
Dampflokomotive BR 62, Parowóz typoszeregu 62,

2'C1'h2

Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy / Modellbahnmanufaktur Sebnitz/JATT

Model gotowy

Nadwozie: wykonane z blach lutowanych,
Podwozie: odlew ciśnieniowy,

Model krótkoseryjny,

96252

Deutsche Reichsbahn DR

III

62 008

Pierwsze: Bw Sassnitz 22.01.32-17.1034
Ostatnie: Bw Frankfurt Oder 01.02.70-30.09.71

Wyprodukowano tylko dwie:
96252 DR ep III
96254 DR ep II

Model nie posiada KKS, gniazda zamontowane na wózkach/listwach skrętnych, model posiada gniazdo NEM 358

Napęd na wszystkie 3 wewnętrzne osie, 2 gumki przyczepnościowe na osi. Pobór prądu z 2 osi napędowych. Wózki przedni i tylny skrętne "podwójnie", na mocowaniu i na przegubie w środku wózka.

brak, przednie lampy wiernie odtworzone, odlane z metalu,

Gniazdo NEM 651, silnika "Faulhaber", gniazdo dekodera jest zintegrowane z silnikiem, aby założyć dekoder trzeba zdjąć całe nadwozie,

Piękny dopracowany model, ciężki z racji technologii wykonania, jedzie cicho i płynnie od najmniejszych napięć. Model ciężko dostać, niestety rarytas wraz z BR 78.

W ramach typowego planu przewozowego DRG zgłosiło potrzebę lokomotyw o nacisku osi do 20 ton. Dla BR 62 bazą były BR 44 - cylindry były identyczne. W 1927 roku zaprojektowano 62. Była ona przeznaczona do lekkich pociągów pospiesznych na krótkich trasach. Z racji swojej wagi i konstrukcji wraz z naciskami na oś, lokomotywa była oszczędna w eksploatacji, co w tamtych czasach miało niebagatelne znaczenie. Wybudowano zaledwie 15 parowozów tego typoszeregu. Trafiły do szop w: Dusseldorfie, Meiningen, Sassnitz, Wuppertal. Mimo zamierzeń lokomotywy nie były zbyt często wykorzystywane. Po wojnie trafiały im się kursy nawet z wagonami "Sputnik" na Berlińskim Ringu oraz kursy do Frankfurtu nad Odrą. Pod zarządem Deutsche Bundesbahn lokomotywy obsługiwały kursy do zagłębia Ruhry z pociągami pospiesznymi, oraz z Eilzugami między Dortmundem i Koln. Po wycofaniu ze służby demontaż lokomotyw dokonywany był w Bw Krefeld. Do dzisiaj zachowała się lokomotywa z numerem 15 jako muzealna ale niesprawna do prowadzenia pociągów.
Potoczną nazwą dla tych parowozów było "Die kleine 01" - mała 01. Zresztą lokomotywy miały z 01 wiele elementów.











