BR120, Tillig
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Stan na chwilę obecną : wszystko działa.
Nie koniecznie rozumiem dlaczego, ale działa.
Po resecie zaczął się bardzo dziwnie zachowywać. Nie ruszał z Z21, a jechał przy Compakcie. Po chwili znów zaczęły migać żarówki. A po kolejnym resecie działa bez zarzutu. Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Wszystkim bardzo dziękuję.
Grzegorz
Nie koniecznie rozumiem dlaczego, ale działa.
Po resecie zaczął się bardzo dziwnie zachowywać. Nie ruszał z Z21, a jechał przy Compakcie. Po chwili znów zaczęły migać żarówki. A po kolejnym resecie działa bez zarzutu. Mam nadzieję, że tak już zostanie.
Wszystkim bardzo dziękuję.
Grzegorz
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Patrząc od lewej masz pin 6 po prawej 1.
6,5 - oświetlenie (czyli żółty i bialy)
4,3 (srodkowe) szyny przy czym 3 czerwony, 4 czarny. Do 4 idzie wspolna masa do żarówek.
2, 1 - silnik
Wiec teraz biorąc pod uwagę poprzednie wpisy odpowiednio włóż dekoder.
Pokaż proszę jeszcze silnik od strony blaszek (komutatora)
Oczywiście jeśli źle piszę to niech mnie któryś z kolegów poprawi bo ja za alfę i omegę się nie uważam.
6,5 - oświetlenie (czyli żółty i bialy)
4,3 (srodkowe) szyny przy czym 3 czerwony, 4 czarny. Do 4 idzie wspolna masa do żarówek.
2, 1 - silnik
Wiec teraz biorąc pod uwagę poprzednie wpisy odpowiednio włóż dekoder.
Pokaż proszę jeszcze silnik od strony blaszek (komutatora)
Oczywiście jeśli źle piszę to niech mnie któryś z kolegów poprawi bo ja za alfę i omegę się nie uważam.
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Bardziej mi chodziło o zdjęcie płytki lokomotywy a nie dekodera
-
- Posty: 359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:04
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Ja bym podejrzewał dekoder. Z twojego zdjęcia wynika jakby górny tranzystor był trafiony
( inny kolor obudowy). Przyjrzyj mu się przez szkło powiększające. Szkoda że nie możesz sprawdzić
w innej lokomotywie.
( inny kolor obudowy). Przyjrzyj mu się przez szkło powiększające. Szkoda że nie możesz sprawdzić
w innej lokomotywie.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Bardziej mi chodziło o zdjęcie płytki lokomotywy a nie dekoderaGrzegorz66 pisze: ↑12 kwie 2022, 22:45 IMG_7663.JPG
Ciekawe, czy wstawiłem zdjęcie. Taki był mój zamiar.
Na zdjęciu dekoder i zaślepka analogowa. Tak jak leżą, tak włożyłem.
- MonsterSale
- Posty: 650
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Jeśli masz czas jutro między 10 a 11:30, lub 12-14, to odezwij się na PW. Ustalimy sposób komunikacji „na żywo” i może coś wymyślimy.Grzegorz66 pisze: Pewnie, że będę próbował. Jako humanista mam nieśmiałe pytanie: co to jest i jak się robi "sparowanie skoku pokrętła dekodera"? Jak się wyłącza tryby motorolowe, bo z tym nieludzkim językiem instrukcji Kuehna trudno mi sobie poradzić.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Polecam obszerną instrukcję dekoderów Zimo z www.zimo.at/web2010/documents/MX-small-decoders_EN.pdf
Większość CV jest standardowa we wszystkich dekoderach a tu jest to dobrze opisane.
Większość CV jest standardowa we wszystkich dekoderach a tu jest to dobrze opisane.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Pewnie, że będę próbował. Jako humanista mam nieśmiałe pytanie: co to jest i jak się robi "sparowanie skoku pokrętła dekodera"? Jak się wyłącza tryby motorolowe, bo z tym nieludzkim językiem instrukcji Kuehna trudno mi sobie poradzić.Musi jeździć. Kwestia pogrzebania w CV i ustawienia konfiguracji. Na początek zrób twardy reset, sparuj "skok pokrętła" dekodera z tym co masz w myszy z21, powyłączaj tryby Motorolowe w dekoderze i centrali (maitenacetool.exe), powyłączaj Railcomy. Próbuj.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Musi jeździć. Kwestia pogrzebania w CV i ustawienia konfiguracji. Na początek zrób twardy reset, sparuj "skok pokrętła" dekodera z tym co masz w myszy z21, powyłączaj tryby Motorolowe w dekoderze i centrali (maitenacetool.exe), powyłączaj Railcomy. Próbuj.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Czyli dekoder zamontowałem poprawnie.
Niestety nie zmienia to faktu, że wychodzi na to, że zamontowałem drogi włącznik do żarówek w lokomotywie
Niestety nie zmienia to faktu, że wychodzi na to, że zamontowałem drogi włącznik do żarówek w lokomotywie
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Z tego co widzę dekoder ma biały marker przy pinie 1 na płytce. Jest to pierwszy pin od góry.Grzegorz66 pisze: ↑12 kwie 2022, 21:47 Jeżeli kogoś wciągnął mój problem to spieszę powiedzieć na jakim jestem etapie:
- skorzystałem z Waszych rad
- przeanalizowałem instrukcję, jeżeli chodzi o PIN1 (Markierung fur Pin1 *) - to, że ja tej gwiazdki * nie widzę to nic, ale nie widzi jej również przez lupę moja żona (i tu już pomyłki być nie może
- tak więc tak naprawdę nie mam nawet ustalone , gdzie jest Pin1 na dekoderze (w modelu wiem, bo na zaślepce jest zaznaczony Pin 1 i Pin 6, a po stronie Pin1 na płytce jest wymalowana jakaś kropka)
- na forum są świetne porady jak zdemaskować Pin1, ale z tego co widzę wszystkie nieaktualne. Producenci traktują usytuowanie Pin1 jako tajne (może chodzi o to, żeby kupować dekodery parami
Potwierdza to też zdjęcie dekodera na kablach, gdzie znormalizowane kolory pomarańczowy i szary wskazują na wyjścia na silnik.
-----------------------
Pozdrawiam, Witek
Pozdrawiam, Witek
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
[attachment=0]IMG_7663.JPG[/attachment]
Ciekawe, czy wstawiłem zdjęcie. Taki był mój zamiar.
Na zdjęciu dekoder i zaślepka analogowa. Tak jak leżą, tak włożyłem.
Ciekawe, czy wstawiłem zdjęcie. Taki był mój zamiar.
Na zdjęciu dekoder i zaślepka analogowa. Tak jak leżą, tak włożyłem.
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Wrzuć zdjęcie płytki od góry.
- aviaTTor
- Posty: 657
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
A nie masz innej lokomotywy.zeby sprawdzić dekoder czy działa?z tym dekoderem w Daisy 2 też jest problem,tam trzeba go inaczej programować bo centralka go nie widzi
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 06 lip 2007, 18:36
- Lokalizacja: Pleszew
- Kontakt:
Re: BR120, Tillig
Jeżeli kogoś wciągnął mój problem to spieszę powiedzieć na jakim jestem etapie:
- skorzystałem z Waszych rad
- założyłem zaślepkę analogową - lokomotywa w analogu działa idealnie
- w analogu nie stwierdzam żadnego zwarcia
- na silniku nie ma (nie widzę) żadnego kondensatora (zresztą model jest przystosowany do ucyfrowienia, więc chyba nie zamontowano tu takowego)
- przeanalizowałem instrukcję, jeżeli chodzi o PIN1 (Markierung fur Pin1 *) - to, że ja tej gwiazdki * nie widzę to nic, ale nie widzi jej również przez lupę moja żona (i tu już pomyłki być nie może
- tak więc tak naprawdę nie mam nawet ustalone , gdzie jest Pin1 na dekoderze (w modelu wiem, bo na zaślepce jest zaznaczony Pin 1 i Pin 6, a po stronie Pin1 na płytce jest wymalowana jakaś kropka)
- na forum są świetne porady jak zdemaskować Pin1, ale z tego co widzę wszystkie nieaktualne. Producenci traktują usytuowanie Pin1 jako tajne (może chodzi o to, żeby kupować dekodery parami
- poruszyłem lekko (i trochę mocniej) dekoder - nic
- przywróciłem ustawienia fabryczne (reset) - nic
Będę bardzo wdzięczny, jeżeli powiecie co jeszcze mogę zdziałać, bo juz dłużej nie mogę się tłumaczyć dekoderem jeżeli chodzi o mycie okien.
Ponieważ to mój pierwszy Kuehn to jeszcze mi przyszło do głowy, czy może jakiś problem współpracy z Z21?
Mam nadzieję, że potraktujecie to jako sprawę honoru
- skorzystałem z Waszych rad
- założyłem zaślepkę analogową - lokomotywa w analogu działa idealnie
- w analogu nie stwierdzam żadnego zwarcia
- na silniku nie ma (nie widzę) żadnego kondensatora (zresztą model jest przystosowany do ucyfrowienia, więc chyba nie zamontowano tu takowego)
- przeanalizowałem instrukcję, jeżeli chodzi o PIN1 (Markierung fur Pin1 *) - to, że ja tej gwiazdki * nie widzę to nic, ale nie widzi jej również przez lupę moja żona (i tu już pomyłki być nie może
- tak więc tak naprawdę nie mam nawet ustalone , gdzie jest Pin1 na dekoderze (w modelu wiem, bo na zaślepce jest zaznaczony Pin 1 i Pin 6, a po stronie Pin1 na płytce jest wymalowana jakaś kropka)
- na forum są świetne porady jak zdemaskować Pin1, ale z tego co widzę wszystkie nieaktualne. Producenci traktują usytuowanie Pin1 jako tajne (może chodzi o to, żeby kupować dekodery parami
- poruszyłem lekko (i trochę mocniej) dekoder - nic
- przywróciłem ustawienia fabryczne (reset) - nic
Będę bardzo wdzięczny, jeżeli powiecie co jeszcze mogę zdziałać, bo juz dłużej nie mogę się tłumaczyć dekoderem jeżeli chodzi o mycie okien.
Ponieważ to mój pierwszy Kuehn to jeszcze mi przyszło do głowy, czy może jakiś problem współpracy z Z21?
Mam nadzieję, że potraktujecie to jako sprawę honoru
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość