PĘTLA

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Drut spawalniczy.
Awatar użytkownika
dejww
Posty: 245
Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: dejww »

Ale ładna pajęczynka ;)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1708
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: wicy »

Jakiego drutu użyłeś do cięgien? Jakie fi?
Ja, kurcze, szukam sztywnego, sprężystego, ale nie mogę nic znaleźć.
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Sterowanie rozjazdami jest automatyczne za pomocą serw i płytek w wykonaniu sgtt.
Ich opis jest na stronie:
http://slaskagrupatt.pl/kontroler-serwomechanizmow/
Załączniki
IMAG0137.jpg
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Może tak być.
Ja miałem wcześniej moduł pętli w wykonaniu od Makieciarza (małe czarne pudełko) które na Roco działało poprawnie, a w Sosnowcu czasami robił się problem iż spax się wyłączył (parę razy), gdy wjeżdźał długi skład osobowy z podświetleniem (czyli przełączenie było pod dużym obciążeniem i zaczeły występować duże spadki napięcia na tranzystorach).
W obecnie zamontowanym modułach tego problemu nie ma gdyż tranzystory są bocznikowane przez przekaźnik.
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: fox »

Zbudowałem sobie dostawkę do mojego odgałęźnego, która robi z niego pętlę. Zauważyłem, że jak się pojedzie dwa razy tak samo po pętli, to dość często się zdarzało, że po wjeździe na odcinek zasilany przez moduł pętli pociąg stawał tak, jakby robiło się zwarcie. Natomiast przy jeździe naprzemiennej po pętli problem nie występował. Zastanawiam się czy to nie będzie spowodowane tym, że SPAX mógł zareagować szybciej niż moduł pętlowy.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: Misiek »

fox pisze:Czy testowałeś ten moduł pętli zwrotnej ze SPAX-em? U mnie nie chciało to zawsze dobrze działać.
O kurcze. coś w tym jest. Ostatnio (inny) moduł pętli nam nie chciał współdziałać ze SPAXem, myśleliśmy, że to wina tegoż modułu, a to może być po stronie SPAXa?
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Jest to przetestowane na imprezach.
Wszystko działa i nie ma problemów.
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: fox »

Czy testowałeś ten moduł pętli zwrotnej ze SPAX-em? U mnie nie chciało to zawsze dobrze działać.
gonzoTTom
Posty: 228
Rejestracja: 06 kwie 2011, 17:25
Lokalizacja: Bergstadt Tarnowitz
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: gonzoTTom »

Na stronie AVT jest dokumentacja w pdf.
AVT 5259
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Obiecany opis i szkic (jeszcze bez dodatkowego toru przy lokomotywowni.
Załączniki
Moduł pętli opis4.jpg
Moduł pętli opis3.jpg
Moduł pętli opis2.jpg
Moduł pętli opis1.jpg
Pętla szkic.jpg
Awatar użytkownika
dejww
Posty: 245
Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: PĘTLA

Post autor: dejww »

Ładnie podciągnąłeś z budową :) :). Super to wygląda :)
adrian pander
Posty: 454
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

PĘTLA

Post autor: adrian pander »

Moduł składa się z 3 skrzynek (2 szt. 100cm x 50cm, oraz 1szt. 50cm x 50 cm).
Jest to "stacja" techniczna niespełniająca wymogów sttandartu ze względu na promienie łuków oraz zastosowanie zwrotnic EW1. Wykonywana do użytku domowego.
Jest wyposażona z lewej strony w profil czołowy MP2S dla linii 2 torowej, oraz u góry w MP1 dla linii jednotorowej. Jest wyposażona w 3 tory do zawracania o promieniach (310, 353 i 396mm). Każdy z torów jest zasilany przez osobny moduł pętli (opis modułów zasilających wstawię później).
Dodatkowo wyposażona jest w bocznice do odstawiania wagonów lub lokomotyw. W części środkowej znajduje się mała lokomotywownia 2 stanowiskowa. Wszystkie rozjazdy są sterowane elektrycznie za pomocą serw i płytek wykonanych przez wosho. Ich opis jest na sgtt.
Tory są podzielone na 10 sekcji i wyposażone w moduły zajętości toru własnej produkcji.
Ruch po torach do zawracania odbywa się odwrotnie jak wskazówki zegara.
Obecnie wszystkie tory są przejezdne i za szutrowane. Sterowanie będzie z pulpitu analogowego który jest w trakcie budowy. Obecnie trwają prace przy wykańczaniu małego segmentu.
Docelowa prawa skrzynka i dolna część lewej skrzynki będą schowane w tunelu (z podnoszoną częścią górną.
Stacja przetestowana na kilku imprezach (min. w Sosnowcu w 2014 roku).
Załączniki
IMAG0130.jpg
IMAG0129.jpg
IMAG0128.jpg
IMAG0127.jpg
IMAG0126.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości