BR218, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1005
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
A chcesz się dostać do wózków od góry, czy od dołu? Od dołu to trzeba podważyć zatrzaski na końcach maskownic (element zewnętrzny wózka z wytłoczonym osprzętowaniem). Jeśli od góry, trzeba zdjąć obudowę lokomotywy, odkręcić płytkę drukowaną i odpiąć klipsy trzymające wózki (elementy zawierające ślimacznicę, do których wchodzi wał kardana).
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Dziękuję. Do tego doszedłem. A co dalej?
- piottrw
- Posty: 759
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Trzeba obudowę lekko rozszerzyć po obu stronach. Ja to robiłem jak zwykle na czuja raz przy jednym wózku, potem przy drugim, lekko w powietrzu potrząsając, aż buda zeszła. Tak samo powiedzmy jak ludmiłę roco czy ER20 piko czy mtb suczki, rumuny albo Czesia.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Czy gdzieś znajdę informację jak rozebrać Br218? Najlepiej film Chcę się dostać do wózków.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Bo się zrobił płatny i widać zmienili zdanie.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Coś jest rąbnięte z tym całym nieszczęsnym imageshack'iem.... zdjęcia się nie wyświetlają....
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
kiedyś ten zbiornik był wklejany. teraz we wszystkich lokach Tilliga mających miejsce na głośnik te imitacje sa tylko wkładane - wiec to norma niestety. ja nadal używam ODROBINY poxipolu - tak aby nie spadła ta część, ale też tak aby w razie czego zamontować głośnik.Marsal pisze:W moim BR 218 001-6 Tilliga imitacja zbiornika w podwoziu trzyma się dość luźno ramy. Czy to normalne w tej lokomotywie? Poprostu ten model tak ma?
Tak na marginesie, wygląda że, wewnątrz zbiornika jest miejsce na zamontowanie głośnika, a w ramie są odpowiednie przepusty na prowadzenie przewodów do dekodera.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2014, 18:30 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
- Lokalizacja: Gdynia / Rumia
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
W moim BR 218 001-6 Tilliga imitacja zbiornika w podwoziu trzyma się dość luźno ramy. Czy to normalne w tej lokomotywie? Poprostu ten model tak ma?
Tak na marginesie, wygląda że, wewnątrz zbiornika jest miejsce na zamontowanie głośnika, a w ramie są odpowiednie przepusty na prowadzenie przewodów do dekodera.
Tak na marginesie, wygląda że, wewnątrz zbiornika jest miejsce na zamontowanie głośnika, a w ramie są odpowiednie przepusty na prowadzenie przewodów do dekodera.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A tu jazda BR 218 IC
A tu jazda BR 218 Tillig 02709 IC http://youtu.be/HJrJ3ORy4lc
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10322
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
1.
W secie 1206 jest system DCC ESU-Navigator, który nie jest tak popularny jak np Roco Multimouse przez co będziesz miał problemy gdy zechcesz się z kimś wspólnie bawić - myszki obu nie są ze sobą zgodne (ESU-Navigator jest praktycznie zgodny tylko ze sobą)
Na Allegro zestawy Multimouse pojawiają się w cenie ok 250 zł - doradzałbym ten zakup niż ESU-Navigatora.
2.
Co do samej 218 nie potrafię się wypowiedzieć czy jest w niej miejsce na :
- dekoder SL75 (jest dłuższy),
- na głośniczek
Trudniej może być w starszych, w nowszych z gniazdem Plux12, może być już fabryczne miejsce na głośniczek.
Chciałbym dodać, że dźwięki do lokomotyw spalinowych i elektrycznych są wyraźnie uboższe niż do parowozów, bo mamy jedynie monotonną pracę silnika i gwizdki czasem jakiś kompresor (ew, zapowiedzi DE), więc należy się zastanowić czy rzeczywiście warto wydać prawie drugie tyle co za lokę, by mieć 'ubogie' dźwięki.
W secie 1206 jest system DCC ESU-Navigator, który nie jest tak popularny jak np Roco Multimouse przez co będziesz miał problemy gdy zechcesz się z kimś wspólnie bawić - myszki obu nie są ze sobą zgodne (ESU-Navigator jest praktycznie zgodny tylko ze sobą)
Na Allegro zestawy Multimouse pojawiają się w cenie ok 250 zł - doradzałbym ten zakup niż ESU-Navigatora.
2.
Co do samej 218 nie potrafię się wypowiedzieć czy jest w niej miejsce na :
- dekoder SL75 (jest dłuższy),
- na głośniczek
Trudniej może być w starszych, w nowszych z gniazdem Plux12, może być już fabryczne miejsce na głośniczek.
Chciałbym dodać, że dźwięki do lokomotyw spalinowych i elektrycznych są wyraźnie uboższe niż do parowozów, bo mamy jedynie monotonną pracę silnika i gwizdki czasem jakiś kompresor (ew, zapowiedzi DE), więc należy się zastanowić czy rzeczywiście warto wydać prawie drugie tyle co za lokę, by mieć 'ubogie' dźwięki.
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Cześć, jestem nowy :)
Mam pytanko o dźwięk do BR 218, czy do niego pasuje SL 75?
Myślę o tej BR 218, bo zachęcają opinie o cichej i płynnej jeździe.
Są zestawy BR 218 z sterowaniem DCC za 1090pln i myślę właśnie o takim:
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=32291
I z tego wyjmuję fabryczny dekoder i wkładam ten SL 75 i już dźwiękowo hula?
I jest sama BR 218 bez dekodera za 518pln, ale nie mając sterowania musiałbym jeszcze szukać czegoś używanego do sterowania i pewnie cenowo zbliżyłbym się do zestawu startowego (minus te kilka wagonów i torowisko z torów modelowych):
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=1424
Pozdrawiam, MH
Mam pytanko o dźwięk do BR 218, czy do niego pasuje SL 75?
Myślę o tej BR 218, bo zachęcają opinie o cichej i płynnej jeździe.
Są zestawy BR 218 z sterowaniem DCC za 1090pln i myślę właśnie o takim:
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=32291
I z tego wyjmuję fabryczny dekoder i wkładam ten SL 75 i już dźwiękowo hula?
I jest sama BR 218 bez dekodera za 518pln, ale nie mając sterowania musiałbym jeszcze szukać czegoś używanego do sterowania i pewnie cenowo zbliżyłbym się do zestawu startowego (minus te kilka wagonów i torowisko z torów modelowych):
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=1424
Pozdrawiam, MH
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2011, 11:22 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Ciekawość mnie zżerała, jak jeździć będzie odnowiona BR218, więc puściłem ją na rundkę.
Mimo, iż model jest niedotarty, rusza prawie od najmniejszych napięć i cicho śmiga po torach. Jeśli chodzi o oświetlenie, to mam mieszane uczucia. Owszem, górna lampa już nie świeci na czerwono, ale na dole aż takiej różnicy nie ma, bo nadal prześwieca. Może troszkę mniej niż przedtem. Białe świeci ciepłą barwą. Jednak zapala się dopiero od większego napięcia. Oczekiwałem, że będzie jak w wagonie sterowniczym InterRegio, który ładnie oświetla drogę. A tu tak niby coś świeci, nawet lepiej niż przedtem, ale i tak tylko dla zlokalizowania loki na makiecie w ciemnościach. Poza tym biała dioda odpowiedzialna za górną lampę oświetla także... Przedział silnikowy (maszynowy - nie wiem, które właściwsze określenie). To akurat da się wyeliminować. Może w DCC światła lepiej działać będą. A oto kilka zdjęć opisanej BR218 (niestety dysponuję tylko komórką):
Mimo, iż model jest niedotarty, rusza prawie od najmniejszych napięć i cicho śmiga po torach. Jeśli chodzi o oświetlenie, to mam mieszane uczucia. Owszem, górna lampa już nie świeci na czerwono, ale na dole aż takiej różnicy nie ma, bo nadal prześwieca. Może troszkę mniej niż przedtem. Białe świeci ciepłą barwą. Jednak zapala się dopiero od większego napięcia. Oczekiwałem, że będzie jak w wagonie sterowniczym InterRegio, który ładnie oświetla drogę. A tu tak niby coś świeci, nawet lepiej niż przedtem, ale i tak tylko dla zlokalizowania loki na makiecie w ciemnościach. Poza tym biała dioda odpowiedzialna za górną lampę oświetla także... Przedział silnikowy (maszynowy - nie wiem, które właściwsze określenie). To akurat da się wyeliminować. Może w DCC światła lepiej działać będą. A oto kilka zdjęć opisanej BR218 (niestety dysponuję tylko komórką):
Ostatnio zmieniony 16 paź 2010, 11:08 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10322
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Cieszy, że wreszcie o tym pomyślano.carman pisze:... jest miejsce na głośniczek.
Z niecierpliwością oczekuję zdjęć, a tak przy okazji: czy ktoś doświadczył już dekodera PluX-12 z dźwiękiem
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 15:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: BR218, Tillig
Dziś dotarła do mnie BR218 będąca już zmodernizowanym modelem w ofercie Tilliga. Na pierwszy rzut oka nie różni się od tych starszych. Jednak można dostrzec uproszczoną kabinę maszynisty wraz z pulpitem. Od dołu, w osłonie akumulatorów i zbiorniku paliwa, widać otwory, za którymi jest miejsce na głośniczek. Jednak najwięcej zmian ukaże nam się po zdjęciu obudowy (nie dotyczy to tego białego papierka, który pod nią się chowa ). Cały ciężarek wyrzeźbiono od nowa na potrzeby zmienionego osprzętu. Światłowody zostały od siebie zupełnie odseparowane, więc nie powinno być mowy o przeświecaniu. Jest nowa płytka z gniazdem na 12 pinowy dekoder oraz srebrny silniczek elektryczny (no name?). Nie sprawdzałem jeszcze modelu w praktyce. Postaram się zrobić zdjęcia. Tymczasem w katalogu Tilliga można zobaczyć wnętrze nowej BR218 .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], ggrzegorz i 1 gość