750/753/754, Kuehn
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3229
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 1444
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
- Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
- Kontakt:
Re: 750/753/754, Kuehn
Dostałem tę lokę na zamówienie (podziękowania dla Petra) i ...... opłacało się czekać.
Wygląda super, co widać zresztą po jakości wykonania. Jest taka sama jak Macieja, tylko w oznakowaniu CD (Ceskych Drach).
Mam wobec tego pytanie, czy obudowę demontuje się tak samo jak inne loki Kuhena, czy inaczej, bo instrukcja nic na temat nie mówi. Jedynie zaleca jakie użyć dekodery do sterowania pod DCC
Wygląda super, co widać zresztą po jakości wykonania. Jest taka sama jak Macieja, tylko w oznakowaniu CD (Ceskych Drach).
Mam wobec tego pytanie, czy obudowę demontuje się tak samo jak inne loki Kuhena, czy inaczej, bo instrukcja nic na temat nie mówi. Jedynie zaleca jakie użyć dekodery do sterowania pod DCC
Ostatnio zmieniony 02 lip 2015, 08:07 przez Pawelec, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3229
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Lokomotywa T478 1112 Kuehn
T478 3112
Dokładna nazwa modelu
Lokomotiva řady 748/Lokomotywa spalinowa serii 478
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Kuehn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model małoseryjny
Numer katalogowy modelu
33314
Zarząd kolejowy
ČSD
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
748 3112
Stacjonowanie/Data
?/?
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary
Wersje jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Trochę historii/Uwagi:
W 1975 roku zakłady CKD Praha rozpoczęły produkcję kolejnej serii lokomotyw uniwersalnych o zwiększonej mocy. Lokomotywy miały bardziej wydajną prądnice i silnik w przeciwieństwie do poprzedniczek . W tej serii pojawił się system kontroli prędkości, system ogrzewania elektrycznego pociągu który zapowiadał zmiany taborowe na kolei CSD. Lokomotywy te wpisały się w krajobraz linii głównych i drugorzędnych w ówczesnej Czechosłowacji. Pracowały przy obsłudze pociągów towarowych, osobowych i pospiesznych na trasach niezelektryfikowanych. Dziś przechodzą swoją drugą młodość.
Model wykonany precyzyjnie i wyposażony w dodatkowe elementy, częściowo zamontowane przez producenta.
Podsumowanie:
Ciężki model, z zapasem mocy. ładnie prowadzi skład. Niektóre egzemplarze niestety były wyprodukowane z wadliwym napędem o czym pisał kolega z Czech. Bardzo urokliwie wygląda lemiesz. Do zestawu dodano lemiesze bez otworu na sprzęg.
Polecam również temat pokrewny
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=10827 ... 21c#108271
Zdjęcia modelu:
Dokładna nazwa modelu
Lokomotiva řady 748/Lokomotywa spalinowa serii 478
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Kuehn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model małoseryjny
Numer katalogowy modelu
33314
Zarząd kolejowy
ČSD
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
748 3112
Stacjonowanie/Data
?/?
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary
Wersje jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Trochę historii/Uwagi:
W 1975 roku zakłady CKD Praha rozpoczęły produkcję kolejnej serii lokomotyw uniwersalnych o zwiększonej mocy. Lokomotywy miały bardziej wydajną prądnice i silnik w przeciwieństwie do poprzedniczek . W tej serii pojawił się system kontroli prędkości, system ogrzewania elektrycznego pociągu który zapowiadał zmiany taborowe na kolei CSD. Lokomotywy te wpisały się w krajobraz linii głównych i drugorzędnych w ówczesnej Czechosłowacji. Pracowały przy obsłudze pociągów towarowych, osobowych i pospiesznych na trasach niezelektryfikowanych. Dziś przechodzą swoją drugą młodość.
Model wykonany precyzyjnie i wyposażony w dodatkowe elementy, częściowo zamontowane przez producenta.
Podsumowanie:
Ciężki model, z zapasem mocy. ładnie prowadzi skład. Niektóre egzemplarze niestety były wyprodukowane z wadliwym napędem o czym pisał kolega z Czech. Bardzo urokliwie wygląda lemiesz. Do zestawu dodano lemiesze bez otworu na sprzęg.
Polecam również temat pokrewny
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=10827 ... 21c#108271
Zdjęcia modelu:
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:15 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10621
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: 750/753/754, Kuehn
W piątek 31.3. była oficjalne ogłoszena wiadomość, że pan Kuehn już znałazł rozwiądzanie problemu i już były zrobiony testy próbne z nowych części już seryjnie produkowanych!
Nie mam zasób słów k takim rzeczem technicznym, więc chociaż trochę popiszę o co chodzi.
Problem był w skrzyńce biegów (skrzynce przekładniowej), dokładnie w drugim kółku (było żle zdrobione). Nawet inna przekładnia (nie wiem czy dobrze przetlumaczylem tę słowo - chodzi o taki numer, naprz. 1:4, 1:1.5 ....) umocniła ten problem. Dlatego pan Kuehn się zdecydował, że wczałe przerobi skrzyńkę biegów. Ta będzie dystrybuowana jako całe podwozie, nawet z maskami, kólkami, po prostu z wszystkim. Więc lokomotywa już jeździ płynnie i ma mniejszy prędkoś, która jest poprawna.
Wymiana będzie prosta z dokładnym pretlumaczeniem do języka czeskiego (napewno też niemieckiego), i kto nie będzie chciał sam robić, to mu to zrobią w serwisie autoryzowanym. W polowie kwiećnia będą nowe powodzie dystrybuowany, ale jesze jak to będzie dokładnie nas poinformują.
Oficjalny tekst na stronie DS Models
Nie mam zasób słów k takim rzeczem technicznym, więc chociaż trochę popiszę o co chodzi.
Problem był w skrzyńce biegów (skrzynce przekładniowej), dokładnie w drugim kółku (było żle zdrobione). Nawet inna przekładnia (nie wiem czy dobrze przetlumaczylem tę słowo - chodzi o taki numer, naprz. 1:4, 1:1.5 ....) umocniła ten problem. Dlatego pan Kuehn się zdecydował, że wczałe przerobi skrzyńkę biegów. Ta będzie dystrybuowana jako całe podwozie, nawet z maskami, kólkami, po prostu z wszystkim. Więc lokomotywa już jeździ płynnie i ma mniejszy prędkoś, która jest poprawna.
Wymiana będzie prosta z dokładnym pretlumaczeniem do języka czeskiego (napewno też niemieckiego), i kto nie będzie chciał sam robić, to mu to zrobią w serwisie autoryzowanym. W polowie kwiećnia będą nowe powodzie dystrybuowany, ale jesze jak to będzie dokładnie nas poinformują.
Oficjalny tekst na stronie DS Models
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: 750/753/754, Kuehn
20. 2. 2012 był oficialnie sgłosień problem z Okularnikami przez pana Ing. Pavla Bureše, externego współpracownika firmy Kuehn i DS model i współautora Okularników.
Nie chodzi tyłko o źłe ślimaki, jak napisałem wyżej - tą infarmację wprowadził AMB modely.biz a dzika dyskuzja na internecie .
Kto chcę przeczytać ogłószenie, niech popatrzy na magazin.firenet.cz czy na DS Model. Nie będę całe tłumaczyć, ale piszą, że problem był wprowadzen przez to, że firma, która miała dodać silniky przestała działać. Inne silniky w próbnych modelach miali silnik o bardziej wolniejszy niż 100 km/h. Nawet modele dla niemiecki targ bywają z reguly o 30 % szybczejsze (3/4 modeli kupują Niemcy). Dlatego pan Kuehn chciał powiększyć prędkość. Niestety w tym okresie był dużo chory i nie mogł kontrolować rozwiądzanie problemu i wprowadzenie na targ. Firma problem rozwiązała niestandardowo przerobieniem skrzynki przekładniowe. Na razie badają w czym dokładnie jest problem.
uff... mam nadzieję, że idzie chociaż trochę zrozumieć. Jak nie, to pisajcie!
Nie chodzi tyłko o źłe ślimaki, jak napisałem wyżej - tą infarmację wprowadził AMB modely.biz a dzika dyskuzja na internecie .
Kto chcę przeczytać ogłószenie, niech popatrzy na magazin.firenet.cz czy na DS Model. Nie będę całe tłumaczyć, ale piszą, że problem był wprowadzen przez to, że firma, która miała dodać silniky przestała działać. Inne silniky w próbnych modelach miali silnik o bardziej wolniejszy niż 100 km/h. Nawet modele dla niemiecki targ bywają z reguly o 30 % szybczejsze (3/4 modeli kupują Niemcy). Dlatego pan Kuehn chciał powiększyć prędkość. Niestety w tym okresie był dużo chory i nie mogł kontrolować rozwiądzanie problemu i wprowadzenie na targ. Firma problem rozwiązała niestandardowo przerobieniem skrzynki przekładniowe. Na razie badają w czym dokładnie jest problem.
uff... mam nadzieję, że idzie chociaż trochę zrozumieć. Jak nie, to pisajcie!
Ostatnio zmieniony 26 lut 2012, 14:31 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 1 raz.
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: 750/753/754, Kuehn
Zdjęcia okularników w rzeczywistości:
ČD 750 160-4
27.10.2005 26.08.2003 02.07.2003, Trutnov
ČD 750 024-8
07.09.2009 26.01.2009
ČD 750 346-9
26.01.2011 Český Těšín 28.11.2009 06.10.2006
ČD 750 160-4
27.10.2005 26.08.2003 02.07.2003, Trutnov
ČD 750 024-8
07.09.2009 26.01.2009
ČD 750 346-9
26.01.2011 Český Těšín 28.11.2009 06.10.2006
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 09:32 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 2 razy.
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
Re: 750/753/754, Kuehn
Uwaga
Od razu po wprowadzeniu modelu na rynek okazało się, że model był wprowadzony do produkcji z błędem konstrukcyjnym. Przy montażu modelu były montowane błędne ślimaki, dlatego modeł źle się porusza i jeździ szybciej niż by miał.
Firmy mają zabronione sprzedawać modele i otrzymają poprawnie części, a w modelach już sprzedanych też powinni wymienić na poprawione ślimaki.
Od razu po wprowadzeniu modelu na rynek okazało się, że model był wprowadzony do produkcji z błędem konstrukcyjnym. Przy montażu modelu były montowane błędne ślimaki, dlatego modeł źle się porusza i jeździ szybciej niż by miał.
Firmy mają zabronione sprzedawać modele i otrzymają poprawnie części, a w modelach już sprzedanych też powinni wymienić na poprawione ślimaki.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 11:40 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 1 raz.
- TittyTwister
- Posty: 269
- Rejestracja: 29 lis 2008, 20:24
- Lokalizacja: Ostrava
- Kontakt:
750/753/754, Kuehn
750/753/754 (ex. T478.3/T478.4) (Okularnik/Brejlovec)
Dokładna nazwa modelu
Spalinówka Rh750 ČD czerwono-żółta / Diesel-elektrická lokomotiva ČD 750, v nátěru červeno žlutém
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
33312
Zarząd kolejowy
ČD
Epoka
V
Oznaczenie modelu
750 243-8
Stacjonowanie/Data
Brno
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary
Versie jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Zdjęcia modelu:
Dokładna nazwa modelu
Spalinówka Rh750 ČD czerwono-żółta / Diesel-elektrická lokomotiva ČD 750, v nátěru červeno žlutém
Dokładna nazwa producenta modelu
Kuehn-modell - Torsten Kühn, Rheinbreitbach, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
33312
Zarząd kolejowy
ČD
Epoka
V
Oznaczenie modelu
750 243-8
Stacjonowanie/Data
Brno
Liczba osi
4
Dostępność innych wersji modelu
Obecnie produkowane inne wersje modelu:
33310 - 750 160-4, ČD, epoka V, zielono-szary
Versie jednorazowe:
33314 - T478.3112, ČSD, epoka IV, (zielono-szary)
33315 - T478.3089, ČSD, epoka III-IV, (ciemnoczerwony)
33317 - T478.3143, ČSD, epoka IV,(ciemnoczerwono-szary)
33319 - T478.3187, ČSD, epoka IV, (ciemnoczerwono-szary z żółtym paskiem)
33325 - 750 346-9, ČD, epoka V, (niebieski)
Napęd
Silnik 5-polowy, dwie masy kinetyczne, napęd na wszystkie zestawy kołowe, zbieranie prądu ze wszystkich kół, 2 gumki przyczepnościowe
Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.
Oświetlenie
Oświetlenie diodowe białe/czerwone, zmienne w zależności od kierunku jazdy.
DCC
Posiada gniazdo NEM 651.
Zdjęcia modelu:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 09:23 przez TittyTwister, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości