PĘTLA
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: PĘTLA
Drut spawalniczy.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: PĘTLA
Sterowanie rozjazdami jest automatyczne za pomocą serw i płytek w wykonaniu sgtt.
Ich opis jest na stronie:
http://slaskagrupatt.pl/kontroler-serwomechanizmow/
Ich opis jest na stronie:
http://slaskagrupatt.pl/kontroler-serwomechanizmow/
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: PĘTLA
Może tak być.
Ja miałem wcześniej moduł pętli w wykonaniu od Makieciarza (małe czarne pudełko) które na Roco działało poprawnie, a w Sosnowcu czasami robił się problem iż spax się wyłączył (parę razy), gdy wjeżdźał długi skład osobowy z podświetleniem (czyli przełączenie było pod dużym obciążeniem i zaczeły występować duże spadki napięcia na tranzystorach).
W obecnie zamontowanym modułach tego problemu nie ma gdyż tranzystory są bocznikowane przez przekaźnik.
Ja miałem wcześniej moduł pętli w wykonaniu od Makieciarza (małe czarne pudełko) które na Roco działało poprawnie, a w Sosnowcu czasami robił się problem iż spax się wyłączył (parę razy), gdy wjeżdźał długi skład osobowy z podświetleniem (czyli przełączenie było pod dużym obciążeniem i zaczeły występować duże spadki napięcia na tranzystorach).
W obecnie zamontowanym modułach tego problemu nie ma gdyż tranzystory są bocznikowane przez przekaźnik.
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
- Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
- Kontakt:
Re: PĘTLA
Zbudowałem sobie dostawkę do mojego odgałęźnego, która robi z niego pętlę. Zauważyłem, że jak się pojedzie dwa razy tak samo po pętli, to dość często się zdarzało, że po wjeździe na odcinek zasilany przez moduł pętli pociąg stawał tak, jakby robiło się zwarcie. Natomiast przy jeździe naprzemiennej po pętli problem nie występował. Zastanawiam się czy to nie będzie spowodowane tym, że SPAX mógł zareagować szybciej niż moduł pętlowy.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: PĘTLA
O kurcze. coś w tym jest. Ostatnio (inny) moduł pętli nam nie chciał współdziałać ze SPAXem, myśleliśmy, że to wina tegoż modułu, a to może być po stronie SPAXa?fox pisze:Czy testowałeś ten moduł pętli zwrotnej ze SPAX-em? U mnie nie chciało to zawsze dobrze działać.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: PĘTLA
Jest to przetestowane na imprezach.
Wszystko działa i nie ma problemów.
Wszystko działa i nie ma problemów.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
- Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
- Kontakt:
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
PĘTLA
Moduł składa się z 3 skrzynek (2 szt. 100cm x 50cm, oraz 1szt. 50cm x 50 cm).
Jest to "stacja" techniczna niespełniająca wymogów sttandartu ze względu na promienie łuków oraz zastosowanie zwrotnic EW1. Wykonywana do użytku domowego.
Jest wyposażona z lewej strony w profil czołowy MP2S dla linii 2 torowej, oraz u góry w MP1 dla linii jednotorowej. Jest wyposażona w 3 tory do zawracania o promieniach (310, 353 i 396mm). Każdy z torów jest zasilany przez osobny moduł pętli (opis modułów zasilających wstawię później).
Dodatkowo wyposażona jest w bocznice do odstawiania wagonów lub lokomotyw. W części środkowej znajduje się mała lokomotywownia 2 stanowiskowa. Wszystkie rozjazdy są sterowane elektrycznie za pomocą serw i płytek wykonanych przez wosho. Ich opis jest na sgtt.
Tory są podzielone na 10 sekcji i wyposażone w moduły zajętości toru własnej produkcji.
Ruch po torach do zawracania odbywa się odwrotnie jak wskazówki zegara.
Obecnie wszystkie tory są przejezdne i za szutrowane. Sterowanie będzie z pulpitu analogowego który jest w trakcie budowy. Obecnie trwają prace przy wykańczaniu małego segmentu.
Docelowa prawa skrzynka i dolna część lewej skrzynki będą schowane w tunelu (z podnoszoną częścią górną.
Stacja przetestowana na kilku imprezach (min. w Sosnowcu w 2014 roku).
Jest to "stacja" techniczna niespełniająca wymogów sttandartu ze względu na promienie łuków oraz zastosowanie zwrotnic EW1. Wykonywana do użytku domowego.
Jest wyposażona z lewej strony w profil czołowy MP2S dla linii 2 torowej, oraz u góry w MP1 dla linii jednotorowej. Jest wyposażona w 3 tory do zawracania o promieniach (310, 353 i 396mm). Każdy z torów jest zasilany przez osobny moduł pętli (opis modułów zasilających wstawię później).
Dodatkowo wyposażona jest w bocznice do odstawiania wagonów lub lokomotyw. W części środkowej znajduje się mała lokomotywownia 2 stanowiskowa. Wszystkie rozjazdy są sterowane elektrycznie za pomocą serw i płytek wykonanych przez wosho. Ich opis jest na sgtt.
Tory są podzielone na 10 sekcji i wyposażone w moduły zajętości toru własnej produkcji.
Ruch po torach do zawracania odbywa się odwrotnie jak wskazówki zegara.
Obecnie wszystkie tory są przejezdne i za szutrowane. Sterowanie będzie z pulpitu analogowego który jest w trakcie budowy. Obecnie trwają prace przy wykańczaniu małego segmentu.
Docelowa prawa skrzynka i dolna część lewej skrzynki będą schowane w tunelu (z podnoszoną częścią górną.
Stacja przetestowana na kilku imprezach (min. w Sosnowcu w 2014 roku).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości