Zapowiedzi/Nowości 2023

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: krzysztof »

Niejeden+ pisze: 30 sty 2023, 00:00 W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
akcja z Ty2 była na Boże Narodzenie 2011 - to pamiętałem a teraz znalazłem paragon: 15 grudnia 2011; kwota... 803 zł :D
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 989
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

Niejeden+ pisze: 30 sty 2023, 00:00Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
No właśnie Tillig, wychodząc na przeciw oczekiwaniom Klientów z Polski, przesunął premierę Ty43 na III kwartał. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 305
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Niejeden+ »

W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.

Wniosek - trzeba kupować wczesną jesienią :lol:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1898
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze: 28 sty 2023, 21:27@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona.
Obyś miał rację, choć fizykę trudno oszukać. ;)
Stop ZnAl, stosowany w takich odlewach, ma doskonałe właściwości odlewnicze, ale ulega szybkiemu procesowi starzenia. Cechą tego procesu jest to, że zachodzi w całej objętości stopu, a nie tylko na powierzchni jak w przypadku korozji. Objawami starzenia ZnAl-u jest puchnięcie (zmiana kształtu i objętości), zwiększona kruchość, a w końcowej fazie - przyjęcie konsystencji mączki. Proces jest nieodwracalny, a wśród czynników przyśpieszających starzenie jest m.in. wilgoć oraz niska temperatura.

Oczywiście są różne odmiany ZnAl-u, lepsze i gorsze, różniące się składem i domieszkami. Ale sądzę, że księgowi Tilliga zadbali o to, żeby modele były odlewane z odmiany najtańszej... :/
W takiej sytuacji wystarczyło, że kontener z partią ram do Ty2 postał za długo na mrozie. I niestety, taki los może dotknąć dowolną inną partię produkcyjną.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 989
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

Czyli późniejsze i to wcale nie tak dawne "innowacje" :evil: Sugeruje to, że Ty43 ma jednak szanse być "skopaną". No trudno, zaryzykuję. Może do mnie trafi akurat ten jeden, bezbłędnie zrobiony egzemplarz (z ramą z lepszego stopu niż reszta). ;)
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 697
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Scio »

wlodar pisze: 28 sty 2023, 21:27 @Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy. :)
Ja też mam Br52 kupioną w 2012 i też nie ma problemu z ramą dlatego napisałem Ty2, bo właśnie dokładnie w tym modelu najczęściej pojawia się ta usterka.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 989
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: wlodar »

@Staszek: właśnie na to czekam :) :) :) . Nie wiem, czy akurat dokładnie te wersje które zapowiedział Tillig występowały na PKP czy tylko podobne, ale sadząc po wcześniejszych modelach H0 (innych producentów) chyba jednak te (tu ktoś pokroju Oelki pewnie mógłby rozwiać wątpliwości). W każdym razie prusaki zapowiadają się pięknie i już zaczynam na nie odkładać, bo sądząc po zapowiedzianych cenach tanie nie będą. :(


@Tadeusz, Scio, Krzysztof: obejrzałem przed chwilą dokładnie moją BR52 (kupowałem ją w okolicach 2010 r.) i nic się z nią nie dzieje. Możliwe, że jakaś partia była skopana, a to by sugerowało że BR42/Ty43 wcale nie musi być schrzaniona. Kupimy, to zobaczymy. :)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: krzysztof »

Scio pisze: 28 sty 2023, 19:40
A nie jest tak, że ta dolegliwość szczególnie upodobała sobie tilligowskie Ty2?
coś w tym jest... bynajmniej czarne ramy. no i czy nie jest to związane z konkretną datą odlewu (użyte surowce, ich proporcje, czas grzania i inne czynniki)?
"dżuma cynkowa" dopadała różne modele Tilliga ale też z różnych lat produkcji: powszechne było pękanie korpusów V200 z pierwszych serii, ciężarków pod wózkami E94, ram BR01 (z okresu zaraz po przejęciu BTTB), ale też widziałem współczesne 86 z uszkodzoną obudową kotła bo wypchnął ją pękający ciężarek balastowy...
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 697
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Scio »

T_Domagalski pisze: 28 sty 2023, 16:46 Biorąc pod uwagę, że konstrukcja BR42 (Ty43) bazowała na podwoziu BR52 (Ty2), to model zapewne też będzie oparty na ramie BR52, odlanej z wykręcającego się po czasie szajsmetalu... :/
A nie jest tak, że ta dolegliwość szczególnie upodobała sobie tilligowskie Ty2?
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: sTTaszek »

wlodar pisze: 27 sty 2023, 08:42 ... super natomiast, że są pierwsze zdjęcia prusaków. Z tego co wiem to były też spotykane na PKP, więc będzie dobrze. :) ...
Czyli pozostaje mieć nadzieję, że doczekamy się czegoś mniej więcej takiego: http://img.liczniki.org/20230128/Prusak ... 926854.jpg ;)

Staszek
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1898
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: T_Domagalski »

Scio pisze: 28 sty 2023, 13:53Ciekawe na jakiej ramie będzie.
Biorąc pod uwagę, że konstrukcja BR42 (Ty43) bazowała na podwoziu BR52 (Ty2), to model zapewne też będzie oparty na ramie BR52, odlanej z wykręcającego się po czasie szajsmetalu... :/
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 697
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: Scio »

romanpumas pisze: 27 sty 2023, 22:48 .Zapowiadane przesuwane np Ty 43 już na 3 kwartał tego roku..
Ciekawe na jakiej ramie będzie.
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: sTTaszek »

jakubgol pisze: 28 sty 2023, 12:20
romanpumas pisze: 27 sty 2023, 22:48 ... Zapowiadane przesuwane np Ty 43 już na 3 kwartał tego roku ...
Skąd takie wieści ?
Strona 2, pozycja 13:
https://www.tillig.com/dateien/Unterneh ... 012023.pdf

Staszek
jakubgol
Posty: 203
Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: jakubgol »

romanpumas pisze: 27 sty 2023, 22:48 ... Zapowiadane przesuwane np Ty 43 już na 3 kwartał tego roku ...
Skąd takie wieści ?
Awatar użytkownika
MonsterSale
Posty: 649
Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Zapowiedzi/Nowości 2023

Post autor: MonsterSale »

Ja zbieram tez DR wiec dla mnie na liście nowości jest sporo ciekawych pozycji do kupienia. A jeśli pojawi się w końcu Ty43 to tym lepiej.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości