silnika/uchwytu/przeniesienia napędu/samej płytki.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
jak dobrez rozumiem to loko ma wadę fabryczną (konstrukyjną) napędu
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Kilka lok, w tym moje już robiłem, tillig dał dupy z tym rozwiązaniem tendra
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 08:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 sie 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
To znaczy , że zakup tej lokomotywy jest bez sensu!?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Pisałem już o tym, to fabryczna wada tych napędów.Mikimoto pisze:Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 13:42 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Pora na dalszą relację z testowania lokomotywy ze składem 5 Eilzugów.
Otóż przy jeździe z szybkością (oczywiście w przeliczeniu) 51km/h lokomotywa pobierała ok. 127mA; 25 minut jazdy.
Po porządnym ostygnięciu jazda 72km/h, 140mA; 20 minut.
Obydwie powyższe próby z wyłączonym oświetleniem. Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Dość ciekawe są wyniki pomiarów poboru prądu przy różnych szybkościach. Otóż lokomotywa przy ruszaniu bierze już ok 90mA, zaś przy max szybkości 80km/h - 150mA
Poza tym oświetlenie jest strasznie prądożerne (lub miałem szczęście trafić na dziwny egzemplarz) - przednie 20mA, tylne aż 38mA
Czy ktoś może dokonał pomiarów poboru prądu, być może "ten typ tak ma" i jest to wtedy lokomotywa do gabloty...
Otóż przy jeździe z szybkością (oczywiście w przeliczeniu) 51km/h lokomotywa pobierała ok. 127mA; 25 minut jazdy.
Po porządnym ostygnięciu jazda 72km/h, 140mA; 20 minut.
Obydwie powyższe próby z wyłączonym oświetleniem. Po drugiej jeździe i ostygnięciu lokomotywa jechała dalej do przodu, zaś do tyłu - zaczęła przeskakiwać jakaś zębatka, lokomotywa jedzie tym razem do naprawy.
Dość ciekawe są wyniki pomiarów poboru prądu przy różnych szybkościach. Otóż lokomotywa przy ruszaniu bierze już ok 90mA, zaś przy max szybkości 80km/h - 150mA
Poza tym oświetlenie jest strasznie prądożerne (lub miałem szczęście trafić na dziwny egzemplarz) - przednie 20mA, tylne aż 38mA
Czy ktoś może dokonał pomiarów poboru prądu, być może "ten typ tak ma" i jest to wtedy lokomotywa do gabloty...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Dziwne - może się nagrzewać ale bez przesady. Próbowałeś zdjąć górę tendra - zerknij do silnika może coś go "podgrzewa" - ciężarek albo dekoder/zaślepka?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 lut 2008, 20:58
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Chciałbym dowiedzieć się co nieco o napędzie tej lokomotywy - tzn jak długo może ona jeździć bez obawy przegrzania silnika?
Mój egzemplarz po 15 minutowej jeździe z umiarkowaną szybkością ma całkiem mocno rozgrzany tender (ale jedzie dalej), zaś jazda do tyłu kończy się po około 10 minutach - prawdopodobnie włącza się zabezpieczenie termiczne dekodera...
Sądzę, że przyczyną jest malutki, jak na całkiem sporą i ciężką lokomotywę silniczek. Czy inne duże lokomotywy zachowują się podobnie?
Mój egzemplarz po 15 minutowej jeździe z umiarkowaną szybkością ma całkiem mocno rozgrzany tender (ale jedzie dalej), zaś jazda do tyłu kończy się po około 10 minutach - prawdopodobnie włącza się zabezpieczenie termiczne dekodera...
Sądzę, że przyczyną jest malutki, jak na całkiem sporą i ciężką lokomotywę silniczek. Czy inne duże lokomotywy zachowują się podobnie?
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Fabrycznie parowóz jest bez dźwięku, więc to inicjatywa sklepu.
PS: podobnie też było z ST44 Roco (36234).
PS: podobnie też było z ST44 Roco (36234).
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 10:23 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Tillig 02095S - czy to fabryczny dźwięk, czy numer katalogowy makieciarza?
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=76537
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=76537
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR50, Ty5, Tillig
Inicjatywa modelmanii godna pochwały - nie czepiam się zgodności z oryginałem, bo każdy wie jak jest - ale sorry... za tą kasę to mogliby przynajmniej nie rozlewać farby na modelu (bandaże na 4-tym kole wiązanym z lewej strony, barierki na drzwiach dymnicy)...
Ale jakość naniesionych oznaczeń przyznam, że dobra.
Ale jakość naniesionych oznaczeń przyznam, że dobra.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 19:27 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości