BR120, Roco

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 478
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wojtek_ »

Zanik listwy to mniej więcej czas żółtych czół - żółte czoła to wypadek z wojakami, zaś zanik listwy to wypadek na warsztacie - pracownik spadł bo nie mógł asekurować się poręczą. Sam wiesz - potrzebne jest zdjęcie konkretnego egzemplarza - odwzorowujesz konkretny czasookres.

Ja z innej beczki - kwadratowe zderzaki do gagarina - gdzie szukać?

p.s.
W przeróbce to jeszcze temat żaluzji jest dość istotny - ale ja tak tylko w klawiaturę stukam...
BarTTek
Posty: 812
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: BarTTek »

W tym wątku były poruszane kwestie reflektorów i tłumików, a chciałbym zapytać o listwę ozdobną pod przednimi szybami. Kiedy (od którego roku/ egzemplarza) zamiast listwy jest poręcz? Chcę wykonać St44 na bazie odlewu Rangera, z lat 70-80 z przydziałem do MD Częstochowa zakres numerów między 183 a 495 i nie wiem czy ma być listwa czy poręcz
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2187
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: oelka »

wlodar pisze: 31 paź 2021, 09:32 Czyli jak rozumiem w takiej formie były produkowane?.
Od numeru 5 do 45 ST44 otrzymywały już typowe dla PKP reflektory, natomiast nie posiadały jeszcze tłumika.
Są to lokomotywy z lat 1967-69, gdy już prowadzono dla PKP seryjną produkcję.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 467
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: Domiss »

Jeśli dane z poniższej strony są prawidłowe, to niektóre egzemplarze jeździłyby straszliwie długo z oryginalnymi reflektorami:
http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p ... le=ST43-31 (nie przeglądałem wszystkich numerów, to jeden z kilku losowo wybranych, dla większości są ogromne luki w danych).
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 758
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: piottrw »

Pierwsze 45 szt z 1965 roku miały małe reflektory od nr 46 z dostaw od 1966 r. miały już duże, montowane firmowo u producenta. A te pierwsze 45 Rumunów tak jak Gagariny spolszczono przy naprawach montując wiadra. Tam jeszcze były drobne różnice inne silniki, a od nr 278 lokomotywa był dłuższa.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 995
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

oelka pisze: 30 paź 2021, 22:22Lokomotywy od numeru 005 były już wyposażone w reflektory zgodne ze standardem PKP oraz hamulec Oerlikona zamiast Matrosowa. Tłumik wydechu pojawił się w lokomotywie ST44-045 i kolejnych,
Czyli jak rozumiem w takiej formie były produkowane?.
A co z Rumunami? Dużo ich było bez wiader? Długo tak jeździły? My już montowaliśmy wiadra?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2187
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: oelka »

ST44-001 najpierw (zapewne podczas naprawy rewizyjnej) otrzymał typowe polskie reflektory. A dopiero później - pewnie podczas NG tłumik. Tak więc przez pewien czas jeździł z wiadrami, ale bez tłumika.

Lokomotywy od numeru 005 były już wyposażone w reflektory zgodne ze standardem PKP oraz hamulec Oerlikona zamiast Matrosowa. Tłumik wydechu pojawił się w lokomotywie ST44-045 i kolejnych,
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 995
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

Trochę nie rozumiem. Z poprzedniego posta zrozumiałem, że cztery gagariny były bez tłumika i bez wiader, były wyprodukowane dla MÀV, ale cztery sztuki trafiły na PKP jako seria próbna, reszta była już z wiadrami i tłumikiem, czyli jak rozumiem tak przybywały z fabryki. Tak czy nie?

Rumuny chyba trafiły do Polski pod koniec lat pięćdziesiątych. Do H0 są też modele ST43 bez wiader. Czy dużo było Rumunów bez wiader? Długo jeździły? Wiadra my montowaliśmy, czy takie były dostarczane z fabryki? Czy Rumuny bez wiader to był epizod (jak Gagariny - cztery sztuki przez kilka lat), czy był to widok bardziej powszechny? Jak długo (mniej więcej)?
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 758
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: piottrw »

Też. Nie pamiętam co ile były robione naprawy, ale wtedy montowali już polski osprzęt. Także rumunom.
Teraz normy np takiej naprawy P4 to 500000 km, czyli jak lok zrobi rocznie 100-150 tys. km to po 3-5 latach w zasadzie rozbiera się maszynę na części, regeneruje, wstawia nowe części za zużyte. Wtedy można dodać polski osprzęt. Tylko nie wiem jak to było za Gomółki czy Gierka, ale znając realia PKP wiele się nie zmieniło.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 995
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

Dzięki. To przy okazji, choć nie na temat: a Rumuny?
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 758
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: piottrw »

To były tylko 4 sztuki z serii informacyjnej, przeznaczone były dla MAV. Od nr 005 były już z wiadrami.
Wątpię żeby przetrwały w pierwotnej wersji dłużej niż 1970 rok.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 995
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: wlodar »

Gagariny trafiły do nas w połowie lat sześćdziesiątych. Początkowo nie miały wielkiego tłumika na dachu i "wiader". Od kiedy zaczęły się pojawiać powyższe elementy? Takie przybywały do nas z fabryki, czy były montowane w naszych ZNTkach? Jak długo gagar (zielony PKP) może jeździc po makiecie bez wiader i tłumika? Do końca III epoki, dłużej?
Awatar użytkownika
Leszek tt
Posty: 104
Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: Leszek tt »

Mam 749 (MTB) .Ma zabudowany fabrycznie głośnik .
Awatar użytkownika
daraśekp
Posty: 982
Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: daraśekp »

Z tego co kojarzę to nie była to zaślepka, a komora rezonansowa do głośnika. Ale tylko chyba w EP95 :roll:
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 758
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: BR120, Roco

Post autor: piottrw »

Nie, w mtb analogowym jest plastikowa zaślepka przykręcona do ramy. W opisach jest mylnie podane/przetłumaczone że to głośnik, a jest to miejsce na głośnik. 😁
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość