Projekt stacji

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: KamilW »

Sprawdziłem i okazało się, że ja też mam tylko pozycję: Rozjazdy Kolejowe Jana Łączyńskiego.
Najgorsze jest to, że cały czas zastanawiam pod wpływem czego byłem rysując to przejście i skąd wziąłem wzór dla niego :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 17:14 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: T_Domagalski »

KamilW pisze:...zaczerpnąłem z książki opisującej takie właśnie przejścia. Być może tego typu rozwiązania nie stosuje się już i wyszło ono obecnie z użycia bo pozycja, z której korzystałem też ma już swoje lata.
Takie długie podrozjazdnice są nietypowe i musiały być robione na specjalne zamówienie. Pewnie przy kładzeniu oryginalnej nawierzchni takie były stosowane. Ale nie sądzę, żeby w trakcie kolejnych napraw trzymano się ściśle pierwotnego projektu. To dlatego "zakwestionowałem" podobny układ w projekcie mareks'a.
Ja bym bezpiecznie założył, że podrozjazdnice o nr. 45-48 są typowymi podrozjazdnicami z RZ 1:9/190, obejmującymi po 2 tory (na zdjęciu - czerwone). Zaś brakujące podkłady w kierunkach zasadniczych (niebieskie) są już zwykłymi podkładami, odpowiednio skróconymi lub ustawionymi na przemian z podrozjazdnicami sąsiedniego rozjazdu.
Tadeusz popatrz na następną wersję połączenia poniżej w wątku , tam ta kwestia o której piszesz została rozwiązana.Podwójne długie podrozjazdnice zostały zastąpione dwoma krótkimi, a połączenie jest pomiędzy nimi wiszące.
Nie chodziło mi o podwójne w sensie długości, lecz o "bliźniaki", czyli dwie podrozjazdnice skręcone ze sobą razem, stanowiące podparcie pod złączem. Przyjrzyj się, jak to jest u Kamila.
Załączniki
88548fce74437fa3.jpg
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: mareks »

W "mojej" książce jest tylko do rozstawu do 4 m a to nie jest "nasze" 36 mm i też układ był trochę inny
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: KamilW »

Ja jestem zainteresowany. Ja korzystam z Łączyński "Rozjazdy kolejowe" a tam nie ma rysunków takich połączeń (chodzi mi o układ podrozjazdnic).Zresztą w rzeczywistości tez jakoś nie jest książkowo (patrz załączone powyżej zdjęcie)
Z tego co pamiętam to bardzo wiele zależało od tego jaka była odległość torów w przejściu.
To przejście które pokazałem dotyczy rozjazdów Rz 190; 1:9 i odległości między osiami torów 36mm.
Wrzucę wieczorem skany tego co znajdę to powinno się kilka kwestii wyjaśnić.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 12:17 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: mareks »

KamilW pisze: Jak będę w domu to sprawdzę do dokładnie i ewentualnie wrzucę skan z książki.
Ja jestem zainteresowany. Ja korzystam z Łączyński "Rozjazdy kolejowe" a tam nie ma rysunków takich połączeń (chodzi mi o układ podrozjazdnic).Zresztą w rzeczywistości tez jakoś nie jest książkowo (patrz załączone powyżej zdjęcie)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 12:22 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 657
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: aviaTTor »

Dokładnie zamiast tych długich przez 3 tory trzeba było wbudować krótkie na wstawce między rozjazdami:)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: KamilW »

Kamil tylko zauważ,że na twoich zdjęciach w jednym miejscu są dwie podrozjazdnice,które przechodzą na 3 tory.A takie rozwiązanie zostało skrytykowane powyżej .....
Ja to rozwiązanie zaczerpnąłem z książki opisującej takie właśnie przejścia. Być może tego typu rozwiązania nie stosuje się już i wyszło ono obecnie z użycia bo pozycja, z której korzystałem też ma już swoje lata. Jak będę w domu to sprawdzę do dokładnie i ewentualnie wrzucę skan z książki.
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: mareks »

Kamil tylko zauważ,że na twoich zdjęciach w jednym miejscu są dwie podrozjazdnice,które przechodzą na 3 tory.A takie rozwiązanie zostało skrytykowane powyżej .....
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: mareks »

Tadeusz popatrz na następną wersję połączenia poniżej w wątku , tam ta kwestia o której piszesz została rozwiązana.Podwójne długie podrozjazdnice zostały zastąpione dwoma krótkimi, a połączenie jest pomiędzy nimi wiszące.
Choć jak się przyjrzeć dobrze załączonemu zdjęciu tam tych krótkich nie ma a szyny łączą się zaraz za krzyżownicą z jednej i z drugiej strony .Z jednej i z drugiej strony dochodzą długie podrozjazdnice ....
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: KamilW »

Mniej więcej tak to powinno wyglądać dla przejścia ze złączami podpartymi:
Obrazek Obrazek
Rozwiązania różnią się ilością podkładów w zależności od typu rozjazdów użytych w przejściu.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: T_Domagalski »

mareks pisze:Poniżej rysunek zgodnie z "duchem" załączonego zdjęcia. Czy teraz jest OK ? Obrazek
Byłoby OK, gdyby uporządkować jeszcze kwestię tych podwójnych podrozjazdnic. Jeśli zamierzasz zbudować rozjazd ze złączami podpartymi, to powinieneś stosować te podwójne podrozjazdnice konsekwentnie, w miejscu każdego złącza. A jeśli mają to być rozjazdy ze złączami wiszącymi (jak na wcześniejszym zdjęciu), to tych podwójnych podrozjazdnic nie powinno być wcale.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 10:29 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 657
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: aviaTTor »

Ale zasada jest taka, że skracasz tylko te krótkie-generalnie to one przychodzą wraz z doborem podrozjazdnic ;)
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: mareks »

aviaTTor pisze:Zaraz za najdłuższymi podrozjazdnicami masz krótkie chodzi mi o kierunek prosty one są w rzeczywistości skracane i wtedy rozstaw podrozjazdnic dopasowujesz-zresztą pierwsze krótkie zaraz za długimi zarówno na prosto jak i na krzywo się skraca -mają wtedy długość około 2.2m.,trochę zawiłe ale mam nadzieję, że wiesz o czym piszę ;)
Wiem o co Ci chodzi ,"normalne" przecież nie wejdą .Skracam długi i krótkie, myśle że widać to z rysunku.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 08:23 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 657
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: aviaTTor »

Miłego projektowania połączeń torów ;)
Ostatnio zmieniony 24 gru 2012, 14:11 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 657
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Projekt stacji

Post autor: aviaTTor »

Zaraz za najdłuższymi podrozjazdnicami masz krótkie chodzi mi o kierunek prosty one są w rzeczywistości skracane i wtedy rozstaw podrozjazdnic dopasowujesz-zresztą pierwsze krótkie zaraz za długimi zarówno na prosto jak i na krzywo się skraca -mają wtedy długosć około 2.2m.,trochę zawiłe ale mam nadzieję, że wiesz o czym piszę;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości