SU45 MTB - jakie wrażenia?

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 759
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: piottrw »

Ale to jest Bhp, po 1985 r. Tillig zrobił Bipa do 1985 r.
Trzeba przemalować i przenumerować.
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

RoberTT pisze: 03 sty 2024, 21:11 Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
Żółto-niebieskie ok 🙂 Z oliwkowymi też jedna fotka.
Załączniki
Screenshot_20231226_000730_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20231217_200019_com.android.chrome.jpg
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 759
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: piottrw »

RoberTT pisze: 03 sty 2024, 21:11 Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
SU45-067 krótko po zniesieniu żółtych czół, po pewnie jakiejś naprawie dostała stare barwy, seledynowe, około 2003 i tak dotrwała do 2009.
Na forum ilostan pojazdów trakcyjnych są zdjęcia.
https://ilostan.forumkolejowe.pl/index. ... e=SU45-067
Co do oliwkowych Bipa to nie pasują, te tilliga, bo mają serię do 1985 r. Po tej dacie powinny być Bhp no i w zasadzie do 1989 piętrusy straciły białe ozdobne paski. Także nawet jak by przymknąć oko na serię, to malaturą nie pasuje.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 429
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: Ciora »

piottrw pisze: 03 sty 2024, 20:25 Seria SU45 weszła do użycia w latach 90 jak modernizowano lokomotywy.
Serii SU45 nie było w epoce 4.
Choć jest takie zdjęcie już po modernizacji ale seria została stara. Czerwiec 1988, zatem 3 miesiące przed nakazem malowania żółtych czół.
elk_17.06.1988su45-074_.jpg
Gwoli ścisłości cytat z Atlasu lokomotyw spalinowych Pawła Terczyńskiego. Czyli jedna na pewno, a może jeszcze 2-3 kolejne zdążyli zmodernizować na sam koniec ep. IV. :P
IMG_2604.jpeg
Maciej
RoberTT
Posty: 76
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: RoberTT »

Dziękuje za odpowiedz w sprawie epok.
Piętrowe oliwkowe, a także żółto-niebieskie dla SU45-118 w malowaniu w jakim się ukazała będą o.k.
Czy to znaczy że premierowa SU45-067 przygotowana przez producenta na targi
miał fikcyjne malowanie charakterystyczne dla ep.IV?
Pozdrawiam
RoberTT
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 759
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: piottrw »

Seria SU45 weszła do użycia w latach 90 jak modernizowano lokomotywy.
Serii SU45 nie było w epoce 4.
Choć jest takie zdjęcie już po modernizacji ale seria została stara. Czerwiec 1988, zatem 3 miesiące przed nakazem malowania żółtych czół.
elk_17.06.1988su45-074_.jpg
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

Do 2002 roku 118 miała żółte czoło. Od ww. roku przód przemalowany na zielony z pomarańczowym pasem na dole. Tak więc model MTB de facto to V epoka.
RoberTT
Posty: 76
Rejestracja: 01 maja 2006, 22:01
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: RoberTT »

Witam wszystkich
Pytanie do znawców tematu.
W jakiej właściwie epoce jest malowanie tej lokomotywy z numerem 118?
Na stronie producenta i wielu sklepów modelarskich jest informacja że to ep.IV
Mnie to bardziej pasuje na ep.V , ale może się mylę.
Tak też podaje Makieciarz na stronie sklepu.
Malowanie Modelu Targowego z numerem 067 to chyb był wzór malowania typowy dla ep.IV
Pozdrawiam
RoberTT
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

Maciej pisze: 01 sty 2024, 21:14Moje wrażenia 8)
SU45 z piętrusami Kuehn. Piękna sprawa. 👍
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3209
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: Maciej »

Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

Maszynista może wsiąść do lokomotywy i zatrąbić. 😃
Schodki minimalnie nie pasują do otworu (różnica w setkach) i trzeba troszkę ściągnąć nadmiaru materiału. Trąbki sygnalizacje idealnie spasowane z otworami na dachu.
Załączniki
IMG_20231225_173910.jpg
IMG_20231225_163104.jpg
IMG_20231225_163038.jpg
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2324
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: Borczy »

Nie rozbierałem SU45 - szlifowałem budę S200 od MTB i wydaje mi się ,że to był odlew a materiał "żywicowaty".
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1005
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: wlodar »

Groszki, fuj :evil: a tak swoją drogą, nie mogli schrzanić jej dokumentnie? Miałbym jasną sytuację: NIE KUPUJĘ! A tak? Jest na tyle poprawna i MASTHEWOWA żeby ją kupić (jak wyjdzie we właściwej czwartoepokowej wersji :mrgreen: ), i na tyle schrzaniona (nie piszę SPIEPRZONA, bo mnie Admin pogoni :lol: ), by psioczyć i marudzic. :P Ech, ten brak poważniejszych problemów (bo na świecie dobrze się dzieje i ogólnie wszystko gra (taki śmiech przez łzy :lol: ). :lol: :lol: :lol:

PS: RailNut zacytował mnie, gdy odnosiłem się do posta wojtek_'a dotyczącego wersji groszkowej. Odnośnie procesu produkcyjnego się nie wypowiem, bo się na tym nie znam, ale do chol÷×ry, to jest modelarstwo, a modele MTB naprawdę nie kosztują pół ceny. :evil: Poza tym, wg mnie problemem nie jest mały parapet (który chyba jest ok), a skosy czoła. Skoro BTTB w latach 70-tych robiło skaładane formy (ze szwami), to w 2023 r. MTB chyba też może.
RailNut
Posty: 67
Rejestracja: 27 sie 2023, 12:17
Lokalizacja: Reguły
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: RailNut »

wlodar pisze: 21 gru 2023, 11:15 No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze.
Zastanawiam się, do jakiego stopnia tak mały "parapet" na czole lokomotywy wynika z ograniczeń technologicznych w produkcji wyprasek? Z tego co słyszałem takie duże wcięcia "do wewnątrz" są niezalecane w procesie projektowania formy wtryskowej. Że niby najlepiej jakby to była prosta bryła, idealnie to rozszerzająca się delikatnie u podstawy (żeby lepiej z formy "schodziła"). Może to było max, co mogli zrobić żeby pudło mogło być wtryskiwane jako jedna wypraska? Może inaczej by musieli zrobić czoła jako osobne wypraski? (pewnie łączone w procesie składania loki -> wyższe koszty). Z tego co czytałem wszystkie elementy produktów MTB powstają w Czechach, więc to pewnie nie była decyzja jakiegoś "inżyniera produkcji" w Chinach.

Jest na forum ktoś, kto zna się na tych procesach produkcyjnych? Co może być "techniczna" przyczyną takich różnic "realna lokomotywa" vs. "model MTB"?
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 478
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: wojtek_ »

Jedna szt jest na allegro ale w sklepie internetowym allegrowego sprzedawcy jest taniej:
https://www.datalandhobby.pl/mtb-lokomo ... 1,k84.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości