
Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Moderator: mod-Tabor
- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Piekna Bipa - gratulacje 

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Ze smutkiem donoszę co następuje:
TTtka raz na zawsze straciła piękny, idealnie dobrany kolorystycznie skład wagonów piętrowych Bipa z metalowymi kołami Tilliga. Skład wyglądał właściwie jak nówka, jedynie znalazłem kilka odprysków.
No i zaczęło się prucie, szpachlowanie, szlifowanie, malowanie, poprawianie...
Nie będę ukrywał że szczerze zazdroszczę właścicielowi. Bhp wyszedł doskonale. Prace objęły montaż kks, nowych czół, prostowanie dachu, usunięcie skrętopyszcza, montaż 24 nowych wywietrzników, usunięcie rynienek nad wejściami i oknami, malowanie podkładem, kolorem właściwym, lakierami bezbarwnymi, nałożenie kalkomanii i patynowaniem (to na życzenie właściciela). Co prawda model wg mojej opinii prezentował się lepiej bez patyny, ale to pewnie z przyzwyczajenia do plastikowych gotowców. Niewątpliwie teraz jest szalenie atrakcyjny i jedyny. Cholernie mi się podoba

TTtka raz na zawsze straciła piękny, idealnie dobrany kolorystycznie skład wagonów piętrowych Bipa z metalowymi kołami Tilliga. Skład wyglądał właściwie jak nówka, jedynie znalazłem kilka odprysków.
No i zaczęło się prucie, szpachlowanie, szlifowanie, malowanie, poprawianie...
Nie będę ukrywał że szczerze zazdroszczę właścicielowi. Bhp wyszedł doskonale. Prace objęły montaż kks, nowych czół, prostowanie dachu, usunięcie skrętopyszcza, montaż 24 nowych wywietrzników, usunięcie rynienek nad wejściami i oknami, malowanie podkładem, kolorem właściwym, lakierami bezbarwnymi, nałożenie kalkomanii i patynowaniem (to na życzenie właściciela). Co prawda model wg mojej opinii prezentował się lepiej bez patyny, ale to pewnie z przyzwyczajenia do plastikowych gotowców. Niewątpliwie teraz jest szalenie atrakcyjny i jedyny. Cholernie mi się podoba








Ostatnio zmieniony 01 wrz 2008, 06:49 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Super Bartek jestem pod wrażeniem 

Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 17:55 przez aviaTTor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Bipa czuje się właściwie bardzo dobrze- już został nałożony podkład, teraz pozostały do wykończenia szczegóły. Sprawa ciągnie się trochę bo niestety mój dostawca żywicy wyjechał na wakacje potem znowu ja, ale na pocieszenie powiem że będzie to model full-opszyn- lekko patynowany z oświetleniem Darka


No, już jest drobna kolejka jednak będę konsekwentnie działałMoge sie zapisać na 2-3 sklady?

- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Jak wyglada face-lifting budy Bipy? Moge sie zapisać na 2-3 sklady?
Prosimy o zdjecia
Prosimy o zdjecia

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Padło ostatnio na forum pytanie -czy nie boję sie wyzwań
TTtkowych nie- no to mi przyjechało wyzwanie

Piękna Bipa, moim zadaniem jest sprawić aby była jeszcze piękniejsza. Prace obejmą montaż kks i face-lifting budy (usunięcie skrętopyszcza, montaż płaskiej ściany, malowanie i oznakowanie) To tak z grubsza.
Pierwszy etap mam już za sobą z podwoziem poszło szybko i łatwo. Po montażu kks od razu lepiej to wygląda, świetnie się spisuje na łukach 310 i rozjazdach EW1. Bipa na nowych sprzęgach zrobiła bez problemów pare kółeczek za Gagarinem i Ludmiłłą




Piękna Bipa, moim zadaniem jest sprawić aby była jeszcze piękniejsza. Prace obejmą montaż kks i face-lifting budy (usunięcie skrętopyszcza, montaż płaskiej ściany, malowanie i oznakowanie) To tak z grubsza.
Pierwszy etap mam już za sobą z podwoziem poszło szybko i łatwo. Po montażu kks od razu lepiej to wygląda, świetnie się spisuje na łukach 310 i rozjazdach EW1. Bipa na nowych sprzęgach zrobiła bez problemów pare kółeczek za Gagarinem i Ludmiłłą


-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Dla niewtajemniczonych zdjęcie jest tu http://www.allegro.pl/item335406027_pro ... ep_v_.html
[ Dodano: 6 Maj 2008, 18:45 ]
Wspominałem o budach na lokomotywę- przypomniałem sobie że swojego czasu projektowałem takie tam... pogadałem z Fredem o oznaczeniach no i wyszło małe co nieco
W opracowaniu jeszcze dach i przód- muszę poskładać wycinane laserowo elementy i planuję rozpocząć sprzedaż bomb gdzieś pod koniec czerwca
Równolegle są prowadzone prace nad parowozem na uniwersalne podwozie. W realu może nie jest aż tak popularny, ale za to w TT aż nadto
[ Dodano: 6 Maj 2008, 18:45 ]


[ Dodano: 6 Maj 2008, 18:45 ]
Wspominałem o budach na lokomotywę- przypomniałem sobie że swojego czasu projektowałem takie tam... pogadałem z Fredem o oznaczeniach no i wyszło małe co nieco



[ Dodano: 6 Maj 2008, 18:45 ]

- Tomas Rejl
- Posty: 1146
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 11:29
- Lokalizacja: Hradec Kralowe / Mieroszów
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Prosze o zdjecia, jestem zainteresowany 

-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
W sprzedaży Bipa dla miłośników V ep→ żółto-niebieska
Jak dorobię odpowiedni odcień żółci będzie jajecznica 


-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Obiecanego słowa dotrzymałem, mordki znów w sprzedaży. Zainteresowanych zapraszam w wiadome miejscemordki też zaraz wracają


Ostatnio zmieniony 15 mar 2008, 10:30 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
Zapomniałem o jednej ważnej sprawie- znalazłem formę na wywietrzniki i jeśli ktoś chciałby mieć już naprawdę wypasiony skład to mogę mu przerobić wewnętrzne człony (bo nie wiedzę sensu robienia nowych form), tak aby było wszędzie 6 wywietrzników, pomalowane na jednolity kolor i oznaczone równie jednolicie (o ile dostanę ów oznaczenia
) 


- myszka
- Posty: 299
- Rejestracja: 27 wrz 2006, 21:35
- Lokalizacja: Rumia Janowo
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
2 lata temu na trasie Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin. Też jeździły 2 człony ( żółto niebieskie )
. Teraz przeważnie szynobusy w tamtym kierunku kursują. Albo w lato na hel 3 człony.
Pozdro


Pozdro
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Bhp (Bipa) PKP ep IV, V
A dlaczego nie moze byc zespol dwuwagonowy, skoro juz w latach 70. zdazalo sie spotykac takie zestawienie? Byla przeciez zakupiona pewna liczba wagonow czolowych jako rezerwa na podmiane, w razie zniszczenia innego wagonu. Czesc z nich mozna bylo nawet spotkac w planowym ruchu, jako zespoly dwuwagonowe.bartekdj pisze:No chyba w rachubę wchodiz 4 czlon bo dwa to ani be ani ce prawda
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 12 mar 2008, 09:06 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], carman, Jerzyr i 4 gości