SU45 MTB - jakie wrażenia?

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

wlodar pisze: 21 gru 2023, 11:15 Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB: https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Fajny filmik. SU45 z piętrusami. 👍
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1005
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: wlodar »

Na jutubie jest filmik z jazd SU45 MTB:

:arrow: https://youtu.be/zflUHdiCVkk?si=8PhDWIUMPJceQf8j
Nie wiem, czy modelka z początku filmu jest dołączona jako wyposażenie dodatkowe. :mrgreen:
No fakt faktem, że jak ktoś wie że ten przód nie do końca jest taki jak powinien, to rzuca się to w oczy. Szkoda, bo mogło być tak dobrze. Pal sześć suwmiarkę - to po prostu widać. Z drugiej strony, sądzę że jak trochę to pojeździ po makiecie, to dość szybko przestanie się na to zwracać uwagę. Może Ranger zdecyduje się zrobić prawidłową budę, pasującą do podwozia MTB? O ile zestawy ST43 i ST44 uważałem za fanaberię (Gagarinowi brakowało garnków, ale Rumun wg mnie był wykonany na tyle poprawnie, (mimo lekko schrzanionych okien narożnych), że projektowanie i odlewanie całych bud wydawało mi się nieco przerostem formy nad treścią, ale oczywiście co kto woli), to tutaj akurat przydałby się prawidłowy odlew. Tylko, że jest to dopłacanie do czegoś, co już na starcie kosztuje niemało, a z góry wiadomo, że jest schrzanione. Chyba, że udałoby się namówić Rangera na zestaw budżetowy - sama buda plus niezbędny osprzęt (szybki przednie, oznaczenia, kratki wentylatorów etc.). Z drugiej strony jakiejś strasznej tragedii też nie ma, więc może szkoda "prądu". Tak czy inaczej gdy wyjdzie wersja SP45 z IV epoki, to na pewno kupię.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: T_Domagalski »

NemoTT pisze: 19 gru 2023, 15:43polski odbiorca - instrukcja po niemiecku.
1) A kto powiedział, że docelowy odbiorca jest polski? :lol: Nie zdziwiłbym się, gdyby w Niemczech sprzedawało się więcej polskich lokomotyw niż w Polsce - przyczyn tego może być wiele.
2) OIDP, wg prawa obowiązek zapewnienia polskiej instrukcji leży po stronie importera/dystrybutora na Polskę, a nie producenta.
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

mae pisze: 19 gru 2023, 14:22 Warto też zauważyć, że instrukcja jest tylko w języku niemieckim - skandal!
W Europie ostatnio wszystko jest "logiczne". Polska lokomotywa, polski odbiorca - instrukcja po niemiecku. Zażartowałbym też politycznie, ale... nie. Nie będę. Tu sk ończę. 😉
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10322
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: ArturSchŁ »

mae pisze: 19 gru 2023, 14:22... w języku niemieckim - skandal!
1. ...przyzwyczajaj się.
:lol: :lol: :lol:

2. Ucz się języków.

:mrgreen:
mae
Posty: 210
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: mae »

Warto też zauważyć, że instrukcja jest tylko w języku niemieckim - skandal!
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

wlodar pisze: 18 gru 2023, 22:49 Na razie to w ogóle ze strony producenta zniknęła, ale pewnie chwilowo. Zapewne skosy kabiny poprawiają. :lol: :lol: :lol:
Od Zdenka Moravki otrzymałem informację, że jest w przygotowaniu (ale czy z poprawionymi skosami? 😉😀)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 1005
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: wlodar »

Na razie to w ogóle ze strony producenta zniknęła, ale pewnie chwilowo. Zapewne skosy kabiny poprawiają. :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
NemoTT
Posty: 239
Rejestracja: 26 paź 2023, 20:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: NemoTT »

Jeszcze taka informacja ze strony producenta MTB: Model jest wyposażony w ulepszony skok z łożyskami kulkowymi, zapewniający lekką i cichą pracę przy zmniejszonym zużyciu prądu.
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: MonsterSale »

Adamczewski pisze: 16 gru 2023, 14:18 Czyli 067 jednak wyszła? Myślałem że producent zmienił zdanie i anulował ten numer na samym początku. Możesz napisać jakie oznaczenia są na modelach? Przydział i data rewizji?
067 wyszła i ma tylko oznaczenie przydziału, nie ma daty rewizji. Zakład Taboru Toruń.
118 ma więcej oznaczeń ale też nie ma daty rewizji: Zakład Taboru w Szczecinie,
JarUs
Posty: 1441
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: JarUs »

T_Domagalski pisze: 17 gru 2023, 17:19 Model Piotra to zupełnie inna klasa. Lutowany ręcznie z blach. BEZ PRZESKALOWAŃ, zniekształceń, czy uproszczeń. Model, a nie zabawka z masowej produkcji.
Borczy pisze: 17 gru 2023, 16:26 Lokomotywa warta milion złotych bo zrobiona przez MISTRZA !!!
markom pisze: 17 gru 2023, 12:44 Proszę, fiat popełniony przez Piotra.
Dzięki !!
Obrazek

POTWIERDZAM. Kto nie widział, niech żałuje.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
Jarek
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1902
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: T_Domagalski »

JarUs pisze: 16 gru 2023, 22:07... i model Kamila i MTB mają skopane czoła z powodu braku załamania blachy za/przed drzwiami do kabiny, co w konsekwencji determinuję dalsze modelowanie czoła lokomotywy. I wyszło jak wyszło.
OIDP, w przypadku MTB ten brak załamania blach jest konsekwencją uproszczenia, które dokonał producent. W SU45, podobnie jaki i w ST43, okienka narożne są "wypłaszczone" do linii okien bocznych. Upraszcza to ich wykonanie (np. srebrzenie ramek) i późniejszy montaż w budzie.

Model KamilaW też nie jest bez wad, ale moje subiektywne wrażenie po spojrzeniu na model jest takie, że ma on lepsze proporcje czoła niż model MTB. W rzeczywistości SU45 ma smukłe i zwężające się do góry czoło:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=17543
Optycznie jest ono wyraźnie węższe niż czoło SU46:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=3907
Nawet, jesli modele KamilaW są za wąskie i mają zbyt uwypuklone niektóre krzywizny, to te odstępstwa tylko dodatkowo podkreślają smukły charakter sylwetki SU45. Tymczasem modele SU45 MTB sprawiają wrażenie, jakby proporcje czoła zapożyczono wprost z "prostokątnej" SU46.

Model Piotra to zupełnie inna klasa. Lutowany ręcznie z blach. BEZ PRZESKALOWAŃ, zniekształceń, czy uproszczeń. Model, a nie zabawka z masowej produkcji.
mae
Posty: 210
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: mae »

Ładny, ale jednak też ma swoje problemy - estetycznie nie jest idealnie. To porównanie myślę pokazuje, że model MTB jest przyzwoity, pomimo swoich uproszczeń i przekłamań.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2323
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: Borczy »

Lokomotywa warta milion złotych bo zrobiona przez MISTRZA !!!
markom
Posty: 734
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SU45 MTB - jakie wrażenia?

Post autor: markom »

JarUs pisze: 16 gru 2023, 22:07
Jeśli dobrze pamiętam to tylko jeden Fiat był dobrze zrobiony - to Fiat śp. Piotra Wróbla.
Proszę, fiat popełniony przez Piotra.
SP 45 (1).JPG
SP 45 (4).JPG
SP 45 (6).JPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: przemekw i 0 gości