BR 84, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Wstawiłem dekoder.
[dopisane]
Reflektory czołowe zrobione są na światłowodach. Dzięki temu upodabniają się do lamp z II Ep., a nie świecą całą średnicą lampy jak tylne, gdzie przed otworem jest po prostu LED.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 16:29 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Ciekawe, ja mam odmienne zdanie - rzecz gustu.Marcin pisze:Pianka to porażka, wyrywa części. Wole styropian.
PS:
Porada: zawsze trzeba uważać przy wkładaniu/wyjmowaniu modelu w dowolne pudełko, by czegoś nie urwać.
U Tilliga obowiązkowo poprzez folię, jak zniknie, to kawałek woreczka, bo będzie później trudno wyjąć.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
BR 84
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 84 DRG, Ep. II
Numer katalogowy modelu
02191
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
BR 84 008
Stacjonowanie/Data
Rbd. Dresden / 21.5.1937
Wersje modelu
02190 - BR 84 005, DR, Ep. III
02191 - BR 84 008, DRG, Ep. II
Napęd
Napęd na 4 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na różnych osiach. Pobór prądu z 3-ech osi napędowych
Uwagi:
Tillig, chyba po raz pierwszy, użył twardego kartonowego pudełka by chronić model w transporcie. Zamiast styropianu lub chińskiej wytłoczki mamy model w piance.
Nareszcie SOLIDNIE.
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 84 DRG, Ep. II
Numer katalogowy modelu
02191
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
BR 84 008
Stacjonowanie/Data
Rbd. Dresden / 21.5.1937
Wersje modelu
02190 - BR 84 005, DR, Ep. III
02191 - BR 84 008, DRG, Ep. II
Napęd
Napęd na 4 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na różnych osiach. Pobór prądu z 3-ech osi napędowych
Uwagi:
Tillig, chyba po raz pierwszy, użył twardego kartonowego pudełka by chronić model w transporcie. Zamiast styropianu lub chińskiej wytłoczki mamy model w piance.
Nareszcie SOLIDNIE.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 12:25 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Co do oryginału, tutaj nieco więcej: http://www.mueglitztalbahn.de/br84.htm
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 22 cze 2010, 12:11
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Mam tą lokomotywę, jeździ bdobrze, ale wiązary faktycznie haczą głośno stuk, musiałem dokonać lekkiej profanacji i spiłować trochę nit na trzecim kole. Teraz nie hałasuje ale wiązary dalej obcieraja, płynnie rusza od najmnieszych obrotów.
Prezetuje się ekstra moja ulubiona.
pozdrawiam Kula
Prezetuje się ekstra moja ulubiona.
pozdrawiam Kula
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 cze 2006, 09:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
!hola Amigos!
oglądałem ją wczoraj w sklepie, jak na moje zapatrywanie na modele: zrobiona pieknie, choć wiązary mogą być narażone na uszkodzenia i wypadanie,
niestety jest jak dla mnie tragicznie leciutka, co oznacza że nie będzie mieć takiego poweru jak oryginał, a szkoda
wski
oglądałem ją wczoraj w sklepie, jak na moje zapatrywanie na modele: zrobiona pieknie, choć wiązary mogą być narażone na uszkodzenia i wypadanie,
niestety jest jak dla mnie tragicznie leciutka, co oznacza że nie będzie mieć takiego poweru jak oryginał, a szkoda
wski
Pozdrawiam,
Paweł Wróblewski
WRÓBLEWICE NAD MIASTEM GDYNIĄ
Paweł Wróblewski
WRÓBLEWICE NAD MIASTEM GDYNIĄ
- womo
- Posty: 2390
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Mam ten model. Na razie testuje ją w analogu bo zabrakło mi dekoderów wiec nie wiem jak zachowuje się w cyfrze. W analogu jest super bez żadnych problemów rusza od najmniejszych napięć, przyczepiłem jej 10 boczniaków i jeździła z nimi ładnie więc nie widzę powodu do narzekania. Nic nie stuka, puka itp. Mogę ją śmiało polecić
Myślę że się dobrze sprzedała w Niemczech. W końcu na tę nowość trzeba było czekać parę lat
Myślę że się dobrze sprzedała w Niemczech. W końcu na tę nowość trzeba było czekać parę lat
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Chyba zrobili ich tyle ile było w rzeczywistości
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=100023#100023
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=100023#100023
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 12 lut 2011, 18:01
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Witam,
czy ktoś już ma tego loka i może się podzielić wrażeniami? Nowy model a zniknął ze sklepów, Tillig też podaje na swojej stronie że model niedostępny? Czyżby jakieś podobne problemy jak Roco z nową BR38 ?
Pozdrawiam
czy ktoś już ma tego loka i może się podzielić wrażeniami? Nowy model a zniknął ze sklepów, Tillig też podaje na swojej stronie że model niedostępny? Czyżby jakieś podobne problemy jak Roco z nową BR38 ?
Pozdrawiam
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 08:51 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 84, Tillig
A tu krótka historia tych maszyn. Było ich tylko 12 sztuk.
http://www.mueglitztalbahn.de/br84.htm
http://www.mueglitztalbahn.de/br84.htm
- Sudovia
- Posty: 333
- Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
BR 84, Tillig
BR 84
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 84 DR, Ep. III
Układ/liczba osi
1+5+1
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew /Metal i Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02190
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IIIa
Oznaczenie modelu
BR 84 005
Stacjonowanie/Data
Dresden, 21.2.1950
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS i gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd na 4 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi. Pobór prądu z 3-ech osi napędowych
Oświetlenie
2 białe , LED-owe zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Gniazdo NEM 651
Podsumowanie:
Piękna sztuka, godna polecenia. Inne epoki zapewne wkrótce w ofercie.
Dokładna nazwa modelu
Dampflok BR 84 DR, Ep. III
Układ/liczba osi
1+5+1
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew /Metal i Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
02190
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IIIa
Oznaczenie modelu
BR 84 005
Stacjonowanie/Data
Dresden, 21.2.1950
Wersje modelu
Sprzęg
Model posiada KKS i gniazdo NEM 358
Napęd
Napęd na 4 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na jednej osi. Pobór prądu z 3-ech osi napędowych
Oświetlenie
2 białe , LED-owe zgodne z kierunkiem jazdy
Uwagi
DCC:
Gniazdo NEM 651
Podsumowanie:
Piękna sztuka, godna polecenia. Inne epoki zapewne wkrótce w ofercie.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2012, 15:38 przez Sudovia, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości